MAKRI
Σκοπός του ΠΣ είναι να προετοιμάσει πολίτες με δεξιότητες κριτικής σκέψης, συνεργασίας και κοινωνικής υπευθυνότητας οι οποίοι συμβάλουν ενεργά στη δημιουργία μιας βιώσιμης κοινωνίας, βασισμένης στην αειφορία, την κοινωνική δικαιοσύνη και την περιβαλλοντική προστασία

Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ απόφαση της υφυπουργού Παιδείας κ.Ζέττας Μακρή, που οριίζει το  Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου.

Σύμφωνα με αυτήν, ο σημερινός πολίτης καλείται να ανταποκριθεί στο συνεχώς μεταβαλλόμενο παγκόσμιο περιβάλλον, αναλαμβάνοντας υπεύθυνα δράση και πρωτοβουλίες. Για την προετοιμασία των μαθητών και μαθητριών ώστε να είναι ενεργοί πολίτες, επιλέχθηκε ως πλαίσιο οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ), όπως θεσπίστηκαν από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) το 2015.

Οι ΣΒΑ προσφέρουν έναν παγκόσμιο καταστατικό χάρτη για τη βιώσιμη ανάπτυξη, καλώντας τους πολίτες να συμβάλουν στη διαμόρφωση ενός δίκαιου, ειρηνικού και βιώσιμου μέλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο, το Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΣ) «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» προωθεί μια ολιστική προσέγγιση, ενσωματώνοντας τους 17 ΣΒΑ και καλλιεργώντας στους μαθητές και τις μαθήτριες τη δυνατότητα να αντιμετωπίζουν σύνθετα κοινωνικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά ζητήματα.

Σκοπός του ΠΣ είναι να προετοιμάσει πολίτες με δεξιότητες κριτικής σκέψης, συνεργασίας και κοινωνικής υπευθυνότητας οι οποίοι συμβάλουν ενεργά στη δημιουργία μιας βιώσιμης κοινωνίας, βασισμένης στην αειφορία, την κοινωνική δικαιοσύνη και την περιβαλλοντική προστασία.

Το Πρόγραμμα Σπουδών δίνει έμφαση στην αρχή της ατομικής και συλλογικής υπευθυνότητας, προωθώντας την ενεργή εμπλοκή της σχολικής κοινότητας και ευρύτερων κοινωνικών ομάδων σε δράσεις που προετοιμάζουν και διαμορφώνουν δημιουργικούς, ενεργούς και κριτικά σκεπτόμενους πολίτες. Αυτοί οι πολίτες μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στην επίτευξη των 17 ΣΒΑ του ΟΗΕ, καθώς και σε σημαντικές όψεις της ικανότητας του πολίτη, όπως ορίζονται στη Σύσταση του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (2018/C 189/01), δημιουργώντας ένα σχολικό περιβάλλον που προάγει τη συνεργασία και την αλληλεγγύη. Οι μαθητές και οι μαθήτριες, μέσα από την ενεργή συμμετοχή τους σε δράσεις και προγράμματα, εκπαιδεύονται να κατανοούν την πολυπλοκότητα των σύγχρονων προκλήσεων, να δρουν με επίκεντρο τη βιώσιμη ανάπτυξη και να καλλιεργούν τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις στάσεις που απαιτούνται για να συμβάλουν σε ένα βιώσιμο, δίκαιο και αλληλέγγυο μέλλον.

Επιδίωξη

Με τη συμμετοχή τους σε δράσεις ενεργού πολίτη που χαρακτηρίζονται από βιωματική, διερευνητική και αυθεντική μάθηση οι μαθητές και οι μαθήτριες:

α) Ευαισθητοποιούνται σχετικά με τα προβλήματα της κοινότητας (σχολικής, τοπικής και ευρύτερης),

β) σχεδιάζουν οργανωμένες παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων, γ) αναλαμβάνουν οργανωμένη δράση για την επίλυση ή την άμβλυνση των σχετικών προβλημάτων, με συνέπεια να καλλιεργούν και να ενισχύουν:

1. Την αυτογνωσία η οποία εξειδικεύεται ως αναγνώριση διαστάσεων της προσωπικότητας του/της μαθητή/ τριας, ως εντοπισμός νέων ενδιαφερόντων και αξιοποίηση πολλαπλών ικανοτήτων σε διάφορους τομείς,

2. την ανοικτότητα σε νέες προκλήσεις και στην απόκτηση νέων δεξιοτήτων,

3. την κριτική αμφισβήτηση, η οποία καλλιεργεί την ανάπτυξη κριτικής σκέψης επί απόψεων και πάσης φύσεως στερεοτύπων,

4. τη στοχο-προσήλωση και δέσμευση στην επίτευξη  στόχων,

5. τη συνεργασία με άλλους/ες σε ζεύγη ή σε ομάδες (κοινωνικές δεξιότητες, αποδοχή, προσαρμοστικότητα, κριτική αμφισβήτηση προκαταλήψεων, ενίσχυση διομαδικών σχέσεων, δεξιότητες συμβιβασμού αλλά και διεκδίκησης, συνδιαμόρφωση κανόνων, ενίσχυση του θετικού σχολικού κλίματος),

6. το αίσθημα υποχρέωσης συμμετοχής στη δημοκρατική λήψη αποφάσεων και της ανάληψης πρωτοβουλιών εντός του κοινωνικού γίγνεσθαι,

7. την ανάδειξη ηθικών διαστάσεων για διάφορες επιλογές και δράσεις, καθώς και κοινών αξιών σε επίπεδο ομάδας,

8. τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ολοκληρωμένων σχεδίων δράσης, που ενισχύουν την επικοινωνία-συνεργασία, την κριτική σκέψη, την επίλυση προβλημάτων, τη λήψη αποφάσεων και την ανάληψη πρωτοβουλίας, με σκοπό να προάγουν την ποιότητα ζωής, την κοινωνική δικαιοσύνη, την αλληλεγγύη, την παροχή βοήθειας, τον σεβασμό και την προσφορά.

Δείτε όλο το ΦΕΚ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

dioxeis
Το υπουργείο "κερνάει" πειθαρχικά: Οι διώξεις για συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή ξεπερνούν πανελλαδικά τις 150.
«Το ΥΠΑΙΘΑ ευνόησε τις συνθήκες δυσλειτουργίας του σχολείου και επιπλέον ενθαρρύνει τον κοινωνικό κανιβαλισμό ενάντια στους εκπαιδευτικούς. Είναι...
Το υπουργείο "κερνάει" πειθαρχικά: Οι διώξεις για συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή ξεπερνούν πανελλαδικά τις 150.
ekpaideytikos
«Και τι ανάγκη έχετε εσείς, τρεις μήνες το χρόνο καθόσαστε, βάλε και τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, ζωάρα κάνετε».
Τι πραγματικά σημαίνει το να είσαι δάσκαλος!
«Και τι ανάγκη έχετε εσείς, τρεις μήνες το χρόνο καθόσαστε, βάλε και τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, ζωάρα κάνετε».
σχολειο
κ. Διευθυντά της Εκπαίδευσης οι Δάσκαλοι σιωπούν όταν τα παιδιά κοιμούνται όχι όταν τα σκοτώνουν!
Ας μας πει ο κ. Διευθυντής Εκπαίδευσης που είναι και δάσκαλος γιατί οι δάσκαλοι πρέπει να σιωπούν όταν τα παιδιά πεθαίνουν;
κ. Διευθυντά της Εκπαίδευσης οι Δάσκαλοι σιωπούν όταν τα παιδιά κοιμούνται όχι όταν τα σκοτώνουν!