Thumbnail
του Γιώργου Δρέτα

    Είναι γνωστό και χιλιοειπωμένο ότι το σημερινό σχολείο δεν αρέσει στα παιδιά, δεν έχει την εμπιστοσύνη των γονέων, δεν εμπνέει τους εκπαιδευτικούς. Είναι ένα σχολείο του παρελθόντος, μη ανταποκρινόμενο στη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα.

    Θα μπορούσε να υποθέσει κάποιος ότι η κάθε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση έχει ως κύριο στόχο τη (σταδιακή) βελτίωση του υφιστάμενου συστήματος, με σκοπό την προσαρμογή του στα νέα κοινωνικά, οικονομικά και εκπαιδευτικά δεδομένα. Θα μπορούσε να υποθέσει κάποιος ότι η κάθε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση δεν έχει σκοπό να “βολέψει” τα κάθε είδους κλαδικά συμφέροντα ή να διατηρήσει τις “υπάρχουσες ισορροπίες”, αλλά να διορθώσει τα “κακώς κείμενα” προς όφελος κυρίως των μαθητών και κατ’ επέκταση της κοινωνίας.

    Θυμίζω ότι η κατά Pareto άριστη ισορροπία είναι αυτή από την οποία οποιαδήποτε μετακίνηση δεν μπορεί να ωφελήσει κάποια άτομα χωρίς να βλάψει κάποια άλλα.

   Με τις τελευταίες αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα του Νέου Λυκείου προβλέπεται διδασκαλία της Ιστορίας πέντε (5) ώρες την εβδομάδα (2 ώρες γενικής παιδείας και 3 ώρες προσανατολισμού) για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, οι οποίοι έχουν επιλέξει τον τομέα οικονομικών επιστημών και πληροφορικής. Οι μαθητές αυτοί κάνουν 5 ώρες Ιστορία την εβδομάδα, χωρίς όμως να εξετάζονται πανελλαδικά στο μάθημα αυτό, δηλαδή δεν υπολογίζεται ο βαθμός του μαθήματος της Ιστορίας στις εξετάσεις για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αντίθετα, πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα είναι ο Προγραμματισμός (διδάσκεται 2 ώρες εβδομαδιαία) και οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (διδάσκεται 3 ώρες εβδομαδιαία).

   Αν και δεν παραβλέπω τη σημασία της γενικής παιδείας των μαθητών, μου φαίνεται υπερβολικό να αναγκάζονται να παρακολουθούν 5 ώρες την εβδομάδα ένα μάθημα που το διδάσκονται επί 12 χρόνια (από την Α΄ Δημοτικού) και συνάμα δεν βρίσκεται στο πρόγραμμα σπουδών των Σχολών που έχουν επιλέξει να εισαχθούν και να φοιτήσουν. Είναι δύσκολο επίσης για τους Εκπαιδευτικούς που διδάσκουν το μάθημα στη Γ΄ Λυκείου να προσελκύσουν την προσοχή και το ενδιαφέρον των μαθητών και να μπορέσουν να κάνουν τη δουλειά τους.

    Μήπως θα έπρεπε οι υπεύθυνοι σχεδιασμού και άσκησης εκπαιδευτικής πολιτικής να ξαναδούν λίγο το θέμα;

Γιώργος Δρέτας

Καθηγητής – ΠΕ09 Οικονομολόγος

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panepisthmio-amfitheatro
Βάσεις 2024: Με τις φετινές 9.000 περίπου κενές θέσεις συνολικά στην 4ετία εξαφανίστηκαν 2-3 Πανεπιστήμια με τη μέθοδο... της «λιποαναρρόφησης»!
Συνολικά στην τετραετία που εφαρμόζεται η ΕΒΕ (2021-2024) έχουμε περίπου 37.000 κενές θέσεις στα ΑΕΙ.
Βάσεις 2024: Με τις φετινές 9.000 περίπου κενές θέσεις συνολικά στην 4ετία εξαφανίστηκαν 2-3 Πανεπιστήμια με τη μέθοδο... της «λιποαναρρόφησης»!
κασσελακης
Στέφανος Κασσελάκης για Πολάκη: Ο Παύλος ανήκει στον ΣΥΡΙΖΑ αλλά...
««Αισθάνομαι άβολα για την απόφαση που αναγκάστηκα να λάβω. Ήταν ιδιαίτερα δύσκολη, καθώς εκτιμώ τον Παύλο και την σπουδαία του προσφορά στο...
Στέφανος Κασσελάκης για Πολάκη: Ο Παύλος ανήκει στον ΣΥΡΙΖΑ αλλά...