μαθητική-κινητοποίηση
Για να διευκολυνθούν οι εκπαιδευτικοί να μετάσχουν στην κινητοποίηση των μαθητών τους, η Α ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής, Β ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής και η Γ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής έχουν προκηρύξει στάση εργασίας τη Δευτέρα 16/09 από 08:00 έως11:00 και ταυτόχρονα η ΟΛΜΕ, ανταποκρινόμενη σε αίτημά τους, κήρυξε στάση εργασίας από 11:00 – 14:00 τη Δευτέρα 16/09/2024 για τους καθηγητές της Γ Αθήνας.

Κινητοποίηση οργανώνουν επιτροπές μαθητών της Δυτικής Αθήνας ενάντια στις συγχωνεύσεις τμημάτων και τις καταργήσεις ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ τη Δευτέρα 16/9 στις 10:00 στο υπουργείο Παιδείας.

Όπως χαρακτηριστικά δηλώνουν: «Χορτάσαμε απ' τα λόγια της κοροϊδίας! Δεν είμαστε παιδιά Β' κατηγορίας! Απαιτούμε:

1) Πάρτε πίσω τις συγχωνεύσεις! Να καλυφθούν εδώ και τώρα τα κενά εκπαιδευτικών! Καμία κατάργηση κατεύθυνσης!

2) Κατάργηση Τράπεζας Θεμάτων και ΕΒΕ! Ο υπουργός να μη τολμήσει να φέρει νομοσχέδιο για Τριπλές Πανελλαδικές.

3) Να παρθούν μέτρα για την ασφάλεια των σχολικών κτιρίων και υποδομών!

4) Κανονική, με live καθηγητές δωρεάν ενισχυτική διδασκαλία για όλα τα μαθήματα και για όσους το έχουν ανάγκη!

5) Δωρεάν σνακ στους μαθητές και μείωση των τιμών στα σχολικά κυλικεία με κατάργηση του ΦΠΑ!»

Στη συνάντηση συμμετείχαν η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αγίων Αναργύρων, η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Πετρούπολης, η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Περιστερίου, η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αιγάλεω και η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Ιλίου.

«Μαθητές από πάνω από 20 σχολεία της Δυτικής Αθήνας, συναντηθήκαμε για να ανταλλάξουμε πείρα από το τι συμβαίνει στα σχολεία μας, σε μια περίοδο που είμαστε στους δρόμους γιατί η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας άδικα μέσα σε λίγες μέρες μας πετάνε στον δρόμο. Καταργούν ειδικότητες σε ΕΠΑΛ, όπως στην Πετρούπολη που οι μαθητές θα αναγκαστούν να πηγαίνουν σε ΕΠΑΛ άλλων Δήμων. Καταργούν κατευθύνσεις Γ και Β λυκείου, όπως στο 6ο ΓΕΛ Αιγάλεω, 2ο ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων, 11ο ΓΕΛ Περιστερίου και μας στέλνουν σε άσχετες περιοχές λίγους μήνες πριν δώσουμε πανελλαδικές! Δεν έφτανε το άγχος, η πίεση από τις ατέλειωτες ώρες στα φροντιστήρια μας λέτε ότι λίγους μήνες πριν δώσουμε εξετάσεις θα αλλάξουμε σχολείο! Η κυβέρνηση και το κράτος παίζει με την ψυχολογία μας!», σημειώνουν σε σχετικό δελτίο Τύπου που εξέδωσαν μετά την συνάντηση. 

«Αποφασίσαμε μετά από συζήτηση και γνωρίζοντας ότι η δύναμη βρίσκεται στη διεκδίκηση και στον αγώνα μας, όλοι οι μαθητές ενωμένοι να συντονιστούμε μέσα από Συντονιστικές Επιτροπές Μαθητών σε κάθε δήμο, όπως κάναμε και τα προηγούμενα χρόνια, ώστε συλλογικά και οργανωμένα να διεκδικήσουμε το σχολείο που θέλουμε, για να μην είναι κανένας μαθητής μόνος του!

Καλούμε και όλα τα υπόλοιπα σχολεία, κάθε μαθητή να συμμετέχει. Μέσα από τις Συντονιστικές μας Επιτροπές, τα αγωνιστικά 5μελη και 15μελη που θα εκλέξουμε το επόμενο διάστημα θα είμαστε πιο δυνατοί! Μαζί με τους καθηγητές και τους γονείς μας δεν θα αφήσουμε να καταστρέψετε το σχολείο και τα όνειρα μας!», προσθέτουν. 

Για να διευκολυνθούν οι εκπαιδευτικοί να μετάσχουν στην κινητοποίηση των μαθητών τους, η Α ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής, Β ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής και η Γ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής έχουν προκηρύξει στάση εργασίας τη Δευτέρα 16/09 από 08:00 έως11:00 και ταυτόχρονα η ΟΛΜΕ, ανταποκρινόμενη σε αίτημά τους, κήρυξε στάση εργασίας από 11:00 – 14:00 τη Δευτέρα 16/09/2024 για τους καθηγητές της Γ Αθήνας.

mathitiki-kinitopoiisi-sygxoneyseis
 

Ανοιχτή επιστολή των Α΄, Β΄, Γ΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αθήνας προς τους γονείς και κηδεμόνες, τους μαθητές και τις μαθήτριές μας
 

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες, αγαπητά μας παιδιά,

Οι εκπαιδευτικοί των τριών ΕΛΜΕ της Δυτικής Αθήνας σας καλωσορίζουμε στις σχολικές αίθουσες, καθώς μόλις χτύπησε το πρώτο κουδούνι. Θα θέλαμε αυτό το καλωσόρισμα να ήταν ανέφελο, αλλά η ίδια η πραγματικότητα αποδεικνύει ότι οι κατευθύνσεις που δόθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και στις Δευτεροβάθμιες Διευθύνσεις είναι ολέθριες για τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας. Με βάση έναν κεντρικό πολιτικό σχεδιασμό –που στηρίζεται σε ευρωπαϊκές οδηγίες και κατευθύνσεις– ο Σεπτέμβρης βρίσκει τα σχολεία μας με περίπου 1.500 τμήματα λιγότερα σε δημοτικά-Γυμνάσια-Λύκεια-ΕΠΑΛ-ειδικά σχολεία, με κύριο κίνητρο την «εξοικονόμηση» κονδυλίων από την πρόσληψη εκπαιδευτικών όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων. Πίσω από τις συμπτύξεις και περικοπές τμημάτων, επομένως, δεν βρίσκεται τίποτε άλλο παρά η συνειδητή επιλογή της υποστελέχωσης και υποχρηματοδότησης του χώρου της εκπαίδευσης, χωρίς να δίνεται δεκάρα τσακιστή για τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας. Σε πείσμα των κυρίαρχων ΜΜΕ, οι τυμπανοκρουσίες του ΥΠΑΙΘΑ για την «αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου», την «ψηφιακή αναβάθμιση και βελτίωση των σχολείων» και την «κάλυψη όλων των κενών με διορισμούς» είναι σκέτα φούμαρα:

-                      Τα παιδιά μας στοιβάζονται σε σχολικές αίθουσες των 25-28 ακόμη και 29 μαθητών, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη κανένα παιδαγωγικό και κοινωνικό κριτήριο, όπως προβλέπεται άλλωστε και από τον νόμο. Πρόκειται μάλιστα για μια πολιτική που δημιουργεί και πρόσθετα τετελεσμένα για τις επόμενες χρονιές, με τελικό στόχο το κλείσιμο πολλών σχολείων και στους δήμους της Δυτικής Αθήνας. Το σχολείο της γειτονιάς θέλουν να γίνει παρελθόν.

-                      Μαθητές, ιδίως των ΓΕΛ-ΕΠΑΛ-ΣΜΕΑΕ, αναγκάζονται να εγκαταλείψουν το σχολείο της γειτονιάς τους ή να κάνουν άλλη επιλογή σπουδών, επειδή δεν εγκρίθηκε το «ολιγομελές» τμήμα στο οποίο θα φοιτούσανΑναγκάζονται να μετακινηθούν σε γειτονικά σχολεία ή και άλλες περιοχές, να αλλάζουν σχολικό περιβάλλον, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα έξοδα μετακίνησής τους αλλά και η αποκοπή τους από το σχολικό περιβάλλον στο οποίο είχαν αναπτύξει ήδη κοινωνικούς δεσμούς και σχέσεις. Συγκεκριμένα, τόσο στο Περιστέρι όσο και στο Αιγάλεω και στους Αγίους Αναργύρους έχουμε εντολές μετακίνησης ολόκληρων τμημάτων σε πολλά ΓΕΛ. Ενδεικτικά: από το 3ο στο 1ο Περιστερίου, από το 11ο στο 2ο Περιστερίου, από Αγίους Αναργύρους στο Περιστέρι, από το 6ο ΓΕΛ Αιγάλεω σε σχολείο γειτονικής περιοχής. Αντιστοίχως, μνημείο ντροπής και αναλγησίας είναι η περικοπή ολιγομελών τμημάτων σε ΣΜΕΑΕ, όπως στον τομέα Μηχανολογίας στο ΕΝΕΕΓΥΛ Αιγάλεω -όπου τρεις μαθητές βρίσκονται κυριολεκτικά στον «αέρα»- και η περικοπή τεσσάρων τμημάτων στο ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω, που δημιουργεί, πέραν όλων των άλλων, και ζητήματα ασφάλειας των ίδιων των παιδιών και των εκπαιδευτικών!

-                      Μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν υποστηρίζονται σε επίπεδο εκπαιδευτικού προσωπικού και υποδομών και δεν λαμβάνουν την εξειδικευμένη φροντίδα που δικαιούνται. Καταργούνται τμήματα ένταξης και υποδοχής.

-                      Όλοι οι μαθητές μας χρησιμοποιούν παρωχημένα σχολικά εγχειρίδια και ακολουθούν αναλυτικά προγράμματα, τα οποία δεν καταφέρνουν να συναντήσουν τις ανάγκες και τις ανησυχίες τους στο σημερινό σχολείο των αλλεπάλληλων εξετάσεων, που χωράει ολοένα και λιγότερα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων.

-                      Όλοι οι μαθητές μας, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, καλούνται να «προσαρμόσουν», να μάθουν να «χωράνε» τις ανάγκες τους σε θλιβερές κτιριακές/υλικοτεχνικές υποδομές, αίθουσες χωρίς κλιματισμό σε συνθήκες ακραίου καύσωνα, ταράτσες χωρίς μόνωση, χωρίς πρόβλεψη για την πρόσβαση και τη μετακίνηση ατόμων με έκτακτα ή μόνιμα κινητικά προβλήματα.

-                      Τα σχολεία σε αρκετές περιπτώσεις λειτουργούν χωρίς μόνιμο προσωπικό καθαριότητας, χωρίς φύλακες, χωρίς νοσηλευτές, χωρίς ψυχολόγους, χωρίς κοινωνικούς λειτουργούς, σε μια εποχή που ολόκληρη η κοινωνία και, συνεπώς, και τα παιδιά και οι έφηβοι, δοκιμάζονται από ένα πλήθος προβλημάτων, ως αποτέλεσμα της αντιλαϊκής πολιτικής όλων των κυβερνήσεων.

-                      Τα σχολεία, ειδικά μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών, δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν ούτε στις στοιχειώδεις οικονομικές τους ανάγκες, όπως για παράδειγμα το φωτοτυπικό υλικό, την πληρωμή λογαριασμών ρεύματος και τη θέρμανση.

Ωστόσο, με περίσσιο θράσος η προσοχή στρέφεται, για παράδειγμα, στη χρήση των κινητών εντός του σχολείου και στις σχετικές ποινές και όχι στην ουσία των προβλημάτων, που η κυρίαρχη αντιλαϊκή πολιτική έχει συσσωρεύσει.

Όλα τα παραπάνω, εύλογα, προκαλούν τις έντονες αντιδράσεις και μαζικές κινητοποιήσεις των Συλλόγων Εκπαιδευτικών, των Συλλόγων Γονέων, με παρεμβάσεις και συγκεντρώσεις σε Υπουργείο Παιδείας-Περιφέρεια-Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Ωστόσο, τι αντιμετωπίσαμε στην προσπάθειά μας να συναντήσουμε τη Διοίκηση; Το Υπουργείο Παιδείας κρατά κλειστές τις πόρτες του στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, αρνούμενο να συζητήσει μαζί τους όλα όσα ταλανίζουν τον χώρο της εκπαίδευσης. Φτάνει μάλιστα στο σημείο να χρησιμοποιεί δακρυγόνα και να καταφεύγει στην ωμή καταστολή, όταν εκπαιδευτικοί και γονείς φτάνουν έξω από αυτό για να διαμαρτυρηθούν, όπως έγινε στις 4/9/2024 ή να προχωρά στη σύλληψη αναπληρωτή συναδέλφου, όπως έγινε στην Ελευσίνα στις 11/9. Η άλλη όψη της άρνησης ουσιαστικού διαλόγου και της καταφυγής στην καταστολή είναι ένας διάλογος που προσκρούει στην απροθυμία της διοίκησης να ανταποκριθεί στα δίκαια αιτήματα εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών, καθώς κάτι τέτοιο αντιβαίνει, όπως κάθε φορά, στην κείμενη νομοθεσία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η μόνιμη απάντηση της Διευθύντριας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας ότι κατανοεί τα προβλήματα, αλλά θα κινηθεί εντός του πλαισίου που ορίζει ο νόμος. Βεβαίως, πρόκειται για μια επιλεκτική εφαρμογή του νόμου, που λαμβάνει για παράδειγμα υπόψη τον μέγιστο αριθμό μαθητών για τη συγκρότηση τμημάτων, αλλά δεν λαμβάνει υπόψη τον αριθμό τετραγωνικών που αντιστοιχούν ανά μαθητή.

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες, αγαπητά μας παιδιά,

Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘΑ θεωρούν «κόστος» τη μόρφωση των μαθητών μας γι’ αυτό και προχωρούν στη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης. Εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς δεν θα πάψουμε να διεκδικούμε τα δικαιώματά μας:

-                       Απαιτούμε να μην καταργηθεί κανένα σχολείο, να μην συγχωνευθεί κανένα τμήμα, να εγκριθούν όλα τα «ολιγομελή» τμήματα και να μειωθούν οι μαθητές στις τάξεις!

-                      Αγωνιζόμαστε για γενναίες δαπάνες του προϋπολογισμού για την εκπαίδευση για να μην μείνει κανείς μαθητής και καμιά μαθήτρια χωρίς δάσκαλο, κόντρα στα δις που χαρίζονται για τις επενδύσεις των μεγαλοεπιχειρηματιών και για στρατιωτικούς εξοπλισμούς.

-                      Όχι μόνο δεν διαπραγματευόμαστε τη μάθηση των παιδιών μας, αλλά δηλώνουμε ότι είμαστε και θα είμαστε συνοδοιπόροι στον καθημερινό αγώνα των μαθητών μας και συμπαραστάτες σε όλα τους τα προβλήματα για την κατάργηση όλων των αντιεκπαιδευτικών και αντιλαϊκών νόμων και για το δημόσιο δωρεάν σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα όλα τα παιδιά χωρίς φραγμούς και διακρίσεις, για να ανοίξουν τα φτερά τους και για να ζήσουν τη ζωή που τους αξίζει!

Δεν θα κάνουμε βήμα πίσω μέχρι τη δικαίωση των αιτημάτων μας!

Για τα ΔΣ των τριών ΕΛΜΕ της Δυτικής Αθήνας

Ο πρόεδρος της Α΄ ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής [Περιστέρι] Κατσιγιάννης Αλέξανδρος

Ο πρόεδρος της Β΄ ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής [Χαϊδάρι/Αιγάλεω/Αγ. Βαρβάρα] Κατσωνόπουλος Θοδωρής
 
Η πρόεδρος της Γ΄ ΕΛΜΕ Δυτ. Αθήνας [Ίλιον/Πετρούπολη/Καματερό/Άγ.Ανάργυροι] Ρήγα Αθανασία

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

tempi
Τέμπη: Κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση του Αρείου Πάγου για το «χαμένο» υλικό καμερών
Ένα ακόμη γεγονός ήρθε να επιβεβαιώσει τη μεθοδευμένη απόπειρα συγκάλυψης του εγκλήματος των Τεμπών
Τέμπη: Κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση του Αρείου Πάγου για το «χαμένο» υλικό καμερών
vivlia
Οι «Εκδόσεις Πουκαμισάς» για το πολλαπλό βιβλίο: Παρανόηση ότι ένας φροντιστηριακός όμιλος συγγράφει σχολικά βιβλία
«Καμία σύμβαση δεν έχει υπογραφεί με το ΙΕΠ και καμία πρόταση σχολικού βιβλίου δεν έχει ακόμη εγκριθεί»
Οι «Εκδόσεις Πουκαμισάς» για το πολλαπλό βιβλίο: Παρανόηση ότι ένας φροντιστηριακός όμιλος συγγράφει σχολικά βιβλία