vivlia
Εκτός από τη δαπάνη εκτύπωσης και διάθεσης των βιβλίων, που θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του «Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων "Διόφαντος"»

«Καταξοδεύεται» το ΥΠΑΙΘΑ για τα ολόκληρα λογοτεχνικά βιβλία που θα στείλει το επόμενο έτος στα σχολεία όλης της χώρας, αφού το ΙΕΠ υπολογίζει σε 630 ευρώ το κόστος για το καθε ένα από τα 19 βιβλία που θα διανεμηθούν, και συνολικά θα πληρώσει με απευθείας ανάθεση (εκτός από τις εκτυπώσεις τους) λιγότερα από 12.000 ευρώ για το σύνολο των βιβλίων, για χρήση 2 ετών στα σχολεία (σχολικά έτη 2024-2025 και 2025-2026)!

Συγκεκριμένα, ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται έως του ποσού των εννέα χιλιάδων εξακοσίων πενήντα τριών ευρώ και είκοσι τριών λεπτών (9.653,23€) πλέον ΦΠΑ 24%, ήτοι έως του ποσού των έντεκα χιλιάδων εννιακοσίων εβδομήντα ευρώ (11.970,00€), (630,00€Χ19 βιβλία) συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24% και αφορά σε αμοιβή του αναδόχου καθώς και σε όλες τις απαραίτητες δαπάνες για την εκτέλεση της σύμβασης χωρίς καμία επιβάρυνση της Αναθέτουσας Αρχής, έστω και από επιγενόμενη αιτία, συμπεριλαμβανομένων των Σελίδα 5 από 8 ασφαλιστικών εισφορών και πάσης φύσεως φορολογικών και άλλων επιβαρύνσεων υπέρ του Δημοσίου ή οποιουδήποτε τρίτου.

Η σχετική δαπάνη εκτύπωσης και διάθεσης των βιβλίων θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του «Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων "Διόφαντος"» (Ι.Τ.Υ.Ε.), το οποίο προβαίνει στις αναγκαίες ενέργειες, ώστε η διανομή των ανωτέρω βιβλίων να πραγματοποιηθεί τον Φεβρουάριο 2025. Ο αριθμός των αντιτύπων θα καθορισθεί από το «Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων "Διόφαντος"» (Ι.Τ.Υ.Ε.).

Ετσι επιβεβαιώνεται η εκτίμηση ότι το ΥΠΑΙΘΑ δεν δείχνει να λειτούργησε με κριτήριο τι θα μπορούσε πραγματικά να εμπνεύσει στους μαθητές τη φιλαναγνωσία, αλλά το τι μπορούσε να βρει πιο οικονομικά...

Τα παραδοτέα που ζητούνται, είναι τα εξής:

Τα πνευματικά και γραμμικά δικαιώματα του περιεχομένου δεκαεννέα (19) ολόκληρων λογοτεχνικών βιβλίων με τις προεκτυπωτικές εργασίες σε ψηφιακώς αναγνώσιμη μορφή (τα οποία συμπεριλαμβάνουν μετάφραση, διόρθωση και επιμέλεια κειμένων, εικονογράφηση, φωτογραφικό υλικό και όλα τα εν γένει γραμμικά δικαιώματα για την παραγωγή αντιτύπων) ανά τίτλο βιβλίου, για χρήση τους, έντυπη ή/και ψηφιακή ή/και ηχητική, στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας για τους/τις μαθητές/τριες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αντιστοίχως για τα σχολικά έτη 2024- 2025 και 2025-2026. Το ανωτέρω παραδοτέο θα πρέπει να υποβληθεί στο ΙΕΠ έως 20-12-2024. Η παράδοση θα γίνει σε ηλεκτρονική μορφή στο πρωτόκολλο του ΙΕΠ. Εφόσον απαιτηθεί από το ΙΕΠ, ο Ανάδοχος υποχρεούται να προβεί άμεσα σε διορθώσεις του ψηφιακού αρχείου, κατά τις υποδείξεις του ΙΕΠ.

Η Πρόσκληση για την υποβολή προσφοράς απευθύνεται σε τρεις (3) οικονομικούς φορείς, ως εξής:

1. ΑΕΙΝ ΙΚΕ 2. ΝΕΕΣ ΚΛΑΣΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΟΝ. ΙΚΕ 3. ΝΙΚΗ ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΑΕ

Οπως αναφέρει το ΙΕΠ, ο Ανάδοχος δηλώνει ρητά και ανεπιφύλακτα ότι είναι κύριος όλων των πνευματικών και γραμμικών δικαιωμάτων των ανωτέρω λογοτεχνικών βιβλίων και αναλαμβάνει να τα προμηθεύσει στο ΙΕΠ, ώστε το ΙΕΠ, το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ) και το ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» να τα χρησιμοποιήσουν, κατά το μέρος των αρμοδιοτήτων τους, για εκτύπωση και διάθεσή στους, σε έντυπη μορφή, μέσω εκπαιδευτικών έντυπων βιβλίων, στις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας ή και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Ελλάδας, για χρήση στο πλαίσιο διδασκαλίας και για εν γένει εκπαιδευτικούς σκοπούς.

Παράλληλα, ο Ανάδοχος αναλαμβάνει τις προεκτυπωτικές εργασίες, ώστε να είναι σε ψηφιακώς αναγνώσιμη μορφή και παραχωρεί τη χρήση του περιεχομένου των ανωτέρω λογοτεχνικών βιβλίων και σε κάθε άλλη, εκτός της έντυπης, μορφή, όπως ψηφιακή, ηλεκτρονική, ηχητική για εκπαιδευτική χρήση, επ΄ ονόματι και για λογαριασμό του ΙΕΠ και του ΥΠΑΙΘΑ, και μεταφόρτωση σε πλατφόρμα του ΙΕΠ ή και του ΥΠΑΙΘΑ ή και του ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» για χρήση στο πλαίσιο διδασκαλίας και για εν γένει εκπαιδευτικούς σκοπούς. Το περιεχόμενο των εν λόγω λογοτεχνικών βιβλίων παραδίδεται σε ψηφιακή μορφή, με παραχώρηση του δικαιώματος διαμόρφωσης ή/και αναδιαμόρφωσης των τεχνικών προδιαγραφών του σε οποιαδήποτε μορφή δύνανται να λάβουν, έντυπη, ψηφιακή, ηχητική καθώς και για εν γένει εκπαιδευτική χρήση. Η χρήση του περιεχομένου είναι μη αποκλειστική και συμπεριλαμβάνει όλα τα δικαιώματα που ρητά ορίζονται σε κάθε μορφή που δύναται να λάβουν. Ο Ανάδοχος ρητά και ανεπιφύλακτα αποδέχεται και συνομολογεί ότι το ΙΕΠ το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ) και το ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» δύναται να προβαίνουν ο κάθε φορέας ξεχωριστά ή από κοινού σε τροποποίηση των τεχνικών προδιαγραφών τους (ενδεικτικά σελιδοποίηση, εξώφυλλο, οπισθόφυλλο, διαστάσεις), εφόσον προκύψει τέτοια αναγκαιότητα.

Η προσφορά του οικονομικού φορέα θα αποσταλεί αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρονικά στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected] έως την Τετάρτη, 11/12/2024 και ώρα 13.00

Ο κατάλογος των βιβλίων

vivlia logotexnias

 Τι λέει το ΙΕΠ για τα λογοτεχνικά βιβλία στα σχολεία

Η ανάγνωση λογοτεχνικών ολόκληρων έργων αποτελεί σημαντικό στοιχείο για τη μάθηση και συντελεί ευεργετικά στην ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών/τριών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα παιδιά μέσα από τη λογοτεχνία δύνανται να δραστηριοποιηθούν μέσω δημιουργικών έργων που καλλιεργούν τη γλώσσα, τη φαντασία, τη δημιουργική σκέψη και την εφευρετικότητά τους. Με τον τρόπο αυτό συνδέεται η λογοτεχνία με τη μουσική, το θέατρο, τη ζωγραφική, τη δραματοποίηση, τη δημιουργία αυτοσχέδιων παραμυθιών ή ποιημάτων. Συνεπώς, η σύνδεση με τις τέχνες δίνει στα παιδιά τη δυνατότητα να εκφραστούν δημιουργικά και να καλλιεργήσουν τη φαντασία τους με την έκφραση ιδεών, σκέψεων, συναισθημάτων και βιωματικών εμπειριών. Παράλληλα κρίνεται σκόπιμη η σύνδεση της λογοτεχνίας με την ψυχαγωγία, την καλλιέργεια του συναισθήματος, τον προβληματισμό και τον διάλογο για πολλά θέματα. Η λογοτεχνία στο πλαίσιο της Προσχολικής Εκπαίδευσης (Νηπιαγωγείο), αναφέρεται κυρίως στο Θεματικό Πεδίο «Παιδί και Επικοινωνία» και τη Θεματική Ενότητα «Γλώσσα» του Νέου Προγράμματος Σπουδών, ωστόσο δεν αντιμετωπίζεται μόνο αυτόνομα καθώς εντάσσεται στο πλαίσιο όλων των Θεματικών Πεδίων. Καθοριστικό ρόλο διαδραματίζει το Νηπιαγωγείο μέσα από την προσέγγιση της λογοτεχνίας, η οποία δίνει στον/στην νηπιαγωγό την ευκαιρία να αλληλεπιδράσει με το παιδί στο πλαίσιο της αναγνωστικής δράσης. Τα παιδιά στο Νηπιαγωγείο θεωρούνται αναγνώστες με μια ευρεία έννοια. Εφόσον δεν γνωρίζουν γραφή και ανάγνωση γίνονται ακροατές, θεατές και αναγνώστες με έμμεσο τρόπο.

Η λογοτεχνία στο Δημοτικό σχολείο αφορά και αναφέρεται κυρίως στο Γλωσσικό μάθημα, ωστόσο θέματά της εντάσσονται και στα υπόλοιπα γνωστικά αντικείμενα όπως ενδεικτικά της Ιστορίας, της Γεωγραφίας και της Μελέτης Περιβάλλοντος. Ουσιαστικά, διατρέχει όλα τα προγράμματα σπουδών και γίνεται μέρος της σχολικής ζωής στο σύνολό της, αφού το κείμενο οποιουδήποτε σχολικού βιβλίου μπορεί να συνοδεύεται από λογοτεχνικό κείμενο ανάλογου θέματος (διεπιστημονική, διαθεματική και οριζόντια στόχευση). Για τον λόγο αυτό, μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο ως σύνδεσμος ανάμεσα στα γνωστικά αντικείμενα και τις διάφορες κοινωνικές και συναισθηματικές εμπειρίες που έχουν τα παιδιά στον χώρο του σχολείου, αλλά και έξω από αυτόν.

Στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο προκειμένου να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο η ανάγνωση στο σχολείο, με τα νέα Προγράμματα Σπουδών εισάγεται με τρόπο διακριτό η διδασκαλία αυτοτελούς, εκτενούς λογοτεχνικού έργου σε όλες τις τάξεις των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ γίνεται αναφορά στην «εκφραστική και κατανοούσα» ανάγνωση. Σε αυτό το πλαίσιο ισχυροποιείται η αντίληψη των μαθητών/τριών για τη σχέση όλου/μέρους στη λογοτεχνία και προωθείται η αισθητική απόλαυση. Παράλληλα λόγω της ύπαρξης πολλαπλών επιπέδων νοήματος η εστίαση σε μια δραστηριότητα, όπου απαιτείται η προσωπική ανταπόκριση των μαθητών/τριών, κινητοποιεί και επιταχύνει τη γλωσσική κατάκτηση και διευρύνει τη γλωσσική συνειδητοποίηση, αφού τα λογοτεχνικά κείμενα ενισχύουν τις ερμηνευτικές ικανότητες των μαθητών/τριών. Η διδασκαλία ολόκληρου έργου φέρνει σε επαφή τους/τις μαθητές/τριες με σπουδαία έργα του παρελθόντος που ανήκουν στον λογοτεχνικό κανόνα δημιουργώντας τις στέρεες βάσεις επέκτασης αυτής της επαφής και με σύγχρονα έργα υψηλής αισθητικής, συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στην ανάπτυξη της λογοτεχνικής αισθητικής παιδείας των μαθητών/τριών.

Παρότι η ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων έχει οριστεί στα υπάρχοντα καθώς και στα Νέα Προγράμματα Σπουδών, δεν έχει ενταχθεί ως πρέπει, μιας και απαιτείται να δοθεί στους μαθητές και τις μαθήτριες ολόκληρο το λογοτεχνικό βιβλίο και να προσδιοριστεί ο τρόπος με τον οποίο θα το προσεγγίσει και θα το επεξεργαστεί ο/η εκπαιδευτικός με τους μαθητές και τις μαθήτριές του. Η επιλογή των κειμένων βασίστηκε, υιοθετώντας συγκεκριμένα επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια, αλλά και αξιοποιώντας τη βιωματική εμπλοκή των μαθητών/τριών, την ενεργοποίηση της φαντασίας και της κριτικής τους ικανότητας. Επιλέχτηκαν έργα, αντιπροσωπευτικά του γενικότερου λογοτεχνικού αλλά και του σχολικού λογοτεχνικού κανόνα, εμβληματικών λογοτεχνών, για τους οποίους υπάρχει ήδη πολύχρονη εμπειρία από τη διδακτική τους αξιοποίηση και ως εκ τούτου είναι ευρύτερα αποδεκτή η παιδαγωγική καταλληλότητα και η αισθητική τους αξία. Η ανάγνωση του λογοτεχνικού κειμένου τελικά αφυπνίζει και προσφέρει απόλαυση. Απόλαυση που θα μπορεί το παιδί και σε μεγαλύτερη ηλικία να αναζητήσει, μιας και το λογοτεχνικό έργο θα εμπλουτίσει ή/και θα αποτελέσει μέρος της προσωπικής ή οικογενειακής βιβλιοθήκης του.

Ταυτόχρονα, αποβαίνει ένα παιχνίδι ενεργοποίησης της φαντασίας, ανακάλυψης του εαυτού του στην αναμέτρηση με τον κόσμο τον οποίο ανιχνεύουν και «κατεργάζονται» οι δημιουργοί της τέχνης του λόγου και μέσα από αυτήν. Κατόπιν των ανωτέρω κρίνεται αναγκαία η προμήθεια λογοτεχνικών βιβλίων με σκοπό την εκτύπωση και διάθεσή τους, στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας για τους/τις μαθητές/τριες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αντιστοίχως, προκειμένου τα ισχύοντα και τα νέα Προγράμματα Σπουδών να μπορούν να εναρμονιστούν και να επιτελέσουν τον σκοπό τους και την χαραχθείσα εκπαιδευτική πολιτική, χωρίς τα οποία δεν θα είναι δυνατή η μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος και η ολοκλήρωσή του

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pencil_foto_education.jpg
Πειθαρχική δίωξη σε βάρος προέδρου ΕΛΜΕ: «Ο ΔΔΕ να σταματήσει τώρα τη δίωξη»
«Καλούμε το Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης να σταματήσει τώρα τη δίωξη του Χρήστου Ζαγανίδη και να θέσει και αυτήν την υπόθεση στο αρχείο»
Πειθαρχική δίωξη σε βάρος προέδρου ΕΛΜΕ: «Ο ΔΔΕ να σταματήσει τώρα τη δίωξη»
PIERRAKAKIS
Κυριάκος Πιερρακάκης: Οι τρεις άξονες για τα Πανεπιστήμια και η αναθεώρηση του άρθρου 16
Η αναθεώρηση του άρθρου 16 παραμένει επιδίωξη της Νέας Δημοκρατίας, ώστε πέρα από την εγκατάσταση παραρτημάτων να επιτρέπουμε και τη σύσταση νέων...
Κυριάκος Πιερρακάκης: Οι τρεις άξονες για τα Πανεπιστήμια και η αναθεώρηση του άρθρου 16