Thumbnail
Αναπληρωτές

 To αναλυτικό επεξεγηματικό κείμενο του Υπουργείου Παιδείας για το τι και το πως στην αλλαγή του συστήματος αναπληρωτών είναι ίσως το πιο αποκαλυπτικό κείμενο της κατάστασης όπως δημιουργήθηκε τα τελευταία χρόνια.

Το Υπουργείο παρουσιάζει αναλυτικά το τι έγινε και οδηγηθήκαμε σε αυτή την κατάσταση. Απαντά και στην ερώτηση φ

Η απάντηση είναι ότι δεν αμφισβητείται γενικώς και αορίστως η προϋπηρεσία-εμπειρία που προφανώς αποτελεί αντικειμενικό κριτήριο και μοριοδοτείται πάντοτε σε διαδικασίες επιλογής από το ΑΣΕΠ .

Όμως, το ΣτΕ με την αρ.527/2015 απόφαση της Ολομέλειας, έκρινε ότι ναι μεν η προϋπηρεσία και η εμπειρία των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών συνιστούν αντικειμενικά κριτήρια, η απόκτηση όμως της προϋπηρεσίας αυτής ανάγεται σε προσλήψεις, οι οποίες δεν είχαν υπαχθεί στον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής, δηλαδή, του ΑΣΕΠ και άρα δεν μπορεί να θεωρηθεί αξιοκρατική.

Όσοι δεν είχαν ΑΣΕΠ κινδύνευαν να καταταχθούν μόνο με το βαθμό πτυχίου;

Σημαντική ήταν η αποκάλυψη που κάνει το Υπουργείο σχετικά με τους εκπαιδευτικούς που δεν είχαν ΑΣΕΠ.  Επειδή, υφίσταται ζήτημα σχετικά με την αξιοκρατική κτήση της προϋπηρεσίας, θα ήταν  σκόπιμο να μοριοδοτηθεί μόνον η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών σε περίπτωση που ήταν επιτυχόντες οποιουδήποτε διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.

Επειδή, όμως, η τρίτη προϋπόθεση είναι κοινωνικά άδικη για τους αναπληρωτές που δεν έχουν πάρει μέρος σε γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, αφού για πολλά χρόνια  στήριζαν την εκπαίδευση υπηρετώντας υπό εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, επιλέγουμε να μετρήσουμε αυτοτελώς την προϋπηρεσία, δηλαδή, το ίδιο και στις δύο κατηγορίες εκπαιδευτικών (επιτυχόντες  και μη επιτυχόντες). Στο τέλος καταλήγει το Υπουργείο ότι η διάταξη για όσους θελήσουν να δουν τη μεγάλη εικόνα, είναι κατά το δυνατόν ισορροπημένη.

Εξυπηρετεί, παρά τα προβλήματα που δημιουργεί σε ορισμένες κατηγορίες αναπληρωτών χωρίς ΑΣΕΠ (ειδικά της Β/θμιας) την κεντρική επιδίωξη να ανοίξουν χωρίς προβλήματα τα σχολεία τον Σεπτέμβριο

Όμως, ο χρόνος πιέζει και πρέπει να γίνουν τα εξής:

  • Nα ψηφισθεί η διάταξη
  • Το Α.Σ.Ε.Π. να εκδώσει Προκήρυξη για την κατάρτιση πίνακα κατάταξης αναπληρωτών εκπαιδευτικών
  • Ύστερα από τον έλεγχο των τυπικών προσόντων και των δικαιολογητικών των υποψηφίων να καταρτιστούν από το Α.Σ.Ε.Π. οι προσωρινοί αξιολογικοί πίνακες Α΄ και Β΄, οι οποίοι  θα αναρτηθούν στις ιστοσελίδες  του Α.Σ.Ε.Π. και του ΥΠ.Π.Ε.Θ.
  • Οι προσωρινοί πίνακες κατάταξης Α΄ και Β΄ να ελεγχθούν από τα αρμόδια τμήματα του Α.Σ.Ε.Π., αυτεπαγγέλτως ή ύστερα από ένσταση, η οποία ασκείται σε αποκλειστική προθεσμία δέκα ημερών από την επομένη της ανάρτησης στην ιστοσελίδα του Α.Σ.Ε.Π.

Ύστερα από τον έλεγχο των ενστάσεων, καταρτίζονται από το Α.Σ.Ε.Π. οι σχετικοί τελικοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης, οι οποίοι αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Α.Σ.Ε.Π. και του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Ευτυχώς, οι  προσλήψεις μπορούν να  γίνουν με την έκδοση των προσωρινών αποτελεσμάτων, καθόσον, η δυνατότητα αυτή προβλέπεται στη νομοθεσία του ΑΣΕΠ.

Πηγή: xenesglosses.eu

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kypros ekpa
ΕΚΠΑ: Επετειακή εκδήλωση για τα 50 χρόνια από την τουρκική εισβολή στην Κύπρο
Επετειακή εκδήλωση με τίτλο ''50 χρόνια από την τουρκική εισβολή στην Κύπρο'' οργανώνει το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΕΚΠΑ: Επετειακή εκδήλωση για τα 50 χρόνια από την τουρκική εισβολή στην Κύπρο
deyterobathmia_ekpaideysi_291018_921.jpeg
Ο χάρτης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 2023-2024: Τα αριθμητικά δεδομένα
Οι εκπαιδευτικοί που κατά το σχολικό έτος 2023-2024 ήταν εκτός σχολικής τάξης για διάφορους λόγους (αποσπασμένοι, άδειες κλπ) ήταν 5.791
Ο χάρτης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 2023-2024: Τα αριθμητικά δεδομένα