Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, κατέθεσε στη Βουλή η βουλευτής Β' Πειραιά και Γραμματέα της ΚΟ του ΜέΡΑ25, Φωτεινής Μπακαδήμα, σχετικά με την νέα εγκύκλιο που περιορίζει το δικαίωμα των μαθητών στην επιλογή της δεύτερης ξένης γλώσσας στα Δημοτικά Σχολεία.
Σύμφωνα με την νέα εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας, η οργάνωση των ξενόγλωσσων τμημάτων για τη 2η ξένη γλώσσα, θα γίνεται αποκλειστικά με την αρχή της πλειοψηφίας και δεν υπάρχει η δυνατότητα οι μαθητές να παρακολουθήσουν την ξένη γλώσσα που επιθυμούν παρά μόνο αν η επιλογή τους αποτελεί και πλειοψηφία. Παράλληλα, η απόφαση αυτή θα «σπρώξει» εκτός εκπαίδευσης πολλούς αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.
Κατόπιν των παραπάνω και με δεδομένο πως η στέρηση της ελευθερίας επιλογής της δεύτερης ξένης γλώσσας υπονομεύει την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία και την ίδια στιγμή, ενισχύει την ιδιωτική εκπαίδευση στην οποία δεν έχουν όλα τα παιδιά πρόσβαση, δημιουργώντας έτσι μαθητές δύο ταχυτήτων, αναφέρει η βουλευτής του ΜέΡΑ 25.
Στην ερώτηση της η κα. Μπακαδήμα ρωτά την υπουργό Παιδείας για ποιο λόγο προχώρησε στη συγκεκριμένη εγκύκλιο, αν η αλλαγή αυτή έχει προκύψει μετά από σχετική έρευνα καθώς και ποια η πρόβλεψη για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που θα μείνουν εκτός της δημόσιας εκπαίδευσης.
Η ερώτηση όπως κατατέθηκε στη βουλή
Το Υπουργείο Παιδείας, όπως καταγγέλλει το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών, Αγωνιστικών, Προοδευτικών και Ενωτικών Κινήσεων Π.Ε., με νέα αιφνιδιαστική εγκύκλιο (Αρ Πρωτ. Φ52/55240/Δ1/18-05-2021) περιορίζει δραστικά το ελεύθερο δικαίωμα των μαθητών στην επιλογή 2ης ξένης γλώσσας και ταυτόχρονα μειώνει τον αριθμό των εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών από τα Δημόσια Σχολεία, «σπρώχνοντας» εκτός εκπαίδευσης αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Ειδικότερα, όπως εξηγεί, η εγκύκλιος καθορίζει πως, από το επόμενο σχολικό έτος, η οργάνωση των ξενόγλωσσων τμημάτων για τη 2η ξένη γλώσσα, θα γίνεται αποκλειστικά με την αρχή της πλειοψηφίας σε κάθε τμήμα χωριστά. Με τον τρόπο αυτό περικόπτεται η λειτουργία μεικτών παράλληλων τμημάτων (για γερμανικά και γαλλικά) και δεν υπάρχει η δυνατότητα οι μαθητές να παρακολουθήσουν την ξένη γλώσσα που επιθυμούν παρά μόνο αν η επιλογή τους αποτελεί και πλειοψηφία στο σύνολο των μαθητών του κάθε τμήματος ξεχωριστά.
Πρόκειται, όπως αναφέρει, «για έναν ακόμη περιορισμό που επιβάλλει η παρούσα κυβέρνηση στη δυνατότητα της ελεύθερης επιλογής για τη 2η ξένη γλώσσα. Επιπρόσθετα η εγκύκλιος ορίζει ότι μέχρι την 1η Οκτωβρίου, εάν δεν έχει καλυφτεί η θέση του εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που επιλέχτηκε από το τμήμα, τότε οι μαθητές θα διδαχτούν τη γλώσσα για την οποία υπάρχει διαθέσιμος εκπαιδευτικός στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας. Είναι προφανές πως η ρύθμιση αυτή αφενός απαξιώνει τις μορφωτικές ανάγκες και το δικαίωμα των μαθητών να επιλέξουν ελεύθερα τη β’ ξένη γλώσσα κι αφετέρου «σπρώχνει» εκτός Δημόσιας Εκπαίδευσης αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που στηρίζουν εδώ και χρόνια το Δημόσιο Σχολείο. Ζητάμε την άμεση απόσυρση της εγκυκλίου και την αντικατάστασή της με νέα που θα προβλέπει τη δυνατότητα ελεύθερης επιλογής και παρακολούθησης 2ης ξένης γλώσσας από όλους τους μαθητές.»
Κατόπιν των παραπάνω και με δεδομένο πως η στέρηση της ελευθερίας επιλογής της δεύτερης ξένης γλώσσας υπονομεύει την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία και την ίδια στιγμή, ενισχύει την ιδιωτική εκπαίδευση στην οποία δεν έχουν όλα τα παιδιά πρόσβαση, δημιουργώντας έτσι μαθητές δύο ταχυτήτων,
Ερωτάται η κα Υπουργός:
- Για ποιο λόγο προχώρησε το Υπουργείο στη συγκεκριμένη εγκύκλιο;
- Η αλλαγή αυτή έχει προκύψει μετά από σχετική έρευνα αναφορικά με την επιλογή 2ης γλώσσας από τους μαθητές;
- Αν ναι, ποιος διεξήγαγε τη σχετική έρευνα, πότε και ποια τα επιστημονικά πορίσματα;
- Αν όχι, ποια είναι τα επιστημονικά και εκπαιδευτικά κριτήρια που ορίζουν την απεμπόληση του δικαιώματος επιλογής από τον μαθητή της δεύτερης ξένης γλώσσας που προσφέρει το δημόσιο σχολείο;
- Με δεδομένο πως, σύμφωνα με την εγκύκλιο «την 1η Οκτωβρίου, εάν δεν έχει καλυφτεί η θέση του εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που επιλέχτηκε από το τμήμα, τότε οι μαθητές θα διδαχτούν τη γλώσσα για την οποία υπάρχει διαθέσιμος εκπαιδευτικός στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας» γιατί δεν προβλέπεται η έγκαιρη τοποθέτηση καθηγητών ή αναπληρωτών καθηγητών ξένων γλωσσών στα σχολεία, με την έναρξη του εκπαιδευτικού έτους και επιλέγεται η λύση της εκμάθησης της δεύτερης ξένης γλώσσας με βάση τη διαθεσιμότητα καθηγητών;
- Ποια η πρόβλεψη για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που, με βάση τη νέα εγκύκλιο, θα μείνουν εκτός της δημόσιας εκπαίδευσης;
- Ποια άμεσα μέτρα θα ληφθούν ώστε και η επιλογή εκ μέρους των μαθητών της δεύτερης ξένης γλώσσας να μην απαλειφθεί, αλλά και οι καθηγητές ξένων γλωσσών να αναλάβουν έγκαιρα τις προβλεπόμενες θέσεις ώστε να μη χρειάζεται να γίνεται η επιλογή της δεύτερης ξένης γλώσσας με βάση τη διαθεσιμότητα των καθηγητών;
Η ερωτώσα βουλευτής
Φωτεινή Μπακαδήμα
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη