Thumbnail
Αγωνιστική Παρέμβαση Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Τη συνέχιση της αντιλαϊκής πολιτικής τη βαφτίζουν νέα κανονικότητα

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ υλοποιεί τις αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις πιστή στα δεσμά του Ευρωπαϊκού Συμφώνου Σταθερότητας, της ΕΕ, του ΟΟΣΑ  και του ΝΑΤΟ. Όχι γιατί υποχρεώνεται, αλλά γιατί  έχει «όραμα» για την Ελλάδα: Να είναι θλιβερός μισθοφόρος των ΗΠΑ με τις οποίες μοιράζεται «κοινές αξίες», δοσμένος πελάτης της ΕΕ και να τα δώσει όλα για χάρη των «επενδυτών». Όχι μόνο τίποτε δεν θα γυρίσει πίσω στους εργαζόμενους από αυτά που μας έκλεψαν, αλλά θα δώσουμε κι άλλα. Η νέα κανονικότητα περιγράφεται με συντάξεις μειούμενες, χωρίς 13ο και 14ο μισθό για το δημόσιο τομέα, με ΕΝΦΙΑ, χαράτσια και συνεχή μείωση του αφορολόγητου ορίου, με ανεργία ή ανασφάλιστη, απλήρωτη και ελαστική εργασία, με μετανάστευση για τους νέους, ιδιωτικοποιήσεις και ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου, πλειστηριασμούς κατοικίας-λαϊκής περιουσίας, χρέη, παιδεία και υγεία για λίγους. Απαιτεί αιματηρά πλεονάσματα και να ζούμε από τα ψίχουλα που θα πέφτουν από το τραπέζι. Όμως δε βάζει ποτέ σε διαπραγμάτευση τη συνεχή μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων, την απαλλαγή εργοδοτών από ασφαλιστικές εισφορές, τη γιγαντιαία αύξηση των πολεμικών δαπανών και τη δημιουργία νέων βάσεων στα πλαίσια των πολεμικών σχεδιασμών του ΝΑΤΟ στην περιοχή. Σε αυτή την κανονικότητα, που τραβά τουλάχιστον μέχρι το 2060 συμφωνούν και ΝΔ – ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ – Λεβέντης, Χ-Α, μαζί με τα αναγκαία κλιμάκια των Θεσμών και τους κόφτες του καθεστώτος επιτροπείας της ΕΕ. Με τη θηλιά του εθνικισμού και των ιμπεριαλιστικών επιδιώξεων στο λαιμό του λαού μας.

Το δημόσιο σχολείο, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές ξανά στο στόχαστρο

Εμπεδώνεται η ολοκλήρωση των αντιδραστικών, ταξικών  αναδιαρθρώσεων σε δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ο ΟΟΣΑ εξωραΐζεται, η κουλτούρα της αξιολόγησης γίνεται στρατηγικός στόχος.  Το υπουργείο Παιδείας προωθεί μείωση της αναγκαίας γενικής εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά, κατάργηση της Γ Λυκείου και μετατροπή της σε προπαρασκευαστικό έτος για λίγους, για μια τριτοβάθμια εκπαίδευση που ήδη δίνει πτυχία μπάτσελορ, έχει μεταπτυχιακά επί πληρωμή και επαγγελματικά δικαιώματα αμφισβητούμενα από τη βιομηχανία των προσόντων και των πιστοποιήσεων. Πολλοί μαθητές  «σπρώχνονται» στην άτυπη εκπαίδευση, την κατάρτιση και τη μαθητεία που είναι η «αναβάθμιση» της ΤΕΕ με όρους ανταπόκρισης στις ορέξεις των εργοδοτών κι όχι στις κοινωνικές ανάγκες.   Λιτότητα, μηδενικοί διορισμοί και αύξηση ελαστικής εργασίας. Με την πατέντα των «ολιγομελών», κλείνουν τμήματα ειδικότητες, ομάδες προσανατολισμού. Όταν ο φτηνός και υποταγμένος εργαζόμενος είναι ο στόχος του «μεταμνημονιακού σχολείου», το οικοδομούν χωρίς όραμα, θρησκόληπτο, ανορθολογικό και αντιεπιστημονικό, με τσεκουρωμένα μορφωτικά δικαιώματα και απαξιωμένους εκπαιδευτικούς.

Η ηγεσία της ΟΛΜΕ είναι εκκωφαντικά απούσα

Οι δυνάμεις του κυβερνητικού συνδικαλισμού  (ΔΑΚΕ – ΣΥΝΕΚ – ΠΕΚ) στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ όχι μόνο αρνούνται την οργάνωση αγωνιστικού σχεδιασμού για όλη τη χρονιά με καθορισμένες Γ. Σ. και ενδιάμεσους σταθμούς ενημέρωσης, ανασυγκρότησης και απεργιακών βημάτων του εκπαιδευτικού κόσμου, αλλά επιδιώκουν να ακυρώσουν κάθε δυνατότητα ο κλάδος να συζητήσει στοιχειωδώς και να πάρει αποφάσεις.  Σε μια τέτοια κατεύθυνση πρωτοστατούν τα ΣΥΝΕΚ που σε κάθε συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ εδώ και ένα μήνα καταθέτουν και διαφορετική πρόταση για τη διαμόρφωση εισήγησης : τη μια  (συνεδρίαση Δ.Σ. ΟΛΜΕ 27/8) συμφωνία σε κοινή εισήγηση με ΔΑΚΕ - ΠΕΚ, μετά (συνεδρίαση Δ.Σ. ΟΛΜΕ 11/9) διαφωνία στην ίδια εισήγηση (για τα λιγοστά σημεία που μιλούσαν γενικά για κυβερνητικές ευθύνες), στη συνέχεια (συνεδρίαση Δ.Σ. ΟΛΜΕ 18/9) πρόταση για εισήγηση που θα περιέχει μόνο αιτήματα και κλαδική απεργία στις 17/10, και πρόσφατα (συνεδρίαση Δ.Σ. ΟΛΜΕ 26/9) οι Γ. Σ. να εξουσιοδοτήσουν  το ΔΣ για 24ωρη κλαδική απεργία μετά από πιθανή απεργία της ΑΔΕΔΥ στις 13/11!  Στη μεθόδευση αυτή συμμετέχουν ΔΑΚΕ – ΠΕΚ και συμφωνούν κάθε φορά στη μορφή πάλης που καταθέτουν τα ΣΥΝΕΚ. Την  ίδια στιγμή ΔΑΚΕ - ΣΥΝΕΚ – ΠΕΚ θεωρούν λαϊκισμό τον αμετακίνητο αγώνα να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα, έλλειψη πνεύματος διαλόγου την απαίτηση απόσυρσης των εξαγγελιών Γαβρόγλου για το Λύκειο, αδιανόητη την οργάνωση της απεργίας – αποχής για την αξιολόγηση, την απαίτηση για μονιμοποίηση των αναπληρωτών με βάση την προϋπηρεσία και το πτυχίο  και αρνούνται κάθε πρόταση ουσιαστικού αγώνα. Ευθύνες για την κατάσταση στην ΟΛΜΕ έχει και το ΠΑΜΕ που αντιμετωπίζει τον αγωνιστικό σχεδιασμό επετειακά στα πλαίσια μιας 24ωρης απεργίας, την οποία και αυτή προτείνει να την οργανώσει η ΑΔΕΔΥ!

Αιτήματα – διεκδικήσεις που πρέπει να μπουν μπροστά

Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις. Κανείς κάτω από 1.000 ευρώ καθαρά!  Επαναφορά του 13ου-14ου μισθού, ενσωμάτωση της προσωπικής διαφοράς, αφορολόγητο όριο στις 12.000€, γνήσιες Κλαδικές και ΣΣΕ.

Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί τώρα – μονιμοποίηση αναπληρωτών – Μαζικοί διορισμοί με βάση την προϋπηρεσία και την ημερομηνία λήψης του πτυχίου – πλήρη δικαιώματα στους αναπληρωτές.

√ Να αποσυρθεί και να μην κατατεθεί σχέδιο νόμου με βάση τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για το Νέο Λύκειο.

√  Επαναφορά του ωραρίου στα προ του ’13 επίπεδα.

√  20 μαθητές στο τμήμα - 15 στις Ομάδες Προσανατολισμού - 10 στα εργαστήρια. Έγκριση «ολιγομελών».

Κατάργηση  πλαισίου της αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης. Ουσιαστική επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών.

√ Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση στο 5% του ΑΕΠ ή το 15% του προϋπολογισμού. Έκτακτη επιχορήγηση.

√ Να σταματήσει η υπονόμευση των ΕΠΑΛ (κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων, πρόωρος χαρακτηρισμός φοίτησης, μαθητεία). ΤΕΕ ενταγμένη στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και εξ ολοκλήρου στο Υπουργείο Παιδείας. Να σταματήσει η υποχρεωτική κινητικότητα των εκπαιδευτικών στη «μη τυπική» εκπαίδευση.

√ Κατάργηση του ν. Κατρούγκαλου και όλων των αντιασφαλιστικών νόμων. Θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος στα 25 χρόνια υπηρεσίας. Σύνταξη με 30 χρόνια δουλειάς χωρίς όριο ηλικίας.

√ Πλήρη ένταξη των προσφυγόπουλων στην πρωινή ζώνη στα σχολεία με όλες τις υποστηρικτικές δομές

Ενιαίο, δημόσιο, δωρεάν 12χρονο σχολείο με δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά

Πάλη για την ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ και την κατάργηση του συμφώνου σταθερότητας.

Αποχώρηση της χώρας μας από τους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς. Μάχη ενάντια στο φασισμό, το ρατσισμό, τον πόλεμο, τον ιμπεριαλισμό. Αλληλεγγύη – ειρήνη με όλους τους λαούς

Μόνος δρόμος, να ξαναβγούμε στους δρόμους -Πρόγραμμα Δράσης

Καταθέτουμε πρόγραμμα δράσης με τα χαρακτηριστικά του ανυποχώρητου παρατεταμένου αγώνα διαρκείας που θα ξεκινήσει τώρα και θα φτάσει μέχρι το τέλος της χρονιάς, στις πανελλαδικές εξετάσεις. Θα περιλαμβάνει πολύμορφες μορφές δράσης που θα εναλλάσσονται (ενημερώσεις, εκδηλώσεις, συλλαλητήρια, καταλήψεις, απεργίες, κ.ά.) Θα περιέχει κινητοποιήσεις ενάντια στα άμεσα αντιεκπαιδευτικά μέτρα που προωθεί η κυβέρνηση (αυτοαξιολόγηση, αδιοριστία, νέο Λύκειο). Την εξέλιξη του αγώνα θα καθορίζουν οι Γενικές Συνελεύσεις που θα γίνονται αμέσως μετά από κάθε απεργία και σε τακτά διαστήματα. Επιδιώκουμε ο αγώνας να πάρει πανεκπαιδευτικά χαρακτηριστικά με τη συμμετοχή δασκάλων, μαθητών, γονιών και φοιτητών. Σε μια τέτοια κατεύθυνση προτείνουμε:

 

  • Κηρύσσουμε αγώνα με βασικό σύνθημα «Να μπει τέλος στα μέτρα διάλυσης του δημόσιου σχολείου – διεκδικούμε τις αλλαγές που έχει ανάγκη η παιδεία και ο εκπαιδευτικός». Ξεκινάμε καμπάνια ενημέρωσης σχολείων και κοινωνίας.

  • Αντιδρούμε άμεσα με τη συμμετοχή του κλάδου στην προγραμματισμένη συγκέντρωση των ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΕΛΜΕ, Συλλόγων Π.Ε. και των συλλογικοτήτων των αναπληρωτών στις  5ης Οκτωβρίου, παγκόσμια ημέρα για τον εκπαιδευτικό, στις 1.00 μ.μ., στο Άγαλμα Βενιζέλου με αιχμή τις διεκδικήσεις για τους διορισμούς και τα προβλήματα των αναπληρωτών. Έχει προκηρυχθεί  τρίωρη στάση εργασίας 11.00 με 2.00 μ.μ. από την ΟΛΜΕ. Καλούμε τις ΕΛΜΕ στους άλλους νομούς να πάρουν μέρος και την ΟΛΜΕ να καλύψει τα έξοδα μετακίνησης.

  • Αποφασίζουμε δύο απεργιακά βήματα (24ωρη ή 48ωρη απεργία), το τρίτο 10ήμερο του Οκτώβρη με συγκεντρώσεις σε όλους τους νομούς και το δεύτερο 10ημερο του Νοέμβρη με πανελλαδική συγκέντρωση στην Αθήνα και Γ. Σ. για κλιμάκωση του αγώνα, την πρώτη εβδομάδα αμέσως μετά από κάθε απεργία. Οργανώνουμε πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στις  2 ή 6/11,  στο Άγ. Βενιζέλου με ευθύνη ΕΛΜΕ, Συλλόγων Π.Ε., Γονείς, Μαθητές, Φοιτητές. Σύσκεψη συντονισμού στις 22/10.

  • Αξιοποιούμε την 1η Νοεμβρίου ημέρα που πρωτοβάθμια σωματεία έχουν προκηρύξει απεργία «από τα κάτω» με αιτήματα ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική και τη λιτότητα, προβάλλουμε τις διεκδικήσεις του κλάδου για το δημόσιο σχολείο και στηρίζουμε την απεργία. 

  • Επαναβεβαιώνουμε την απεργία – αποχή ως μορφή πάλης που έγινε με θετικά αποτελέσματα ενάντια στην αξιολόγηση από τους δημόσιους υπαλλήλους,  για να σταματήσουμε την αυτοαξιολόγηση. Οι ΕΛΜΕ συντονίζουν τον αγώνα με κοινές δράσεις (ανακοίνωση, αφίσα, εκδηλώσεις, κ.ά.). Οργανώνουμε κοινή εκδήλωση των  ΕΛΜΕ Κ. Μακεδονίας στις 9/11. Σύσκεψη συντονισμού των ΕΛΜΕ στις 20/10. 

  • Όχι άλλο εμπαιγμό για τους διορισμούς. Να επιβάλλουμε στο υπουργείο τις προτάσεις του κινήματος για μαζικούς διορισμούς τώρα. Αξιοποιούμε την περσινή πείρα των αγώνων και καθιερώνουμε τις Παρασκευές ως μέρες αγώνα σε επίπεδο νομού, Περιφέρειας και Πανελλαδικά. Συνεχίζουμε με αποφασιστική κλιμάκωση του αγώνα. Συγκροτούμε Επιτροπή Αναπληρωτών μετά από συνάντηση με τους αναπληρωτές την Πέμπτη 11/10.

  • Να επιβάλλουμε την απόσυρση των προτάσεων του υπουργείου για το Λύκειο ξεκινώντας ενημερώσεις, εκδηλώσεις και αγώνες σε συντονισμό των ΕΛΜΕ με τους συλλόγους των  γονέων και τους μαθητές. Συνάντηση με Συλλόγους Γονέων στις 17/10. Εκδήλωση για το Λύκειο το δεύτερο 10ήμερο του Νοέμβρη.

Καλούμε τη Γενική Συνέλευση να επικυρώσει τις αποφάσεις του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ για τους διορισμούς/προβλήματα αναπληρωτών, την αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση, το νέο Λύκειο – εξεταστικό, για τα «ολιγομελή» οι οποίες απαντάνε στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης. Τις αποφάσεις της Γ.Σ. τις αποστέλλουμε στην ΟΛΜΕ για τη διαμόρφωση εισήγησης.

Καλούμε την πλειοψηφία του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να σταματήσει την παραπλανητική τακτική της προς τον κλάδο και να προκηρύξει τώρα, όπως είναι στις υποχρεώσεις της, Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ. Καλούμε τις ΕΛΜΕ να ξεπεράσουν την αδράνεια της ηγεσίας της ΟΛΜΕ και να οργανώσουν τώρα Γ.Σ. Να πάρουν αποφάσεις  προώθησης του αγωνιστικού συντονισμού των ΕΛΜΕ, Συλλόγων Π.Ε., μαθητών, γονιών και φοιτητών με κοινό πρόγραμμα δράσης, μαχητικών ενεργειών και κινητοποιήσεων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

voucher 200 ευρώ tablet laptop
Ξέρουν τι σκοπεύεις να αγοράσεις: Η παρακολούθηση των καταναλωτικών σου κινήσεων στο διαδίκτυο
Μήπως κάποιες φορές νοιώθετε και εσείς ότι σας παρακολουθούν;
Ξέρουν τι σκοπεύεις να αγοράσεις: Η παρακολούθηση των καταναλωτικών σου κινήσεων στο διαδίκτυο
Περιποίηση νυχιών
Νύχια: Οι αλλαγές που πρέπει να εξετάσει ένας δερματολόγος - Ποια σημάδια μπορεί να υποδηλώνουν ασθένεια
Eάν παρατηρήσετε οποιαδήποτε από τις ακόλουθες αλλαγές σε ένα νύχι του χεριού ή του ποδιού, ήρθε η ώρα να επισκεφτείτε έναν δερματολόγο.
Νύχια: Οι αλλαγές που πρέπει να εξετάσει ένας δερματολόγος - Ποια σημάδια μπορεί να υποδηλώνουν ασθένεια
παιδιά
Μαθησιακές δυσκολίες: Οι τρεις κύριες μορφές και οι στρατηγικές αντιμετώπισής τους στα παιδιά
Οι δυσκολίες σχετίζονται με τα ψυχολογικά διαδικαστικά προβλήματα που εμπλέκονται στη μάθηση και ενδέχεται να επηρεάσουν τη δυνατότητα ενός ατόμου να...
Μαθησιακές δυσκολίες: Οι τρεις κύριες μορφές και οι στρατηγικές αντιμετώπισής τους στα παιδιά