ekpaideutikos_taksi
Σήμερα η γ' φάση προσλήψεων - 2.500 οι προσλήψεις σύμφωνα με την υφυπουργό Ζέττα Μακρή όταν τα κενά στα σχολεία ξεπερνούν τα 6.000 - Πώς μέσω συγχωνεύσεων τμημάτων το ΥΠΑΙΘ «μαγειρεύει» τα νούμερα

Μετά ένα και πλέον μήνα λειτουργίας των σχολείων, με τα κενά που καταγράφονται να είναι χιλιάδες και τις χαμένες ώρες μαθημάτων να προκαλούν ίλιγγο, το υπουργείο Παιδείας προχωρά στην Γ' φάση προσλήψεων αναπληρωτών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια.

Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση αναφορικά με τις μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων στη Βουλή, η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρη ανακοίνωσε πως σήμερα τελικά θα ανακοινωθούν 2.500 προσλήψεις αναπληρωτών στα σχολεία, όταν τα κενά που καταγράφονται ξεπερνούν τις 6.000.

Εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς, λοιπόν, ότι η «κανονικότητα» που διαφημίζει το υπουργείο Παιδείας απέχει παρασάγγας από την πραγματικότητα.

Ειδικά αν σκεφτεί κανείς το μπαράζ συγχωνεύσεων τμημάτων που έχει διαταχθεί και ήδη υλοποιείται σε χιλιάδες σχολικές μονάδες σε ολόκληρη τη χώρα, το οποίο δεν εξυπηρετεί τίποτα άλλο παρά την ανάγκη μείωσης των κενών με πλασματικό τρόπο.

Τα στοιχεία ωστόσο συνιστούν μία πραγματικότητα η εικόνα της οποίας δεν μπορεί να αλλοιωθεί παρόλες τις επικοινωνιακές προσπάθειες του υπουργείου.

Στην Ανατολική Αττική

Στην Ανατολική Αττική τα κενά στα Δημοτικά σχολεία και τα Νηπιαγωγεία παραμένουν εκατοντάδες, με τη διοίκηση να προσπαθεί στο πλαίσιο της «διαχείρισης τους υπάρχοντος εκπαιδευτικού προσωπικού» να καλύψει τα εκατοντάδες κενά στα σχολεία είτε μοιράζοντας ώρες εκπαιδευτικών σε διαφορετικά σχολεία είτε κάνοντας υποχρεωτικές μετακινήσεις είτε βάζοντάς τους να καλύπτουν ώρες διαφορετικής ειδικότητας από τη δική τους.

Σύμφωνα με τους τελευταίους εκλεγμένους αιρετούς της περιοχής, Γιώργο Γεωργίου και Μαριάνθη Κρητικού, μετά από τις τελευταίες προσλήψεις-ψίχουλα, σχολεία συνεχίζουν να μην καλύπτουν το πρωινό τους πρόγραμμα, σε νηπιαγωγεία να μην λειτουργούν τα ολοήμερα τμήματα, στα Τμήματα Ένταξης δεν καλύφθηκε κανένα από τα δεκάδες κενά, ενώ μαθητές δεν έχουν την παράλληλη στήριξη και το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό που χρειάζονται.

Ειδικά σχολεία

Με ανοικτή επιστολή προς την ηγεσία την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως  ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Ειδικού Νηπιαγωγείου και του Ειδικού Δημοτικού Καλλιθέας βγάζει «κραυγή» αγωνίας για τις τραγικές ελλείψεις εκπαιδευτικών στο Ειδικό Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας. Χωρίς δάσκαλο είναι πέντε τμήματα, ενώ απουσιάζουν τουλάχιστον 20 ακόμα εκπαιδευτικοί

Συγκεκριμένα, στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο είναι άνευ διδασκάλου πέντε τμήματα, ενώ δεν προσλήφθηκαν ποτέ εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής, Κοινωνικοί λειτουργοί, καθηγητές Αγγλικών, Θεατρικής Αγωγής και Μουσικής. Παράλληλα, κατά την β' φάση προσλήψεων αναπληρωτών δεν προσήλθε στο σχολείο το απαραίτητο ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό βάσει των αναγκών του σχολείου.

Η κατάσταση δεν είναι καλύτερη και στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Καλλιθέας αφού αυτή τη στιγμή υπάρχει έλλειψη 4 νηπιαγωγών και εννέα ακόμα ειδικοτήτων.

Εύλογα οι γονείς στην επιστολή τους λοιπόν αναρωτιούνται: «Γιατί δεν έχει ολοκληρωθεί  η απαιτούμενη στελέχωση και τι επιπτώσεις έχει αυτό ή θα έχει; Γιατί δεν έχουν τοποθετηθεί εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων και τι σημαίνει αυτό; Γιατί τίθεται θέμα αξιολόγησης μαθητών εκπαιδευτικών, όταν δεν έχει σταθεροποιηθεί και ολοκληρωθεί η ευθύνη του κράτους απέναντι, στην μόνιμη στελέχωση των σχολείων μας για την άμεση και σταθερή λειτουργία τους ,στην τήρηση των αρχών της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης , στην κάλυψη αναγκών σε εποπτικό –υλικοτεχνικό –τεχνολογικό υλικό, όπως επιβάλλει η σύγχρονη εκπαίδευση και η σύγχρονη κοινωνία;»

... και στα Γιάννενα

Κραυγή αγωνίας των γονέων (Ένωση Γονέων μαθητών Δ. Ιωαννιτών) και στα Γιάννενα: Παρά το γεγονός ότι ο μαθητικός πληθυσμός στα 4 από τα 6 Ειδικά Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία έχει αυξηθεί κατακόρυφα, οι γονείς τονίζουν ότι αντί τα σχολεία αυτά να ενισχυθούν παραμένουν υποστελεχωμένα.

Τραγική η κατάσταση στα σχολεία του ΣΑΠ (Ειδικό Δημοτικό και Ειδικό Νηπιαγωγείο) που στεγάζονται στο κτήριο της ΕΛΕΠΑΠ στην Νεοκαισάρεια. Ο διπλασιασμός του μαθητικού πληθυσμού εφέτος, σε συνδυασμό με το χρόνιο στεγαστικό πρόβλημα των σχολείων,  έχουν δημιουργήσει μια εκρηκτική κατάσταση, θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία και την ασφάλεια των μαθητών.

Παράλληλη στήριξη

Και σα να μην έφταναν αυτά, παίζονται και παιχνίδια σε κάποιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης: Αντί να καλύψουν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης προσπαθούν, πχ η Διεύθυνση Π. Ε. Β΄ Αθήνας, να μοιράσει τη φτώχεια τους σε προσλήψεις αναπληρωτών στα σχολεία της περιοχής μετακινώντας παράνομα και παράτυπα αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και στέλνοντας μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στα σχολεία δίνοντας ανυπόγραφες εντολές για διαμοιρασμό του ωραρίου των εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης σε περισσότερους του ενός μαθητές.

Στο Λαύριο, την αναστολή λειτουργίας του Ειδικού Νηπιαγωγείου  καταγγέλλει ο σύλλογος εκπαιδευτικών ΠΕ «Κ. Σωτηρίου» καταλογίζοντας ευθύνες τόσο στην Δ/νση Ανατολικής Αττικής και στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής, αλλά και στο Υπουργείο Παιδείας.  «O κόφτης του ΥΠΑΙΘ χωρίς την παραμικρή ευαισθησία με αποκλειστικό γνώμονα τη λογιστική έφτασε και στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Λαυρίου». Το Ειδικό Δημοτικό και Νηπιαγωγείο Λαυρίου είναι τα σχολεία που χρόνια τώρα η πολιτεία αντιμετωπίζει ως «φτωχούς συγγενείς» αναφέρει ο σύλλογος, ζητώντας την επαναλειτουργία του Ειδικού Νηπιαγωγείου με πλήρη στελέχωση ΕΕΠ και ΕΒΠ και με επιπλέον ενδεχομένως νηπιαγωγό για την ολοήμερη λειτουργία.

Δεν διδάσκονται πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα

Στις Κυκλάδες η κανονικότητα “μεταφράζεται” σε 110 κενά εκπαιδευτικών και 2300 χαμένες εκπαιδευτικές ώρες εβδομαδιαίως σε γενική και ειδική αγωγή.

Ενδεικτικά η ΕΛΜΕ Κυκλάδων αναφέρει πως σε πολλά σχολεία δεν υπάρχουν καθηγητές για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα (μόνο στο ΓΕΛ Μυκόνου λείπουν τρεις φιλόλογοι ενώ και το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα της Οικονομίας δεν διδάσκεται λόγω έλλειψης καθηγητή), ενώ γενικότερα και στα υπόλοιπα νησιά των Κυκλάδων υπάρχουν κενά που δημιουργούν σοβαρά εκπαιδευτικά κενά και μορφωτικές ελλείψεις για τους μαθητές.

Οι εκπαιδευτικοί χαρακτηρίζουν επίσης τραγικό το γεγονός ότι υπάρχουν παιδιά με σοβαρές ειδικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες που δεν έχουν καμία υποστήριξη στο σχολείο, καθώς δεν έχουν προσληφθεί καθηγητές για την παράλληλη στήριξη. Συγκεκριμένα υπάρχουν περιπτώσεις που μαθητές με ειδικές ανάγκες δεν έρχονται στο σχολείο αφού δεν υπάρχει ο κατάλληλος εξειδικευμένος καθηγητής.

Παράλληλα η υποβάθμιση της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών, των καλλιτεχνικών και της πληροφορικής, έχει ως αποτέλεσμα σε διάφορα νησιά των Κυκλάδων , τα μαθήματα αυτά να διδάσκονται ελάχιστα ή και καθόλου. Δυστυχώς για άλλη μια χρονιά η εκπαίδευση και οι μαθητές μας στη νησιωτική Ελλάδα βιώνουν τον αποκλεισμό από τη πρόσβαση στη γνώση και ιδιαίτερα από τα ειδικά μαθήματα. 

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ ΚΙΛΚΙΣ ζητεί την  άμεση κάλυψη όλων των λειτουργικών κενών στα σχολεία του Νομού Κιλκίς με πρόσληψη αναπληρωτών  ώστε να λειτουργήσει απρόσκοπτα η Εκπαιδευτική διαδικασία.

Τραγική εικόνα σε νησιά και ακριτικούς νομούς

Η ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου με ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι παρά την β΄ φάση των προσλήψεων, υπάρχουν πολλά εκπαιδευτικά κενά με αποτέλεσμα να μην καλύπτονται οι εκπαιδευτικές ανάγκες των σχολείων και «να συσσωρεύονται γνωστικά κενά και ελλείψεις στους μαθητές μας, που έρχονται να προστεθούν στα τεράστια κενά που προκλήθηκαν τα τελευταία δύο χρόνια από το κλείσιμο των σχολείων».

Αλλά και στο Κιλκίς, σύμφωνα με ενημέρωση της τοπικής ΕΛΜΕ τα κενά που καταγράφονται είναι 51 τον αριθμό.

Καταγραφή λειτουργικών κενών στο ΟΠΣΥΔ

Μόλις προχθές ξεκίνησε η επίσημη καταγραφή κενών για τις προσλήψεις αναπληρωτών, στο ΟΠΣΥΔ, και ολοκληρώθηκε χθες Πέμπτη 21/10, για τους αναπληρωτές ΕΕΠ-ΕΒΠ.

Το υπουργείο Παιδείας απέστειλε την Τετάρτη στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης έγγραφο με το οποίο καλούνται να προβούν στην ηλεκτρονική καταχώριση των λειτουργικών κενών στο ΟΠΣΥΔ.

Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση, για τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης η καταχώριση θα πραγματοποιηθεί από την Τετάρτη 20/10/2021 έως και την Πέμπτη 21/10/2021. Στη συνέχεια, για τις οικείες αυτών Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, η καταχώριση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 22/10/2021. Τέλος, σημειώνεται η αριθ. πρωτ. 123276/Δ3/30-9-2021 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 4706 Β΄) η οποία τροποποίησε τη σχετική Υ.Α. με τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες των ΠΕ25 στην εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη καθώς και η αριθ. πρωτ. 104627/ΓΔ5/7-8-2020 (ΦΕΚ 3344 Β΄) ρυθμιστική απόφαση, στο άρθρο 5, παρ. 9β.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες