Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας φέρουν βαρύτατη ευθύνη για την εξέλιξη της πανδημίας, τη μη ασφαλή λειτουργία των σχολείων, το δεύτερο λοκντάουν και τη δεύτερη αναστολή λειτουργίας των σχολείων. Ακυρώνοντας κάθε επιστημονική θεώρηση και χλευάζοντας τα δίκαια αιτήματα εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών, άνοιξαν τα σχολεία χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο πρόληψης και με τη διαβεβαίωση ότι «οι πολυπληθείς τάξεις είναι οι πιο ασφαλείς επιδημιολογικά χώροι».
Λίγο αργότερα πνιγμένοι στις αντιφάσεις των μέτρων και των ανακοινώσεών τους έσπευσαν να βάλουν λουκέτο σε όλα σχολεία αρχικά της Δευτεροβάθμιας και στη συνέχεια της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Επίσης έχει γίνει σαφές στην εκπαιδευτική κοινότητα ότι το ΥΠΑΙΘ εργαλειοποιεί την πανδημία για να επιβάλλει όλη τη νέο-συντηρητική, αντι-εκπαιδευτική και νεοφιλελεύθερη ατζέντα με στόχο την μετάλλαξη του σχολείου σε χώρο παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών και δεξιοτήτων, με τους όρους που θέτουν οι «οδηγίες» των ΟΟΣΑ – ΣΕΒ (αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, αυτονομία της σχολικής μονάδας, ιδιωτικοποίηση, ένταση των ταξικών φραγμών, πανοπτικός έλεγχος, πειθάρχηση).
Την ίδια ώρα, με άλλοθι και όχημα την πανδημία, η τηλεκπαίδευση καθώς αποτελεί ένα κακέκτυπο προσομοίωσης της ζωντανής εκπαιδευτικής διαδικασίας όχι μόνο δεν ανταποκρίνεται στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών αλλά καλλιεργεί και ένα τεχνοκρατικό μηχανιστικό μοντέλο που αναπαράγει και εντείνει τις ταξικές ανισότητες.
Όλο και περισσότεροι Σύλλογοι και Ενώσεις Γονέων σε όλη τη χώρα διαμαρτύρονται και καταγγέλλουν είτε την έλλειψη ηλεκτρονικού εξοπλισμού, τις ανυπολόγιστες ψυχολογικές επιπτώσεις στους μικρούς μαθητές και την απόγνωση των οικογενειών είτε τις αρνητικές συνέπειες στη σωματική αλλά και την ψυχική υγεία.
Οι γονείς επισημαίνουν ότι ο ρόλος του δημόσιου σχολείου δεν χωράει στο φροντιστηριακό τεχνοκρατισμό της «τηλεκπαίδευσης» καθώς και η τελευταία δημιουργεί τεράστια μαθησιακά κενά στα παιδιά εντείνει τις ανισότητες και τελικά μετατρέπεται σε ένα ακόμα πιο ισχυρό ταξικό φίλτρο.
Για παράδειγμα αυτές τις μέρες δεκάδες γονείς μαθητών Δημοτικού Σχολείου στην Ικαρία με επιστολή τους στο Υπουργείο Παιδείας καταγγέλλουν τον τρόπο διδασκαλίας μέσω της τηλε-εκπαίδευσης, «δεδομένου ότι αφενός δεν έχουν όλοι οι μαθητές πρόσβαση σε αυτή, αφετέρου κρίνουμε ότι η καθημερινή πολύωρη έκθεση των μαθητών στην οθόνη του υπολογιστή ή του κινητού τηλεφώνου είναι επιβαρυντική για την υγεία τους, σε κάθε δε περίπτωση αυτή η μέθοδος διδασκαλίας είναι τουλάχιστον αντιεκπαιδευτική και αναποτελεσματική».
Αξιολόγηση μαθητών: Με την επιστολή τους οι γονείς ζητούν:
-να μην καταγράφονται οι απουσίες των μαθητών κατά τη διάρκεια παράδοσης μαθημάτων μέσω τηλε-εκπαίδευσης,
-να μην προχωρήσει η ύλη των μαθημάτων μέσω της τηλε-εκπαίδευσης.
Περαιτέρω, επειδή στην Ικαρία έχουν μέχρι στιγμής καταγραφεί μόλις δυο (2) κρούσματα Covid 19 από τον Μάρτιο του έτους 2020, ενώ έχει κηρυχθεί ως σεισμόπληκτη περιοχή (Αριθμ. Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε./26169/Α325-ΦΕΚ β΄ 5293/01-12-2020), τα σχολεία θα πρέπει να τεθούν άμεσα σε κανονική λειτουργία αφού λόγω του σεισμού έπαψαν να λειτουργούν από τις 30-10-2020.
Μια όψη της κατάστασης που επικρατεί στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αποκαλύπτουν τα στοιχεία που συγκεντρώνονται από τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Για παράδειγμα, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Κερατσινίου – Περάματος, το 30% περίπου του μαθητικού πληθυσμού των νηπιαγωγείων της πόλης δεν έχει εξοπλισμό ή σύνδεση στο διαδίκτυο. Αντίστοιχα το ίδιο ποσοστό συνδέεται μέσω κινητού.
Συγκεκριμένα, στο Κερατσίνι και το Πέραμα, το μαθητικό δυναμικό των νηπιαγωγείων είναι 328 μαθητές. Συμμετέχουν σταθερά στην εξ αποστάσεως 225, ενώ 88 μαθητές μπαίνουν μόνο με τηλέφωνο. Καθόλου πρόσβαση δεν έχουν 87 μαθητές. Επίσης, να σημειωθεί ότι από το σύνολο των νηπιαγωγείων μόλις 2 διαθέτουν έναν εξοπλισμένο σταθερό υπολογιστή και μόλις 5 διαθέτουν από ένα φορητό υπολογιστή.
ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΑΠΟΥΣΙΩΝ
Στο ίδιο μήκος κύματος Εκπαιδευτικά σωματεία και φορείς απευθύνονται στους συλλόγους διδασκόντων των σχολικών μονάδων και τους καλούν να αντιμετωπίσουν με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης και κατανόησης το ευαίσθητο θέμα των απουσιών των μαθητών, στο διάστημα εφαρμογής της τηλε-εκπαίδευση.
Οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν ότι παρά τις καθημερινές διακηρύξεις της Υπουργού Παιδείας περί «κανονικότητας», η πράξη έχει αποδείξει περίτρανα ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν είναι καθολική και ισότιμη, καθώς μια μεγάλη μερίδα των μαθητών αποκλείεται εξ ορισμού απ’ αυτήν.
Όσο και αν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας εκθειάζει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς γνωρίζουν ήδη πολύ καλά ότι η κοπιώδης παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές στηρίζεται στην καθημερινή τους αλληλεπίδραση, την ψυχική επαφή και το συλλογικό πνεύμα των ανοιχτών σχολικών τάξεων, ενώ ακυρώνεται, όταν αγκομαχούν εκπέμποντας «σήματα» στα απρόσωπα εικονίδια κινητών, οθονών και ακουστικών.
Έτσι η Α΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής θυμίζει ότι οι εκπαιδευτικοί από την αρχή της σχολικής χρονιάς είχαν προειδοποιήσει για την απαράγραπτη ευθύνη της κυβέρνησης αφενός να χρηματοδοτήσει αδρά το δημόσιο σύστημα υγείας και να δημιουργήσει τις αναγκαίες κλίνες ΜΕΘ, ενόψει του διαφαινόμενου δεύτερου κύματος πανδημίας, και αφετέρου να δημιουργήσει τμήματα των 15 μαθητών με όλα τα αναγκαία μέτρα υγειονομικής προστασίας, προκειμένου τα σχολεία να λειτουργήσουν απρόσκοπτα και με ασφάλεια.
Αντ’ αυτών μοναδική σπουδή του Υπουργείου Παιδείας ήταν η νομιμοποίηση και η μονιμοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ενώ την ίδια στιγμή η κυβέρνηση μοίραζε απλόχερα δις σε επιχειρηματίες, κλινικάρχες και καναλάρχες, σχολάρχες και ΝΑΤΟ.
Βαδίζοντας στον δεύτερο μήνα της τηλε-εκπαίδευσης η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας κλιμακώνει τις πιέσεις για την καταχώριση των απουσιών του διαστήματος της καραντίνας στο my school – τη στιγμή, μάλιστα που την πρώτη βδομάδα κατέρρευσε το ίδιο το σύστημα.
ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΥΛΗΣ
Συγχρόνως, το Υπουργείο Παιδείας εμμένει στην εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων και δεν ανακοινώνει την περικοπή της διδακτέας ύλης, ενώ τον Γενάρη αναμένεται τρίτο κύμα πανδημίας.
Η υποκριτική «αγωνία» της κ. Κεραμέως, με αμφίσημες δηλώσεις και δημοσιεύματα τις τελευταίες μέρες, για την έγκαιρη κάλυψη της ύλης μέσω της περικοπής των χριστουγεννιάτικών διακοπών αποδεικνύει για μια ακόμη φορά ότι η πανδημία μετατρέπεται σε χρυσή ευκαιρία για την κατάργηση των εργασιακών δικαιωμάτων και την επιτάχυνση της αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής.
ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ
Την ίδια ώρα ο Σύλλογος ΠΕ Αμαρουσίου εκφράζοντας τους προβληματισμούς αναφορικά με τη χορήγηση βαθμολογίας 1ου τριμήνου σημειώνει :
«Ας μην κάνουμε ότι δεν συμβαίνει τίποτα.
Ας αναγνωρίσουμε τουλάχιστον ότι τα σχολεία μας βρίσκονται σε κατάσταση εξαίρεσης. Για τα παιδιά χωρίς ηλεκτρονική συσκευή, για όλα τα παιδιά που διαθέτουν μονάχα ένα κινητό τηλέφωνο για την επαφή τους με το σχολείο, για τα παιδιά που δεν διαθέτουν ικανοποιητική τηλεφωνική σύνδεση, για τα παιδιά που δεν έχουν γονείς γνώστες της τεχνολογίας να λύνουν εύκολα και γρήγορα τα προβλήματα που κάθε τόσο παρουσιάζονται, για τα παιδιά που δεν έχουν κάποιον να τα βοηθήσει,
όταν δυσκολεύονται σε μια άσκηση ή σε μια εργασία, για τα παιδιά που δεν συνήθισαν την ψύχρα της απομόνωσης μπροστά σε μια οθόνη, για τα παιδιά που βλέπουν τους/τις δασκάλους/-ες τους να παιδεύονται ακόμη προσπαθώντας να κάνουν ελκυστικό μάθημα μ’ ένα άγνωστο και απαιτητικό εργαλείο, την στιγμή που το υπουργείο Παιδείας δεν προσφέρει ούτε ειδικό αναλυτικό πρόγραμμα ούτε ειδικό διδακτικό υλικό, για τα παιδιά που περίμεναν μετά τις 15 Νοέμβρη να διορθώσουν μια άσχημη επίδοση στο τεστάκι που προηγήθηκε, για τα παιδιά που χρειάζονται το σχολείο περισσότερο από τα υπόλοιπα, για όλα αυτά και για άλλα τόσα που ζούμε στον αγώνα και την αγωνία της τηλε-εκπαίδευσης,
καλούμε το υπουργείο Παιδείας ν’ αφήσει στην άκρη τη βαθμολογία του πρώτου τριμήνου της τρέχουσας σχολικής χρονιάς.
Το παιδαγωγικά αμφιλεγόμενο μέσο της βαθμολογίας στις συνθήκες εξαίρεσης που ζούμε μπορεί να γίνει μέσο περαιτέρω διεύρυνσης των εκπαιδευτικών ανισοτήτων».
ΝΑ ΛΗΦΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΜΕΤΡΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Οι επιπτώσεις της ανάλγητης πολιτικής του ΥΠΑΙΘ στη μαθητική νεολαία είναι τεράστιες. Βυθίζουν τη νέα γενιά σε μορφωτικά, παιδαγωγικά και ψυχολογικά αδιέξοδα. Μόνη λύση είναι η άμεση ικανοποίηση των αιτημάτων του εκπαιδευτικού κινήματος, για 15 μαθητές ανά τμήμα, προσλήψεις εκπαιδευτικών και καθαριστών/καθαριστριών, συνεχείς ελέγχους με δωρεάν τεστ στα σχολεία, ασφαλείς μετακινήσεις, αύξηση των κονδυλίων προς τις σχολικές επιτροπές.
Όποιο και αν είναι το κόστος, αφού μόνο έτσι εξασφαλίζεται η ασφαλής λειτουργία των σχολείων καθώς όλα δείχνουν ότι η κατάσταση σε σχέση με την πανδημία δεν πρόκειται να εξομαλυνθεί τους επόμενους μήνες.
Όλα τα άλλα κυβερνητικά «μέτρα» είναι και κρίθηκαν ανεπαρκή μυθεύματα. Κάθε μέρα που περνάει τα σχολεία μένουν κλειστά με αποκλειστικά δική τους ευθύνη.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη