Ο «αίλουρος των κομμάτων εξουσίας» Γιάννης Αντωνίου, πρόεδρος του ΙΕΠ, καλεί τον εκπαιδευτικό «να μη βολεύεται πίσω από τις ελλείψεις των σχολείων, να παλέψει με αυτά που έχει»!
Πρόεδρος ΙΕΠ: Ο εκπαιδευτικός να παλέψει με αυτά που έχει και όχι παθητικά να βολεύεται πίσω από τις ελλείψεις των σχολείων σε προσωπικό και υποδομές. Να δημιουργεί και όχι να γκρινιάζει, όπως κάνουν οι συνδικαλιστές.

Σε πρόσφατο άρθρο του στην Καθημερινή με τίτλο ««Κρυφτούλι» με την αξιολόγηση» ο δημοσιογράφος Απόστολος Λακασάς μεταφέρει όσα του είπε για το θέμα αυτό ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) Γιάννης Αντωνίου: «Κρίσιμο στοιχείο είναι κάθε εκπαιδευτικός να νιώσει πως η επιτυχία των μαθητών του είναι και δική του επιτυχία. Οτι η βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο οφείλεται και σε αυτόν. Να παλέψει με αυτά που έχει και όχι παθητικά να βολεύεται πίσω από τις ελλείψεις των σχολείων σε προσωπικό και υποδομές. Να δημιουργεί και όχι να γκρινιάζει, όπως κάνουν οι συνδικαλιστές.

Όσες φορές επιχειρήθηκε κάποια αξιολόγηση στα σχολεία, οι συνδικαλιστές ήταν αντίθετοι. Τα επιχειρήματά τους από πολιτικής σκοπιάς ποικίλλουν, αλλά το ενδιαφέρον είναι πως όλες οι παρατάξεις συγκλίνουν στην άρνηση της όποιας αξιολόγησης. Αποτελούν μια παρέα επαγγελματιών συνδικαλιστών, που με τις πράξεις τους ενισχύουν όσους τους επικρίνουν πως το μόνο μέλημά τους είναι η εξασφάλιση του μισθού τους. Αυτή η συνδικαλιστική νοοτροπία εξυπηρετεί τους βολεμένους. Απαιτείται πολιτική πυγμή, συναίνεση και μεράκι για να αλλάξει σελίδα η ελληνική εκπαίδευση».

Οι εκπαιδευτικοί «χρεώνονται» την επιτυχία ή αποτυχία των μαθητών τους 

Ο πρόεδρος  του ΙΕΠ και οι θιασώτες της αξιολόγησης  επαναφέρουν την παλιά αντίληψη «το παν εξαρτάται από τον εκπαιδευτικό» προβάλλεται και σήμερα. Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, το ζωντανό στοιχείο της εκπαίδευσης προβάλλονται από την εξουσία ως οι αποδιοπομπαίοι τράγοι, τα εξιλαστήρια θύματα για την κρίση της εκπαίδευσης και τα δεινά που σωρεύει η κυρίαρχη πολιτική.

Βασική επιδίωξη της αξιολόγησης και των βολεμένων καρεκλοκένταυρων του διοικητικού μηχανισμού της εκπαίδευσης είναι να προβάλλουν το εκπαιδευτικό έργο ως προσωπική υπόθεση των εκπαιδευτικών. Επιδιώκουν έτσι να τους ενοχοποιήσουν στα μάτια των μαθητών τους και της κοινής γνώμης για την κρίση της εκπαίδευσης. Στο νέο πλαίσιο, οι εκπαιδευτικοί «χρεώνονται» την επιτυχία ή αποτυχία των μαθητών τους.  Στόχος να συνδεθούν οι  επιδόσεις των μαθητών με βάση και την τράπεζα θεμάτων με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. «Αγνοούνται» οι κοινωνικές και γεωγραφικές ανισότητες που διαμορφώνουν αντίξοες συνθήκες για την εκπαίδευση των μαθητών από ταασθενέστερα οικονομικά και κοινωνικά στρώματα. Παραλείπονται όλοι εκείνοι οι παράγοντες που οδηγούν στον Καιάδα της εγκατάλειψης του σχολείου και του αναλφαβητισμού.

Με την αξιολόγηση- εκτός των -άλλων επιδιώκουν να κατηγοριοποιήσουν τους εκπαιδευτικούς σε «μη ικανοποιητικούς» «ικανοποιητικούς», «πολύ καλούς», «εξαιρετικούς» προκαλώντας ανταγωνισμούς και συγκρούσεις εθίζοντας στη δουλοπρέπεια, την αυλοκολακεία και διαμορφώνοντας κλίμα υποταγής, αυστηρής πειθάρχησης και ελέγχου. Επιδιώκει να μετατρέψει τους εκπαιδευτικούς σε «άβουλους και μοιραίους», «yes men», υπαλλήλους που πάσχοντας από μόνιμη οσφυοκαμψία ευθυγραμμίζονται με την εκπαιδευτική πολιτική της εκάστοτε κυβέρνησης και την επίσημη κρατική διδακτική.

Βίος και πολιτεία του προέδρου του ΙΕΠ:

 

 

Γνωστός στους εκπαιδευτικούς κύκλους καθώς ξεκίνησε από το ΚΚΕ για να βρεθεί στην Ελληνική Αριστερά (ΕΑΡ) του Λεωνίδα Κύρκου, κάνοντας ένα σύντομο πέρασμα από τον Συνασπισμό, για να προσχωρήσει στη ΔΗΜΑΡ και αργότερα στο ΠΑΣΟΚ. Επί υπουργίας Αρβανιτόπουλου έδινε τα φώτα του για το «νέο Λύκειο», μεταρρύθμιση που δεν προχώρησε, ωστόσο οι ιδέες του τον οδήγησαν στον... απόλυτα φυσικό του χώρο, αυτόν της Ν.Δ.. Στις 7 Ιουλίου του 2019 πανηγύρισε την ανάληψη της εξουσίας από τη Ν.Δ. με τον στίχο του σπουδαίου Πάνου Τζαβέλα «Της λευτεριάς καμπάνα χτυπάει να σηκωθούν και όλοι οι σκλαβωμένοι να λευτερωθούν».

Ο πανεπιστημιακός Γιώργος Μαυρογιώργος γράφει μεταξύ άλλων σε άρθρο του με τον χαρακτηριστικό τίτλο: Ένας αίλουρος: πολέμιος των κομμάτων εξουσίας, της αριστεράς και των εκπαιδευτικών

«Ο Πρόεδρος του ΙΕΠ Γιάννης Αντωνίου ήταν πάντα ευέλικτος στην κινητικότητα μέσα στο δίκτυο του εκπαιδευτικού συστήματος και του πολιτικού συστήματος

Ο πολυπράγμων σημερινός πρόεδρος του ΙΕΠ μας είχε προειδοποιήσει από νωρίς, τότε που ως εκπαιδευτικός, το 2007, είχε δημοσιεύσει στα «Ενθέματα» της Κυριακάτικης Αυγής (2/12/2007) τις γνωστές συντηρητικές κοινοτοπίες τις οποίες προβάλλει, τρία χρόνια τώρα, ο κυβερνητικός λόγος της ΝΔ και η εκπαιδευτική της πολιτική.»

 ΟΙΕΛΕ: Η τοποθέτηση ενός στελέχους όπως ο κ. Αντωνίου στην κομβική θέση του Προέδρου του ΙΕΠ αποτελεί πρόκληση και είναι πηγή ανησυχίας για ολόκληρο τον κόσμο της εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με αποκαλύψεις της ΟΙΕΛΕ ο εν λόγω είναι διαπρύσιος κήρυκας του δόγματος της αγοράς στην εκπαίδευση, αλλά αυτό είναι μια προσωπική του επιλογή σεβαστή σε θεωρητικό επίπεδο. Όμως η διαχρονική και βάναυση λεκτική του επίθεση εναντίον των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών και, κυρίως, τα όσα έχει πράξει, τουλάχιστον στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, προβληματίζουν έντονα. Είχαμε την ημέρα της επιλογής του δεσμευτεί ότι θα επανέλθουμε με πιο αναλυτικά στοιχεία. Μας ανάγκασε να επισπεύσουμε με τις προκλητικές χθεσινές του εξαγγελίες (κι όχι προτάσεις, ως θα όφειλε εκ του θεσμικού του ρόλου) σε κυριακάτικη εφημερίδα για αξιολόγηση «που διορθώνει και δεν τιμωρεί» και αποκαλύπτουμε τι έπραξε ως δήθεν ιδιωτικός εκπαιδευτικός και επί της ουσίας μοχλός της ιδιοκτησίας των Εκπαιδευτηρίων Ζηρίδη το 2015, ώστε να πραγματοποιηθούν εκδικητικές απολύσεις.

Εκείνη τη χρονιά ο κ. Αντωνίου προσελήφθη στο συγκεκριμένο εκπαιδευτήριο ως Διευθυντής Σπουδών. Αν και η νέα του ιδιότητα παρέπεμπε στην οργάνωση των προγραμμάτων σπουδών του σχολείου, ο πραγματικός του ρόλος, όπως είχε αποκαλύψει η ΟΙΕΛΕ  από τον Οκτώβριο του 2015, ήταν να συντάξει ένα προσχηματικό κείμενο/σύστημα αξιολόγησης το οποίο δεν αντέχει σε σοβαρή επιστημονική κριτική (επισυνάπτεται στο σχετικό link),που στόχευε στο να «ντυθεί» με επιστημονικό επίχρισμα η στοχοποίηση και η οδήγηση προς απόλυση συγκεκριμένων, «ανεπιθύμητων» εκπαιδευτικών. Μας προκαλεί μάλιστα ιδιαίτερη εντύπωση ότι στην πρόσφατη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής δεν έγινε καμία αναφορά από κάποιον βουλευτή στην υπόθεση αυτή που είχε λάβει έντονη δημοσιότητα και είχε οδηγήσει, μετά από παρέμβαση της Ομοσπονδίας, σε ακύρωση της παράνομης αξιολόγησης στα Εκπαιδευτήρια Ζηρίδη.

Η τοποθέτηση ενός στελέχους όπως ο κ. Αντωνίου στην κομβική θέση του Προέδρου του ΙΕΠ αποτελεί πρόκληση και είναι πηγή ανησυχίας για ολόκληρο τον κόσμο της εκπαίδευσης. Όταν ένας άνθρωπος που διακατέχεται από ανεξήγητο μένος για τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών συλλογικοτήτων και που έχει στο παρελθόν λάβει μέρος σε έναν σχεδιασμό δήθεν αξιολόγησης για να απολυθούν συνάδελφοι μπαίνει επικεφαλής του σημαντικότερου συμβουλευτικού θεσμού του Υπουργείου Παιδείας και ήδη εξαγγέλλει σαν να είναι ο ίδιος επικεφαλής του Υπουργείου μέτρα για αξιολόγηση, εξεταστικό κ.λπ, πώς είναι δυνατόν να υπάρξει σοβαρός διάλογος εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας με στόχο να υπάρξουν συναινέσεις και συγκλίσεις.

Βεβαίως οι απόψεις του κ. Γιάννη Αντωνίου, οι θέσεις του για την αξιολόγηση, τους εκπαιδευτικούς και τα εκπαιδευτικά σωματεία δεν προκαλούν έκπληξη στην εκπαιδευτική κοινότητα, σε όσους τουλάχιστον παρακολουθούν και τις οβιδιακές μεταμορφώσεις του και τις θέσεις του.

ΟΛΜΕ: Ακατάλληλος για τη θέση του προέδρου του ΙΕΠ ο Ιωάννης Αντωνίου

Να τι έγραφε η ΟΛΜΕ για τον σημερινό Πρόεδρο του ΙΕΠ την περίοδο που προτάθηκε από τημ κ. Κεραμέως για Πρόεδρος του φορέα:

«Ο κ. Αντωνίου απευθύνθηκε με τον πλέον απαξιωτικό τρόπο για τον ρόλο των συνδικάτων και των συνδικαλιστών όπως άλλωστε έχει κάνει πολλές φορές στο παρελθόν.

Ο ρόλος του Προέδρου ενός κατεξοχήν επιστημονικού θεσμού, όπως είναι αυτός του ΙΕΠ, που σκοπό έχει να εισηγείται τις κατευθυντήριες γραμμές στη Δημόσια Εκπαίδευση, τη βελτίωση του περιεχομένου και την ποιοτική αναβάθμισή της, αυτονόητο είναι ότι θα πρέπει να επιδιώκει την αμέριστη συμπαράσταση και συνεννόηση με την εκπαιδευτική κοινότητα προκειμένου να εκπληρώσει αυτούς τους στόχους. Το αντίθετο δηλαδή από αυτά τα οποία  δηλώνει πριν καν επιλεγεί σε αυτή τη θέση ο κ. Αντωνίου. Στις δηλώσεις του αναφέρθηκε στην επιδίωξή του για την επαναφορά της «κανονικότητας» σε όλα τα επίπεδα της Δημόσιας Εκπαίδευσης».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες