Η ΔΟΕ τονίζει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία, ως απόρροια της υποχρηματοδότησης και της κατάργησης των σχολικών επιτροπών.
Αναγκαία κρίνεται η επαρκής κρατική χρηματοδότηση για την κάλυψη του συνόλου των αναγκών των σχολείων, τα οποία βρίσκονται σε οικονομική ασφυξία.
Τονίζεται ότι, «άμεσο αποτέλεσμα θα είναι τα σχολεία να επιλέξουν ανάμεσα στην υπολειτουργία, στο να βάλουν οι γονείς ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη πληρώνοντας εκείνοι και αυτόν τον «λογαριασμό» ή να αρχίσουν να ψάχνουν για χορηγούς και «ευεργέτες». Άλλωστε, υπάρχει και το νομοθετικό πλαίσιο (ν. 4692/20 και 4823/21), μέσα από το οποίο η κυβέρνηση της ΝΔ έχει θεσμοθετήσει την αναζήτηση πόρων και χορηγών από την ίδια τη σχολική μονάδα και μάλιστα, στο νομοθετικό πλαίσιο της επιλογής στελεχών συνεκτιμάται η ικανότητα του/της Διευθυντή/τριας να βρίσκει “χορηγούς”».
Η ανακοίνωση
«Σε καθεστώς οικονομικής ασφυξίας και αδυναμίας κάλυψης άμεσων και καθημερινών αναγκών τους βρίσκονται χιλιάδες σχολικές μονάδες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Η κυβέρνηση της Ν.Δ., με νόμο του ΥΠ.ΕΣ. (Κεραμέως) το 2023, κατήργησε τις σχολικές επιτροπές σε Δήμους με κάτω από 100 σχολικές μονάδες. Η κάλυψη των πάγιων αναγκών των σχολικών μονάδων πέρασε απευθείας στους Δήμους, στο πλαίσιο της γενικής οικονομικής διαχείρισης, ενώ για τρέχουσες ανάγκες ορίστηκε, με εγκύκλιο του ΥΠ.ΕΣ., πάγια προκαταβολή στο πόσο των 500€. Μετά τη συνεχή υποχρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης στον κρατικό προϋπολογισμό και την πολιτική επιλογή της απόσυρσης των ευθυνών της κυβέρνησης από τη στήριξη της δημόσιας εκπαίδευσης από τη μία και τη μεταφορά της ευθύνης των λειτουργικών δαπανών, συντήρησης κλπ. στον οποιονδήποτε από την άλλη, δίνεται τώρα και η χαριστική βολή οδηγώντας σε αδιέξοδο χιλιάδες σχολικές μονάδες!
Από την καταληκτική ημερομηνία που είχαν οι διευθυντές/τριες να επιστρέψουν τα χρήματα, που υπήρχαν στα ταμεία τους, και έπειτα, έχει διαμορφωθεί μια τραγική κατάσταση, που καταδεικνύει ότι το περίφημο «επιτελικό κράτος» είναι ένα «πουκάμισο αδειανό», όταν πρόκειται να ικανοποιήσει τις ανάγκες των πλατιών κοινωνικοοικονομικών στρωμάτων. Ενδεικτικά μόνο αναφέρουμε:
- Η πάγια προκαταβολή των 500€ δεν έχει καταβληθεί σε όλους τους Δήμους. Σε πολλές περιπτώσεις υπάρχει απαγόρευση να αξιοποιείται για κωδικούς που υπάγονται στην κεντρική διαχείριση των Δήμων (π.χ. χαρτί φωτοτυπίας), ενώ ορισμένοι Δήμοι αναγκάζουν τα σχολεία να αγοράζουν ακόμα και τα ξενόγλωσσα βιβλία με αυτό το ποσό.
- Πολλοί Διευθυντές/ντριες αναγκάζονται να βάζουν χρήματα από την τσέπη τους, προκειμένου να υπάρξουν τα στοιχειώδη για τη λειτουργία των σχολείων.
- Εμφανίζεται το φαινόμενο της «ανταλλακτικής οικονομίας» μεταξύ των σχολικών μονάδων, για παράδειγμα σε είδη υγιεινής και καθαριότητας!!!
- Σε πολλές περιπτώσεις, η διαβόητη «σχολική λίστα», πέρα από το καθιερωμένο χαρτί φωτοτυπικού, εμπλουτίστηκε και με κάθε λογής υλικά καθαριότητας κλπ. !
- Δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για το πλαίσιο της διαχείρισης από το Υπουργείο Εσωτερικών και ταυτόχρονα οι υπάλληλοι των Δήμων είναι στο σκοτάδι του νέου επιτελικού μπάχαλου της κυβέρνησης της Ν.Δ.!
- Διακυβεύεται η ασφαλής λειτουργία των σχολικών μονάδων και αυτό δεν οφείλεται στην «ανικανότητα» της κυβέρνησης, αλλά στην πολιτική της επιλογή να αποτινάξει από πάνω της τα οικονομικά βάρη που αφορούν σε τομείς του κοινωνικού κράτους τους οποίους θεωρεί περιττό κόστος.
Άμεσο αποτέλεσμα θα είναι τα σχολεία να επιλέξουν ανάμεσα στην υπολειτουργία, στο να βάλουν οι γονείς ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη πληρώνοντας εκείνοι και αυτόν τον «λογαριασμό» ή να αρχίσουν να ψάχνουν για χορηγούς και «ευεργέτες». Άλλωστε, υπάρχει και το νομοθετικό πλαίσιο (ν. 4692/20 και 4823/21), μέσα από το οποίο η κυβέρνηση της ΝΔ έχει θεσμοθετήσει την αναζήτηση πόρων και χορηγών από την ίδια τη σχολική μονάδα και μάλιστα, στο νομοθετικό πλαίσιο της επιλογής στελεχών συνεκτιμάται η ικανότητα του/της Διευθυντή/τριας να βρίσκει “χορηγούς”.
Καλούμε την κυβέρνηση της Ν.Δ. να λύσει επιτέλους το πρόβλημα που γιγάντωσε και να προχωρήσει άμεσα στα εξής:
- Αναστολή της εφαρμογής του νόμου και την επανέναρξη λειτουργίας των σχολικών επιτροπών με παράλληλη διαβούλευση για δημιουργία ενός λειτουργικού και άμεσα εφαρμόσιμου μοντέλου πριν την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς (2025-2026).
- Να αυξηθεί άμεσα η κρατική χρηματοδότηση για τα σχολεία. Δεν μπορεί το ποσό των ΚΑΠ να παραμένει ίδιο, όταν όλα τα κόστη που σχετίζονται με την καθημερινή λειτουργία ακριβαίνουν.
- Να υπάρξει σαφές θεσμικό πλαίσιο και διαδικασίες, που θα εξασφαλίζουν ότι θα καλύπτεται έγκαιρα το σύνολο των αναγκών των σχολικών μονάδων.
- Να εξασφαλιστούν από το κράτος άμεσα, όλες οι βασικές λειτουργικές δαπάνες των σχολικών μονάδων (π.χ. πετρέλαιο, ρεύμα, νερό, τηλέφωνο).
- Να υπάρξει άμεσα πρόγραμμα επισκευών σχολικών κτιρίων και αγοράς νέου εξοπλισμού και υλικοτεχνικής υποδομής με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.
Καλούμε του Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. να αναδείξουν τα προβλήματα, να ενημερώσουν τους γονείς και να εντείνουν τις διεκδικητικές πρωτοβουλίες προς τους Δήμους.
Καλούμε άμεσα τον Υπουργό Εσωτερικών να ανταποκριθεί στο αίτημα για συνάντηση με το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Δεν θα γίνουν μαθήματα στα σχολεία στις 15 Νοεμβρίου
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη