Το τελευταίο διάστημα η τηλεκπαίδευση έχει φτάσει στα όρια της, καθώς μαθητές και καθηγητές έχουν πια κουραστεί πολύ και απηυδήσει με τους γνωστούς διαλόγους: «Με ακούς Γιάννη;», «Κύριε δε σας βλέπω», «δε μπορούσα να μπω κύριε» κ.λ.π. Το μάθημα γίνεται πιά με 3-4 μαθητές, ενώ εκείνοι που δεν έχουν ή «δεν έχουν» μικρόφωνο διαρκώς αυξάνονται. Προσωπικά για πολλούς μαθητές δεν έχω εικόνα, καμία φορά δεν έχω ιδέα για το αν καταλαβαίνουν ή όχι, παρότι καταβάλλω προσπάθεια. Ταυτόχρονα ένας ιδιότυπος ιδρυματισμός απλώνεται διαρκώς και σε κάποιους καλούς μαθητές που ομολογούν ότι δε θέλουν να ανοίξει το σχολείο! Το ίδιο σε κάποιο βαθμό ισχύει και για εμάς τους καθηγητές!
Το αποτύπωμα της φετινής μη κανονικότητας θα είναι σοβαρό και σε ψυχολογικό - κοινωνικό επίπεδο για τους μαθητές, αλλά και σε μαθησιακό επίπεδο. Τουλάχιστον για το τελευταίο, που θεωρητικά είναι πιο εύκολα αντιμετωπίσιμο από το ψυχολογικό κομμάτι, απαιτούνται σοβαρές ανακατανομές, αναδιαμορφώσεις ύλης σε όλες τις βαθμίδες. Η προκλητική θεώρηση του υπουργείου ότι βγήκε εν πολλοίς η ύλη σε όλες τις τάξεις είναι εξοργιστική.
Θα πρέπει κι εμείς οι εκπαιδευτικοί ευθέως να προτάξουμε την αδυναμία περάτωσης της προαπαιτούμενης ύλης και όχι να παρουσιάσουμε μια τυπική διευθέτηση, στο πλαίσιο του να έχουμε όλοι την ησυχία μας. Η μοιρολατρική προσμονή από το υπουργείο μιας διαδικασίας αναπλήρωσης ύλης για τα μάτια του κόσμου, που θα υποτιμά τη νοημοσύνη μας και απλά η καταγγελία μιας τέτοιας μη πρότασης, δεν επαρκεί. Με εξαίρεση τη Γ΄Λυκείου που για να μην εθελοτυφλούμε, είναι γνωστό ότι το σχολείο είναι πάρεργο και σωρεία χρημάτων ξοδεύονται από τους γονείς, στις υπόλοιπες τάξεις πρέπει να κάνουμε σημαία τη ριζική αναθεώρηση των προγραμμάτων σπουδών για την επόμενη χρονιά.
Κατά τη γνώμη μου τα συνδικαλιστικά μας όργανα πρέπει να διεκδικήσουν μια αναπροσαρμογή ύλης ανά μάθημα και ανά τάξη, στην οποία εθελοντές εκπαιδευτικοί μέλη των σωματείων μας να μπουν μπροστάρηδες με συγκεκριμένες προτάσεις. Όσο ξένο κι αν φαντάζει αυτό για τα σωματεία που έχουμε συνηθίσει, πρέπει στο επόμενο διάστημα να αντισταθούμε στις τυπικές ανακοινώσεις του ΙΕΠ που θα δηλώνουν τρόπους αναπλήρωσης, που θα απευθύνονται σε ηλίθιους. Να προτείνουμε κλαδικά για κάθε μάθημα και για κάθε τάξη συγκεκριμένη αναδιάρθρωση ύλης, εκθέτοντας διάφορους κομματικά αποσπασμένους για χρόνια στο παιδαγωγικό ινστιτούτο, που μας κοροϊδεύουν στα μούτρα. Η για άλλη μια φορά μοιρολατρική αποδοχή του ξεπεσμού της Δημόσιας εκπαίδευσης, όπου δεν μπορεί να αλλάξει κάτι, θα είναι μια ακόμη θλιβερή αδράνεια.
Είναι επιτέλους αναγκαίο σε αυτή τη συγκυρία , να αφήσουμε πίσω το συνδικαλισμό του παράλληλου σύμπαντος και να προτάξουμε ως κλάδος πρακτικές προτάσεις βελτίωσης του Δημόσιου σχολείου. Προτάσεις οι οποίες θα είναι στην πραγματικότητα πολύ πιο αντισυστημικές και φιλολαϊκές, από τις γνωστές ξύλινες κορώνες των σωματείων μας.
Τάσος Σκάβδης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη