Ερώτηση κατέθεσε η Χαρά Κεφαλίδου, βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων του Κινήματος Αλλαγής, μαζί με βουλευτές της Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής, προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Ν. Κεραμέως για το φλέγον θέμα των συγχωνεύσεων και καταργήσεων τμημάτων στα σχολεία.
«Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων εμφανίζεται με προχειρότητα να αγνοεί εγκληματικά τις δυσκολίες και ανησυχίες των Ειδικών και ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας για τη φετινή χρονιά και τις δυσκολίες της. Με την απόφασή του για συνεχείς συγχωνεύσεις τάξεων, μεσούντος του 4ου κύματος της πανδημίας του covid-19», τονίζει.
Αναφερόμενη η βουλευτής στην Βόρεια Ελλάδα, τους νομούς Δράμας και Χαλκιδικής, που παρουσιάζουν τους υψηλότερους αριθμούς ανεμβολίαστων πολιτών και αντίστοιχα κρουσμάτων, τόνισε ότι «η οποιαδήποτε αύξηση αριθμού των μαθητών στα τμήματα είναι απαγορευτική, καθώς οι αίθουσες είναι μικρής χωρητικότητας και η αύξηση μαθητών ανά τάξη οδηγεί σε “σαρδελοποίηση” τους».
Αναλυτικά:
Θέμα: Ανεπίτρεπτες και αντιπαιδαγωγικές, εν όψει πανδημίας, οι συμπτύξεις και καταργήσεις τμημάτων στα σχολεία
Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον τύπο και καταγγελίες από συλλόγους Γονέων-Κηδεμόνων και Εκπαιδευτικών, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προωθεί αναδιαρθρώσεις στον χώρο της εκπαίδευσης και προχωρά σε συμπτύξεις και καταργήσεις τμημάτων σε σχολεία εν μέσω της σχολικής χρονιάς, χωρίς κανένα παιδαγωγικό κριτήριο.
Είχαμε ήδη πριν δύο χρόνια 2.000 συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων σχολείων. Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και πέρυσι προχώρησε σε επιπλέον συγχωνεύσεις, αλλά φέτος φαίνεται πως εντείνεται η προσπάθειά του αυτή. Στόχος οι ευρύτερες μεταβολές στα σχολεία με αρνητικές επιπτώσεις σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Καθημερινά συμπτύσσονται τμήματα, οι μαθητές στοιβάζονται σε ήδη πολυμελή τμήματα και οι εκπαιδευτικοί μετακινούνται.
Η φετινή χρονιά ξέραμε πώς θα είναι ιδιαίτερα δύσκολη. Εν όψει του 4ου κύματος της πανδημίας του covid-19, οι ειδικοί συνιστούν να αποφεύγεται ο συνωστισμός, ενώ στη χώρα κάθε εβδομάδα χάνονται από τον κορωνοϊό συνάνθρωποί μας , το Υπουργείο μέσα σε αυτή τη συγκυρία προχωράει σε διαρθρώσεις και αύξηση μαθητών στις τάξεις.
Ειδικά για τους νομούς της Βόρειας Ελλάδας, Δράμας και Χαλκιδικής, που έχουν από τους υψηλότερους αριθμούς ανεμβολίαστων πολιτών (κάτω από 50% έχουν εμβολιαστεί) και πάρα πολλά κρούσματα, η οποιαδήποτε αύξηση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα είναι απαγορευτική αφενός διότι οι αίθουσες στα σχολεία είναι με συγκεκριμένα τ.μ. και τα παιδιά δεν επιτρέπεται να στριμώχνονται, καταστρατηγώντας με αυτόν τον τρόπο τις εκκλήσεις των ειδικών και αφετέρου, λόγω των ιδιαίτερων καιρικών συνθηκών που επικρατούν στις περιοχές αυτές κατά τους χειμερινούς μήνες.
Μετά τα ανωτέρω ερωτάται η κα Υπουργός:
1. Λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός των κρουσμάτων της κάθε Περιφερειακής Ενότητας καθώς και η γνώμη των ειδικών επιδημιολόγων και του ΕΟΔΥ πριν προβείτε στις συγχωνεύσεις τμημάτων στις σχολικές μονάδες της περιοχής;
2. Σε ποιες ενέργειες και ποια μέτρα προτίθεστε να πάρετε, ώστε να μην κινδυνεύσουν οι μαθητές και μαθήτριες και να λειτουργήσουν με ασφάλεια, εύρυθμα και με παιδαγωγική επάρκεια όλα τα σχολεία της χώρας;
3. Αποτελεί στρατηγική και στόχο του Υπουργείου σας η κάλυψη των άνω των 5000 κενών σε εκπαιδευτικούς να επιτευχθεί με τον απαράδεκτο και αντιπαιδαγωγικό τρόπο της συγχώνευσης και κατάργησης τμημάτων στα σχολεία όλης της χώρας;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Χαρά Κεφαλίδου
Μιχάλης Κατρίνης
Απόστολος Πάνας
Δημήτριος Κωνσταντόπουλος
Δημήτρης Μπιάγκης
Νάντια Γιαννακοπούλου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη