enoikiazetai
ΑΜΕΣΗ εφαρμογή, από τους κατά τόπους Ο.Τ.Α. , του άρθρο 32 του νόμου 4483/2017, το οποίο αφορά τη στέγαση και τη σίτιση των δημοσίων υπαλλήλων, σε ορεινούς δήμους με πληθυσμό έως 30.000 κατοίκους και νησιωτικούς δήμους της χώρας

Τις θέσεις και προτάσεις τους για το γενικευμένο πρόβλημα της στέγασης των νεοδιόριστων και των αναπληρωτών αλλά και του συνόλου των εκπαιδευτικών, που καλούνται να υπηρετήσουν εκτός τόπου μόνιμης κατοικίας πανελλαδικά καταγράφει ο Σύλλογος καθηγητών Γαλλικής γλώσσας (A.P.L.F. – D.U) προτείνοντας λύσεις για το πρόβλημα. Οι προτάσεις τους αφορούν:

Α. Το γενικευμένο πρόβλημα της στέγασης των νεοδιόριστων και των αναπληρωτών αλλά και του συνόλου των εκπαιδευτικών, που καλούνται να υπηρετήσουν εκτός τόπου μόνιμης κατοικίας πανελλαδικά και ειδικότερα στο σύνολο των λεγόμενων τουριστικών περιοχών, αλλά και στους χαρακτηρισμένους ως ορεινούς και νησιωτικούς δήμους της χώρας.

Β. Το απαράδεκτο φαινόμενο της εκμίσθωσης στέγης σε εκπαιδευτικούς από τα μέσα Σεπτεμβρίου μέχρι μέσα Μαΐουστο σύνολο των λεγόμενων τουριστικών περιοχών.

1. Το πρόβλημα της στέγασης των νεοδιόριστων και των αναπληρωτών αλλά και του συνόλου των εκπαιδευτικών,που καλούνται να υπηρετήσουν και να διαμείνουν εκτός τόπου μόνιμης κατοικίας,θα πρέπει να θεωρείται καταρχήν και πρόβλημα της τοπικής κοινωνίας καθώς οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να προσφέρουν απρόσκοπτα υπηρεσία μετάδοσης γνώσης - να «μάθουν γράμματα» στους μαθητές - το μέλλον της περιοχής !

Ποιες είναι οι προτεινόμενες λύσεις και οι εμπλεκόμενοι σ' αυτές ;

ΑΜΕΣΗ εφαρμογή, από τους κατά τόπους Ο.Τ.Α. , του άρθρο 32 του νόμου 4483/2017, το οποίο αφορά τη στέγαση και τη σίτιση των δημοσίων υπαλλήλων, σε ορεινούς δήμους με πληθυσμό έως 30.000 κατοίκους και νησιωτικούς δήμους της χώρας κάτω των 18.000 κατοίκων ή κατά περίπτωση και άνω των 18.000 κατοίκων.

Σύμφωνα με αυτό :

«Οι ορεινοί δήμοι του άρθρου 1 του ν. 3852/2010, οι δήμοι με πληθυσμό έως 30.000 κατοίκους των οποίων τουλάχιστον το 50% των δημοτικών ή κοινοτικών τους ενοτήτων χαρακτηρίζονται ως ορεινές στο Μητρώο Δήμων, Κοινοτήτων και Οικισμών της ΕΛ.ΣΤΑΤ., οι νησιωτικοί δήμοι με πληθυσμό μικρότερο των 18.000 κατοίκων, καθώς και τα Ν.Π.Δ.Δ. των δήμων αυτών, μπορεί να παρέχουν δωρεάν σίτιση και κατάλληλο κατάλυμα διαμονής στους υπαλλήλους τους, τους ιατρούς και νοσηλευτές του Κέντρου Υγείας, και των δημόσιων νοσοκομείων, το προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, του Λιμενικού Σώματος, της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, του Ε.Κ.Α.Β., τους ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ όλων των βαθμίδων και τους ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ όλων των βαθμίδων.

- Για τις ανωτέρω παροχές απαιτείται να ληφθεί απόφαση από το οικείο Δημοτικό ή Διοικητικό Συμβούλιο, η οποία θα ειδικεύει τις παροχές κατά περίπτωση και το χρονικό διάστημα ισχύος αυτών, κατόπιν βεβαίωσης της ύπαρξης των ανάλογων πόρων από την οικονομική υπηρεσία του Ο.Τ.Α..

- Τα ανωτέρω δεν ισχύουν για τους κατοίκους των περιοχών αυτών ή τους συζύγους τους ή τα ανήλικα τέκνα αυτών που έχουν την πλήρη κυριότητα ή την επικαρπία κατοικίας.

- Ο υπολογισμός του πληθυσμού γίνεται, σύμφωνα με τα στοιχεία πραγματικού πληθυσμού της τελευταίας απογραφής της ΕΛ.ΣΤΑΤ..

- Οι παροχές του πρώτου εδαφίου μπορούν να χορηγούνται, υπό τις ίδιες προϋποθέσεις, και από νησιωτικούς δήμους με πληθυσμό μεγαλύτερο των δέκα οκτώ χιλιάδων (18.000) κατοίκων, εφόσον αφορούν αποκλειστικά υπαλλήλους που υπηρετούν σε αυτοτελή νησιά που συνιστούν τοπικές κοινότητες αυτών.»

Ως εκ τούτου θα πρέπει:

- Να εξασφαλιστεί άμεσα η ένταξη όλων των συναδέλφων αναπληρωτών και νεοδιόριστων αλλά και του συνόλου των εκπαιδευτικών, που καλούνται να υπηρετήσουν και να διαμείνουν εκτός τόπου μόνιμης κατοικίας,σε προγράμματα που θα εξασφαλίζουν δωρεάν στέγαση σε ξενοδοχεία ή οικίες.

- Το πρώτο διάστημα της προσέλευσής τους, μέχρι να τακτοποιηθεί οριστικά η στέγασή τους.

▪️ Να μισθωθούν ξενοδοχεία τα οποία είναι κλειστά, για τη στέγαση των εκπαιδευτικών.

▪️ Το ίδιο μπορεί να γίνει με δωμάτια ή πτέρυγες ξενοδοχείων που λειτουργούν.

- Σίτιση όλων γενικά των αναπληρωτών και νεοδιόριστων και μη εκπαιδευτικών,στη Λέσχη Αξιωματικών όπου υπάρχειή η λειτουργίαεστιατορίου / ων κατά τόπους, ώστε να παρέχεται σίτιση είτε με επιδοτούμενες τιμές, είτε δωρεάν, σύμφωνα με την υποχρέωση των συγκεκριμένων Ο.Τ.Α. του άρθρου 32 του νόμου 4483/2017.

Οι δημοτικές αρχές να απαιτήσουν από την πολιτεία τα χρήματα που είναι αναγκαία, για την ενοικίαση κτηρίων, με σκοπό τη στέγαση των εκπαιδευτικών.

Πάγια θέση – διεκδίκηση του Συλλόγου Καθηγητών Γαλλικής A.P.L.F. – D.U. είναι,να δικαιούνται Επίδομα ΣτέγασηςΟΛΟΙ οι εκπαιδευτικοί, ανεξαρτήτως χρόνου πρόσληψης ή διορισμού,για όσο χρονικό διάστημα υπηρετούν μακριά από την κύρια κατοικία τουςκαι διαμένουν στον τόπο παροχής υπηρεσίας τους εκτός των περιπτώσεων που τους παρέχεται δωρεάν στέγη κατ’ άρθρο 32 του νόμου 4483/2017.

2. Το απαράδεκτο φαινόμενο της εκμίσθωσης στέγης σε εκπαιδευτικούς από τα μέσα Σεπτεμβρίου μέχρι μέσα Μαΐουστο σύνολο των λεγόμενων τουριστικών περιοχών.

ΚΑΙ Η ΛΥΣΗ

▪ Κάποιος πράγματι πρέπει να παρέμβει σ' αυτή την απάνθρωπη τακτική !

▪ Κατ' αρχήν η ίδια η τοπική κοινωνία πρέπει να αντιδράσει για τη συμπεριφορά των συγκεκριμένων ιδιοκτητών ακινήτων !

Είναι παγκοίνως αποδεκτό ότι οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί μισθώνουν τα ακίνητα για να προσφέρουν απρόσκοπτα υπηρεσία μετάδοσης γνώσης - να «μάθουν γράμματα» στους μαθητές - το μέλλον της περιοχής !

Αυθόρμητα τίθενται τα ερωτήματα :

▪ Όταν μίσθωναν τα ακίνητα τους κατά τη «νεκρή τουριστικά περίοδο» ήταν θεμιτό και ωφέλιμο για το εισόδημα των ιδιοκτητών αλλά είναι επιζήμιο και αθέμιτο να στεγάζονται με καταβολή του συμφωνημένου μισθώματος για ένα μικρό χρονικό διάστημα - από «την έναρξη της τουριστικής περιόδου» μέχρι την παύση λειτουργίας των σχολείων - οι εκπαιδευτικοί που συμβάλουν στη μόρφωση των παιδιών της περιοχής ;

▪ Δεν είναι ηθικό και θεμιτό να γίνεται αποδεκτή μια μικρή απώλεια εισοδήματος από τους συγκεκριμένους ιδιοκτήτες όταν είχαν πρόσοδο από τους εν λόγω εκπαιδευτικούς κατά το προηγούμενο χρονικό διάστημα - κάτι το οποίο δε θα υπήρχε αν τα ακίνητα τους ήταν κενά ;

▪ Είναι πάντα επίκαιρη η δημοσίως διατυπωμένη πρόταση του Συλλόγου A.P.L.F. – D.U. , η Τοπική Αυτοδιοίκηση να αναλαμβάνει να καλύπτει αν όχι εξ ολοκλήρου αλλά έστω συμπληρωματικά τις τυχόν ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΕΣ απώλειες εισοδήματος, (ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΡΟΠΟΙ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΑΥΤΟ μέσω μισθωτηρίων για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα κατά το παρελθόν και μέσω των αντίστοιχων Φορολογικών Δηλώσεων), των ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ, για το μεσοδιάστημα από της «ενάρξεως της τουριστικής περιόδου» μέχρι της παύσεως λειτουργίας των σχολείων της περιοχής, καθώς αφορά τη στήριξη υπηρεσίας μετάδοσης γνώσης - μόρφωσης των παιδιών της περιοχής από τους εν λόγω εκπαιδευτικούς.

▪Ως εκ τούτου οι Δήμοι θα πρέπει να διαθέσουν μέρος των χρημάτων που έχουν στη διάθεση τους ΚΑΙ για την επίλυση του προαναφερθέντος προβλήματος.

Άλλωστε τα χρήματα από τους Δήμους οφείλουν να διατίθενται για τη βελτίωση της ζωής των δημοτών τους, πόσο μάλλον συμβάλλοντας για τις καλύτερες συνθήκες μόρφωσης των μαθητών των σχολείων αρμοδιότητας τους διευκολύνοντας με λίγα χρήματα, για μικρό χρονικό διάστημα, τους διδάσκοντες σ' αυτά εκπαιδευτικούς ως προς τη στέγαση τους.

▪ Οι δημοτικές αρχές να απαιτήσουν από την Πολιτεία τα χρήματα που είναι αναγκαία, για την ενοικίαση κτηρίων, με σκοπό τη στέγαση των εκπαιδευτικών εφόσον αποδεδειγμένα ελλείπουν από το ταμείο τους.

▪ Είναι απαράδεκτο μαζί με τα υψηλά ενοίκια, (της τάξης των 500 και 600 ευρώ στην καλύτερη περίπτωση για ένα αξιοπρεπές κατάλυμα), το μεγάλο κόστος των εισιτηρίων και της βενζίνης και η απογείωση των ειδών διατροφής να αναγκάζουν το μεγαλύτερο τμήμα των νεοδιόριστων και των αναπληρωτών που καλούνται να υπηρετήσουν εκτός τόπου μόνιμης κατοικίας να γίνονται οι ίδιοι με τυχόν αποταμιεύσεις τους ή η οικογένειά τους χορηγοί των απαιτήσεων της πρόσληψής τους, δεδομένου ότι ένας νεοδιόριστος ή αναπληρωτής εκπαιδευτικός παίρνει μισθό της τάξης των 750 – 800 ευρώ.

▪ Απαράδεκτο επίσης, το γεγονός ότι σε πολλές περιπτώσεις εκπαιδευτικοί αναγκάστηκαν να διαμείνουν σε παραλίες, σε κάμπινγκ ή και στα αυτοκίνητά τους, λόγω έλλειψης καταλυμάτων.

Σε άλλες περιπτώσεις εκπαιδευτικοί εξαναγκάστηκαν επί της ουσίας σε παραίτηση, μια και λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης δεν έβρισκαν σπίτια για να νοικιάσουν!

Ή εξώστηκαν αναπληρωτές ή νεοδιόριστοι από τα μισθωμένα σπίτια τους, πολύ πριν λήξει το σχολικό έτος, ψάχνοντας να βρουν τι θα κάνουν, που θα μείνουν, πώς θα βγάλουν τον υπόλοιπο της χρονιάς μέχρι τέλος Ιουνίου, που οφείλουν να είναι στο σχολείο!

ΛΥΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΘΗΚΑΝ

Αν κάποιοι πράγματι πρέπει να παρέμβουν για την εξάλειψη αυτού του απαράδεκτου φαινομένου σχετικά με τη στέγαση είναι πρωτίστως η τοπική κοινωνία αντιδρώντας και η Τοπική Αυτοδιοίκηση της περιοχής λαμβάνοντας συγκεκριμένη θέση και αποφάσεις όπως φυσικά και η Πολιτεία νομοθετώντας το νομικό πλαίσιο που τυχόν ελλείπει και εκταμιεύοντας τα σχετικά κονδύλια.

Εύλογα, σε περίπτωση άρνησης ρεαλιστικής αντιμετώπισης του προβλήματος, και τα ερωτήματα που τίθενται ενώπιον όλων :

▪ Μήπως θα προτιμούσαμε οι εκπαιδευτικοί να μη δεχτούν εξ αρχής τη θέση τους στα Σχολεία της περιοχής, λόγω αυτών των προβλημάτων ;

▪ Μήπως, θα προτιμούσαμε σχολεία χωρίς δασκάλους και καθηγητές ;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 2/9

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Market Pass
Βρεφικές τροφές: Τι πρέπει να προσέξετε για τα προϊόντα που αγοράζετε από τα σούπερ μάρκετ
Ανθυγιεινές οι περισσότερες βρεφικές τροφές που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ
Βρεφικές τροφές: Τι πρέπει να προσέξετε για τα προϊόντα που αγοράζετε από τα σούπερ μάρκετ