Χρόνια τώρα αποτελούμε μεθοδευμένα στόχο επαγγελματικής απαξίωσης. Η φράση «τεμπέληδες» και «ανάξιοι δάσκαλοι», με το λέγε-λέγε υποστασιοποιήθηκε στη συνείδηση όλων, συμπεριλαμβανομένων και ημών των ιδίων.
Ταυτόχρονα, η πρόσφατη κυριολεκτικά ποινικοποίηση (νόμος Χατζηδάκη) όλων των διαφωνούντων, με απειλές κυρώσεων και μισθολογικών περικοπών στερεί τις μοναδικές διεξόδους έκφρασης-αντίθεσής μας, φιμώνοντάς μας ουσιαστικά και ολοκληρώνοντας έτσι την αδιέξοδη φοβική κατάσταση.
Τώρα, βαλλόμενοι από κάθε κατεύθυνση, με υποβολιμαία ενοχή, φοβισμένοι από ρεαλιστικές απειλές και κατά συνέπεια χειραγωγήσιμοι, πιεζόμαστε εκβιαστικά να ανταποκριθούμε στην «καινοτόμο» ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, συνυπογράφοντας και αποδεχόμενοι έτσι:
Α. ότι αποκλειστικά υπεύθυνοι για την ενδεχόμενη αναποτελεσματικότητα της σχολικής μας μονάδας είμαστε
εμείς, ενώ αποσιωπώνται και απουσιάζουν παντελώς από τη φόρμα αξιολόγησης:
- Η υλικοτεχνική υποδομή και Εξοπλισμός
- Οι οικονομικοί πόροι και Επάρκειά τους
- Το ανθρώπινο δυναμικό και Επάρκειά του
απόλυτης βαρύτητας κυρίαρχοι παράμετροι που άμεσα και εμφανώς μεταθέτουν την ευθύνη για την εγκατάλειψη του Ελληνικού Σχολείου στους ανάλγητους κύριους υπευθύνους της Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Η επιπρόσθετη αναφορά σε χορηγίες τρίτων, όσον αφορά την εξασφάλιση οικονομικών πόρων για την επαρκή λειτουργεία του Δημόσιου Σχολείου κάνει ευνόητες τις προθέσεις των νυν κυβερνώντων και πλέον δυσοίωνα τα προσδοκόμενα από αυτούς.
Β. την εσκεμμένη στρέβλωση ότι αποκλειστικά υπεύθυνοι και πάλι, των «κακών εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων» είμαστε εμείς οι δάσκαλοι, χωρίς καθόλου να λαμβάνεται υπόψη:
- η κατά τόπους επικρατούσα κοινωνική διάρθρωση (υψηλό ποσοστό ανεργίας, αλλοδαποί, μετανάστες), ευπαθείς
γενικότερα κοινωνικές ομάδες που δυσπραγούν, με οριακά στοιχειώδη έως ανύπαρκτη προς τα παιδιά τους γονική μέριμνα.
- η κατ’ επέκταση ελάχιστη κατά κανόνα παιδαγωγική ανταπόκριση των μαθητών της εν λόγω προέλευσης, με συχνά έκδηλη την πλημμελή κατανόηση και ανάγνωση της Ελληνικής γλώσσας ακόμη και στο γυμνάσιο.
- ο αναγκαίος επαναπροσδιορισμός μας στις συγκεκριμένες περιπτώσεις και η ανακατεύθυνση του παιδαγωγικού μας ρόλου, ελλείποντος του ουσιαστικού κηδεμόνα, προς την ψυχική-συναισθηματική στήριξη του παιδιού.
Γ. την προφανή επακόλουθη της ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ άρση των περιοριστικών νομικών διατάξεων για την ισοκατανομή μαθητών ανά σχολική μονάδα, που αναπόφευκτα θα οδηγήσει σε ολοσχερή πια κατάρρευση της ισοτιμίας και την ταξική περιθωριοποίηση σχολείων, όπου θα φοιτούν αποκλειστικά οι κοινωνικά απόκληροι.
Δ. την επιπλέον φίμωση-υποτίμησή μας, μιας και συρρικνώνεται, εκμηδενίζεται ο δημοκρατικά, δεοντολογικά
και λειτουργικά μοναδικός αρμόδιος θεσμός για ενδοσχολικές αποφάσεις Σύλλογος Διδασκόντων, από την
παράλογη «υπερεξουσία» που δόθηκε στον Διευθυντή και τις ήδη καταχρηστικές αξιώσεις-αναθέσεις του.
Το Σχολείο μας, οι Μαθητές μας είναι η γεμάτη έγνοια καθημερινότητά μας, είναι ο ρυθμός στη ζωή μας.
Χαιρόμαστε, καμαρώνουμε, λυπούμαστε, συνθλιβόμαστε, λάμπουμε και μειδιούμε σαν ηλίθιοι όταν ο κόπος μας αμείβεται στην τάξη, όταν πετυχαίνουν στη ζωή.
Μας αρέσει, αγαπάμε τη δουλειά μας και αυτό για κάποιους αποτελεί ύβρη και μας διαβάλλουν.
Όμως, πώς γίνεται να μη θέλουμε, όπως μας καταλογίζουν, ένα καλύτερο σχολείο;
Πώς γίνεται να μην είμαστε οι κύριοι υπέρμαχοι της συνεχούς αξιολόγησης του συνόλου της παιδείας;
Δεν αντιδρούμε στην αξιολόγηση. Αρνούμαστε όμως τη δόλια χειραγώγηση που μας έχει μετατρέψει στα μοναδικά εξιλαστήρια θύματα της αδιαφορίας ή των εμφανώς φαύλων σχεδίων των κυβερνόντων για το Δημόσιο Σχολείο.
Ας μην ξεχνάμε, κριθήκαμε μόλις πρόσφατα, όταν χωρίς καμιά βοήθεια εξοπλιστήκαμε με υπολογιστές και
ξημεροβραδιαζόμασταν για να εξοικειωθούμε με τα νέα μέσα, ώστε επάξια να στηρίξουμε τα παιδιά στα διαδικτυακά
μαθήματα. Η ψηφιακή μας αίθουσα μπήκε στα σπίτια των μαθητών μας, εν γνώσει μας εκτεθήκαμε στην κρίση όλων.
Δεν φοβόμαστε λοιπόν οποιαδήποτε κριτική αφορά στην ποιότητα της δουλειάς μας! Εναντιωνόμαστε όμως στην
λεγόμενη «αυτοαξιολόγηση» των σχολικών μονάδων, που δεν είναι παρά μια ψευδής πρόφαση, μια εξαπάτηση που άμεσα οδηγεί, με εσκεμμένα επιλεγμένα κριτήρια, στην υποβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου και υποθάλπει ως τελικό στόχο την εξαφάνισή του.
Ενάντια σε αυτό μαχόμαστε, με την τεκμηριωμένη από την εμπειρία μας βεβαιότητα, ότι παιδιά με ταλέντο και ευφυία συναντάμε παντού άσχετα με την κοινωνική τους προέλευση και έχουμε ευθύνη απέναντί τους.
Ως υστερόγραφο, αρκεί μια ματιά γύρω μας σε συγγενείς ουσιώδεις για την ποιότητα της ζωής μας χώρους...
Που οδήγησε η «αναβάθμιση» της Δημόσιας υγείας;
Που οδήγησε ο «εκσυγχρονισμός» της κοινωνικής ασφάλισης;
Θεσσαλονίκη
Χρυσουλάς Αθανάσιος
Καθηγητής ΠΕ 04.05
26ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη