Στο παρόν νομοσχέδιο εισηγούμαστε και μια σειρά θετικών και αναγκαίων ρυθμίσεων στην κατεύθυνση της επίλυσης επειγόντων ζητημάτων εν όψει της έναρξης του νέου διδακτικού και ακαδημαϊκού έτους, αλλά και ρυθμίσεις αναγκαίες για την ομαλή συνέχιση της διοίκησης.
Εισηγούμαστε ρύθμιση για την εξασφάλιση των πιστώσεων για την πρόσληψη των απαραίτητων αναπληρωτών εκπαιδευτικών για την κάλυψη επιτακτικών αναγκών για το διδακτικό έτος 2019-2020.
Εισηγούμαστε ρυθμίσεις για τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, προβλέπουμε τη δυνατότητα παράτασης της θητείας των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα σχολεία αυτά, εν όψει επανεξέτασης του θεσμικού πλαισίου των εν λόγω σχολείων. Η ενίσχυση του θεσμού των πρότυπων και πειραματικών σχολείων και η ανάδειξή τους ως νησίδων αριστείας και καινοτομίας σε κάθε περιφέρεια της χώρας συνιστά κεντρική μας πολιτική προτεραιότητα.
Ρύθμιση για την άρση της πρόβλεψης για ίδρυση Νομικής Σχολής στην Πάτρα. Τα είπαμε εκτενώς στην Επιτροπή για το θέμα αυτό. Δεν είναι θέμα Πάτρας, είναι θέμα 4ης νομικής σχολής οπουδήποτε και αν αυτή ιδρυόταν. Ίδρυση που έγινε χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς να λαμβάνονται υπόψιν τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, χωρίς συνολικό σχεδιασμό, χωρίς συμμετοχή της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ).
Το γεγονός αυτό επιτείνει, μεταξύ άλλων, τα υφιστάμενα προβλήματα αναντιστοιχίας μεταξύ της εκπαίδευσης και των πραγματικών αναγκών της αγοράς εργασίας, αλλά και αναποτελεσματικής κατανομής των διαθεσίμων δημοσίων πόρων εν γένει. Αντί να ιδρύουμε νέες σχολές χωρίς συγκροτημένο σχεδιασμό, μήπως ως Πολιτεία θα έπρεπε να ασχοληθούμε πιο σοβαρά με τις υπάρχουσες δομές και προσπαθήσαμε να καλύψουμε τις ελλείψεις αυτών.
Επίσης, ακούσαμε ότι υπάρχει τόσο μεγάλη ζήτηση για τις νομικές σχολές που οι νέοι φεύγουν στην Κύπρο και αλλού για να σπουδάσουν. Πράγματι. Ερωτώ, όμως, με ειλικρίνεια και ανησυχία, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, πώς θέλουμε να πορευτούμε ως πολιτικό σύστημα; Αν οι νέοι θέλουν ως επί το πλείστον να γίνουν γιατροί, μηχανικοί ή δικηγόροι, η πολιτεία θεωρείτε ότι πρέπει να σταθεί αμέτοχη απέναντι σ' αυτή την παθογένεια, τη στιγμή που στην Ελλάδα καταγράφεται το μεγαλύτερο ποσοστό ανέργων πτυχιούχων ανάμεσα στις χώρες του ΟΟΣΑ. Και δεν ισχυριζόμαστε ότι αυτό μπορεί να αλλάξει από τη μια μέρα στην άλλη, ωστόσο μπορεί να καλλιεργηθεί μια κουλτούρα σταδιακά και να φροντίσουμε όλοι μαζί, ούτως ώστε η εκπαιδευτική διαδικασία να κινείται πιο κοντά στις ανάγκες της πραγματικής αγοράς εργασίας. Έχουμε συγκεκριμένες προτάσεις στην κατεύθυνση αυτή που θα προτείνουμε στη Βουλή το επόμενο διάστημα.
Τέλος, εισάγουμε κάποιες ρυθμίσεις για να επιλύσουμε σημαντικά προβλήματα της δημόσιας επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης που μας κληρονόμησε ο ΣΥΡ.
1. Εμείς λοιπόν φροντίζουμε για την καταβολή των οφειλόμενων αμοιβών στους μη πιστοποιημένους εκπαιδευτές ενηλίκων, τους οποίους ο ΣΥΡ είχε αφήσει απλήρωτους.
2. Φροντίζουμε για τη δυνατότητα επιλογής και πρόσληψης εκπαιδευτών στα δημόσια ΙΕΚ για την ομαλή έναρξη του διδακτικού έτους 2019-2020.
3. Φροντίζουμε για τη δυνατότητα έναρξης λειτουργίας των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης δεδομένου του προβλήματος που είχε δημιουργηθεί από την μη πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών τους.
Σε αυτό το πλαίσιο, και επειδή για την Κυβέρνηση η ενίσχυση και αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και της δια βίου μάθησης είναι στρατηγική προτεραιότητα, επιδιώκοντας να καταστεί συνειδητή επιλογή για τους πολλούς από λύση ανάγκης για λίγους, προχωρούμε στην αναθεώρηση του νομοθετικού πλαισίου παροχής της, το οποίο χαρακτηρίζεται από κατακερματισμό.
Στο πλαίσιο αυτό, μέσω τροπολογίας που καταθέτουμε στο παρόν νομοσχέδιο (με γενικό αριθμό 22 και ειδικό αριθμό 10), προτείνουμε την αναστολή της λειτουργίας των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του άρθρου 48Α του ν. 4485/2017, καθώς και των προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης των Κ.Ε.Ε. που έχουν εγκριθεί κατ’ εφαρμογή του ίδιου άρθρου, καθώς:
οργανώθηκαν χωρίς ουσιαστική προηγούμενη μελέτη, χωρίς καμία προετοιμασία και τεκμηρίωση και χωρίς καμία συνεργασία με στελέχη της αγοράς,
καλύπτουν, εν πολλοίς, τις ίδιες ειδικότητες με τις ειδικότητες που προσφέρονται ήδη στα Ι.Ε.Κ. και στο «Μετα-λυκειακό έτος - τάξης μαθητείας»,
δεν πιστοποιούνται από τον ΕΟΠΠΕΠ όπως οι απόφοιτοι των ΙΕΚ και του «Μετα-λυκειακού έτους-τάξης Μαθητείας» για την απόκτηση προσόντων επιπέδου 5,
δεν έχουν ακόμα λειτουργήσει, είναι δομές στα «χαρτιά»,
δεν έχει εκδοθεί η προκήρυξη για εκδήλωση ενδιαφέροντος και εγγραφή μαθητών σε αυτά,
ιδρύθηκαν χωρίς τη διατύπωση γνώμης των συμβουλευτικών Οργάνων, δηλαδή του Εθνικού Συμβουλίου Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού (Ε.Σ.Ε.Κ.Α.Α.Δ.) και της Εθνικής Επιτροπής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Κ.), όπως ο νόμος προβλέπει,
οι διετείς κύκλοι σε άλλες χώρες στοχεύουν και σε ομάδες πληθυσμού που έχουν ανάγκη επανακατάρτισης μέσα από διαδικασίες επικύρωσης μη τυπικής και άτυπης μάθησης, ενώ στη χώρα μας δεν υπάρχει σύστημα σε λειτουργία και οι διαδικασίες έχουν τελματώσει εδώ και χρόνια στον ΕΟΠΠΕΠ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη