Απαράδεκτο! Σε Δημοτικό της Αθήνας κάνουν μάθημα σε τάξη - θερμοκήπιο με 33°C
Εκπαίδευση σε θερμοκήπιο - Προτρέπουν τους γονείς να αναζητήσουν... χορηγούς

Τι σημαίνει δημόσια εκπαίδευση στην Ελλάδα του 2025; Για τους μαθητές του 107ου Δημοτικού σχολείου Αθήνας, σημαίνει ασφυκτικές αίθουσες με θερμοκρασίες που αγγίζουν τους 33°C, αδυναμία συγκέντρωσης, και μια πολιτεία που δηλώνει αδυναμία να καλύψει ακόμα και τις πιο στοιχειώδεις ανάγκες.

Οι γονείς των μαθητών απευθύνουν ανοιχτή επιστολή στον Δήμαρχο Αθηναίων, Χάρη Δούκα, και στον Υπουργό Εσωτερικών, Θεόδωρο Λιβάνιο, καταγγέλλοντας την τραγική κατάσταση που επικρατεί στο σχολείο λόγω της χρόνιας υποχρηματοδότησης. Το βασικό αίτημά τους; Να εξασφαλιστούν οι κατάλληλες συνθήκες ώστε τα παιδιά να μπορούν να μάθουν σε ένα ανθρώπινο περιβάλλον.

«Δεν υπάρχουν χρήματα» – Η προβλέψιμη δικαιολογία

Το αίτημα για εγκατάσταση κλιματιστικών έχει επανειλημμένα απορριφθεί με την κλασική απάντηση: «Δεν υπάρχουν χρήματα». Πώς, όμως, δεν υπάρχουν πόροι για την υγεία των μαθητών, όταν την ίδια στιγμή η πολιτεία βρίσκει χρήματα για φιέστες, δημόσιες σχέσεις και έργα βιτρίνας; Είναι άραγε αποδεκτό το κράτος να μετακυλίει τη βασική του ευθύνη στους γονείς, προτείνοντας τους να… αναζητήσουν χορηγούς;

Η εκπαίδευση δεν μπορεί να εξαρτάται από την «καλή θέληση» εταιρειών, ούτε η αξιοπρεπής φοίτηση να είναι προνόμιο λίγων και «τυχερών». Όταν ένα σχολείο αδυνατεί να εξασφαλίσει ακόμα και στοιχειώδεις υποδομές, η ανεπάρκεια των αρμόδιων φορέων είναι δεδομένη.

Οι Μαθητές δεν Είναι Αριθμοί – Είναι Παιδιά

Το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τη δυσφορία των μαθητών αλλά και σοβαρούς κινδύνους για την υγεία τους. Ιδιαίτερα οι μαθητές με αναπηρίες ή χρόνιες παθήσεις εκτίθενται σε συνθήκες που απειλούν την ασφάλειά τους, αναγκάζοντας πολλούς γονείς να τα κρατούν στο σπίτι. Έτσι, η πολιτεία τους αποκλείει από την εκπαιδευτική διαδικασία, στερώντας τους ένα θεμελιώδες δικαίωμα.

Η ανοχή σε αυτή την κατάσταση είναι συνενοχή. Οι 150 γονείς που υπογράφουν την επιστολή απαιτούν να δοθεί λύση άμεσα. Το Σχολικό Συμβούλιο έχει ήδη εγκρίνει την εγκατάσταση κλιματιστικών. Το μόνο που απομένει είναι η πολιτεία να αναλάβει την ευθύνη της.

Θα δώσουν οι αρμόδιοι την απάντηση που πρέπει ή θα συνεχίσουν να σφυρίζουν αδιάφορα, αφήνοντας τα παιδιά να «ψήνονται» στις αίθουσες; Η επιλογή είναι δική τους. Και η κοινωνία παρακολουθεί.

Αναλυτικά η επιστολή εδώ

Ανοιχτή επιστολή προς τον Δήμαρχο Αθηναίων κ. Χ. Δούκα και τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Θ. Λιβάνιο

Είμαστε γονείς και κηδεμόνες μαθητών του 107ου Δημοτικού Σχολείου Αθήνας, το οποίο αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα στις κτηριακές και άλλες υποδομές του, λόγω της χρόνιας υποχρηματοδότησης από τον Δήμο και το κράτος. Ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι το πρόβλημα των υψηλών θερμοκρασιών στις αίθουσες κατά τους θερμούς μήνες, όπου έχουν καταγραφεί θερμοκρασίες έως και 32,8°C μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας. 

Αναρωτιόμαστε αλήθεια, πιστεύετε ότι κάτω από αυτές τις συνθήκες μπορεί να πραγματοποιηθεί η εκπαιδευτική διαδικασία; Μπορούν στοιχειωδώς να λειτουργήσουν τα
παιδιά μας και οι εκπαιδευτικοί; Μπορείτε άραγε εσείς να εργαστείτε και να αποδώσετε σε αντίστοιχες συνθήκες;

Θέλουμε τα παιδιά μας να αγαπήσουν τη μάθηση, να αισθάνονται άνετα και ασφαλή στο σχολικό περιβάλλον, να αναπτύξουν την δημιουργικότητά και την κριτική σκέψη τους, ώστε να γίνουν άνθρωποι χρήσιμοι για την κοινωνία. Όμως, πώς μπορεί να συμβεί αυτό όταν η ατμόσφαιρα στις αίθουσες είναι αποπνικτική και αφόρητη;
Ακόμα πιο επικίνδυνη είναι η κατάσταση για τους μαθητές που είναι ΑμεΑ και τους μαθητές με χρόνιες παθήσεις, για τα οποία η έκθεση σε τέτοιες θερμοκρασίες είναι επικίνδυνη . Η μόνη λύση που απομένει στους γονείς αυτών των παιδιών είναι να μην τα φέρνουν στο σχολείο τις θερμές ημέρες, αποκλείοντάς τα από την εκπαιδευτική διαδικασία. Έχουμε απευθυνθεί τόσο στον διευθυντή όσο και στην αρμόδια σχολική επιτροπή του Δήμου, ζητώντας την εγκατάσταση κλιματιστικών, αλλά η απάντηση είναι πάντα η ίδια: «Δεν υπάρχουν χρήματα». Αλήθεια πως είναι δυνατόν να επικαλείστε οικονομικά κριτήρια όταν διακυβεύεται η υγεία μικρών παιδιών; Οι ανάγκες των παιδιών μας πρέπει να είναι προτεραιότητα, όχι «κόστος».

Μας προτρέπουν να αναζητήσουμε χορηγούς, μια λύση που έχει καταστεί συνήθης πρακτική, αφήνοντας τις βασικές ανάγκες των σχολείων στην «εταιρική ευθύνη» των επιχειρήσεων, αντί να καλύπτονται από το κράτος. Όμως η εκπαίδευση και η υγεία των παιδιών μας δεν μπορεί να εξαρτάται από χορηγούς-επιχειρήσεις.

Πάνω από 150 γονείς έχουν ήδη υπογράψει κείμενο του Συλλόγου μας, απαιτώντας την άμεση εξεύρεση πόρων για να εξασφαλιστούν ανθρώπινες συνθήκες μάθησης. Το Σχολικό Συμβούλιο έχει λάβει απόφαση υπέρ της εγκατάστασης κλιματιστικών, και αναμένουμε τη δική σας ανταπόκριση και άμεση δέσμευση για λύση.

Ευχαριστούμε.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/02

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

waterlemon.jpg
Νερό με λεμόνι: Τα οφέλη για την υγεία
Ο χυμός του λεμονιού αποτελεί διατροφικό “διαμάντι”, καθώς είναι πλούσιος σε φλαβονοειδή, κάλιο, αντιοξειδωτικά, πρωτεΐνες, σύμπλεγμα βιταμίνης Β και...
Νερό με λεμόνι: Τα οφέλη για την υγεία
newton-law-of-universal-gravitation.jpg
Επιστολή του Ισαάκ Νεύτωνα προβλέπει πότε θα συμβεί το τέλος του κόσμου
Ο Νεύτωνας μελέτησε την ιστορία για να καθορίσει την ακριβή ημερομηνία που ξεκίνησε επίσημα αυτή η εγκατάλειψη και κατέληξε στο 800 μ.Χ.: το έτος...
Επιστολή του Ισαάκ Νεύτωνα προβλέπει πότε θα συμβεί το τέλος του κόσμου