Το νομοθετικό πλαίσιο για τη δημιουργία Τμημάτων στα Νηπιαγωγεία, στα Δημοτικά σχολεία και αναφορικά με τη μείωση του αριθμού μαθητών σε τμήματα που φοιτούν μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπ/κές ανάγκες ή μαθησιακές δυσκολίες, κατέθεσε η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ Ζέττα Μακρή, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του με θέμα τις συγχωνεύσεις Τμημάτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Δημιουργία Τμημάτων στα Νηπιαγωγεία
Για τη δημιουργία τμημάτων στα διθέσια και άνω Νηπιαγωγεία εφαρμόζεται η παρ. 2 του άρθρου 6 του Π.Δ. 79/2017 (Α΄109), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 50 του ν.4692/2020.
Συγκεκριμένα ορίζεται ότι: «Ο μέγιστος αριθμός νηπίων/προνηπίων είναι είκοσι πέντε (25) ανά τμήμα.
Από διθέσιο νηπιαγωγείο και άνω, ο ελάχιστος αριθμός είναι δεκαπέντε (15)».
Δημιουργία Τμημάτων στα Δημοτικά σχολεία
Για τη δημιουργία τμημάτων στην Α’ τάξη στα επταθέσια και άνω Δημοτικά Σχολεία εφαρμόζεται η παρ. 2 του άρθρου 7 του Π.Δ. 79/2017 (Α΄109), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 50 του ν.4692/2020.
Συγκεκριμένα ορίζεται ότι: «Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι είκοσι πέντε (25). Από επταθέσιο σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από δέκα πέντε (15) ανά τμήμα». Δημιουργία Τμημάτων στα οποία φοιτούν μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπ/κές ανάγκες ή μαθησιακές δυσκολίες Σύμφωνα με τα τελευταία εδάφια της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 3699/2008 (Α’ 199), όπως προστέθηκαν με την παρ. 1α του άρθρου 11 του ν. 4452/2017 (Α’ 17), ορίζεται ότι:
«(…) α. Ο αριθμός των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που προβλέπονται στην παρ. 1 του άρθρου 3 και στην παρ. 2 του άρθρου 3, εκτός των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών, όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, δεν μπορεί να είναι ανώτερος του ενός (1) ανά τμήμα. Αν ύστερα από την κατανομή των μαθητών σε τμήματα της ίδιας τάξης προκύπτει ότι ο αριθμός των μαθητών του προηγούμενου εδαφίου είναι ανώτερος του ενός (1), ο αριθμός των μαθητών του τμήματος μπορεί να μειώνεται και να υπολείπεται συνολικά κατά τρεις (3) μαθητές από το μέγιστο προβλεπόμενο από τις ισχύουσες διατάξεις αριθμό μαθητών ανά τμήμα.
β) Ο αριθμός των μαθητών με διαγνωσμένες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, δεν μπορεί να είναι ανώτερος των τεσσάρων (4) ανά τμήμα. Αν ύστερα από την κατανομή των μαθητών σε τμήματα της ίδιας τάξης προκύπτει ότι ο αριθμός των μαθητών του προηγούμενου εδαφίου είναι ανώτερος των τεσσάρων (4), ο αριθμός των μαθητών του τμήματος μπορεί να μειώνεται και να υπολείπεται συνολικά κατά τρεις (3) μαθητές από το μέγιστο προβλεπόμενο από τις ισχύουσες διατάξεις αριθμό μαθητών ανά τμήμα, εφόσον στο σχολείο δεν λειτουργεί Τμήμα Ένταξης (…)».
Παράλληλη Στήριξη
Σχετικά με τον θεσμό της παράλληλης στήριξης ισχύουν τα όσα προβλέπονται στην περ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 3699/2008.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
SKG: Τι σημαίνει η συντομογραφία της Θεσσαλονίκης;
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής - Αιτήσεις έως 30/12
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση