Ζέττα Μακρή
Τι απάντησε η Υφυπουργός σχετικά με τις κενές θέσεις νοσηλευτών στα Ειδικά Σχολεία Θεσσαλονίκης

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Πέτρος Παππάς έθεσε ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με θέμα: «8 κενές θέσεις νοσηλευτών στα Ειδικά Σχολεία της Θεσσαλονίκης».

«Στα οκτώ ειδικά σχολεία της Θεσσαλονίκης για τα οποία απαιτούνται 16 νοσηλευτές, ούτως ώστε να καλύπτουν δύο βάρδιες, αυτή τη στιγμή είναι μόνο 8 νοσηλευτές. Άρα, δεν μπορούν να λειτουργήσουν στην πραγματικότητα, όπως πρέπει. Ο σχολικός νοσηλευτής στα ειδικά σχολεία δεν είναι απλά ένας νοσηλευτής όπως στα υπόλοιπα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Είναι το κλειδί και η απαραίτητη προϋπόθεση ώστε τα παιδιά με αναπηρίες να μπορούν να πηγαίνουν με ασφάλεια στα σχολεία τους», ανέφερε ο κος Παππάς,

Πρόσθεσε δε ότι: «Επειδή οι μαθητές και οι μαθήτριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν θεσμοθετημένο το δικαίωμα της υγειονομικής εξασφάλισης προκειμένου να μπορούν να συμμετέχουν στη σχολική ζωή, κυρία Υπουργέ, γιατί δεν έχει μεριμνήσει ακόμη το αρμόδιο Υπουργείο ώστε να τοποθετηθούν κατά προτεραιότητα νοσηλευτές στα ειδικά σχολεία της Θεσσαλονίκης; Είναι αυτονόητο ότι ένα ειδικό σχολείο το 2024 δεν μπορεί και δεν πρέπει να λειτουργεί ούτε μία μέρα χωρίς σχολικό νοσηλευτή».

Η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ κα Ζεττα Μακρή, η οποία απάντησε εκ μέρους του Υπουργείου στην Ερώτηση, παρέθεσε τη διαδικασία των προσλήψεων λέγοντας ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας έστειλε στο Υπουργείο λιγότερα αιτήματα προς κάλυψη από αυτά που δέχθηκε από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

«Όπως γίνονται οι γενικές προσλήψεις στη γενική αγωγή, γίνονται και για τους σχολικούς νοσηλευτές. Οι αρμόδιες διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας καταγράφουν τις ανάγκες και τα κενά. Εν συνεχεία, τα αποστέλλουν στην περιφερειακή διεύθυνση και εκείνη στο Υπουργείο και καλύπτονται, προφανώς ανάλογα με τις δυνατότητες οι οποίες υπάρχουν και την προθυμία.

Έχει πολύ ενδιαφέρον να σας πω -έχω μπροστά μου το σχετικό έγγραφο και μπορώ να σας το δώσω μετά, δεν χρειάζεται να κατατεθεί στα Πρακτικά- ότι η Β΄ Θεσσαλονίκης δευτεροβάθμια εκπαίδευση κατέγραψε ότι έχει τρεις ανάγκες. Η περιφερειακή στο Υπουργείο έστειλε ένα αίτημα. Η Ά Θεσσαλονίκης, πέντε. Η περιφερειακή, δύο. Η Β΄ Θεσσαλονίκης, εννέα και η περιφερειακή δύο.

Θέλω να πω ότι αυτή είναι η διαδικασία, με απόλυτη εμπιστοσύνη και με αυτονομία στις σχολικές μονάδες, που, κύριε συνάδελφε, δεν είναι πια και η καλύτερη στην Ευρώπη. Πολύ χαμηλά είμαστε στην αυτονομία. Και ανθρώπους που έχουν διοικητικές θέσεις και ευθύνες και πονούν και γνωρίζουν την εκπαίδευση και τις τοπικές ανάγκες οφείλουμε και εμείς να τους εμπιστευόμαστε και το κάνουμε. Βλέπετε όμως τι φτάνει στο Υπουργείο, που ενδεχομένως είναι διαφορετικό από αυτό που θα πουν σε εσάς ως τοπικό Βουλευτή ή και σε μένα αντίστοιχα. Με βάση λοιπόν αυτά που στέλνουν οι περιφερειακές διευθύνσεις, με βάση αυτά αποφασίζει το Υπουργείο –θα σας προλάβω-, όχι πάντα καλύπτοντας τις ανάγκες, αλλά προσπαθώντας, με βάση την επίσημη ενημέρωση που έχει και τη διαδικασία που ακολουθείται, να τα κάνει», είπε χαρακτηριστικά

Προκύπτουν ανάγκες

Επιπλέον η Ζ.Μακρή αναφέρθηκε στην Ειδική Πρόσκληση Σχολικών Νοσηλευτών-Εργοθεραπευτών-εκπαιδευτικών Νοσηλευτικής λέγοντας:

«Είναι αυτή η ειδική πρόσκληση που ανέφερα και στην προηγούμενη ερώτηση, με την οποία ζητείται να καλυφθούν οι κενές θέσεις. Εκδόθηκε την 1η Οκτωβρίου του 2024 η πρώτη ειδική πρόσκληση -θα ακολουθήσουν και άλλες, γιατί σίγουρα θα υπάρχει ανάγκη για την κάλυψη των λειτουργικών κενών- και υπεβλήθη αίτηση μέσω του ΟΠΣΥΔ για να προσληφθούν ως αναπληρωτές με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου. Σχολικοί νοσηλευτές υπέβαλαν αιτήσεις, εργασιοθεραπευτές και εκπαιδευτικοί της νοσηλευτικής».

Αριθμοί διορισμών και προσλήψεων αναπληρωτών

Ακολούθως παρέθεσε στοιχεία για διορισμούς και προσλήψεις αναπληρωτών. «Φέτος οι 10.000 διορισμοί που έγιναν έχουν τετραπλάσιο αριθμό στην ειδική αγωγή και οκταπλάσιο στο ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό όχι μόνο σε ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς αλλά και στους άλλους οι οποίοι απαιτούνται, όπως νοσηλευτές, όπως εσείς μας λέτε. Τα μέλη του ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού το 2020 ήταν 708. Πόσοι είναι οι μόνιμοι τώρα; Είναι 3.427. Στη Θεσσαλονίκη στην ειδική αγωγή είναι 69. Να πούμε και για τις προσλήψεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία τα οποία έχουμε, έγιναν 5.539 προσλήψεις αναπληρωτών μελών ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού. Μετά την ειδική πρόσκληση άλλες 162 προσλήψεις. Συνολικά 5.701. Υπάρχουν κι εκείνοι που έχουν μακροχρόνιες άδειες. Το αναφέρατε και στην πρωτολογία σας. Υπάρχουν και εκείνοι που για λόγους αντικειμενικούς δεν μπορούν να προσέλθουν. Έχουν όμως και αυτοί ανάγκες. Και οι εκπαιδευτικοί μας είναι άνθρωποι και αυτές τις ανάγκες και τα νόμιμα δικαιώματά τους οφείλουμε να τους επιτρέπουμε να τα ασκούν με όλες τις αδυναμίες που επισημαίνετε».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/10

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα