Thumbnail
Οι εκπαιδευτικοί ζητούν αναγνώριση της επιστημονικής επάρκειας των εκπαιδευτικών Ξένων Γλωσσών για τον ρόλο των αξιολογητών στις εξετάσεις για το Πιστοποιητικό Επάρκειας Γνώσεων Πολιτογράφησης

Ο Σύνδεσμος Καθηγητών Γαλλικής ΠΕ Ελλάδας (APF-FU) καταγγέλλει την πρόσφατη δημόσια τοποθέτηση Φιλολόγων του Μητρώου Αξιολογητών-Βαθμολογητών των εξετάσεων για το Πιστοποιητικό Επάρκειας Γνώσεων για Πολιτογράφηση σχετικά με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών Ξένων Γλωσσών ως αξιολογητών.

«Οι θέσεις που διατυπώνονται στο συγκεκριμένο κείμενο των φιλολόγων διακατέχονται από μια αβάσιμη και άδικη απαξίωση του επιστημονικού υπόβαθρου και της διδακτικής επάρκειας των εκπαιδευτικών Ξένων Γλωσσών, οι οποίοι έχουν πολυετή εμπειρία στη διδασκαλία γλωσσών, συμπεριλαμβανομένης και της ελληνικής ως δεύτερης ξένης γλώσσας, συχνά με εξειδίκευση και μεταπτυχιακές σπουδές σε Ελλάδα και εξωτερικό», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι εκπαιδευτικοί.

Αναλυτικά:

Ο Επιστημονικός Σύνδεσμος Εκπαιδευτικών Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (APF-FU), εκπροσωπώντας χιλιάδες εκπαιδευτικούς που εργάζονται στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα, εκφράζει τη βαθιά του απογοήτευση και την έντονη διαμαρτυρία του για την πρόσφατη δημόσια τοποθέτηση συναδέλφων φιλολόγων σχετικά με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών Ξένων Γλωσσών (ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07) στο Μητρώο Αξιολογητών-Βαθμολογητών των εξετάσεων για την απόκτηση του Πιστοποιητικού Επάρκειας Γνώσεων για Πολιτογράφηση (ΠΕΓΠ).

Οι θέσεις που διατυπώνονται στο συγκεκριμένο κείμενο των φιλολόγων διακατέχονται από μια αβάσιμη και άδικη απαξίωση του επιστημονικού υπόβαθρου και της διδακτικής επάρκειας των εκπαιδευτικών Ξένων Γλωσσών, οι οποίοι έχουν πολυετή εμπειρία στη διδασκαλία γλωσσών, συμπεριλαμβανομένης και της ελληνικής ως δεύτερης ξένης γλώσσας, συχνά με εξειδίκευση και μεταπτυχιακές σπουδές σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Αγνοούν, ενδεχομένως, οι συνάδελφοί μας φιλόλογοι που συνέταξαν το κείμενο, ότι οι εκπαιδευτικοί Ξένων Γλωσσών έχουν εξειδικευτεί στις σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας μιας γλώσσας ως δεύτερης/ξένης, ότι κατέχουν τη θεωρία και την πράξη της γλωσσοδιδακτικής και της κοινωνιογλωσσολογίας, ότι διαθέτουν τεράστια εμπειρία στην αξιολόγηση της γλωσσικής επάρκειας και ότι πολλοί/-ές εξ αυτών έχουν επιμορφωθεί ειδικά στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας, γεγονός που τους/τις καθιστά απολύτως ικανούς/-ές για τον ρόλο των αξιολογητών/-ριών και βαθμολογητών/-ριών των εξετάσεων για την απόκτηση του Πιστοποιητικού Επάρκειας Γνώσεων για Πολιτογράφηση. Αξίζει να σημειωθεί, μάλιστα, ότι οι εκπαιδευτικοί Ξένων Γλωσσών, λόγω της φύσης του γνωστικού αντικειμένου τους, έχουν μεγαλύτερη εξοικείωση με τις αρχές της κοινωνιογλωσσολογίας έναντι άλλων ειδικοτήτων στη διδακτική πράξη, καθώς διδάσκουν καθημερινά γλώσσα δεύτερη ή ξένη (μη μητρική). Η συνεχής ενασχόλησή τους με τη διδασκαλία και την αξιολόγηση γλωσσικών δεξιοτήτων προσδίδει σε αυτούς/-ές πολύτιμη εμπειρία και τεχνογνωσία, καθιστώντας τους/τες απολύτως ικανούς/-ές να αναλάβουν τον ρόλο των αξιολογητών/-τριών στις εξετάσεις για την απόκτηση του Πιστοποιητικού Επάρκειας Γνώσεων για Πολιτογράφηση.

Είναι προφανώς αντισυναδελφικό, καθώς και αντιεπιστημονικό, να εκφράζεται η άποψη ότι η γλωσσοδιδακτική επιστήμη είναι προνόμιο μόνο των Φιλολόγων κλ. ΠΕ02 και ότι μόνο οι κάτοχοι Πτυχίου Ελληνικής Φιλολογίας έχουν την εξειδικευμένη γνώση για να τη διδάξουν ως δεύτερη/ξένη γλώσσα ή να την αξιολογήσουν ορθά στο πλαίσιο της πολιτογράφησης. Αντιθέτως, η εμπλοκή των εκπαιδευτικών Ξένων Γλωσσών ενισχύει την εγκυρότητα της αξιολόγησης-βαθμολόγησης, καθώς εξασφαλίζει μια πολυπρισματική και επιστημονικά τεκμηριωμένη προσέγγιση στη γλωσσική αξιολόγηση, με βάση διεθνή πρότυπα, δεδομένου ότι οι εκπαιδευτικοί Ξένων Γλωσσών διαθέτουν την απαραίτητη τεχνογνωσία και εμπειρογνωμοσύνη για την αντικειμενική και έγκυρη αξιολόγηση της γλωσσικής και επικοινωνιακής ικανότητας των υποψηφίων. Επιπλέον, η αξιοπιστία των εξετάσεων και της έγκυρης αξιολόγησης-βαθμολόγησης δεν εξαρτάται από το τυπικό προσόν του κλάδου προέλευσης των εκπαιδευτικών, αλλά από την τεκμηριωμένη κατάρτισή τους στην αξιολόγηση της γλωσσικής επάρκειας και των επιπέδων της.

Ως εκ τούτου, απορρίπτουμε την αντίληψη ότι η συμμετοχή των εκπαιδευτικών Ξένων Γλωσσών στις εξετάσεις πολιτογράφησης υπονομεύει την εγκυρότητα της διαδικασίας και απαιτούμε σεβασμό και αναγνώριση της επιστημονικής επάρκειας των εκπαιδευτικών Γαλλικής (κλ. ΠΕ05), καθώς και των εκπαιδευτικών Αγγλικής (κλ. ΠΕ06) και Γερμανικής (κλ. ΠΕ07).

Καλούμε το Υπουργείο Εσωτερικών και κάθε αρμόδιο φορέα να στηρίξουν την απόφαση για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών Ξένων Γλωσσών στο Μητρώο Αξιολογητών-Βαθμολογητών και να απορρίψουν τις αβάσιμες αμφισβητήσεις που εκφράζονται στο εν λόγω κείμενο.

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Ελλάδας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 17/03

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Χάπια - Φάρμακα
Τα αντιισταμινικά και ο κίνδυνος άνοιας
Καθώς η περίοδος των εποχικών αλλεργιών πλησιάζει, ένας διακεκριμένος γιατρός του Χάρβαρντ εφιστά την προσοχή στη χρήση συγκεκριμένων φαρμάκων, καθώς...
Τα αντιισταμινικά και ο κίνδυνος άνοιας
Νάξος
Νάξος: Η «βασίλισσα» των Κυκλάδων από ψηλά – Απίστευτες εικόνες (Video)
Πανέμορφα γραφικά ορεινά χωριά, υπέροχες παραλίες, εντυπωσιακή αρχιτεκτονική και αρχαιολογικά μνημεία είναι οι εικόνες της Νάξου - Ιδανικός...
Νάξος: Η «βασίλισσα» των Κυκλάδων από ψηλά – Απίστευτες εικόνες (Video)