ΑΠ 71 Κορωπί 19/1/13
Προς : Υπ. Παιδείας, Δ/νση ΠΕ Αν. Αττικής, Σχ. Σύμβουλοι, Ομοσπονδία,
Ενώσεις, συλλόγους γονέων και γονείς, σύλλογοι, ΔΟΕ, μέλη, ΜΜΕ
Τα κενά παραμένουν και αυξάνονται στην Αν. Αττική
Επικίνδυνοι δρόμοι ανοίγονται στη λειτουργία του σχολείου στο όνομα της «προσωρινής» κάλυψης τους
Βρισκόμαστε σχεδόν στο μέσο της σχολικής χρονιάς και από τα δεκάδες κενά που υπάρχουν ήδη στην Αν. Αττική από το 1ο τρίμηνο, ελάχιστα έχουν καλυφθεί. Οποιαδήποτε απουσία συναδέλφου αυτόματα μεταφράζεται σε κενό, μιας και το υπουργείο δε στέλνει αναπληρωτές, όπως προβλέπεται.
Το υπουργείο μας εμπαίζει όταν σε πάνω από 20 κενά δασκάλων έστειλε – την προηγούμενη εβδομάδα - μετά τις γιορτές, 2 αναπληρωτές δασκάλους(!) ενώ για τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (κυρίως γυμναστών, αγγλικών, μουσικής) οι οποίοι από την αρχή της χρονιάς λείπουν, δε φαίνεται καμιά προοπτική κάλυψής τους. Η μόνη εξέλιξη ήταν η διαδικασία πρόσληψης ωρομίσθιων (δηλαδή εκπαιδευτικών που δουλεύουν 4ώρες της εβδομάδα!!!) για την κάλυψη της 2ης ξένης γλώσσας.
Αποτέλεσμα είναι να συνεχίζονται τα τεράστια προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων. Πολλά ολοήμερα παραμένουν κλειστά (π.χ. 2ο Μαρκοπούλου, 3ο Πόρτο-Ράφτη, Κουβαρά), άλλα λειτουργούν μερικώς με ένα μέρος από τους μαθητές είτε μέχρι της 3:30 ή μέχρι της 2: 00 μ.μ.(!) (π.χ. Αγ. Μαρίνας , 3ο Κορωπίου), λόγω των μεγάλων ελλείψεων τόσο σε δασκάλους όσο και σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.
Τα σχολεία με το παλιό πρόγραμμα έχουν αφεθεί στην τύχη τους με δεκάδες κενά σε ειδικότητες και αδυνατούν να καλύψουν το πρωινό πρόγραμμα (3ο Κερατέας, 3ο Καλυβίων κ.λ.π.) ενώ επιστρέφουμε στην εποχή που τα μαθήματα των ειδικοτήτων ανατίθενται σε δασκάλους είτε εκπαιδευτικοί καλούνται να «κάνουν φύλαξη» αντί για μάθημα!!!
Σ΄ αυτά τα πλαίσια έχει εγκαταλειφθεί και η Ειδική Αγωγή με κενά σε ειδικές τάξεις και στην παράλληλη στήριξη όπου συνεχίζεται η κοροϊδία με τις 600 πιστώσεις που από τέλη Νοεμβρίου έρχονται στα σχολεία!!!
Αποδεικνύεται στην πράξη πως στην εποχή της καπιταλιστικής κρίσης και των μνημονίων η συγκυβέρνηση, η Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΔΝΤ με την πολιτική των περικοπών, συνειδητά οδηγούν τα δημόσια σχολεία και τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση σε κατάρρευση και αμφισβητείται το ίδιο το δικαίωμα των παιδιών μας στη μόρφωση.
Επικίνδυνοι δρόμοι στο όνομα της κάλυψης των κενών
Τα σχολεία αντιμετωπίζουν μια πρωτόγνωρη κατάσταση. Οποιοδήποτε κενό προκύπτει (αναρρωτικές μακράς διάρκειας – σοβαρές ασθένειες ή άδειες εγκυμοσύνης) δεν καλύπτεται από άλλο εκπαιδευτικό. Το υπουργείο Παιδείας στο όνομα της διατήρησης της δημοσιονομικής προσαρμογής υλοποιεί την πολιτική των περικοπών και η διοίκηση επιδιώκει να δώσει λύση με τους υπάρχοντες εκπαιδευτικούς.
· Επιδιώκεται να επιβληθούν υπερωρίες στους εκπαιδευτικούς του σχολείου παρουσιάζοντας το γεγονός ως αναγκαία υποχρέωση των εκπαιδευτικών του σχολείου!!!
· Στο όνομα ότι δεν υπάρχει άλλη λύση, εγκαινιάζεται η κάλυψη τάξεων με τα «περισσεύματα» των ωρών (στα ΕΑΕΠ) που διατίθενται για ενισχυτική διδασκαλία – πολύ χρήσιμη αυτή την περίοδο καθώς τα περισσότερα τμήματα είναι υπερφορτωμένα και τα μέτρα αντισταθμιστικής εκπαίδευσης εκλείπουν. Καταργείται δηλαδή ο δάσκαλος τάξης, «γυμνασιοποιείται» το πρόγραμμα και ένα τμήμα μπορεί να καλύπτεται ακόμα και με 11 εκπαιδευτικούς (π.χ. 5 δασκάλους και έξι ειδικότητες)!!!
· Δίνεται η εντολή για λειτουργία του ολοήμερου, ουσιαστικά χωρίς υπεύθυνο εκπαιδευτικό, με τη συνολική εικόνα όλων των μαθητών και τη συνέχεια στην παρακολούθηση των παιδιών. Δοκιμάζεται η λειτουργία με διαφορετικούς εκπαιδευτικούς κάθε μέρα, ακόμα και χωρίς δάσκαλο, μόνο με ειδικότητες!!! (χαιρετίσματα στην προετοιμασία για την άλλη μέρα)
· Αναζητούνται μικρά τμήματα για να συγχωνευθούν και να εξασφαλιστούν εκπαιδευτικοί.
Από τη μια γίνεται προσπάθεια να καταστρατηγηθούν τα εργασιακά δικαιώματα και να γίνουν «λάστιχο» οι εκπαιδευτικοί και από την άλλη τα ίδια μέτρα αλλάζουν το χαρακτήρα του δημοτικού σχολείου, τη σχέση του δασκάλου με την τάξη του και τη σχέση εμπιστοσύνης που έχουν ανάγκη τα παιδιά αυτής της ηλικίας. Δοκιμάζονται μέτρα για τη λειτουργία του δημοτικού σχολείου που θα διευκολύνουν στη μέγιστη αξιοποίηση της «αύξησης του ωραρίου» που έχει αποφασίσει και προετοιμάζει το Υπουργείο για τη νέα χρονιά, χωρίς τα «περιττά εμπόδια» που βάζει η υποχρέωση του «δάσκαλου τάξης» και του υπεύθυνου για το ολοήμερο με τη συνολική εικόνα, ευθύνη αλλά και την παρακολούθηση της μελέτης.
Με βάση τα παραπάνω το Δ.Σ. του συλλόγου καλεί τους συναδέλφους :
· Να μην αποδέχονται την παραμικρή παραβίαση των εργασιακών δικαιωμάτων (καμία υπερωρία ούτε στο όνομα του «φιλότιμου» και της προσωρινότητας, κανένα υπεράριθμο τμήμα και καμία συγχώνευση στη μέση της χρονιάς).
· Να διαμορφώνουν το πρόγραμμα λειτουργίας του σχολείου όσο επιτρέπει το ωράριο των υπαρχόντων εκπαιδευτικών του σχολείου και λαμβάνοντας όλα τα μέτρα ενημέρωσης και ασφάλειας, να σχολάνε πρόωρα, όπως άλλωστε συνέβαινε σε πολλά σχολεία στην περιοχή από την αρχή της χρονιάς, λόγω των πολλών κενών.
Επισημαίνουμε ότι κάθε συγκάλυψη του προβλήματος ισοδυναμεί, με τη συναίνεσή μας, σε «λύση» που μονιμοποιείται, χωρίς πρόσληψη εκπαιδευτικών – καταδικάζοντας στην ανεργία συναδέλφους.
· Στις περιπτώσεις που αντιμετωπίζουν την κατάργηση του δασκάλου τάξης είτε του υπεύθυνου ολοήμερου, είτε ολοήμερου χωρίς δάσκαλο(!), ακόμα και όταν δεν καταστρατηγείται το ωράριο των εκπαιδευτικών – αλλά καταργούνται οι ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας, οι σύλλογοι διδασκόντων να δηλώνουν με απόφασή τους προς το σχολικό σύμβουλο και τη δ/νση, την αντίθεσή τους λόγω του αντιπαιδαγωγικού τους χαρακτήρα και των ζητημάτων ασφάλειας (ολοήμερο) που δημιουργούνται. Να δηλώνουν ότι αυτή δεν μπορεί παρά να είναι προσωρινή λύση για μια έως δύο εβδομάδες – όχι για το υπόλοιπο της χρονιάς και να ζητούν την ανάληψη της ευθύνης από τη διοίκηση για αυτή την απαράδεκτη λειτουργία. Ακόμη να ενημερώνουν αμέσως τον σύλλογο και τους γονείς και να καλούν σε κοινή συνέλευση, για να απαιτήσουμε από κοινού την άμεση κάλυψη του κενού με άλλο εκπαιδευτικό.
Η στάση μας θα διαμορφώσει και τους όρους της συλλογικής αντίστασης και αποτροπής του νέου γύρου επίθεσης που προγραμματίζει το υπουργείο Παιδείας με τις περικοπές, τις συγχωνεύσεις, την αύξηση του ωραρίου, την αξιολόγηση, την κατάργηση χιλιάδων οργανικών θέσεων, τους μηδενικούς διορισμούς, την τρομοκρατία των πειθαρχικών, των μαζικών απολύσεων εκπαιδευτικών, την αύξηση του αριθμού των μαθητών στην τάξη, την επιβάρυνση των γονέων και χρέωση τους για τα βιβλία, την επιβολή του «νέου» σχολείου της αγοράς.
Η υπεράσπιση του δημόσιου και δωρεάν σχολείου με τους στοιχειώδεις παιδαγωγικούς όρους και ο αγώνας για τη διεύρυνση του καθώς και το εργασιακό μέλλον των εκπαιδευτικών (μονίμων και αναπληρωτών) είναι υπόθεση όλων μας.
Για το Δ.Σ.
Ο πρόεδρος
Κώστας Τουλγαρίδης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη