Ποια ερώτηση δεν πρέπει να κάνουμε στα παιδιά όταν γυρνάνε από το σχολείο
«Όταν τα παιδιά έχουν συναρπαστικά νέα από το σχολείο – άλλοτε καλά ή κακά- θα τα μοιραστούν από μόνα τους μαζί σας. Επίσης, αν συμβεί κάτι στο σχολείο η δασκάλα τους θα σας ενημερώσει».

Το φορτωμένο καθημερινό πρόγραμμα που έχουν παιδιά και γονείς αναγκάζει συχνά τις οικογένειες να τρώνε χωριστά το μεσημεριανό ακόμη και το βραδινό τους δείπνο.

Μπορεί για αρκετούς αυτό να είναι πλέον μια καθημερινή συνήθεια, κάποιοι ισχυρίζονται πως «όταν μια οικογένεια μοιράζεται τις στιγμές του γεύματος δημιουργεί ισχυρούς δεσμούς» ακόμη κι αν στην καθιερωμένη ερώτηση «πως πέρασες σήμερα στο σχολείο» ακολουθεί σχεδόν πάντα η ίδια απάντηση: «δεν ξέρω… καλά».

Η Pamela Li, M.S., ιδρύτρια και αρχισυντάκτρια του Parenting for Brain, στο Good Housekeeping υποστηρίζει ότι «τα περισσότερα παιδιά απαντάνε με ένα “δεν ξέρω” όταν τους κάνουν λάθος ερώτηση ή όταν δεν θέλουν να μιλήσουν.

Πολλά παιδιά αλλά και πολλοί ενήλικες, δυσκολεύονται να συζητήσουν γενικά θέματα όπως “πώς ήταν η μέρα σου;” ή “πώς πήγε το σχολείο;” για πολλούς λόγους. Μπορεί να είναι κουρασμένα και να θέλουν την ησυχία τους, να μην έχουν διάθεση εκείνη τη στιγμή να μιλήσουν για το σχολείο, ακόμη και να μην έχουν πραγματικά τίποτα σημαντικό να μοιραστούν μαζί σας».

«Το θέμα του σχολείου είναι μια καλή ευκαιρία για να ξεκινήσει μια γενική συζήτηση για το πως κύλησε η μέρα τους. Είναι καλύτερα να ρωτήσετε «πως ήταν σήμερα το σχολείο» απ’ ότι «τι έμαθες σήμερα;» υποστηρίζει η Li και συμπληρώνει πως «το σίγουρο είναι ότι δεν πρέπει επ’ ουδενί να ρωτήσετε “σήκωσες το χέρι σου σήμερα στο μάθημα;” ή “είχε κανείς μπελάδες σήμερα;” εάν θέλετε να δημιουργήσετε μια συζήτηση πέρα από μια λακωνική απάντηση “ναι” και “όλα καλά΄¨.

Η Δρ Λίντα Παπαδοπούλου, ψυχολόγος, συγγραφέας και ραδιοτηλεοπτική παραγωγός, μιλώντας στο CNBC, συμφωνεί με τις συμβουλές αυτές. Εξηγεί ωστόσο, ότι «όπως και εσείς μετά από μια κουραστική μέρα εργασίας, το παιδί σας μπορεί να μην έχει διάθεση να επεκταθεί σε πολλές κουβέντες».

«Οι περισσότεροι ενήλικες θέλουν να μην μιλούν για την δουλειά τους μετά από αυτήν. Το ίδιο συμβαίνει και στα παιδιά», είπε η Δρ Martha Deiros Collado στο CNBC. «Το μυαλό τους χρειάζεται ένα διάλειμμα και συχνά η κύρια εστίασή τους είναι στο φαγητό, τη διασκέδαση, το παιχνίδι και την ξεκούραση».

Αν έχουν κάτι να πουν, θα το πουν

Η Δρ Li, προτείνει στους γονείς να ανοίγουν πιο ευχάριστες και ουδέτερες συζητήσεις με τα παιδιά, όπως «αν έγινε κάτι αστείο σήμερα στο σχολείο» ή με «ποιόν συμμαθητής τους έφαγαν το κολατσιό τους». «Αν πάλι διαπιστώσετε ότι κι αυτό πέφτει στο κενό, ίσως είναι καιρός να σταματήσετε τις ερωτήσεις για το σχολείο».

Σε ένα Instagram Reel σχετικά με το θέμα, η μαμά δύο παιδιών Kirsty Ketley υποστηρίζει ότι «όταν τα παιδιά έχουν συναρπαστικά νέα από το σχολείο – άλλοτε καλά ή κακά- θα τα μοιραστούν από μόνα τους μαζί σας. Επίσης, αν συμβεί κάτι στο σχολείο η δασκάλα τους θα σας ενημερώσει».

Σε αυτό που οι περισσότεροι ειδικοί φαίνεται να συμφωνούν, είναι ότι τα παιδιά ανοίγονται σιγά σιγά μέσα στην ημέρα και συνήθως λίγο πριν πέσουν για ύπνο. Αυτή είναι και η καλύτερη ώρα για μια σύντομη αλλά περιεκτική συζήτηση μαζί τους, καθώς είναι πιο ήρεμα και ξέρουν ότι σύντομα τα φώτα θα σβήσουν και θα ξεκουραστούν.


 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

makri
Ενίσχυση ομογενειακής εκπαίδευσης: Η Ζ. Μακρή με εκπαιδευτικούς στην Κωνσταντινούπολη
Συνάντηση Ζέττας Μ. Μακρή με εκπαιδευτικούς των Ομογενειακών σχολείων στην Κωνσταντινούπολη Μακρή:
Ενίσχυση ομογενειακής εκπαίδευσης: Η Ζ. Μακρή με εκπαιδευτικούς στην Κωνσταντινούπολη