μαθητές
Σε περίπτωση που επανέλθει ο διαχωρισμός δικαιολογημένων-αδικαιολόγητων απουσιών, ο μαθητής θα χάνει πιο εύκολα την τάξη

Ενα δευτερογενές πρόβλημα θα αντιμετωπίσει το Υπουργείο Παιδείας αν προχωρήσει στην προσπάθειά του να αυστηροποιήσει τι ποινές για τη βία στα σχολεία.

Τι θα κάνει με τις απουσίες των μαθητών;

Οι αυστηρότερες ποινές με επαναφορά της πενθήμερης αποβολής και ευκολότερη οριστική αποβολή από το σχολείο, που περιλαμβάνονται στα μέτρα που φέρεται να εξετάζει το υπουργείο Παιδείας ως ανάχωμα στην αύξηση του σχολικού εκφοβισμού ενδέχεται να προκαλέσουν «καραμπόλα» με τον αριθμό των επιτρεπόμενων απουσιών.

Αυτό επισημαίνουν στο alfavita.gr εκπαιδευτικοί, καθώς παράλληλα με τα πρωτόκολλα που ετοιμάζονται για την αντιπετώπιση της σχολικής βίας, το υπουργείο φέρεται να εξετάζει και αλλαγές στο πλαίσιο των απουσιών, επαναφέροντας το διαχωρισμό αδικαιολόγητων - δικαιολογημένων.

Σήμερα, το γενικό όριο των απουσιών που μπορεί να κάνει ένας μαθητής είναι 114, που σημαίνει 19 ημέρες συνολικά αν έχει 6ωρο ή 16,3 ημέρες αν έχει 7ωρο μάθημα, χωρίς διάκριση σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες.

Ο αριθμός αυτός παρότι μοιάζει υψηλός, στην πράξη αποδεικνύεται ότι για πολλούς μαθητές δεν αρκεί (!) Απόδειξη το περιστατικό που προέκυψε μόλις χτες στη Λάρισα, όπου μορφή… επιδημίας λαμβάνουν τα αιτήματα προς φαρμακοποιούς της  περιοχής να καταχωρήσουν θετικό τεστ κορωνοϊού για μαθητές τρίτης λυκείου ώστε αυτοί με τη σειρά τους να διασφαλίσουν… δικαιολογημένη απουσία από τα μαθήματα στο σχολείο τους! Η κατάσταση έχει ξεφύγει σε τέτοιο βαθμό, που σύμφωνα με μαρτυρία στο onlarissa.gr, σε κάποιες περιπτώσεις οι «εκκλήσεις» για να καταγραφούν μαθητές ψευδώς ως ασθενείς στην covid19, γίνονται και μέσα από τους κόλπους της εκπαιδευτικής κοινότητας

Αν όμως, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες μέσω υπουργικών αποφάσεων θεσπιστεί:

α) η αυστηροποίηση των ποινών με την επαναφορά της 5θήμερης αποβολής,

β) επιταχυνθούν οι διαδικασίες ώστε ο σύλλογος διδασκόντων να μπορεί ευκολότερα να αποβάλλει έναν μαθητή και

γ) επανέλθει διαχωρισμός των απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες.

τότε η κατάσταση θα δυσκολέψει με απρόβλεπτες συνέπειες. Τι θα προκαλέσει αυτό πρακτικά;

Οπως παρατηρούν οι εκπαιδευτικοί που μας μίλησαν, αν ένας μαθητής λάβει λχ πενθήμερη αποβολή και έχει 7ωρο καθε μέρα, τότε αμέσως «μαζεύονται» 35 απουσίες -ή 30 αν έχει εξαωρο. Αν ο ίδιος μαθητής πάρει ακόμα 5 ημερήσιες αποβολές ή «μαζέψει» απουσίες από μονόωρες, τότε μαζεύονται 60-70 απουσίες και σε περίπτωση που επανέλθει ο διαχωρισμός δικαιολογημένων-αδικαιολόγητων απουσιών, ο μαθητής θα χάνει πιο εύκολα την τάξη.

Το ζήτημα είναι όμως να συνετίσουμε τους πιο «άγριους» μαθητές ή να τους τιμωρήσουμε και να τους αφήσουμε ευκολότερα στην ίδια τάξη; Κι αν συμβεί το δεύτερο θα συνετιστεί ο ανησυχος μαθητής ή μήπως θα γίνει ακόμα πιο δύσκολος; Ολα αυτά θέλουν σοβαρή συζήτηση με την εκπαιδευτική κοινότητα

Αύξηση ή διατήρηση και καταμερισμός; Δύο σκέψεις

Μια λύση, λένε κάποιοι εκπαιδευτικοί, θα ήταν η αύξηση του ορίου απουσιών αντί της παραμονής στα ίδια επίπεδα που φέρεται να μελετά το υπουργείο, όμως και αυτή η προοπτική ανοίγει άλλα εξίσου σοβαρά θέματα, καθώς είναι γνωστό ότι κάθε χρόνο από το Πάσχα και μετά, τα Λύκεια ιδίως «αδειάζουν» από μαθητές ειδικά στη Γ Λυκείου, καθώς «κρατάνε» απουσίες για να διαβάσουν για τις πανελλήνιες. Φανταστείτε τι έχει να γίνει αν αυξηθεί το όριο απουσιών, όπου οι εκαπιδευτικοί θα αντιμετωπίζουν άδειες αίθουσες. 

Για το λόγο αυτόν, μια άλλη πρόταση που μελετάται είναι ο καταμερισμός των απουσιών στα τετράμηνα, δηλαδή να επιτρέπεται ένας αριθμός στο Α τετράμηνο και μόνοι υπόλοιπες στο Β τετράμηνο, ώστε να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της «άδειας» τάξης στα τέλη του έτους. Ωστόσο και αυτή η πρόταση με τη σειρά της φέρνει άλλα προβλήματα αφού οι απουσίες (θα έπρεπε να) είναι η μέθοδος να αντιμετωπίζονται ιδίως έκτακτα γεγονότα, οπότε ακόμα τίποτα δεν είναι σίγουρο.

Ειδικά στη χώρα όπου κάθε χρόνο προς το τέλος της χρονιάς φτάνει στα σχολεία μια υπουργική εγκύκλιος να μην προσμετρηθούν απουσίες λόγω ανωτέρας βίας, χωρίς ποτέ να καθορίζεται τι ακριβώς θεωρείται ανωτέρα βία, πετώντας το «μπαλάκι» στους εκπαιδευτικούς, τίποτα δεν ειναι σίγουρο προτού ανακοινωθεί...

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

syllipsi.jpg
Γιάφκα στο Παγκράτι: Φιλόλογος σε φροντιστήριο ο 49χρονος που συνελήφθη
Γιάφκα στο Παγκράτι: Σύλληψη 49χρονου για την αποθήκη «οπλοστάσιο» – Φιλόλογος φέρεται να είναι ο ενοικιαστής
Γιάφκα στο Παγκράτι: Φιλόλογος σε φροντιστήριο ο 49χρονος που συνελήφθη
Bullying πατέρα σε 17χρονη μαθήτρια στη Γλυφάδα
Γλυφάδα: Πατέρας ξυλοκόπησε μαθήτρια - «Πόσες φορές σου είπα μην πλησιάζεις το παιδί μου;» (Video)
Γλυφάδα: Πατέρας μαθήτριας χτύπησε 17χρονη μπροστά στα μάτια άλλων ανηλίκων
Γλυφάδα: Πατέρας ξυλοκόπησε μαθήτρια - «Πόσες φορές σου είπα μην πλησιάζεις το παιδί μου;» (Video)
pada
Υπουργείο Παιδείας: Νέα απόφαση για αντιστοίχιση τμήματος του ΠΑΔΑ με Πολυτεχνική Σχολή
Σε ΦΕΚ η νέα απόφαση αντιστοίχισης του τμήματος Τμήματος Ναυπηγών Μηχανικών του ΠΑΔΑ με Πολυτεχνική Σχολή
Υπουργείο Παιδείας: Νέα απόφαση για αντιστοίχιση τμήματος του ΠΑΔΑ με Πολυτεχνική Σχολή