Με την εν λόγω Υπουργική Απόφαση πραγματοποιούνται αλλαγές στην κατανομή των Τομέων και Ειδικοτήτων ανά ΕΠΑ.Λ. στο πλαίσιο της διαδικασίας εξορθολογισμού της δομής της επαγγελματικής εκπαίδευσης, ώστε να περιοριστεί ο κατακερματισμός και η επικάλυψη Τομέων και Ειδικοτήτων μεταξύ ΕΠΑ.Λ. που εδρεύουν σε κοντινές αποστάσεις εντός του ίδιου πολεοδομικού συγκροτήματος, γεγονός που έχει ως συνέπεια την ουσιαστική αδυναμία λειτουργίας των τμημάτων λόγω της έλλειψης επαρκούς αριθμού μαθητών. Παράλληλα όμως λαμβάνεται μέριμνα ώστε να μη θίγεται η δυνατότητα των μαθητών να επιλέγουν τον Τομέα ή την Ειδικότητα που επιθυμούν.
Αυτά τονίζει σε γραπτή του απάντηση στη Βουλή ο Υφυπουργός Παιδείας, απαντώντας σε σχετικό έγγραφο και σε δημοσίευμα εφημερίδας, το οποίο κατέθεσε ως αναφορά ο Βουλευτής κ. Νικόλαος Ι. Νικολόπουλος αναφορικά με τη λειτουργία των ΕΠΑΛ, και συγκεκριμένα τη μεταφορά – συνένωση Τομέων και Ειδικοτήτων μεταξύ των τριών Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. Πάτρας (3ο, 5ο και 9ο Εσπερινά ΕΠΑ.Λ. Πάτρας) που προβλέπεται από την υπ’ αριθμ. πρωτ. Φ20/83241/Δ4/21-05-2018 (ΦΕΚ 1890 Β’) Υπουργική Απόφαση, η οποία ισχύει από το σχολικό έτος 2018-2019.
Ο Δημήτρης Μπαξεβανάκης αναφέρει και τα ακόλουθα:
Ειδικότερα, σύμφωνα με το υπ’ αριθμ. πρωτ. Φ.29.3/7511/22-06-2018 έγγραφο της Περιφερειακής Δ/νσης Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης Δυτ. Ελλάδας, δεν υφίστανται, ούτε εφαρμόζονται πολιτικές συρρίκνωσης και διάλυσης των ΕΠΑ.Λ της Πάτρας αφού η απόφαση της εν λόγω Περιφερειακής Δ/νσης είναι να διατηρηθούν και τα 3 Εσπερινά ΕΠΑ.Λ των Πατρών παρόλο που ο αριθμός των φοιτούντων μαθητών φθίνει συνεχώς τα τελευταία χρόνια. Αντιθέτως, στόχος της είναι η εφαρμογή της τρέχουσας εκπαιδευτικής πολιτικής, η προσέλκυση περισσοτέρων φοιτούντων μαθητών μέσω της αναβάθμισης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στους εν λόγω τομείς και ειδικότητες τομέων.
Αυτό που απαιτείται προς αυτή την κατεύθυνση είναι η ενίσχυση των τομέων και των ειδικοτήτων των τομέων, με τη μεταφορά τους διασχολικά, ώστε να προκύψουν υγιή τμήματα προς όφελος και αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Έπειτα από την κατανομή και, αφού διαπιστώθηκαν κάποιες δυσλειτουργίες, ο Περιφερειακός Διευθυντής Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Ελλάδας σε συνεργασία με το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας και τους Διευθυντές των Εσπερινών ΕΠΑ.Λ και των ΕΚ της Πάτρας κατέθεσαν τροποποιημένη πρόταση, την οποία αποδέχτηκε το ΥΠΠΕΘ, προκειμένου να αντιμετωπίσουν την όλη κατάσταση προς όφελος και των τριών ΕΠΑ.Λ.
Επισημαίνουμε ότι συνεχίζουν να υφίστανται όλοι οι τομείς και όλες οι ειδικότητες που λειτουργούσαν στα εσπερινά ΕΠΑΛ της Πάτρας. Κανένας τομέας και καμία ειδικότητα δεν καταργείται. Όλοι οι μαθητές και όλες οι μαθήτριες που θέλουν να φοιτήσουν σε ένα συγκεκριμένο τομέα ή σε μία συγκεκριμένη ειδικότητα έχουν τη δυνατότητα να τον/την επιλέξουν.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη