Οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου Λευκάδας, μέσω επιστολής του 15μελούς συμβουλίου τους προς τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατήγγειλαν τις δυσμενείς συνθήκες που επικρατούν στο σχολείο τους, ενώ εξέφρασαν τη στήριξή τους σε καθηγητή που παραπέμφθηκε σε πειθαρχικό για συμμετοχή σε απεργία κατά της αξιολόγησης.
Στην επιστολή, οι μαθητές αναφέρονται σε χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζουν, όπως η έλλειψη καθηγητών, η ανεπαρκής υλικοτεχνική υποδομή και η ανεπάρκεια μουσικών οργάνων, τα οποία, όπως επισημαίνουν, βρίσκονται σε κακή κατάσταση. «Είναι απαράδεκτο το 2024 να μην επαρκούν οι καθηγητές για τα μαθήματα και να αναγκάζονται να διδάσκουν εκτός ειδικότητας», σημειώνουν, προσθέτοντας ότι το πρόβλημα επιβαρύνει τόσο τους ίδιους όσο και το προσωπικό του σχολείου.
Αναφορικά με τον καθηγητή που παραπέμφθηκε σε πειθαρχικό, τονίζουν ότι πρόκειται για έναν εκπαιδευτικό που, παρά τις δυσκολίες, στηρίζει καθημερινά τις ανάγκες των μαθητών. «Αντί να εστιάσετε στη βελτίωση των συνθηκών και στη στήριξη του έργου τους, επιχειρείτε να στερήσετε το δικαίωμά τους στην απεργία και τη διαφωνία», αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Οι μαθητές υπενθυμίζουν ότι τα αιτήματά τους για βελτίωση των συνθηκών είχαν τεθεί και σε προηγούμενες κινητοποιήσεις γονέων και μαθητών, ωστόσο δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση.
«Σε ένα περιβάλλον που δεν εξασφαλίζει ούτε τα απαραίτητα, πώς επιβάλλετε την αξιολόγηση χωρίς να παρέχετε τα μέσα για την εκπλήρωση του έργου τους;» διερωτώνται. Παράλληλα, δηλώνουν τη συμπαράστασή τους στον καθηγητή, τονίζοντας τη συμβολή του στην καλλιέργεια ηθικών αξιών στους μαθητές.
Η επιστολή ολοκληρώνεται με την ελπίδα για ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα αλλάξει προς το καλύτερο.
Αναλυτικά το κείμενο
Κύριε Διευθυντή της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Λευκάδας,
Αξιοπιώντας την ευκαιρία που μας δίνεται ως 15μελές του Μουσικόυ Σχολείου Λευκάδας, με αφορμή την παραπομπή σε πειθαρχικό που δέχτηκε καθηγητής του σχολείου μας λόγω της συμμετοχής του στην απεργία από την λεγόμενη « αξιολόγηση», πήραμε την απόφαση να συντάξουμε την εν λόγο επιστολή, για να αναφερθούμε στην κατάσταση που βιώνουμε καθημερινά στο σχολείο μας.
Μια ματιά στο σχολείο μας αρκεί, για να εντοπίσει κανείς πολυάριθμα προβλήματα τα οποία μας ταλανίζουν εδώ και πολλά χρονιά. Αρχικά, θεωρούμε απαράδεκτο εν έτει 2024 οι καθηγητές να μην επαρκούν για τα μαθήματα του σχολείου μας. Όπως όλοι γνωρίζετε, το πρόγραμμα ενός μουσικού σχολείου περιλαμβάvει και τα αντίστοιχα μαθήματα. Όμως, το δυναμικό των καθηγητών δεν πληροί τις απαιτήσεις του σχολείου, με αποτέλεσμα καθηγητές αλλά και μαθητές να αναγκάζονται να κάνουν με τέσσερα παιδιά μάθημα στο όργανο επιλογής, που θεωρείται ατομικό μάθημα. Αξιοσημείωτο αποτελεί και το γεγονός ότι πολλοί καθηγητές κάνουν μαθηματα εκτός των ειδικοτήτων τους, διότι δεν υπάρχουν οι ανάλογοι καθηγητές. Για να αναφερθούμε και στον εξοπλισμό του σχολείου, ο αριθμός των οργάνων δεν είναι επαρκής και δεν καλύπτει τις ανάγκες μας. Αλλά, και τα υπάρχοντα όργανα είναι φθαρμένα, με αποτέλεσμα να χρειάζονται άμεση επισκευή και συντήριση. Ας μην θίξουμε το πρόβλημα της σίτισης, όπου κάθε χρόνο προκύπτουν διάφορα προβλήματα. Ακόμη, από την στιγμή που καταργήθηκαν οι σχολικές επιτροπές, οι καθηγητές αναγκάζονται να πληρώνουν πολλά από την τσέπη τους, με ένα μισθό που όπως γνωρίζετε, μετά βίας βγάζουν τον μήνα. Πως τότε, ένας καθηγητής θα μπορέσει να κάνει σωστά την δουλεία του κάτω από αυτές τις συνθήκες;
Μέσα στις δυσμενείς συνθήκες που επικρατούν στο σχολείο μας, εκπαιδευτικοί όπως ο κ. Χατζόπουλος και άλλοι, επωμίζονται τα προβλήματα των μαθητών και προσπαθούν με όσα μέσα διαθέτουν, να στήριξουν τις ανάγκες τους. Αντί να στρέψετε το ενδιαφέρον σας λοίπον στη βελτίωση του σχολικού περιβάλλοντος και στην ανάδειξη της μουσικής παίδειας που προβάλλει το σχολείο μας, προσπαθείτε να στερήσετε από τους καθηγητές μας το αναφαίρετο και συνταγματικό δικαίωμα της απεργίας και το δικαίωμα τους να εναντιώνονται σε μια απόφαση και συγκεκριμένα, αυτής της «αξιολόγησης». Όταν το εκπαιδευτικό σύστημα «μπάζει» από παντού, αλλά οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί βρίσκονται εδώ, κοντά στους μαθητές τους με απώτερο στόχο να διδάξουν, αντί να είστε δίπλα τους και να τους επιβραβεύετε, τους συμπεριφέρεστε με αυτόν τον τρόπο; Οι καθηγητές μας και όλοι οι καθηγητές επιτελούν ένα λειτούργημα, απαραίτητο για την εκπαίδευση των μαθητών και πολιτών του αύριο.
Θέλουμε να αναφερθούμε επίσης, στις περσινές κινητοποιήσεις γονέων και μαθητών για τα προβλήματα του σχολείου που αντιμετωπίζαμε. Τα παραπάνω είχαν γνωστοποιηθεί στην Δευτεροβάθμια, αλλά τα αιτήματα μας αγνοήθηκαν πλήρως.
Συμπερασματικά, σε ένα σχολικό περιβάλλον που δεν υπάρχουν ούτε να αναγκαία για την σωστή ροή της εκπαίδευσης, πως αναγκάζετε κάθε καθηγητή στην μέθοδο της αξιολόγησης χωρίς πρώτα να τους δώσετε τα μέσα για να επιτελέσουν το ρόλο που έχουν αναλάβει; Στην σύγχρονη κοινωνία όπου ζούμε, ο καθένας και η καθεμία έχει το δικαίωμα να αποφασίζει και να εκφράζει την άποψη του χωρίς να λογοκρίνεται. Δηλώνουμε έμπρακτα την συμπαράσταση στον καθηγητή του σχολείου μας, ο οποίος μέσα από την προσφορά και τις δράσεις του έχει διδάξει στους μαθητές του ηθικές αξίες, που πρέπει να χαρακτηρίζουν κάθε άνθρωπο. Κλείνουμε με την ευχή ότι το εκπαιδευτικό σύστημα που βιώσαμε και συνεχίζουμε να βιώνουμε, να αλλάξει κάποτε ως προς το κάλυτερο.
Με σεβασμό
Πρόεδρος Αντιπρόεδρος
Γιάννης Γεωργάκης Ακριβή Ζαβιτσάνου
Τα μελή του Δεκαπενταμελούς Σχολειού Λευκάδας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 15/01
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση