Thumbnail
του Δημήτρη Πολυχρονιάδη

Για την παράσταση διαμαρτυρίας – συνάντηση του Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε. με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ τη Δευτέρα 25 – 8 – 2014

Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 25 – 8 – 2014 στις 11:00 παράσταση διαμαρτυρίας των μελών του Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε. στο ΥΠΑΙΘ με θέμα τη διεκδίκηση μαζικών μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών και προσλήψεων αναπληρωτών, ώστε να λειτουργήσουν τα σχολεία το σχολικό έτος 2014 – 2015, καθώς και το ζήτημα των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών της Π. Ε. (αποσπάσεων από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ) που εκκρεμούν να γίνουν τις επόμενες ημέρες.

Στην παράσταση διαμαρτυρίας παραβρέθηκε και συμμετείχε και εκπρόσωπος των συναδέλφων αναπληρωτών δασκάλων.

Αφού πρώτα έγινε ενημέρωση από τους αιρετούς του ΚΥΣΠΕ στο γραφείο τους στο ΥΠΑΙΘ, τελικά το Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε. έγινε δεκτό όχι από τον υπουργό ή τον υφυπουργό Παιδείας (οι οποίοι επικαλέστηκαν φόρτο εργασίας και ότι δεν είχε κανονιστεί ραντεβού – πράγμα που δεν αληθεύει, αφού είχε σταλεί εγγράφως το αίτημα για τη συνάντηση από την προηγούμενη εβδομάδα), αλλά από τον Δ/ντή του Γραφείου του Υπουργού Παιδείας κο Χρηστάκη Τ., ο οποίος συνοδευόταν από το σύμβουλο του υπουργού Παιδείας κο Νικηφόρο Δημ.

Στη συνάντηση αυτή (διάρκειας μιάμισης ώρας) τέθηκαν τα παρακάτω ζητήματα:

  1. Το ζήτημα της πλήρους έλλειψης μαζικών μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών, αφού με βάση τις συνταξιοδοτήσεις των τελευταίων ετών έχουν φύγει 9.000 εκπαιδευτικοί από την Π. Ε. ενώ έχουν διοριστεί μόνο 278 με αποτέλεσμα να υπάρχουν πάνω από 12.000 οργανικά και λειτουργικά κενά εκπαιδευτικών αυτή τη στιγμή στην Π. Ε. και να καθίσταται αδύνατη η ομαλή λειτουργία των σχολείων, απαιτώντας την άμεση διενέργεια μόνιμων διορισμών, με την κατάργηση του νόμου 3848/2010 και το άνοιγμα των πινάκων προϋπηρεσίας για προσμέτρηση των συναδέλφων αναπληρωτών εκπαιδευτικών από το 2010 και έπειτα, χωρίς διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, καθώς και να σταματήσουν οι επικοινωνιακού χαρακτήρα δηλώσεις και τεχνάσματα του Υπουργού Παιδείας περί δήθεν σκέψεων για μαζικούς διορισμούς εκπ/κών μέσω διενέργειας διαγωνισμού του ΑΣΕΠ μέσα στους επόμενους μήνες, ενώ υπάρχουν εκπαιδευτικοί που δουλεύουν από ένα έως δεκατρία χρόνια ως αναπληρωτές και θα μπορούσαν και πρέπει να διοριστούν μόνιμα άμεσα. 

  2. Τη σύσταση οργανικών θέσεων για τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων για όλα τα διδακτικά αντικείμενα στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας, ώστε να πάψει να υφίσταται η ομηρία χιλιάδων συναδέλφων που έχουν μεταταχθεί από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια και παραμένουν στα σχολεία με προσωρινή τοποθέτηση για δεύτερη συνεχή χρονιά.

  3. Την έγκαιρη πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών, πριν αρχίσει το σχολικό έτος, με δέσμευση από την πλευρά του ΥΠΑΙΘ αναφορικά με το ζήτημα πόσες είναι οι πιστώσεις που θα διατεθούν τελικά για προσλήψεις αναπληρωτών και πότε θα γίνουν οι προσλήψεις αυτές.

  4. Την κάθετη αντίθεσή μας (αιτία πολέμου) στην περίπτωση που από την πλευρά του ΥΠΑΙΘ  εφαρμοστεί και φέτος η παράνομη και παράτυπη εγκύκλιος της 9 – 9 – 2013 (της προηγούμενης ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ), σύμφωνα με την οποία επιχειρήθηκε να εκδιωχθούν οι δάσκαλοι (ΠΕ70) από τα ολοήμερα ΕΑΕΠ Δημοτικά Σχολεία προκειμένου να καλυφθούν κενά, με αποτέλεσμα εκατοντάδες μετακινήσεις μονίμων εκπαιδευτικών εντός της Περιφερειακής Δ/νσης Π. & Δ. Εκπ/σης  Αττικής κατά το προηγούμενο σχολικό έτος.

  5. Την κάλυψη των κενών στην ειδική αγωγή.

  6. Την ικανοποίηση του συνόλου των 7.000 αιτήσεων των συναδέλφων μας για απόσπαση από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ (εφόσον υπάρχουν χιλιάδες οργανικά και λειτουργικά κενά ακάλυπτα),με έμφαση στις αιτήσεις όσων συναδέλφων αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας.

  7. Την κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών  με βάση τους αγώνες του εκπαιδευτικού – λαϊκού κινήματος που αναπτύχθηκαν κατά το προηγούμενο σχολικό έτος.

Οι απαντήσεις που δόθηκαν από την πλευρά του Δ/ντή του πολιτικού γραφείου του Υπουργού Παιδείας (κου Χρηστάκη) και του συμβούλου του Υπουργού (κου Νικηφόρου) ήταν οι ακόλουθες:

Δεν υπήρξε καμία πολιτική δέσμευση από την πλευρά του ΥΠΑΙΘ για κανένα από τα παραπάνω ζητήματα και δεσμεύθηκαν να μεταφέρουν τις απόψεις που ακούστηκαν στη συνάντηση στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ (μάλιστα στην αίτησή μας για συνάντηση με τον Υπουργό και υφυπουργό Παιδείας, η οποία θα μπορούσε να γίνει την Παρασκευή 29 – 8 – 2014 στις 11:00 ημέρα της πανεκπαιδευτικής κινητοποίησης – συγκέντρωσης διαμαρτυρίας στο ΥΠΑΙΘ διεκδικώντας μαζικούς μόνιμους διορισμούς κλπ. μας είπαν ότι ο υπουργός Παιδείας θα βρίσκεται εκτός Αθηνών τη συγκεκριμένη ημερα).

Συγκεκριμένα για το ζήτημα των μόνιμων διορισμών είπαν ότι η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ αναγνωρίζει το πρόβλημα και οι δηλώσεις του Υπουργού δεν έχουν επικοινωνιακό χαρακτήρα, αλλά απλά θέτουν το πρόβλημα, διότι την τελευταία τετραετία έχουν γίνει συνολικά 20.000 συνταξιοδοτήσεις εκπ/κών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπ/ση και η πλήρης έλλειψη μόνιμων διορισμών δημιουργεί τεράστια προβλήματα, όμως η εφαρμοζόμενη πολιτική και οι παρεμβάσεις της τρόικα (ΕΕ – ΔΝΤ – ΕΚΤ) δεν αφήνουν περιθώρια για εφαρμογή άλλων πολιτικών, παρουσιάζοντας ως μονόδρομο τη διενέργεια διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, παραπέμποντας και το άνοιγμα των πινάκων (αναδρομικά από το 2010 στην διενέργεια του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ) εισπράττοντας την απάντηση από την εκπρόσωπο των αναπληρωτών συναδέλφων μας (δασκάλων) ότι αυτό δεν είναι δυνατό να γίνει, εφόσον υπάρχει σε ισχύ ο νόμος 3848/2010 ο οποίος προβλέπει – αναγνωρίζει το ανώτερο 60 μήνες προϋπηρεσίας και 3 μόρια για όσους συμμετέχουν στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (με άριστα το 100), καταργώντας ουσιαστικά την προϋπηρεσία και την προσμέτρησή της σε ότι αφορά το μόνιμο διορισμό.

Ξεκαθαρίστηκε ότι οι πιστώσεις που υπάρχουν (συνολικά για πρωτοβάθμια & δευτεροβάθμια) για προσλήψεις αναπληρωτών είναι συνολικά 19.500 για κάλυψη 22. 500 κενών (υπάρχουν 2.000 πιστώσεις ΓΚΠ, 3.000 πιστώσεις από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και 14.500 πιστώσεις από το ΕΣΠΑ), ενώ οι πρώτες προσλήψεις αναπληρωτών, όπως μας είπαν θα γίνουν στις 5 Σεπτέμβρη, χωρίς να μας πουν ποιος θα είναι ο αριθμός, δηλώνοντας ότι η προτεραιότητα του ΥΠΑΙΘ θα είναι στην κάλυψη περιοχών της επαρχίας στις οποίες εντοπίζονται πολλά οργανικά και λειτουργικά κενά.

Για τους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών δήλωσαν ότι θα μπορούσαν να γίνουν συμπληρωματικοί διορισμοί εκπαιδευτικών το Νοέμβρη ή Δεκέμβρη στη βάση της διόρθωσης εκκρεμοτήτων από τον προηγούμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ  και πάντα στη βάση του 1:10 (δηλ. ελάχιστοι διορισμοί εφόσον φέτος έγιναν 5.500 συνταξιοδοτήσεις συνολικά σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια  – δήλωση η οποία εφόσον δεν συνοδευόταν από πολιτική δέσμευση μάλλον παραπέμπει σε προεκλογικού χαρακτήρα δηλώσεις).

Για το ζήτημα της κάλυψης των κενών στην ειδική αγωγή δήλωσαν ότι βρισκόμαστε ακόμα στη διαδικασία της σύνταξης των πινάκων των αναπληρωτών, ώστε να γίνουν προσλήψεις αναπληρωτών (οι οποίες θα καθυστερήσουν αρκετά). Ακόμα δηλώθηκε ότι την Τρίτη 26 – 8 – 2014, αφού ψηφιστεί στη Βουλή η τροπολογία για το άνοιγμα των πινάκων από το 2014 και μετά και η αλλαγή της μοριοδότησης για τα δυσπρόσιτα σχολεία (για μόνιμους και αναπληρωτές) ενδέχεται να βγει συμπληρωματική εγκύκλιος για τους αναπληρωτές που θέλουν να δηλώσουν δυσπρόσιτα σχολεία και δεν το έχουν κάνει.

Επίσης οι αναπληρωτές ΕΣΠΑ δηλώθηκε ότι δεν μπορούν να διδάξουν στην πρωινή ζώνη, αλλά μόνο στο ολοήμερο και στις υποστηρικτικές δομές με ότι αυτό σημαίνει για τη λειτουργία των σχολείων.

Για το ζήτημα της λειτουργίας του ολοήμερου σχολείου και την εφαρμογή της υπουργικής απόφασης της 9 – 9 – 2013 (με την οποία μετακινήθηκαν εκατοντάδες μόνιμοι εκπ/κοί την προηγούμενη σχολική χρονιά για την κάλυψη κενών εντός Περιφέρειας) δηλώθηκε ότι είναι σε ισχύ (η απόφαση αυτή και δεν έχει καταργηθεί) και το ΥΠΑΙΘ έχει ήδη κάνει πρόταση στο ΙΕΠ και περιμένει την απάντησή του, σχετικά με την αναθεώρηση του ωρολόγιου και αναλυτικού προγράμματος των Δημοτικών Σχολείων (ΕΑΕΠ & κλασικού τύπου), ώστε η μελέτη των μαθητών (που γίνεται στο Ολοήμερο) να μεταφερθεί στην πρωινή ζώνη για τις τάξεις από Α΄ έως και Δ΄ Δημοτικού με αντίστοιχη μείωση ωρών σε κάποια μαθήματα της πρωινής ζώνης του αναλυτικού προγράμματος, χωρίς να δεσμεύεται για τη μη μετακίνηση – έξωση των δασκάλων (ΠΕ70) από τα ολοήμερα τμήματα προκειμένου να καλυφθούν κενά και ελλείψεις σε εκπ/κό προσωπικό, ενώ δηλώθηκε ότι θα μπορούσαν να καλυφθούν τα ολοήμερα και με το ωράριο των Διευθυντών των Δημοτικών Σχολείων.

Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΟΥΣ ΑΣΚΟΥΣ ΤΟΥ ΑΙΟΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΊΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΦΟΥ ΘΑ ΦΕΡΕΙ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΕΝΤΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΚΕΝΩΝ ΚΑΙ ΩΡΑΡΙΩΝ ΔΙΑΛΥΟΝΤΑΣ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.

 Ακόμα δηλώθηκε ότι στις προτεραιότητες του ΥΠΑΙΘ είναι η σύσταση οργανικών θέσεων για τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων στο μέλλον, καθώς και η αναθεώρηση του Π. Δ. 50/1996 σχετικά με των ορισμό ειδικών κατηγοριών(λόγω ασθενειών) και η αναπροσαρμογή της μοριοδότησης των σχολείων με την εξίσωση των σχολείων πρωτοβάθμιας & δευτεροβάθμιας.

Για τις αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ δηλώθηκε ότι θα καταβληθεί προσπάθεια για την ικανοποίηση όσο το δυνατό μεγαλύτερου αριθμού αιτήσεων, αφού φέτος δε θα ισχύσει ο χαρακτηρισμός περιοχών ελλειμματικών και πλεονασματικών, αλλά θα ληφθεί μέριμνα ώστε να μην αδειάσουν περιοχές της επαρχίας από τις οποίες ζητούν να φύγουν με απόσπαση πολλοί εκπαιδευτικοί.

Τέλος για την αξιολόγηση δηλώθηκε ότι προχωράει η αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης (Περ. Δ/ντών, Σχ. Συμβούλων, Δ/ντών Εκπ/σης κλπ.) προκειμένου να εφαρμοστεί ο νόμος για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σε όλη του την έκταση.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ μπορεί να άλλαξε τον περασμένο Ιούνιο, αλλά η πολική που ακολουθείται είναι ίδια και χειρότερη με αυτή των προκατόχων της προσανατολισμένη στην εφαρμογή των επιταγών ΕΕ – ΔΝΤ – ΕΚΤ που διαλύουν – ιδιωτικοποιούν το Δημόσιο Σχολείο, εφαρμόζοντας μνημόνια και μεσοπρόθεσμα προγράμματα για τη σωτηρία των προνομίων του κεφαλαίου, καταργώντας τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Ο μοναδικός δρόμος είναι η ανατροπή αυτών των πολιτικών και όσων τις εφαρμόζουν, διεκδικώντας:

Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών (κατάργηση του νόμου 3848/2010, κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, διορισμούς με βάση την προϋπηρεσία και το έτος λήψης πτυχίου – σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους)

Καμιά μετακίνηση εκπαιδευτικών εντός Δ/νσης ή Περιφέρειας για την κάλυψη κενών

Οργανικές θέσεις για όλους

Μείωση των μαθητών στο τμήμα (20:1 στο Δημοτικό και 15:1 στο Νηπιαγωγείο

Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή

Κάλυψη όλων των κενών της ειδικής αγωγής

Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία για όλους

ΟΛΟΙ/ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΟ ΥΠΑΙΘ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29 – 8 – 2014 ΣΤΙΣ 11:00

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες