Εκθετη ειναι η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, για την επιλογή της να χρησιμοποιεί την αστυνομία για να επιδίδει έγγραφα (συνήθως για την αξιολόγηση) σε εκπαιδευτικούς εν ώρα μαθήματος, αντί να χρησιμοποιήσει δικαστικούς επιμελητές.
Τέτοιες ενέργειες -να εισέρχονται αστυνομικοί στα σχολεία- έχουν αναστατώσει πρόσφατα σχολεία τόσο στη Χαλκιδική, όσο και στην περίπτωση της δίωξης κατά της Χρύσας Χότζογλου, αλλά και σε αρκετές προηγούμενες περιπτώσεις.
Το Υπουργείο είναι λοιπόν έκθετο για την επιλογή του, καθώς όπως προκύπτει από απάντηση που έδωσε στη Βουλή η πρώην υφυπουργός κ.Ζέττα Μακρή, υπάρχει η δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί για τέτοιες επιδόσεις δικαστικός επιμελητής, αλλά παγίως το ΥΠΑΙΘΑ επιλέγει να το κάνει με την αστυνομία!
Συγκεκριμένα, η κ.Μακρή απάντησε σε αναφορά του ΚΚΕ στη Βουλή, που έφερε στο κοινοβούλιο την διαμαρτυρία της ΔΟΕ για το ζήτημα αυτό. Η ΔΟΕ ανέφερε ότι «η Διεύθυνση Εκπαίδευσης Π.Ε. Χαλκιδικής προχωρά σε μια εξοργιστική ενέργεια που δεν έχει προηγούμενο, αποδεικνύοντας για ακόμα μια φορά την πλήρη αποδοχή του αυταρχισμού και της καταστολής. Μετά από μια σειρά επιθέσεων κατά των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, όπως η αποστολή αστυνομικών για να απαγορεύσουν τη φοίτηση ενός μαθητή και η συνεχής κινητικότητα των εκπαιδευτικών σε όλο το νομό, ήρθε η σειρά της πιο ακραίας πράξης: η αποστολή αστυνομικού στα σχολεία για την κοινοποίηση κλήσης σε πειθαρχικό σε δασκάλα που συμμετέχει στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση.
Και τι απάντησε η πρώην υφυπουργός;
«Από το με αρ. πρωτ. 1685α/21-02-2025 έγγραφο της Δ/νσης Α/θμιας Εκπ/σης Χαλκιδικής προκύπτει ότι όσοι εκπαιδευτικοί υπηρετούν σε σχολικές μονάδες της ΔΠΕ Χαλκιδικής και αρνήθηκαν να συμμετέχουν στη διαδικασία της αξιολόγησης με δική τους υπαιτιότητα, κλήθηκαν αρχικά να παραλάβουν τα εμπιστευτικά έγγραφα παραπομπής τους ιδιοχείρως από τα γραφεία της Υπηρεσίας. Υπήρξαν εκπαιδευτικοί που αρνήθηκαν να προσέλθουν για να τα παραλάβουν και σε αυτούς εφαρμόστηκε το έγγραφο με αρ. πρωτ. Φ. 277/114/45000/Ε2/18-4-2022 με ΑΔΑ: 66ΣΘ46ΜΤΛΗ-8ΛΗ που ορίζει ότι τους επιδίδονται με δικαστικό επιμελητή ή άλλο δημόσιο όργανο»
Αλλά δεν εξήγησε για ποιον λόγο το ΥΠΑΙΘΑ επιλέγει την αστυνομία, ενώ μπορεί να επιλέξει δικαστικό επιμελητή -η και άλλους τρόπους (πχ θυροκόλληση στο σπίτι του εκπαιδευτικού), όπως θα δούμε. Μήπως γιατί έτσι υποθέτει ότι θα εκφοβίσει πιο αποτελεσματικά εκπαιδευτικούς και μαθητές; Μήπως γιατί δεν το ενδιαφέρει η εκπαιδευτική διαδικασία όσο η με κάθε τρόπο επιβολή της αξιολόγησης;
Τι προβλέπει εγκύκλιος για τις επιδόσεις
Σύμφωνα μάλιστα με την εγκύκλιο Φ277/114/45000/Ε2/18-04-2022/ΥΠΑΙΘ που επικαλείται η υφυπουργός (του 2022) οι επιδόσεις αυτές μπορούν να γίνουν και με άλλους τρόπους:
Οι επιδόσεις συντελούνται με τους εξής τρόπους :
- Με παράδοση στον ενδιαφερόμενο, στον ίδιο προσωπικά ή στην κατοικία που έχει δηλώσει στην υπηρεσία του, με δικαστικό επιμελητή ή άλλο δημόσιο όργανο, συντασσόμενου σχετικού αποδεικτικού επίδοσης. Συνιστάται κατά σειρά προτεραιότητας, η επίδοση του εγγράφου στα χέρια του διοικουμένου.
- Με παράδοση σε σύνοικο, μόνο όταν ο ενδιαφερόμενος δεν ανευρεθεί ούτε στο χώρο άσκησης των επαγγελματικών καθηκόντων του, ούτε στον τόπο διαμονής ή της οικίας του, τότε ο επιδίδων εγχειρίζει το έγγραφο σε κάποιον από εκείνους που διαμένουν, έστω και προσωρινά μαζί του, αρκεί τα πρόσωπα αυτά να είναι ενήλικα και να έχουν συνείδηση των πράξεών τους (σχετ. άρθρα 128 Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας και 51 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας).
- Με θυροκόλληση, σε περίπτωση που ο επιδίδων, δεν βρει στην οικία κάποιο από τα αναφερόμενα, στην ως άνω παράγραφο, πρόσωπα, εσωκλείει σε φάκελο το σχετικό έγγραφο, συντάσσοντας πρωτόκολλο θυροκόλλησης το οποίο επικολλά στην πόρτα της οικίας, παρουσία ενός μάρτυρα. Επισημαίνεται ότι στην περίπτωση αυτή, θα πρέπει, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 128 παρ. 4 του Κώδικα Πολ. Δικονομίας .
.«β) το αργότερο την επομένη εργάσιμη ημέρα μετά τη θυροκόλληση, αντίγραφο του εγγράφου, που συντάσσεται ατελώς, πρέπει να παραδοθεί στα χέρια του προϊσταμένου του αστυνομικού τμήματος ή σταθμού της περιφέρειας της κατοικίας και αν λείπει ο προϊστάμενος, στον αξιωματικό ή υπαξιωματικό υπηρεσίας ή στο σκοπό του αστυνομικού καταστήματος…
γ) το αργότερο την επόμενη εργάσιμη ημέρα από την παράδοση, σύμφωνα με την περίπτωση β’, εκείνος που ενήργησε την επίδοση του εγγράφου πρέπει να ταχυδρομήσει σε εκείνον προς τον οποίο απευθύνεται η επίδοση έγγραφη ειδοποίηση στην οποία πρέπει να αναφέρεται το είδος του εγγράφου που επιδόθηκε, η διεύθυνση της κατοικίας, όπου έγινε η θυροκόλληση του, η ημερομηνία της θυροκόλλησης, η αρχή στην οποία παραδόθηκε το αντίγραφο, καθώς και η ημερομηνία της παράδοσης.. ».
Στην περίπτωση δε που ο επιδίδων βρίσκει μεν στην οικία του τον ενδιαφερόμενο ή τον σύνοικο αλλά αυτοί αρνούνται να παραλάβουν το έγγραφο, τότε συντάσσεται πρωτόκολλο θυροκόλλησης/τοιχοκόλλησης, στο οποίο θα βεβαιώνεται η άρνηση παραλαβής, παρουσία ενός μάρτυρα. - Με τοιχοκόλληση, όπως ορίζεται και στο άρθρο 138 του Υ.Κ. όπως ισχύει, στην περίπτωση που δεν καταστεί δυνατή η επίδοση για οποιοδήποτε λόγο, συμπεριλαμβανομένης και της περιπτώσεως αγνώστου διαμονής του διωκομένου, το έγγραφο τοιχοκολλάται στο κατάστημα της υπηρεσίας του υπαλλήλου και συντάσσεται πρωτόκολλο που υπογράφεται από έναν μάρτυρα.
- Επιπλέον στην περίπτωση διαμονής του υπαλλήλου στο εξωτερικό, για την επίδοση του εγγράφου ισχύουν όσα αναφέρθηκαν ανωτέρω, ήτοι στον ίδιο προσωπικά ή στην οικία του, κατόπιν συνεννοήσεως με την αντίστοιχη Πρεσβεία ή Προξενείο του τόπου διαμονής του και αν αυτή δεν καταστεί δυνατή ή είναι αγνώστου διαμονής, τότε συντελείται μέσω τοιχοκόλλησης.
Οπότε, όπως προκύπτει αβίαστα από την ανάγνωση όλων αυτών, το Υπουργείο Παιδείας είναι πλήρως εκτεθειμένο για την επιλογή του να χρησιμοποιεί την αστυνομία...
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 21/03
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ