Την άμεση επανεξέταση των υγειονομικών μέτρων στα σχολεία, ζητά με επιστολή της η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δημοσίων Σχολείων Δήμου Παλλήνης, από το υπουργείο Παιδείας και τον ΕΟΔΥ.
Αναλυτικότερα, ζητούν να επανεξεταστούν τα υγειονομικά μέτρα που ισχύουν σήμερα στα σχολεία με γνώμονα τις επιπτώσεις και τους κινδύνους που επιφέρει η εφαρμογή των μέτρων στην ψυχική και σωματική υγεία των μαθητών/τριών, αλλά και στο μορφωτικό επίπεδο μιας ολόκληρης γενιάς.
Μάλιστα, τονίζουν πως αγνοήθηκε η σύσταση για αραίωση τμημάτων, αίτημα πολλών ΕΛΜΕ και Συλλόγων εκπαιδευτικών και γονέων. Εν αντιθέσει, υπογραμμίζουν πως η συγκεκριμένη σύσταση, όχι μόνο αγνοήθηκε, αλλά διογκώθηκε.
«Η αποτελεσματικότητα των μέτρων καταρρίπτεται εκ του αποτελέσματος και η πανδημία αποδεικνύεται ότι δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί άλλο με μέτρα ατομικής ευθύνης αν δεν ενισχυθεί το Σύστημα Υγείας και ιδιαιτέρως η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας και δεν συνδεθούν τα σχολεία με σχολιατρικές υπηρεσίες και με σχολικούς νοσηλευτές», αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Αναλυτικά η επιστολή:
ΑΙΤΗΜΑ/ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως
Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Ζέττα Μακρή
Μέλη και Πρόεδρο του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), κ. Θεοκλή Ηλία Ζαούτη
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων
Κοινοβουλευτικές Ομάδες
Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων
Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας
Εθνική Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων Δημόσιας Υγείας (ΕΕΕΔΥ)
Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ)
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
Αξιότιμη κυρία Υφυπουργέ,
Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,
Αξιότιμα μέλη της Επιτροπής,
Η Ένωση Γονέων του Δήμου Παλλήνης, μαζί με γονείς-μέλη των Συλλόγων Γονέων και
Κηδεμόνων Μαθητών Δημοσίων Σχολείων του Δήμου Παλλήνης, ζητά με την παρούσα
επιστολή/ψήφισμα να επανεξετάσετε τα υγειονομικά μέτρα που ισχύουν σήμερα στα σχολεία
με γνώμονα τις επιπτώσεις και τους κινδύνους που επιφέρει η εφαρμογή των μέτρων αυτών
στην ψυχική και σωματική υγεία των μαθητών/τριών, αλλά και στο μορφωτικό επίπεδο μιας
ολόκληρης γενιάς, τώρα αλλά και στο απώτερο μέλλον.
Κατά τη γνώμη μας, τόσο με τις περσινές οδηγίες του ΕΟΔΥ (31/8/2020) όσο και με τις φετινές
(10/9/2021) δεν αναδεικνύεται όσο θα έπρεπε η παρακάτω σημαντική σύσταση για την
αραίωση των μαθητών στις πολυπληθείς τάξεις:
«Είναι σημαντικό να ορίζονται και να συμφωνούνται σε τοπικό επίπεδο οι ακριβείς τρόποι
εφαρμογής των γενικών αρχών των μέτρων προφύλαξης στα σχολεία, με πρωτοβουλία και
επινοητικότητα τόσο σε σχέση με την όλη οργάνωση της σχολικής ζωής όσο και σε σχέση με την
αξιοποίηση χώρων και άλλων πόρων που ενδεχομένως διατίθενται στην κάθε σχολική και
ευρύτερη κοινότητα».
Για καθαρά δημοσιονομικούς λόγους, η συγκεκριμένη σύσταση προσπερνάται και αντί της
αραίωσης των τμημάτων, η οποία θα ήταν ευεργετική, με δεδομένο το μαθησιακό έλλειμμα
που διογκώθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, έχουμε την επίκληση της ατομικής ευθύνης
για την εφαρμογή της μάσκας και την διεξαγωγή των self test, ενώ ο εμβολιασμός και στις μικρότερες ηλικίες παρουσιάζεται ως ο μοναδικός τρόπος για την μελλοντική αντιμετώπισή
της.
Η σύσταση αυτή, όπως προαναφέραμε, όχι μόνο αγνοήθηκε, αλλά αντ’ αυτού έγιναν ενέργειες
και επί τα χείρω, καθώς όχι μόνο δεν αξιοποιήθηκαν άλλοι χώροι και άλλοι πόροι για την
αραίωση των τμημάτων, αλλά έγιναν και πέρα από κάθε λογική συγχωνεύσεις τμημάτων, τόσο
κατά την αρχή όσο και αιφνιδιαστικά 40 μέρες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Επιπρόσθετα, υπάρχει ένα μεγάλο ερωτηματικό για το κατά πόσο η καταλληλόλητα των χώρων
αυτών ήταν επαρκής αναφορικά με τα τετραγωνικά τους και τον φυσικό αερισμό τους
Εύλογα αναρωτιόμαστε λοιπόν,
• πως οι αποφάσεις αυτές συνάδουν με την ανάγκη μέτρων υγειονομικής προστασίας των
μαθητών σε καιρό πανδημίας;
• με ποιον τρόπο οι αποφάσεις αυτές συμμορφώνονται με τις επικαιροποιημένες οδηγίες
του Ε.Ο.Δ.Υ, που συστήνουν την αποφυγή συνωστισμού και την εξασφάλιση της
μέγιστης δυνατής απόστασης μεταξύ των θέσεων των μαθητών;
Δύο χρόνια μετά την έναρξη της πανδημίας, επιστρέφουμε στο ίδιο τραγικό σημείο, με το 4ο
κύμα της πανδημίας να είναι ακόμα πιο επιθετικό, η διασπορά να μην περιορίζεται, ενώ το
¼ των ημερήσιων κρουσμάτων να αφορά μαθητές.
Από εδώ, γίνεται κατανοητό, πόσο σημαντικό ρόλο στη διασπορά του ιού, έχει η οργάνωση της
σχολικής ζωής. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τα τμήματα με 25 παιδιά κάνουν τουλάχιστον 35%
περισσότερες ενεργές επαφές από τμήματα με 17 παιδιά.
(Σαρηγιάννης Δημοσθένης, καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ,
https://www.ipaidia.gr/paideia/sarigiannis-protaseis-gia-ta-metra-se-aei-kai-sxoleia/).
Επειδή, με βάση την κατάσταση έτσι όπως εξελίσσεται, αν δεν παρθούν ουσιαστικά μέτρα,
είναι ορατός ο κίνδυνος είτε να ξανακλείσουν τα σχολεία είτε να μένουν όλο και πιο πολλοί
νοσούντες μαθητές μακριά από την εκπαιδευτική διαδικασία, μέτρο απευκταίο γιατί το
αποτύπωμα του αποκλεισμού των παιδιών μας από τη δια ζώσης εκπαίδευση είναι ήδη τραγικό
για τον ψυχισμό τους, την κοινωνικοποίησή τους και για την μαθησιακή τους πρόοδο.
Επειδή η τηλεκπαίδευση δεν ήταν απλώς ανεπαρκής. Ενέτεινε την πολύωρη έκθεση τους στην
οθόνη, τους καθήλωσε σε ένα δωμάτιο, τους απέκλεισε από κάθε συναναστροφή και σωματική
άσκηση.
Επειδή σήμερα τα περισσότερα τμήματα έχουν μεγάλο αριθμό αδύναμων μαθητών που
δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν, καθώς τα μαθησιακά κενά εν μέσω πανδημίας
διογκώθηκαν.
Επειδή είναι ορατός ο κίνδυνος να υπάρξει μεγάλος αριθμός λειτουργικά αναλφάβητων
ενηλίκων αύριο αν δεν ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα για τη δια ζώσης λειτουργία των σχολείων,
παράλληλα με ένα πολυετές σχέδιο για να αποκατασταθούν τα μαθησιακά κενά τους.
Επειδή το χαμηλότερο επίπεδο μόρφωσης συνδέεται με μεγαλύτερους δείκτες θνησιμότητας
και χαμηλότερο επίπεδο υγείας.
Επειδή υγεία είναι «η κατάσταση της πλήρους σωματικής, ψυχικής και κοινωνικής ευεξίας
και όχι μόνο η απουσία ασθένειας ή αναπηρίας» και δεν αντέχουμε να επιβαρυνθεί άλλο.
Επειδή η αποτελεσματικότητα των μέτρων καταρρίπτεται εκ του αποτελέσματος και η
πανδημία αποδεικνύεται ότι δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί άλλο με μέτρα ατομικής ευθύνης
αν δεν ενισχυθεί το Σύστημα Υγείας και ιδιαιτέρως η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας και δεν
συνδεθούν τα σχολεία με σχολιατρικές υπηρεσίες και με σχολικούς νοσηλευτές.
Για όλα τα παραπάνω, σας καλούμε στα πλαίσια του θεσμικού σας ρόλου, να επανεξετάσετε
άμεσα τα υγειονομικά και εκπαιδευτικά μέτρα που είναι σε ισχύ για την σχολική κοινότητα,
λαμβάνοντας υπόψη τη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί για το καλό των μαθητών,
προκειμένου να συνεχιστεί ομαλά η δια ζώσης λειτουργία των σχολείων, ελαχιστοποιώντας τις
συνθήκες που εγκυμονούν κινδύνους για την σωματική και ψυχική υγεία των σημερινών
μαθητών και αυριανών πολιτών.
Εν αναμονή της απάντησής σας, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την προσοχή σας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη