Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ ο Αριστοτέλης; Γράμμα στους γονείς των μαθητών/τριών μας

Αγωνιζόμαστε για: νέα κτήρια, μόνιμους διορισμούς, υποδομές, χρηματοδότηση!

Αντιπαλεύουμε κάθε προσπάθεια της κυβέρνησης για: υποβάθμιση, μετακινήσεις μαθητών, αύξηση μαθητών στα τμήματα

 Η εκπ/ση δεν είναι εμπόρευμα! Όχι voucher/κουπόνια/τροφεία/αποκέντρωση!

Ενιαίo 12χρονo Δημόσιo Δωρεάν Σχολείο για όλα τα παιδιά

με 2χρονη Υποχρεωτική προσχολική αγωγή/εκπαίδευση

Αποκλειστικά στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο Τώρα σε όλη την χώρα! 

Αγαπητοί  γονείς,

Την περίοδο αυτή κορυφώνεται ένας μεγάλος αγώνας  χρόνων,  εκπαιδευτικών και γονέων,   για την άμεση και καθολική  θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο δημόσιο νηπιαγωγείο για όλα τα παιδιά ηλικίας 4 έως 6 χρόνων. Ως Σωματείο υποστηρίξαμε ότι η κυβέρνηση οφείλει να εφαρμόσει ΤΩΡΑ τη δίχρονη ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ προσχολική αγωγή κι εκπαίδευση ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στο ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ και ΚΑΘΟΛΙΚΑ σε ολόκληρη τη χώρα. Οφείλει να δώσει όλα τα απαιτούμενα κονδύλια ώστε όλα τα παιδιά να έχουν το Δημόσιο και Δωρεάν Νηπιαγωγείο, με κτήρια, προσλήψεις κ.λπ., που αντιστοιχεί στα σύγχρονα μορφωτικά δικαιώματα.

Από τη Βουλή ψηφίστηκε νομοθετική  ρύθμιση σύμφωνα με την οποία, η φοίτηση για τα νήπια που συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών, γίνεται υποχρεωτική σταδιακά από το σχολικό έτος 2018-2019, κατά δήμους, στα πλαίσια τριετίας, οι οποίοι ορίστηκαν με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών (ΚΥΑ). Η ΚΥΑ (Κοινή Υπουργική Απόφαση) που εξέδωσε η κυβέρνηση στην οποία περιλαμβάνονται οι δήμοι όπου θα ισχύσει η 2χρονη υποχρεωτική προσχολική από το 2018-19 αποτελεί προκλητικό εμπαιγμό γιατί δεν συμπεριλαμβάνονται οι μεγάλοι δήμοι, γιατί η κυβέρνηση θέλει να αποφύγει το κόστος της παροχής δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης για τα παιδιά σας. Στην πραγματικότητα, με την απόφαση αυτή η πλειοψηφία των προνηπίων παραμένει εκτός  Δημόσιου Νηπιαγωγείου και ένα τμήμα σε παιδικούς σταθμούς με voucher, τροφεία, ελαστικές σχέσεις εργασίας χωρίς τη δυνατότητα παρακολούθησης της πρώτης βαθμίδας της οργανωμένης τυπικής εκπαίδευσης ενώ κανένα απολύτως χρονοδιάγραμμα δεν υπάρχει ούτε για τη σταδιακή εφαρμογή και στους υπόλοιπου δήμους!

Στην ΚΥΑ αυτή ΔΕΝ περιλαμβάνεται ο δήμος Αθηναίων. Το σχολικό έτος 2018-19, με ευθύνη της κυβέρνησης και του δήμου Αθηναίων, η πολιτεία δεν υποχρεώνεται να παρέχει σε όλα τα προνήπια 4-5 ετών που κατοικούν στα όρια του δήμου Αθηναίων μια θέση στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο! Αυτό αποτελεί εμπαιγμό! Τα παιδιά των λαϊκών περιοχών, των περιοχών που ζουν χιλιάδες λαϊκές οικογένειες, χτυπημένες από την κρίση, δεν είναι παιδιά ενός κατώτερου θεού! Σας καλούμε να αγωνιστείτε μαζί μας, γονείς και εκπαιδευτικοί, Εκπαιδευτικά Σωματεία και Σύλλογοι και Ενώσεις Γονέων για να ακυρώσουμε αυτή την διάκριση!

Γιατί, ενώ η κατοχύρωση της 2χρονης υποχρεωτικότητας στο νηπιαγωγείο  αποτελεί κατάκτηση των αγώνων μας, η εφαρμογή του σχεδιασμού αυτού δημιουργεί τεράστιους κινδύνους για το παρόν και το μέλλον των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών μας.

Καθώς πιστεύουμε ότι ο δρόμος μας για την υπεράσπισή τους είναι κοινός, απευθυνόμαστε σε σας, για να τους μοιραστούμε μαζί σας.

Οι λόγοι είναι οι εξής:

  •   Η επί μέρους σταδιακή εφαρμογή κατά περιοχές, όπως η εξαίρεση του δήμου Αθηναίων, νομιμοποιεί την παροχή άνισων ευκαιριών στην υποχρεωτική πλέον εκπαίδευση για τα παιδιά προνηπιακής ηλικίας. Θα μπορούσε άραγε κανείς μας, να αποδεχτεί, κατ΄αναλογία, την υποχρεωτική φοίτηση των παιδιών στην Α΄Δημοτικού, μόνο για κάποιες περιοχές της χώρας και όχι για όλες; Προφανώς όχι, Κάτι τέτοιο είναι αδιανόητο!
  • Η θεσμοθέτηση συνδέεται με την προϋπόθεση να μην προκύπτει «δαπάνη για το δημόσιο», άρα χωρίς ούτε ένα ευρώ για διορισμούς νηπιαγωγών και για υποδομές (δημόσια κτίρια κλπ).  Αν δηλαδή υπάρχει μεγάλος αριθμός παιδιών σε κάποιες περιοχές, οπότε απαιτούνται οι σχετικές δαπάνες, δεν θα γίνει ποτέ υποχρεωτική σε αυτές; Αν σε μια περιοχή όπου εφαρμοστεί  η υποχρεωτικότητα, αυξηθούν τα παιδιά ηλικίας 4-5 ετών, άρα και η ανάγκη για  δαπάνες, η υποχρεωτικότητα θα είναι στον αέρα;
  • Η απουσία ρητής πρόβλεψης στη νομοθετική ρύθμιση για παροχή  της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης αποκλειστικά από το δημόσιο νηπιαγωγείο ανοίγουν το δρόμο για την παραχώρηση της εφαρμογής της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε δομές – φορείς, όπως είναι ο παιδικός σταθμός, που δεν ανήκουν στην Εκπαίδευση! 

Ποια είναι τα σημαντικά οφέλη που καθιστούν το ρόλο του Δημόσιου Νηπιαγωγείου ιδιαίτερα σημαντικό και αναντικατάστατο και το στερούν από τα παιδιά σας;

  • Στο Νηπιαγωγείο, που αποτελεί την πρώτη βαθμίδα της οργανωμένης τυπικής Εκπαίδευσης, το παιδί εμπλέκεται σε εκπαιδευτικές διαδικασίες που υπηρετούν συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους σύμφωνα με το αναλυτικό του πρόγραμμα, συνθήκη η οποία λείπει από τη φιλοξενία στον Παιδικό σταθμό, καθώς αποτελεί δομή αγωγής και φροντίδας και όχι Εκπαίδευσης. Έτσι, καλλιεργείται στον κατάλληλο χρόνο και χωρίς καθυστέρηση η αντίληψη, η συγκρότηση της σκέψης, η άσκηση της προσοχής και η κατάκτηση αφηρημένων εννοιών. Το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου χρησιμοποιεί ως διδακτικό εργαλείο το παιχνίδι, το οποίο αποτελεί το πιο κατάλληλο μέσο για την ολόπλευρη νοητική, ψυχοσωματική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και για τη συγκρότηση των πρώτων του γνώσεων, αξιών, δεξιοτήτων και ικανοτήτων.
  • Από την άλλη πλευρά, το παιδί επωφελείται από την εμπλοκή του σε κοινωνικοποιητικές διεργασίες που λαμβάνουν χώρα στο χώρο του νηπιαγωγείου και όσο πιο νωρίς συμβαίνει αυτό, τόσο μεγαλύτερο είναι το όφελος που αποκομίζει. Στο Νηπιαγωγείο που βρίσκεται στη γειτονιά που ζει το παιδί και όχι κάπου μακριά και εκεί θα κάνει τις πρώτες του επαφές και παρέες, θα παίξει και θα επικοινωνήσει και με τα άλλα παιδιά της γειτονιάς του, με αυτά τα παιδιά που αύριο θα πάνε μαζί και στο δημοτικό σχολείο. Ταυτόχρονα, έχει την ευκαιρία να συγχρωτίζεται και να αλληλεπιδρά με παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας, κερδίζοντας νοητικά και συναισθηματικά από αυτήν την επικοινωνία, ευκαιρία που απουσιάζει από τον Παιδικό σταθμό.
  • Με τη διετή φοίτηση στο Νηπιαγωγείο, εξασφαλίζεται ένα σταθερό περιβάλλον ως προς το χώρο, τα πρόσωπα και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που ακολουθείται, διευκολύνοντας παράλληλα την προετοιμασία και την ομαλή μετάβαση του παιδιού στην Α΄ Δημοτικού.
  • Στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο παρέχεται υποστήριξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με δομές (Ειδικά νηπιαγωγεία, Τμήματα Ένταξης, Παράλληλη στήριξη) που απουσιάζουν από τους Παιδικούς σταθμούς. Με τον τρόπο αυτό, διευκολύνει την άμβλυνση των ανισοτήτων και ταυτόχρονα λειτουργεί αντισταθμιστικά για παιδιά που προέρχονται από ευάλωτα κοινωνικοοικονομικά περιβάλλοντα.
  • Τέλος, το Νηπιαγωγείο παρέχει δυνατότητα παρακολούθησης ολοήμερου προγράμματος έως τις 4:00 μμ για τη διευκόλυνση και υποστήριξη των εργαζόμενων  γονέων και όσων άλλων το επιθυμούν.

Η εκπαίδευση δεν είναι εμπόρευμα. Είναι δημόσιο αγαθό!

Το κράτος είναι υποχρεωμένο να παρέχει το δημόσιο αγαθό της Παιδείας σε όλα τα παιδιά ανεξαιρέτως, όπως επίσης αγωγή και φροντίδα στα παιδιά 0-4 χωρίς την επιβάρυνση τη δική σας.

  •   Η φοίτηση των προνηπίων σε παιδικούς σταθμούς δημοτικούς ή ιδιωτικούς μέσω voucher (κουπονιών) θα σημάνει την ιδιωτικοποίηση για πρώτη φορά τμήματος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, την εισαγωγή των διδάκτρων και  του κουπονιού (voucher) στην εκπαίδευση, αρχικά για τα προνήπια που θα φοιτούν στους παιδικούς σταθμούς, στο μοντέλο της καταβολής των τροφείων που ισχύει σήμερα, με δυνατότητα επέκτασης σε όλο το νηπιαγωγείο και στη συνέχεια στο δημοτικό. Επιδιώκουν με τον τρόπο αυτό να  μετατρέψουν την  εκπαίδευση σε  εμπόρευμα προς πώληση με πελάτες τους γονείς και τους μαθητές. Είναι η αρχή για τη σταδιακή αποχώρηση του κράτους από την υποχρέωσή του για παροχή του δημόσιου αγαθού της Παιδείας,  (καθώς και όλων των δημοσίων αγαθών σε υγεία, περίθαλψη, ρεύμα, νερό κ.λπ.), με την ταυτόχρονη προώθηση του σχεδίου για  το πέρασμα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην τοπική αυτοδιοίκηση στο πλαίσιο της αποκέντρωσης που απαιτεί το συμπληρωματικό μνημόνιο για την Εκπαίδευση.
  •   Ταυτόχρονα ευνοείται η ακόμη μεγαλύτερη επέκταση των ελαστικών μορφών εργασίας με συμβασιούχους κάθε μορφής (προγράμματα ΕΣΠΑ, ωφελούμενους κλπ) στην εκπαίδευση με όλες τις δυσμενείς επιπτώσεις για την ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και τα εργασιακά δικαιώματα.

Την ίδια στιγμή ως εκπαιδευτικοί απαιτούμε και αγωνιζόμαστε μαζί με όλους τους εργαζόμενους ώστε να έχουν τη δυνατότητα να μπουν στους παιδικούς σταθμούς χιλιάδες παιδιά έως 4 ετών που τώρα μένουν έξω από αυτούς γιατί δεν υπάρχουν θέσεις και μέχρι τώρα εσείς οι γονείς αναγκάζεστε να τα στέλνετε σε ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς και να πληρώνετε γι’ αυτό. Αγωνιζόμαστε επίσης, ώστε όλα αυτά να είναι δωρεάν και δημόσια στους παιδικούς σταθμούς, να καταργηθούν τα τροφεία και οι ελαστικές σχέσεις εργασίας με εργαζόμενους δούλους χωρίς καμία σταθερή σχέση, τα voucher και η πληρωμή από εσάς. Το κράτος και η πολιτεία οφείλει να παρέχει δωρεάν και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες για τα παιδιά μας!

Αγαπητοί γονείς,

Ο αγώνας που δίνεται τώρα είναι κρίσιμος και καθοριστικός για το παρόν και το μέλλον του Δημόσιου Νηπιαγωγείου και του Δημόσιου Σχολείου.

Σας καλούμε λοιπόν να στηρίξετε τον αγώνα αυτό και να δώσουμε όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί και γονείς,  αποφασιστικά τη μάχη, διεκδικώντας:

  •    Άμεση θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης  σε όλη την επικράτεια αποκλειστικά στο δημόσιο νηπιαγωγείο και ενιαίο 12χρονο δημόσιο, υποχρεωτικό και δωρεάν σχολείο στα πλαίσια του 14χρονου εκπαιδευτικού σχεδιασμού με όλες τις υποστηρικτικές Δομές σε πλήρη ανάπτυξη.
  • Ακύρωση οποιασδήποτε προσπάθειας υπαγωγής των νηπιαγωγείων και της εκπαίδευσης στους Δήμους.
  •  Μόνιμους διορισμούς νηπιαγωγών και όλων των εκπαιδευτικών και μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, για το καθολικό δικαίωμα στη μόρφωση όλων των παιδιών.
  • Ίδρυση νέων νηπιαγωγείων και εξασφάλιση  των απαραίτητων κτιριακών και υλικοτεχνικών υποδομών. 

Ας στηρίξουμε όλοι το δημόσιο σχολείο για να διασφαλίσουμε το μέλλον των παιδιών μας!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

egkefalos.jpg
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
Σύμφωνα με τη μελέτη, κοινοί ατμοσφαιρικοί ρύποι, όπως τα μικροσωματίδια και τα οξείδια του αζώτου, μπορούν να πυροδοτήσουν πολύπλοκους βιολογικούς...
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
arxaia_ellada
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
Δείτε μερικές λέξεις που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες όταν ήθελαν να μειώσουν κάποιον
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
texniti_noimosini
Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι

Σε τρία χρόνια, οι άνθρωποι δεν θα χρειάζονται καθόλου για μεταφράσεις, εκτίμησε ο Vasco Pedro, CEO της Unbabel,...

Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι