Thumbnail
Τι είπε ακόμη ο υπουργός Παιδείας για το ζήτημα των καμερών, τον διαχωρισμό Κράτους-Εκκλησίας και τη συμφωνία για το Σκοπιανό

Συνέντευξη παραχώρησε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, στον ρ/σ "Πρώτο Πρόγραμμα" της ΕΡΤ. Κυριάρχο θέμα συζήτησης αποτέλεσε η κατοχή κινητού από τους μαθητές εντός του σχολικού χώρου, καθώς και το ζήτημα των καμερών στα σχολεία.

Ο Κώστας Γαβρόγλου ήταν κατηγορηματικός, κατά τις απαντήσεις του στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων: Η απαγόρευση των κινητών στα σχολεία είναι καθολική "κι αφορά όλες τις σχολικές τάξεις από την Α’ Δημοτικού μέχρι το Λύκειο"!

Παράλληλα, αναφέρθηκε σε παραμέτρους του φαινομένου, όπως το bullying, τα προσωπικά δεδομένα, η απόσπαση της προσοχής του μαθητή από το μάθημα και πολλά άλλα.

Αναφορικά με το ζήτημα των καμερών στα σχολεία ο υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι "δεν υπάρχουν κάμερες στα σχολεία μας, εκτός αν το κτίριο δεν έχει κόσμο, για λόγους ασφάλειας το βράδυ".

Ακόμη συνέχισε: "Εμείς είμαστε αντίθετοι σε τέτοιου είδους επιτήρηση", ενώ τόνισε ότι "οι κάμερες θα εντείνουν, αν θέλετε, μία επιτήρηση που δεν οδηγεί πουθενά. Και αντιθέτως δημιουργεί μία αίσθηση ότι παρακολουθείσαι από παντού."

Παρακάτω, ο Κώστας Γαβρόγλου ρωτήθηκε και για τη Συνταγματική Αναθεώρηση και τις σχέσεις Κράτους – Εκκλησίας

Στο σημείο αυτό υπογράμμισε: "Οι σχέσεις Εκκλησίας- Κράτους πρέπει να είναι διακριτές και θέλω να υπογραμμίσω ότι σε όλες μου τις συναντήσεις με τον Μακαριώτατο αυτό είναι ένα θέμα το οποίο δεν υπογραμμίζεται μόνο από εμάς αλλά υπογραμμίζεται και από τον Μακαριώτατο και θέλω να είμαι σαφής σε αυτό. Και η διακριτότητα ενισχύει τον κάθε θεσμό και βεβαίως ο κάθε θεσμός έχει και υποχρεώσεις και δικαιώματα."

"Νομίζω ότι ήταν μια τεράστια  επιτυχία της Κυβέρνησης η αντιμετώπιση και επίλυση αυτού του προβλήματος", είπε τέλος ο υπουργός Παιδείας αναφορικά με τη συμφωνία για το Σκοπιανό.

Διαβάστε τι είπε στη συνέντευξή του ο Κώστας Γαβρόγλου:

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να ξεκινήσουμε για αυτή την απόφαση, αν δεν κάνω λάθος έρχεται μετά από μια άλλη απόφαση που είχε ανακοινώσει ο Γάλλος Υπουργός Παιδείας. Τι έχει συμβεί;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Στη Γαλλία όντως αυτήν την εβδομάδα βγάλανε μία απόφαση, ο υπουργός Παιδείας, για την απαγόρευση των κινητών στα σχολεία. Ομολογώ ότι δεν ήξερα αυτήν την εξέλιξη, αλλά αυτό στο οποίο στηριχτήκαμε είναι διάφορες μελέτες κι έρευνες που έχουν γίνει διεθνώς γύρω από αυτό το ζήτημα. Όλες οι μελέτες δείχνουν ότι αποσπάται η προσοχή των μαθητών όταν έχουν τα κινητά στην τάξη.  Διαφέρουν στις λεπτομέρειες τους αυτές οι έρευνες, διαφέρουν στο τι προτείνουν στο τέλος, αλλά όλες συμφωνούν σ’ αυτό. Αυτό έχει ένα ενδιαφέρον. Το δεύτερο στο οποίο συμφωνούν είναι ότι έχουν κάνει –ξέρετε, στην Αγγλία εξαρτάται από το σχολείο, είναι απόφαση του ιδίου του σχολείου, στην Αμερική εξαρτάται από άλλους παράγοντες- αυτό που έχουν διαπιστώσει είναι ότι τα παιδιά τα οποία δεν έχουν κινητά στο σχολείο πάνε καλύτερα στα τεστ και τις εξετάσεις τις ενδοσχολικές, από αυτά που έχουν.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι μόνο το ζήτημα της απόσπασης προσοχής ή είναι κι ένα θέμα ασφάλειας για τα παιδιά και αναφέρομαι στο bullying μέσω κινητών τηλεφώνων.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα σας πω, είναι πολλά θέματα. Είναι από προσωπικά δεδομένα -γιατί κανείς δεν έχει δικαίωμα να τραβάει φωτογραφία σου και να την αναρτά όπου θέλει, όπως θέλει- μέχρι ανταλλαγή μηνυμάτων στη διάρκεια του μαθήματος, μέχρι απόσπαση προσοχής και πολλά άλλα. Δηλαδή, υπάρχει ένα θέμα ηθικής τάξης, υπάρχει ένα θέμα ποιες θα είναι οι αξίες των πολιτών. Το δεύτερο είναι ένα θέμα που έχει σχέση και με το πώς αντιμετωπίζεις τον δάσκαλο και τον καθηγητή, όταν οι άνθρωποι προσπαθούν να κάνουν τη δουλειά τους, κι αρχίζει ο ένας να χτυπάει το τηλέφωνο, να αναγκάζεται ο δάσκαλος να πει του άλλου ‘βάλε στην τσάντα το κινητό’, ξέρετε, και διάφορα τέτοια μέσα σε μία τάξη.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΑΦΟΣ: Είναι καθολική η απαγόρευση ή έχει να κάνει και με το σχολείο, εδώ στην Ελλάδα;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, είναι καθολική η απαγόρευση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κι αφορά όλες τις σχολικές τάξεις από την Α’ Δημοτικού μέχρι το Λύκειο;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι, ναι

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και το κινητό δεν μπαίνει στο Λύκειο; Ή μπορεί να μπει και να είναι κλειστό;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε, το κινητό δεν μπορεί να το έχει μέσα στην τάξη. Ας αρχίσουνε και οι γονείς να συζητάνε αυτό το σοβαρό θέμα με τα σχολεία γιατί θα σας πω κι έναν αντίλογο για να είμαι ειλικρινής. Ο αντίλογος είναι δύο πράγματα: πρώτον, θέλω το κινητό για να επικοινωνώ με την οικογένειά μου κι επίσης το αντίστροφο, η οικογένεια να επικοινωνεί με το παιδί, και το δεύτερο, η «εργαλειακή» ας πούμε, δυνατότητα του κινητού για να βρίσκεις διάφορα πράγματα στο google που σε διευκολύνουν σε διάφορες δραστηριότητες του σχολείου

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πώς απαντάτε σ’ αυτόν τον αντίλογο; Γιατί και μείς είχαμε ετοιμάσει αυτό το επιχείρημα να το καταθέσουμε στον διάλογο.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προβλήματα που είναι τόσο σύνθετα, όπως ξέρετε, δεν έχουν μόνο μία πλευρά. Εκατομμύρια παιδιά έχουν μεγαλώσει, σε διαφορετικές βεβαίως συνθήκες, και είχαν τρόπο να επικοινωνούν με την οικογένεια τους για να πουν ότι θα αργήσουν λίγο γιατί θα πάω στον φίλο μου ή ότι θα βγω για ένα καφέ με το φίλο μου. Υπάρχουν τρόποι να λυθούν αυτά τα προβλήματα. Να δούμε ποιο είναι το βασικό αυτό είναι το θέμα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡAΦΟΣ: Ή μπορεί ο γονιός να πάρει και να ενημερώσει το Διευθυντή του σχολείου

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σας λέω υπάρχουν τρόποι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ θα ήθελα να σας κάνω μία ερώτηση. Υπάρχουν πάρα πολλά παιδιά που μετά το τέλος των μαθημάτων είτε θα πάνε στο φροντιστήριο, είτε θα θέλουν να έρθουν σε επικοινωνία με τους γονείς τους. Δεν θα μπορούσε να είναι απαγορεύεται η χρήση και όχι απαγορεύεται η κατοχή εντός του σχολείου;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε να δείτε, έχει πολύ μεγάλη σημασία να δούμε ποιο είναι το κυρίαρχο και να λύσουμε το κυρίαρχο. Το κυρίαρχο είναι ότι αυτή τη στιγμή, τα κινητά τηλέφωνα, και αυτό είναι και στην Ελλάδα και διεθνώς, διακόπτουν τη ροή του μαθήματος. Το ‘διακόπτουν’ μην το πάρετε ότι χτυπάει κάποιο κινητό. Διακόπτει διότι  τα παιδιά πολλές φορές έχουν το μυαλό τους εκεί, αποσπούν την προσοχή κτλ. Για μας το κυρίαρχο είναι αυτό. Όλα τα υπόλοιπα, νομίζουμε ότι μπορούν να βρουν τη λύση τους σε συνεννόηση των γονιών με το σχολείο, των γονιών με τα παιδιά κτλ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι παρόλα αυτά, ενδιαφέρον το ερώτημα που σας έθεσε ο Γιώργος. Απαγορεύεται η κατοχή γενικώς στο σχολείο ή ενδεχομένως υπάρχει δυνατότητα, είναι στη διακριτική ευχέρεια, να έχουν τα παιδιά το κινητό τηλέφωνο αλλά να είναι κλειστό.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, αυτή τη στιγμή απαγορεύεται να το φέρουν στο σχολείο. Εμείς θα θέλαμε να μην έχουν τα παιδιά το κινητό τους στο σχολείο. Και το καταλαβαίνετε, είναι πολύ λογικό αυτό που λέμε. Εμάς το βασικό που μας ενδιαφέρει, θέλω να είναι σαφές, είναι πώς προστατεύουμε την εκπαιδευτική πράξη. Οι καθηγητές προφανώς και έχουν τη δυνατότητα να το φέρουνε. Είναι άλλη λειτουργία των καθηγητών όπως καταλαβαίνετε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αλλά όχι κατά τη διάρκεια, φαντάζομαι του μαθήματος.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ε, καλά τώρα αν το έχει ο άνθρωπος μέσα στην τσάντα του, δεν είναι εκεί το θέμα για τους καθηγητές. Το θέμα είναι ο χαμός που γίνεται πολλές φορές ως προς τη χρήση του από τα παιδιά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα, αφορά στα παιδιά η απαγόρευση αυτή.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακριβώς. Και ξέρετε, όπως γνωρίζετε, πολλές φορές παραβιάζονται πράγματα αυτονόητα όταν δεν έχουν σαφήνεια. Εμείς λέμε ότι δεν πρέπει κανείς να τα έχει στην κατοχή του. Αν αρχίσουμε να το έχει και να το έχει στο αθόρυβο, να το βγάζει όταν ο δάσκαλος έχει την πλάτη του γυρισμένη στους μαθητές, και να κάνει το ένα και το άλλο και να φωτογραφίζει, είμαστε πάλι μέρος μίας ρύθμισης που δεν θα μας οδηγήσει πουθενά. Και να σας πω κάτι, εμείς ως Υπουργείο έχουμε πάρα πολλά παράπονα και, αν θέλετε, φωνές απόγνωσης από γονείς γιατί θεωρούν ότι τα παιδιά τους είναι εθισμένα στο κινητό. Και είναι η πρώτη φορά στην ιστορία που οι άνθρωποι είναι εθισμένοι σ’ ένα μηχάνημα και όχι σε ουσία. Καταλαβαίνετε τι εννοώ. Υπάρχουν κλινικές σε όλον τον κόσμο, υπάρχει κι εδώ στο Αγία Σοφία, κλινικές απεξάρτησης. Εδώ, και εσείς και εγώ που το έχουμε μαζί το κινητό καμία φορά μπορεί να μείνουμε από μπαταρία, από μέσα μας έχουμε και μία ηρεμία ότι τώρα και να θέλουμε δεν μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Βάζετε κι ένα άλλο ζήτημα αλλοτρίωσης των σχέσεων

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έτσι όπως το λέτε

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Βλέπετε ζευγάρια έξω και πριν καν παραγγείλουν να βυθίζονται στα κινητά τους

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μη μου θίγετε αυτό το θέμα με θλίβει πολύ, αυτή η σκηνή είναι θλιβερή. Από την άλλη μεριά, μην πάμε στο άλλο άκρο, θεωρώντας ότι η τεχνολογία είναι κακή. Η εκπαιδευτική πράξη είναι εκπαιδευτική πράξη, θέλει όλους να προσέχουν, να συμμετέχουν, να αντιδρούν και να μην έχουν το μυαλό τους αλλού.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό είναι το ένα, το θέμα με τα κινητά τηλέφωνα. Νομίζω ότι έγινε αντιληπτό, ότι το κινητό δεν περνάει στο σχολείο, αν υπάρξει κάποια ανάγκη θα μπορεί να επικοινωνεί ο γονιός με τον καθηγητή ή με τη διεύθυνση του σχολείου, προφανώς δεν είμαστε στην εποχή όπου οι Λουδίτες κατέστρεφαν τις μηχανές για να καταστρέψουμε τα κινητά μας τηλέφωνα…

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να το υπογραμμίσουμε αυτό!

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να ρωτήσουμε και τι γίνεται με τις κάμερες;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν υπάρχουν κάμερες στα σχολεία μας, εκτός αν το κτίριο δεν έχει κόσμο, για λόγους ασφάλειας το βράδυ. Ή ξέρετε πολλά κτήρια δεν λειτουργούν, είτε ακόμα δεν έχουν παραληφθεί από τους Δήμους κανονικά, είτε είναι στη διάρκεια κάποιων εσωτερικών ρυθμίσεων και για λόγους ασφάλειας, κλοπής κτλ. Αλλά κάμερες στα σχολεία δεν λειτουργούν, τελεία και παύλα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, μήπως θα έπρεπε να το δούμε αυτό λίγο. Σε περίπτωση που, στη διάρκεια των μαθημάτων ή κατά τη διάρκεια που τα παιδιά είναι στο προαύλιο, αν γίνει ένα ατύχημα, ή αν ένα παιδί, χτυπήσει ένα άλλο, μήπως θα έπρεπε να υπάρχει κάμερα; Το λέγαμε και λίγο πριν, ευτυχώς δεν είμαστε στις ΗΠΑ να έχουμε τέτοια επεισόδια που έχουν και θύματα, αλλά μήπως θα έπρεπε για λόγους ασφάλειας και προστασίας να λειτουργούν κάποιες κάμερες αλλά τη χρήση αυτών των καμερών να την έχει αποκλειστικά και μόνο η Διεύθυνση του σχολείου;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εμείς είμαστε αντίθετοι σε τέτοιου είδους επιτήρηση. Έχουμε τους καθηγητές που είναι με τα παιδιά στην αυλή, έχουμε τα ίδια τα παιδιά, πρέπει να συζητάμε με τα παιδιά για να τους πούμε ποια πρέπει να είναι η συμπεριφορά στη διάρκεια των διαλλειμάτων. Προφανώς αυτό που λέτε μπορεί να υπάρχει κάπου, μπορεί να τσακωθούν, να σπρωχτούν, αλλά οι κάμερες δεν θα μας λύσουν το πρόβλημα. Οι κάμερες θα εντείνουν, αν θέλετε, μία επιτήρηση που δεν οδηγεί πουθενά. Και αντιθέτως δημιουργεί μία αίσθηση ότι παρακολουθείσαι από παντού. Ξέρετε μπορεί το θέμα των προσωπικών δεδομένων -το οποίο είμαι σίγουρος ότι το ζήσατε και σεις τώρα αυτές τις μέρες με την ενεργοποίηση του Νόμου στην Ευρωπαϊκή Ένωση- μπορεί να έχει ορισμένες ακρότητες, αλλά όταν σου λέει ότι υπάρχουν πόλεις που για να πας από το σπίτι σου για να ψωνίσεις και να γυρίσεις σε έχουν παρακολουθήσει 50 κάμερες -τα νούμερα δεν είναι τυχαία- υπάρχει ένα θέμα γενικότερο, όπως ξέρετε, στην κοινωνία μας, επιτήρησης. Ξέρετε, όταν μπαίνουμε στο google όταν παραγγέλνουμε κάτι που φτιάχνουμε το προφίλ μας, είμαστε σε μία περίοδο που πρέπει να προστατεύσουμε όχι μόνο την προσωπικότητα μας αλλά να προστατευτούμε και από όλους που μας παρακολουθούν… για το καλό μας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κάποτε το λέγαμε αυτό και μάλιστα είχαμε μία άποψη και μία αντίδραση για αυτό το ζήτημα. Τώρα, φαίνεται ότι ένα μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας όχι μόνο συναινεί, αλλά αυτοπροβάλλεται. Δηλαδή επικοινωνεί τα προσωπικά του στοιχεία, ‘είμαι εδώ είμαι με το φίλο μου, είμαι στο εξωτερικό, είμαι στο μπαράκι’, και βλέπετε, ζούμε τον αντίποδα μιας κουλτούρας που ζήσαμε το ‘70 ή το ‘80 ενδεχομένως.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πολύ ενδιαφέρουσα η παρατήρηση σας. Υπάρχει ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας που συναινεί και υπογραμμίζει μια τέτοια κουλτούρα. Εγώ δεν θέλω να πούμε ότι ό,τι γινόταν παλιά είναι καλό, και ό,τι γίνεται τώρα είναι κακό. Προς Θεού! Ταυτοχρόνως όμως, πρέπει να είμαστε και πολύ προσεκτικοί στην εισβολή αυτών των νέων τρόπων ζωής. Όλοι οι νέοι τρόποι ζωής θέλουν ένα φίλτρο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα θα έχουμε κάμερες στα σχολεία, ή δεν θα έχουμε;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν θα έχουμε! Εκτός, όπως σας είπα, στα κτήρια που δεν έχουν ολοκληρώσει γιατί έχει πολλά κτήρια που δεν λειτουργούν, καινούργια που δεν είναι ακόμα σε λειτουργία ή ορισμένα που είναι το βράδυ και δεν έχουν φως.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στο θέμα της τήρησης, γιατί νομίζω ότι και άλλες φορές υπήρξαν προσπάθειες να απαγορευτούν τα κινητά

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εξαρτάται από όλους μας, και σας μιλάω  πολύ ειλικρινά. Εξαρτάται καταρχάς από τους γονείς, έτσι δεν είναι;. Και δε λέω οι γονείς να κοιτάζουν την τσάντα  το πρωί όταν πηγαίνουν οι μαθητές στο σχολείο και να παίρνουν το κινητό. Εξαρτάται από τις συζητήσεις  που πρέπει να γίνουν με τα παιδιά, εξαρτάται από τους διευθυντές, εξαρτάται από τους καθηγητές. Το θέμα δεν είναι να είναι μηδενική ή όχι η ανοχή. Είναι πόσο θα εμπλακούμε όλοι να συζητήσουμε αυτό το πρόβλημα. Είχατε την καλοσύνη να με πάρετε τηλέφωνο να με ρωτήσετε τι κάνουμε. Συζητάμε το πρόβλημα, δεν συζητάμε τις ρυθμίσεις. Εμείς θέλουμε  με τέτοιου είδους αποφάσεις  η κοινωνία να αρχίσει να συζητάει ένα πρόβλημα που, μεταξύ μας, όλοι το έχουμε. Έτσι δεν είναι; Όλες οι παρέες μας, οι φίλοι μας, οι συγγενείς μας το συζητάνε αυτό το πρόβλημα. Θεωρούν ότι είναι ένα πρόβλημα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ θα μου επιτρέψετε να σας πάω σε ένα άλλο θέμα, με μοχλό την αναθεώρηση του Συντάγματος  πολλά ακούγονται τις τελευταίες μέρες, για το διαχωρισμό Κράτους - Εκκλησίας. Μια και είστε ο καθ’ ύλην αρμόδιος,  ποια είναι η άποψή σας;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Νομίζω ότι η Κυβέρνηση δια του πρωθυπουργού θα ανακοινώσει το σχέδιο αναθεώρησης του Συντάγματος και με βάση αυτό και τις αποφάσεις της Κυβέρνησης θα προχωρήσουμε στις όποιες  ρυθμίσεις. Για το συγκεκριμένο θέμα δεν έχω να πω τίποτα, δεν έχουν παρθεί οι όποιες αποφάσεις. Όταν θα παρθούν οι αποφάσεις  θα ανακοινωθούν και ο καθένας μας θα παίξει το ρόλο του.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πρέπει να είναι διακριτές  οι σχέσεις Κράτους – Εκκλησίας;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Οι σχέσεις Εκκλησίας- Κράτους πρέπει να είναι διακριτές και θέλω να υπογραμμίσω ότι σε όλες μου τις συναντήσεις με τον Μακαριώτατο αυτό είναι ένα θέμα το οποίο δεν υπογραμμίζεται μόνο από εμάς αλλά υπογραμμίζεται και από τον Μακαριώτατο και θέλω να είμαι σαφής σε αυτό. Και η διακριτότητα ενισχύει τον κάθε θεσμό και βεβαίως ο κάθε θεσμός έχει και υποχρεώσεις και δικαιώματα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ φοβάμαι ότι κάτω από αυτή τη ταμπέλα ο καθένας ερμηνεύει τα πράγματα κατά το δοκούν, όπως νομίζει, όπως θέλει. Άλλος λέει για παράδειγμα  ότι δε θα πρέπει οι παπάδες να πληρώνονται από το κράτος  και αυτό είναι κράτος διαχωρισμός του Κράτους από την Εκκλησία, άλλος θεωρεί ότι πρέπει να  κατεβάσουμε τις εικόνες, άλλος  λέει ότι δε θα πρέπει να λέμε την προσευχή μας στα σχολεία μας. Τι εννοούμε όταν μιλάμε για το διαχωρισμό του Κράτους - Εκκλησίας;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Γι’ αυτό σας λέω θα μου επιτρέψετε αυτή τη συζήτηση με πολλή μεγάλη χαρά να την κάνουμε αλλά να την κάνουμε αναλυτικότερα. Διότι δεν είναι ένα ερώτημα το οποίο μπορεί να απαντηθεί με 3, 5, 7 πράγματα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πότε θα ανοίξει αυτό το θέμα δηλαδή πότε θα έχουμε τις ανακοινώσεις  για το Σύνταγμα;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όταν αποφασίσει η Κυβέρνηση δια του Πρωθυπουργού θα συζητηθεί όχι το συγκεκριμένο, δεν έχω καμία απολύτως  πληροφορία. Χτες νομίζω υπήρξε μία δήλωση εκπροσώπου του Πρωθυπουργού όπως ξέρετε και νομίζω ότι θα πρέπει να πάμε παρακάτω. Επιμένω  ότι τα θέματα αυτά τα έχουμε δει  πολύ συστηματικά με τον Αρχιεπίσκοπο, θα συναντηθεί θα συνεδριάσει η επιτροπή που συζητάει αυτά τα ζητήματα εντός του Ιουλίου στο υπουργείο Παιδείας  που υπάρχει εκπροσώπηση και της Εκκλησίας. Υπάρχουν πολλά ζητήματα, πχ της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης στην οποία είμαστε πολύ έτοιμοι να προχωρήσουμε

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ποια είναι η σκοπιμότητα σε αυτό το άνοιγμα αυτού του θέματος δηλαδή ενδεχομένως να σας φέρουν  σε αντίθεση με την Εκκλησία με τον κύριο Καμμένο ενδεχομένως που έχει άλλη άποψη

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν νομίζω. Καμιά φορά  ξέρετε και οι συνάδελφοί σας δεν είναι οι πιο συνεπείς σε πολλές ειδήσεις, σε εισαγωγικά, οπότε δε νομίζω να υπάρχει τίποτα από όλα  αυτά. Είναι ένα πράγμα το οποίο έρχεται και επανέρχεται δε νομίζω να αξίζει αυτή τη στιγμή να συζητηθεί ως τέτοιο. Όταν αποφασίσει, αν αποφασίσει η Κυβέρνηση θα το συζητήσει δια του Πρωθυπουργού.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κλείνοντας με αφορμή το Μακεδονικό το Σκοπιανό είδαμε και εντάσεις κύριε Υπουργέ και αποδοκιμασίες και μέσα στην Ελλάδα και έξω από την Ελλάδα. Ένα σχόλιο γι’ αυτήν την ατμόσφαιρα για αυτή την ένταση που φαίνεται ότι υπάρχει και επικρατεί μια νευρικότητα, θα λέγαμε και μία αίσθηση έντασης

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Νομίζω ότι ήταν μια τεράστια  επιτυχία της Κυβέρνησης η αντιμετώπιση και επίλυση αυτού του προβλήματος. Μας έδωσε ένα πολύ μεγάλο κύρος και εντός της Ελλάδας και εκτός της Ελλάδας, διότι δεν μπορούμε να ασκούμε πολιτική που είναι δια της αδράνειας δια των εκκρεμοτήτων- ‘άστο θα το λύσει η ζωή τα επόμενα 50 χρόνια’- δε γίνεται έτσι ούτε πολιτική εξωτερική ούτε εσωτερική. Νομίζω λοιπόν ότι είναι μία εξαιρετικά καλή ισορροπημένη λύση και πάμε παρακάτω. Νομίζω ότι και άπειρα άτομα στην Ελλάδα αλλά και άπειρα άτομα στο εξωτερικό συναινούν και συμφωνούν  με αυτό που λέω.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

karamanliskwstas
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
foto_education.jpg
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων-Συμβούλων Σταδιοδρομίας-Εκπαιδευτικού Προσωπικού – Ανακοίνωση από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού