Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση του ΥΠΑΙΘ εν μέσω παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης
Ανακοίνωση της Ανεξάρτητης ριζοσπαστικής παρέμβασης και Συνεργαζόμενων της ΕΛΜΕ Ηλείας

 

Αγαπητοί συνάδελφοι, μαθητές και γονείς, ελπίζουμε να είστε καλά, ο καθένας από σας και οι οικογένειές σας.

 Aναμφίβολα βιώνουμε μια κατάσταση οριακά εξωπραγματική. Σε τούτες τις περίεργες μέρες το ουσιώδες, όπως προκύπτει, δεν είναι και το αυτονόητα λογικό.  Ποιο είναι λοιπόν, το αυτονόητο; Κατά την ταπεινή μας άποψη: η στελέχωση και η ενδυνάμωση του ΕΣΥ, γιατί η πραγματική ενίσχυση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας είναι η μόνη λύση για την υπεράσπιση της ζωής και των δικαιωμάτων των εργαζομένων και όλου του πληθυσμού. Αυτονόητη όμως είναι και η οικονομική στήριξη των πληττόμενων και η ψυχολογική υποστήριξη του πληθυσμού.

             Μέσα σε αυτό το κλίμα, στο χώρο της εκπαίδευσης προβάλλεται από την Κυβέρνηση και τους διαμορφωτές της κοινής γνώμης η εξ’ αποστάσεως, σε προαιρετική βάση, εκπαίδευση ως λύση στο πρόβλημα της απώλειας διδακτικού χρόνου μετά το κλείσιμο των σχολείων. Η τηλεκπαίδευση υπό συγκεκριμένες συνθήκες θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως επικουρικό εργαλείο μάθησης, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία. Κι όταν, απ’ τις πρώτες κιόλας μέρες εκφράστηκαν από πολλούς εκπαιδευτικούς επιφυλάξεις και διαφωνίες για το μέτρο αυτό, η απάντηση ήταν ευχολόγια, συμβουλές, υποδείξεις, πιέσεις. Και, φυσικά, δεν έλειψαν και οι γνωστοί δημοσιογράφοι που επιτέθηκαν χυδαία στους εκπαιδευτικούς.

             Το Υπουργείο, χωρίς καμιά ουσιαστική επαφή με τα σχολεία, κάνει μια κίνηση εντυπωσιασμού και προσπαθεί να συσκοτίσει την εκπαιδευτική πραγματικότητα και να αποσιωπήσει τις χρόνιες κυβερνητικές ευθύνες γι’ αυτήν: σχολεία με χιλιάδες ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού, με ανεπαρκή υλικοτεχνική υποδομή, με ισχνούς πόρους από τον κρατικό κορβανά, με αναιμικές υποστηρικτικές δομές για τους μαθητές μας, με απουσία βοηθητικού προσωπικού, με μαθητές που αντιμετωπίζουν πολλαπλά προβλήματα, με γερασμένους εκπαιδευτικούς χωρίς ουσιαστική επιμόρφωση, που δεν τους θωρακίζουν τα ιστοσεμινάρια των δύο ωρών, με…., με…., χωρίς…, χωρίς…

            Η ίδια η πραγματικότητα των τελευταίων ημερών, όπως  καταγράφεται από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, λυπούμαστε που επιβεβαιώνει τα όσα επισημάναμε στις τελευταίες ανακοινώσεις μας για το ότι « Χωρίς υποδομές, χωρίς σχεδιασμό, χωρίς κατάλληλο μαθησιακό υλικό, χωρίς καλή γνώση αλλά και παροχή του οποιουδήποτε εργαλείου τόσο από την πλευρά των διδασκόντων όσο και από αυτή των μαθητών δεν μπορεί να υπάρξει εξ αποστάσεως εκπαίδευση με σοβαρότητα και υπευθυνότητα» αλλά ούτε και εξασφάλιση της καθολικότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Συγκεκριμένα:

  • Αποτελεί αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα ότι πολλοί μαθητές, ανά τη χώρα, δε διαθέτουν ηλεκτρονικό υπολογιστή ή προχωρημένης τεχνολογίας κινητό ή ακόμα και σύνδεση στο διαδίκτυο·  επίσης και εκπαιδευτικοί στερούνται υλικοτεχνικής υποδομής και εκπαίδευσης ή εμπειρίας για τα εξ αποστάσεως μαθήματα, γεγονός που καταργεί την ισότιμη πρόσβαση στις εκπαιδευτικές διαδικασίες, την οποία οφείλει να διασφαλίζει ένα δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα ανεξαιρέτως σε όλους.
  • Πολλοί συνάδελφοι  καταγγέλλουν ότι προσπαθούν να δημιουργήσουν λογαριασμό στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και βρίσκονται αντιμέτωποι με το γεγονός ότι το σύστημα του Υπουργείου πέφτει. Το ίδιο καταγγέλλουν και πολλοί γονείς που προσπαθούν να πάρουν κωδικούς για τα παιδιά τους.
  • Άλλοι συνάδελφοι καταγγέλλουν ότι ενώ έχουν καταφέρει να εγγραφούν, δεν μπορούν να δουλέψουν με τις ασύγχρονες πλατφόρμες γιατί το σύστημα είναι υπερβολικά αργό ή τους «πετάει έξω».
  • Από την άλλη πολλοί συνάδελφοι έχουν βρει άλλους διαύλους ηλεκτρονικής επαφής και ψυχολογικής ή  κοινωνικής στήριξης σε καθαρά ελεύθερη βάση.
  • Η συνολική εικόνα για τη μαθητική συμμετοχή στη σύγχρονη εξ’ αποστάσεως διδασκαλία, που πρωτοξεκίνησε για τη Γ΄ Λυκείου, χαρακτηρίζεται από το μικρό ποσοστό συμμετοχής των μαθητών. Τα παιδιά έχουν μεγαλύτερη ανάγκη τη ψυχολογική υποστήριξη, καθώς κυριαρχούνται από το άγχος της αβεβαιότητας του χρόνου υλοποίησης των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Ανάλογη εικόνα μικρής ανταπόκρισης από την πλειοψηφία των μαθητών σημειώνεται και στην ασύγχρονη τηλεκπαίδευση.

Θεωρούμε ότι το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηλείας, όπως έχουν κάνει ήδη και πολλές άλλες ΕΛΜΕ, όφειλε (το προσπαθήσαμε ως παράταξη) και οφείλει, από το ρόλο που έχει η ΕΛΜΕ ως πρωτοβάθμιο σωματείο, να καταγράψει τις εξελίξεις και να τοποθετηθεί για την τρέχουσα εκπαιδευτική πραγματικότητα και να μην υπεκφεύγει (εξυπηρετώντας κομματικές σκοπιμότητες) με πρόφαση τις ανακοινώσεις της ΟΛΜΕ ή των επιμέρους παρατάξεων.  Οφείλει να πάρει θέση στη βάση των πραγματικών αυτή την περίοδο αναγκών των σχολείων και των εκπαιδευτικών που, με αφορμή την «εθελοντική τηλεκπαίδευση», βρίσκονται στο στόχαστρο επιθέσεων κοινωνικού αυτοματισμού. Δεν πρέπει ακόμη να διαφύγουν της προσοχής μας ερωτήματα στα οποία χρειάζεται να αναζητηθούν σαφείς απαντήσεις:

Eίναι τυχαίο ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση αποτελεί θέση του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε για την εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού, αλλά και εκφρασμένη πρόθεση του ΥΠΑΙΘ πρόσφατα (επιχειρήθηκε να χρησιμοποιηθεί  για την κάλυψη κενών σε Νίσυρο, Κάσο κλπ);

Γιατί ο δημόσιος τομέας να μην αναλαμβάνει τις ευθύνες του και γίνεται μεσάζοντας των ιδιωτικών εταιρειών(CISCO, Google, Microsoft), οι οποίες με το αζημίωτο διαφημίζουν τα εκπαιδευτικά τους προϊόντα;

Είναι υπαρκτός ο κίνδυνος παγίωσης των μεθόδων τηλεκπαίδευσης και τηλεργασίας, προκειμένου να καλυφθούν οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, να προωθηθούν οι ελαστικές σχέσεις εργασίας (αναπληρωτές και ωρομίσθιοι) και να διευρυνθεί η υποχρηματοδότηση για τη δημόσια εκπαίδευση;

Όμως πέρα από τις προσωπικές ανησυχίες των εκπαιδευτικών της χώρας για το τι μέλλει γενέσθαι, η σκέψη όλων μας είναι στους μαθητές μας και στις οικογένειές τους. Αγωνιούμε μαζί τους για την οδυνηρή πραγματικότητα και συμμεριζόμαστε τις ανησυχίες τους. Συν-πάσχουμε και συν-κινούμαστε στις σχολικές αίθουσες, στα εργαστήρια, στις εκπαιδευτικές εκδρομές, στις κάθε είδους σχολικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες, στα διαλείμματα, είτε συλλογικά, είτε ατομικά, μαζί τους. Οι μαθητές μας το ξέρουν. Δεν χρειάζεται να αποδείξουμε τίποτα και σε κανέναν. Τους νοιαζόμαστε και τους σκεφτόμαστε διαρκώς, όλες αυτές τις ώρες, γιατί είναι τα δικά μας παιδιά. Και θα συνεχίσουμε να αγωνιούμε και να αγωνιζόμαστε. Οι μαχόμενοι εκπαιδευτικοί της τάξης είναι εδώ για να στηριχθούν οι μαθητές και οι γονείς και να υπερασπιστούν από κοινού το δημόσιο σχολείο και το ρόλο του. 

Γι’ αυτό καλούμε:  το Υπουργείο

  • να πάψει στο όνομα της “ατομικής ευθύνης”, να φορτώνει τα προβλήματα στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές. Να αρθεί αυτή την κρίσιμη ώρα στο ύψος των περιστάσεων και να αποφορτίσει τους μαθητές και τις οικογένειές τους από πρόσθετο άγχος. Να ανακοινώσει άμεσα μείωση της εξεταστέας ύλης των πανελλαδικών εξετάσεων και κατάργηση των φετινών ενδοσχολικών εξετάσεων.
  • να ξεκινήσει τη λειτουργία εκπαιδευτικών καναλιών, που θα προβάλλουν προγράμματα ειδικά για μαθητές όλων των ηλικιών, και θα περιλαμβάνουν ταινίες, ντοκιμαντέρ, ψυχαγωγικά και εκπαιδευτικά προγράμματα που θα σχετίζονται με τα σχολικά αντικείμενα και με τα ενδιαφέροντα των μαθητών.

τους συναδέλφους

  • να είναι σε επαφή με το σωματείο, να ενημερώνουν για κάθε φαινόμενο αυθαιρεσίας.
  • Κανένας δεν υποχρεώνεται είτε να συμμετέχει ως εθελοντής σε τηλεμαθήματα είτε να παραστεί,  με όποια ιδιότητα στα σχολεία, που είναι ουσιαστικά κλειστά.  Πρώτα γιατί δεν τον καλεί κανένας κι έπειτα γιατί κινδυνεύει η υγεία του! Το διοικητικό έργο από τους Διευθυντές/ντριες, Προϊσταμένους-ες κ.λπ., για όσο διάστημα παραμένουν κλειστά τα σχολεία, είναι σαφές ότι μπορεί να υποστηριχθεί με πολλούς τρόπους χωρίς το καθημερινό άνοιγμα των σχολείων, που μπορεί να δημιουργήσει άλλα προβλήματα.
  • Με τα μέσα που διαθέτουμε συνεχίζουμε να υπερασπιζόμαστε τον παιδαγωγικό μας ρόλο. Είμαστε έμπρακτα δίπλα στους μαθητές μας με όποιον τρόπο κρίνουμε εμείς πρόσφορο, με γνώμονα τις ανάγκες και τις δυνατότητές τους. Στεκόμαστε όρθιοι, δημιουργικοί και αλληλέγγυοι, ώστε να επιστρέψουμε σύντομα στις τάξεις μας και να συνεχίσουμε όπως πάντα στο πλευρό των μαθητών και των οικογενειών τους τον αγώνα για τη ζωή, τη δουλειά, την αξιοπρέπεια όλων μας.

Τέλος, δηλώνουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας στους γιατρούς, τους νοσηλευτές και το βοηθητικό προσωπικό όλων των μονάδων υγείας, καθώς και σε όλους τους εργαζομένους του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, που παλεύουν κάτω από τις χειρότερες συνθήκες, προκειμένου να εξυπηρετήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις άμεσες ανάγκες μας.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideutikoi_diokseis_dide_peirai
Κείμενο δύναμης νεοδιόριστων για την αξιολόγηση: Δεν υποχωρούμε γιατί δεν θέλουμε να ανοίξουν τον δρόμο για το σχολείο του φόβου και των απειλών
Η απόλυτη στάση της κυβέρνησης, που αρνείται τον ουσιαστικό διάλογο και λειτουργεί με εντελώς απαξιωτικό τρόπο τόσο απέναντι στους εκπαιδευτικούς...
Κείμενο δύναμης νεοδιόριστων για την αξιολόγηση: Δεν υποχωρούμε γιατί δεν θέλουμε να ανοίξουν τον δρόμο για το σχολείο του φόβου και των απειλών
tablets-vs-sxolika-vivlia
Περιφέρεια Θεσσαλίας: Δώρισε tablets στους μαθητές του Δήμου Αργιθέας
Η παράδοση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης του Δήμου Αργιθέας με θέμα: Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Τοπική Ανάπτυξη, που...
Περιφέρεια Θεσσαλίας: Δώρισε tablets στους μαθητές του Δήμου Αργιθέας
Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
Επίτιμος διδάκτορας αθλητικής διοίκησης στο Πανεπιστήμιο της Πελοποννήσου ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
O Oικουμενικός Πατριάρχης, αυτές τις ημέρες βρίσκεται στην Ελλάδα. Απ’ τη Δευτέρα, μέχρι και την Τετάρτη, θα είναι στη Σπάρτη
Επίτιμος διδάκτορας αθλητικής διοίκησης στο Πανεπιστήμιο της Πελοποννήσου ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος