Thumbnail
Ανακοίνωση με αφορμή την εγκύκλιο για το 30ωρο

Την έντονη διαμαρτυρία της "για την αδράνεια της Διευθύντριας της Διεύθυνσης Ιδιωτικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας σε σχέση με τις ώρες εργασίας των συναδέλφων μας στα ιδιωτικά σχολεία", εκφράζει η ΟΙΕΛΕ, με αφορμή την έκδοση της εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας για την εφαρμογή του 30ωρου.

Μάλιστα, στη σχετική ανακοίνωση η Ομοσπονδία τονίζεται ότι υπάρχει πλήρης αδιαφορία για το 50ωρο των Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών, ενώ διερωτάται για το εάν επανέρχεται η εποχή Μπαμπινιώτη-Αρβανιτόπολου.

Ακόμη η ΟΙΕΛΕ αναφέρει: "Σε πρόσφατη ανακοίνωσή μας  είχαμε χαρακτηρίσει  το 30ωρο στην ιδιωτική εκπαίδευση ως... ανέκδοτο. Και τούτο, διότι οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί εργάζονται (και μάλιστα σχεδόν πάντοτε αμισθί) πολύ περισσότερες ώρες από αυτές που προβλέπει η νομοθεσία."

Παρατίθενται δε αποσπάσματα της εν λόγω ανακοίνωσης:

"Η τραγική πραγματικότητα υπερεκμετάλλευσης και οικονομικής εξαθλίωσης στον κλάδο μας δεν αποδεικνύεται μόνο από τις καθημερινές καταγγελίες συναδέλφων, που συχνά φοβούνται για ευνόητους λόγους να καταθέσουν επώνυμα. Έχει καταγραφεί επίσημα σε μεγάλη έρευνα 478 εκπαιδευτικών που διεξήχθη από το ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ το 2013. Σύμφωνα με την έρευνα αυτή μόλις το 60% περίπου της δουλειάς που προσφέρουν οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί αμείβεται. Το γεγονός αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στο ότι η εκτός υποχρεωτικού προγράμματος εργασία που προσφέρουμε στα σχολεία μας παρέχεται σχεδόν δωρεάν (το 96,90%, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας)! Είναι αναγκαίο να διευκρινιστεί ότι συχνά η εκτός του δηλωμένου ωραρίου εργασία που παρέχουν οι εκπαιδευτικοί προσφέρεται χωρίς την (απαιτούμενη από το νόμο) συναίνεσή τους, αλλά υπό την απειλή της απόλυσης. Με αυτό τον τρόπο στα ιδιωτικά σχολεία επικρατεί ένα όργιο μαύρης εργασίας και φοροδιαφυγής που δεν ελέγχεται από την Πολιτεία.

ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΥΠΕΡΩΡΙΑΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΕΧΟΥΝ, ΣΥΝΗΘΩΣ ΑΜΙΣΘΙ, ΟΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ;

Οι υπηρεσίες που παρέχουν σε πολλά ιδιωτικά σχολεία οι συνάδελφοί μας εκτός του ωραρίου τους – και, όπως προαναφέρθηκε, σχεδόν πάντοτε χωρίς αμοιβή – είναι δύο ειδών:

Α) Οι υπερωρίες για πλήθος εκδηλώσεων (Ενημερώσεις γονέων, Open Days, εκδηλώσεις σε ώρες εκτός λειτουργίας σχολείου – απογεύματα, Σαββατοκύριακα, αργίες κ.λπ.)

Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί συχνά υποχρεώνονται να παρέχουν χωρίς να πληρώνονται υπηρεσίες σε πλήθος εκδηλώσεων, όπως:
Ενημέρωση γονέων απογεύματα-βράδια

Open Days

Καλοκαιρινά camps

Εκδηλώσεις και προγράμματα μέσα σε γιορτές, αργίες και Σαββατοκύριακα
Η συμμετοχή των συναδέλφων για δραστηριότητες πολιτισμικού, ψυχαγωγικού ή αθλητικού σκοπού είναι προαιρετική και θα πρέπει να τους καταβάλλεται η προβλεπόμενη από το νόμο υπερωριακή αμοιβή(άρθρο 73 του νόμου 4310/2014).

Πρέπει εδώ να προσθέσουμε ότι σε αρκετά ιδιωτικά σχολεία υποχρεώνουν παρανόμως τους εκπαιδευτικούς σε εργασίες που δεν έχουν καμιά σχέση με το διδακτικό τους έργο, όπως, πχ, με τη συνοδεία σχολικών λεωφορείων, την καθαριότητα του σχολείου κ.λπ. Εννοείται πως και γι’ αυτές τις αναγκαστικές εργασίες οι συνάδελφοί μας δεν αμείβονται.

Β) Οι υπερωρίες ανάθεσης διδακτικού έργου
Η παραμονή εκπαιδευτικού στο σχολείο πάνω από το 30ωρο για τον πλήρους ωραρίου εκπαιδευτικό(στην ιδιωτική εκπαίδευση μέσα στο υποχρεωτικό ωράριο του εκπαιδευτικού μπορούν να περιλαμβάνονται και οι ώρες των απογευματινών δράσεων, οι οποίες θα πρέπει να δηλώνονται στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης) πρέπει να αμείβεται υπερωριακά."

Τέλος, η ΟΙΕΛΕ καταλήγει στην ανακοίνωσή της:

"Η Διεύθυνση Ιδιωτικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας είναι ενήμερη για το όργιο αυτό αυθαιρεσίας και απλήρωτης εργασίας στα ιδιωτικά σχολεία. Η στάση της Διευθύντριας δείχνει μήπως αδιαφορία και απροθυμία να αντιμετωπιστούν τα φλέγοντα ζητήματα του χώρου της ιδιωτικής εκπαίδευσης; Δυστυχώς το τελευταίο διάστημα η κατάσταση στο Υπουργείο Παιδείας έχει αρχίσει να θυμίζει την αλήστου μνήμης-  ως προς την ύπαρξη διαλόγου -  εποχή Μπαμπινιώτη-Αρβανιτόπουλου. Και ο νοών νοείτω..."

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
γυμναστική.jpg
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Εξαγγελίες προσώρας κενές, για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση & Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
peripoliko_astynomia.jpg
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;
Υπάρχουν περισσότερες από μία εξηγήσεις γι΄ αυτή την κίνησή τους, που είναι μέρος της διαδικασίας ελέγχου ενός αυτοκινήτου
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;