Thumbnail
Θεσσαλονίκη

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι 

     Μια ακόμη σχολική χρονιά αρχίζει με πολλά προβλήματα τα οποία δυστυχώς γίνονται ακόμη μεγαλύτερα με τις νέες κάθε φορά αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας. Αιφνιδιαστικά και χωρίς καμιά ενημέρωση και συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς φορείς δημοσιεύθηκε στις αρχές Αυγούστου το Π.Δ. 79/2017-«Οργάνωση και λειτουργία νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων», το οποίο έρχεται να αντικαταστήσει τα Π.Δ. 200/1998 και 201 για το νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο αντίστοιχα. Το νέο Π.Δ. στο σύνολό του έρχεται να εξυπηρετήσει τις μνημονιακές δεσμεύσεις και τις επιταγές Ε.Ε.-ΟΟΣΑ, να περιορίσει την όποια δημοκρατική οργάνωση και λειτουργία του σχολείου και να περικόψει εργασιακά δικαιώματα των εκπ/κών και μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Ενδεικτικά μόνο από τις διατάξεις του νέου Π.Δ. αναφέρουμε:

-ενσωματώνονται στο νέο Π.Δ όλες οι αντιδραστικές ρυθμίσεις των υπουργικών αποφάσεων Φίλη για τον «Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου» Δημοτ. Σχολείου και Νηπιαγωγείου

-αφαιρούνται από το Σύλλογο Διδασκόντων και αποδίδονται στο διευθυντή σημαντικές αρμοδιότητες, όπως η σύνταξη του ωρολογίου προγράμματος

-θεσμοθετείται η υποχρεωτική μετακίνηση μαθητών, εκτός σχολικής περιφέρειας, όταν ξεπερνούν τους 25

     Σε εφαρμογή δε του συγκεκριμένου Π.Δ. έρχεται και η υπουργική εγκύκλιος προς τα ΠΥΣΠΕ και τους Συλλόγους Διδασκόντων για την εφαρμογή ενός ασφυκτικού χρονοδιαγράμματος για «την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς». Με τη υπουργική εγκύκλιο καλούνται τα ΠΥΣΠΕ να συνεδριάσουν στο διάστημα 28-31 Αυγούστου και (ενώ δεν έχουν ολοκληρωθεί οι υπηρεσιακές μεταβολές, δεν έχουν γίνει οι προσλήψεις των αναπληρωτών και τα σχολεία είναι κλειστά) να προχωρήσουν στον «καθορισμό των λειτουργικών υπεραριθμιών και των κενών». Καλούνται ταυτόχρονα οι Σύλλογοι Διδασκόντων να συνεδριάσουν στη 1 του Σεπτέμβρη και (ενώ δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εγγραφές και μετεγγραφές μαθητών/τριών, δεν έχουν ολοκληρωθεί οι υπηρεσιακές μεταβολές και δεν έχει τοποθετηθεί το σύνολο του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού) να προχωρήσουν στην «κατανομή και ανάθεση ωρών.

     Μόνος στόχος αυτής της πολιτικής το φτηνό και ευέλικτο σχολείο, με εκπαιδευτικούς που θα μετακινούνται από τον πρωινό κύκλο στο ολοήμερο, από το ένα σχολείο στο άλλο και από τα μαθήματα της μιας ειδικότητας στης άλλης, έτσι ώστε να καλυφθούν τα δεκάδες χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών χωρίς τους αναγκαίους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών και τις προσλήψεις αναπληρωτών.

     Οι εκπαιδευτικοί δεν πρέπει να επιτρέψουμε να περάσει αυτή η πολιτική. Με κάθε τρόπο πρέπει να μπλοκάρουμε τις διαδικασίες των Υπηρεσιακών Συμβουλίων με τις οποίες το Υπουργείο Παιδείας επιδιώκει την αντιστροφή της πραγματικότητας και την ανακάλυψη "περισσευμάτων" σε εκπαιδευτικούς. Να δηλώσουμε σε κάθε διαδικασία και προς κάθε κατεύθυνση ότι για μας απαράβατος όρος για τη λειτουργία κάθε δημοτικού σχολείου είναι να υπάρχουν:

 

  • 1 εκπαιδευτικός ΠΕ70-δάσκαλος/α για κάθε τμήμα

  • Επιπλέον εκπ/κοί ΠΕ70-δάσκαλοι/ες για το ολοήμερο, ανάλογα με τα τμήματα που δημιουργούνται με όλους τους μαθητές/ριες που έκαναν αίτηση και σε αναλογία 1 εκπαιδευτικός/2τμήματα

  • Εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων για τη διδασκαλία κάθε διδακτικού αντικειμένου από τον εκπ/κό του στο πρωινό και το ολοήμερο πρόγραμμα

  • Ενισχυτική διδασκαλία για κάθε μαθητή που τη χρειάζεται, η οποία κατά κύριο λόγο θα παρέχεται από τους/τις εκπ/κούς ΠΕ70 στις υπολειπόμενες ώρες μέχρι τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού τους ωραρίου

  • Εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής για όλα τα Τμήματα Ένταξης και την Παράλληλη Στήριξη

  • 1 εκπαιδευτικός ΠΕ70-δάσκαλος/α για το τμήμα υποδοχής

  • 2 νηπιαγωγοί για κάθε ολοήμερο νηπιαγωγείο

 

Στην κατεύθυνση αυτή, σύμφωνα και με την απόφαση του Δ.Σ. της ΔΟΕ, καλούμε:

 

  • τους Συλλόγους Διδασκόντων των σχολικών μονάδων, εάν συνεδριάσουν στη 1 του Σεπτέμβρη, να μην προχωρήσουν στην «κατανομή και ανάθεση ωρών» αλλά με δεδομένο ότι λόγω μη ολοκλήρωσης των υπηρεσιακών μεταβολών είναι αδύνατη η πλήρης καταγραφή του εκπαιδευτικού προσωπικού και του ωραρίου του, να καταγράψουν και να υποβάλλουν μόνο τις πραγματικές ανάγκες κάθε σχολείου. Ενδεικτικά επισυνάπτουμε σχέδιο πρακτικού.

  • Όλους τους εκπαιδευτικούς της Δυτικής Θεσ/νίκης σε μαζική παράσταση διαμαρτυρίας την Παρασκευή 1/9, στη 1μ.μ., στη Διεύθυνση Δυτικής Θεσ/νίκης για να μην επιτρέψουμε να προχωρήσουν οι προβλεπόμενες από την εγκύκλιο διαδικασίες.

 

Ακυρώνουμε στην πράξη κάθε πολιτική περιστολής των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας.

Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού ή μαθητή, καμιά συγχώνευση τμήματος!

ΤΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ

ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ Π.Ε. ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mitsotakis
Κυριάκος Μητσοτάκης: «Οι γονείς θα ενημερώνονται ηλεκτρονικά για τις επιδόσεις των παιδιών τους και τη σχολική δραστηριότητα»
«Το Ψηφιακό Σχολείο είναι μία νέα, δωρεάν, ολοκληρωμένη ψηφιακή πύλη, μέσω της οποίας θα γίνονται πρότυπες φροντιστηριακές παραδόσεις για τους...
Κυριάκος Μητσοτάκης: «Οι γονείς θα ενημερώνονται ηλεκτρονικά για τις επιδόσεις των παιδιών τους και τη σχολική δραστηριότητα»