Zacharaki
Σοφία Ζαχαράκη: Επενδύσεις στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών και την ψηφιοποίηση της τάξης

Η υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη, μίλησε στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών (9–12 Απριλίου 2025), τονίζοντας ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) πρέπει να νοείται ως εργαλείο υποστήριξης και όχι αυτοσκοπός στην εκπαιδευτική διαδικασία.

«Λαμβάνω τη σκυτάλη από τον Κυριάκο Πιερρακάκη, ο οποίος άφησε πολύ σημαντικά εργαλεία τα οποία εμείς θα εφαρμόσουμε και θα τα εμπλουτίσουμε. Το ΤΑΑ, ένα εξαιρετικό εργαλείο, μας δίνει 4,5 εκατ. ευρώ για έναν οδηγό, με σύνολο ερωτήσεων, το κομμάτι της αποτίμησης του τι θέλουν τα παιδιά και τι σημαίνει αυτό στον τρόπο πρόσληψης της γνώσης, αλλά και πολλά εργαλεία για τους εκπαιδευτικούς. Συγχρόνως περισσότεροι από 120.000 εκπαιδευτικοί έχουν επιμορφωθεί σε κομμάτια ψηφιακού εγγραμματισμού και της ΑΙ και την ίδια στιγμή έχουμε περισσότερους από 6.800 διαδραστικούς πίνακες και το περιεχόμενο των οποίων είναι διαδραστικό για τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι επιμορφώνονται πώς να τους χρησιμοποιούν», υπογράμμισε η κα. Ζαχαράκη, γνωστοποιώντας την πρόθεση του Υπουργείου να χρησιμοποιηθούν διαδραστικοί πίνακες και στις μικρότερες τάξεις (από την πρώτη μέχρι την τετάρτη δημοτικού).

Η κα. Ζαχαράκη ανέδειξε την ανάγκη για μια ευρεία κοινωνική και πολιτική συμμαχία με στόχο τη στήριξη του δημόσιου και ιδιωτικού σχολείου σε μια εποχή ταχείας τεχνολογικής και κοινωνικής μετάβασης.

Επενδύσεις στην ψηφιακή εκπαίδευση: Από Επιμόρφωση έως διαδραστικά μέσα

Η Υπουργός ανακοίνωσε σημαντικές πρωτοβουλίες, με τη στήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης (ΤΑΑ), το οποίο χρηματοδοτεί με 4,5 εκατομμύρια ευρώ την ανάπτυξη οδηγών αξιολόγησης, εργαλείων αναγνώρισης μαθησιακών αναγκών και ψηφιακού υλικού για εκπαιδευτικούς.

Βασικά στοιχεία:

  • 120.000 εκπαιδευτικοί έχουν ήδη επιμορφωθεί σε ψηφιακό εγγραμματισμό και βασικές αρχές της AI.

  • 6.800 διαδραστικοί πίνακες βρίσκονται ήδη σε σχολεία και σύντομα θα επεκταθούν και στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού (Α' έως Δ').

  • Προωθείται η διάγνωση επιμορφωτικών αναγκών εκπαιδευτικών μέσω συστημάτων Τεχνητής Νοημοσύνης.                                                                                                                                                                                                                     Δείτε παρακάτω το βίντεο από την τοποθέτηση της Υπουργού Παιδείας, Σοφίας Ζαχαράκη στο Delphi Forum X για το καυτό θέμα της τεχνητής νοημοσύνης και τα προβλήματα της εκπαίδευσης

  • Μέρος 2ο

Το Ευρωπαϊκό πλαίσιο: AI, ψηφιακές δεξιότητες και αγορά εργασίας

Ο Εκτελεστικός Διευθυντής του CEDEFOP, Jürgen Siebel, επεσήμανε ότι η AI μπορεί να ενισχύσει την εκπαίδευση και να προετοιμάσει το εργατικό δυναμικό του μέλλοντος. Όπως ανέφερε:

«Ένα σενάριο για το 2035 εκτιμά ότι μόνο το 5% των θέσεων εργασίας θα χαθούν λόγω αυτοματοποίησης, εάν δοθεί έμφαση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων».

Ωστόσο, μόνο το 15% των εργαζομένων στην Ευρώπη συμμετέχει σε εκπαιδευτικά προγράμματα για AI, υποδηλώνοντας την ανάγκη επιτάχυνσης των δράσεων κατάρτισης.

Δημόσιος και Ιδιωτικός Τομέας: Μια Συμμαχία για Συμπεριληπτική Μάθηση

Η Μαρία Σκάγκου, Αντιπρόεδρος της Vodafone Ελλάδας, υπογράμμισε τις δυνατότητες της AI για εξατομίκευση της μάθησης, αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών και πιο συμπεριληπτικές σχολικές τάξεις.

«Η ψηφιοποίηση πρέπει να βασιστεί σε παιδαγωγικές και ηθικές αρχές και να μη γίνει άναρχα», σημείωσε, τονίζοντας την ανάγκη συνεργασίας με εξειδικευμένους φορείς. 

Έρευνα: Οι Μαθητές Αναγνωρίζουν την AI, αλλά οι Σχολικές Δομές Υστερούν

Στοιχεία από πανευρωπαϊκή έρευνα της IPSOS – Opinion, που παρουσιάστηκε από τη στατιστικολόγο Χρύσα Μιχελάκη, ανέδειξαν σημαντικές προκλήσεις:

Βασικά ευρήματα:

  • 74% των μαθητών δηλώνουν ότι τα σχολεία δεν διαθέτουν επαρκή ψηφιακά εργαλεία.

  • Οι εκπαιδευτικοί στερούνται ψηφιακών δεξιοτήτων, ειδικά σε ζητήματα AI.

  • Τα παιδιά έχουν αντίληψη του ρόλου της Τεχνητής Νοημοσύνης αλλά ζητούν περισσότερα πρακτικά εργαλεία. 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

diadromos nosokomeiou
O πατέρας του 13χρονου καταγγέλλει Βullying: Τον πέταξαν ψηλά και τον άφησαν να πέσει κάτω με το κεφάλι
Η οικογένεια αρνείται τη συμμετοχή του παιδιού σε επικίνδυνο challenge – Τι δηλώνουν οι Αρχές και ποια η κατάσταση της υγείας του ανήλικου
O πατέρας του 13χρονου καταγγέλλει Βullying: Τον πέταξαν ψηλά και τον άφησαν να πέσει κάτω με το κεφάλι
avokado
Τέσσερις αποτελεσματικοί τρόποι για να ωριμάσουν τα αβοκάντο γρηγορότερα
Το αβοκάντο είναι ένα ιδιαίτερα θρεπτικό φρούτο, γνωστό για την υψηλή του περιεκτικότητα σε ακόρεστα λιπαρά που ωφελούν την καρδιά. Συχνά, τα...
Τέσσερις αποτελεσματικοί τρόποι για να ωριμάσουν τα αβοκάντο γρηγορότερα