Thumbnail
Την προσήλωσή του υπουργείου Παιδείας σε μια πολιτική επιλογή να στέλνονται τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας από τα 15 τους χρόνια στην κατάρτιση επιβεβαίωσε χτες κατά την παρέμβασή του στη συζήτηση για το πολυνομοσχέδιο ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Αναδιαρθρώσεις και στα ΙΕΚ
 
Την προσήλωσή του υπουργείου Παιδείας σε μια πολιτική επιλογή να στέλνονται τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας από τα 15 τους χρόνια στην κατάρτιση επιβεβαίωσε χτες κατά την παρέμβασή του στη συζήτηση για το πολυνομοσχέδιο ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος.
 
«Δημόσια δωρεάν παιδεία σημαίνει Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης, που θα παρέχουν τόσο μεταγυμνασιακή όσο και μεταλυκειακή επαγγελματική κατάρτιση, όχι στα σημερινά διακόσια επαγγέλματα ανεργίας που σήμερα παρέχουν, που εξυπηρετώντας πελατειακά συμφέροντα, αλλά σε εκείνα που η χώρα αποδεδειγμένα χρειάζεται και μπορεί να εξυπηρετήσει», είπε μεταξύ άλλων ο Κ. Αρβανιτόπουλος δηλώνοντας την πρόθεση να σταλούν τα παιδιά της εργατικής τάξης στην κατάρτιση, στην πρόωρη επιλογή επαγγέλματος, εκτός ενός σχολείου που θα έπρεπε να τα μορφώνει μέχρι τα 18 τους χρόνια.
 
Εξήγγειλε δε ότι «από τον Σεπτέμβρη του 2013, αλλά και κατά τη διάρκεια της νέας προγραμματικής περιόδου έως το 2020, η επιδότηση διδάκτρων θα αποδίδεται σε όλους τους σπουδαστές των Δημοσίων ΙΕΚ, και στην περίπτωση που θα μένουν κάποιοι αναξιοποίητοι πόροι, θα ενισχύονται οι σπουδαστές των Ιδιωτικών ΙΕΚ, με κοινωνικά κριτήρια αυστηρά και μόνο σε ειδικότητες αιχμής που στην περιοχή τους δεν θα παρέχουν τα Δημόσια ΙΕΚ».
 
Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στις ειδικότητες που καταργούνται στα ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ με το πολυνομοσχέδιο, αποδίδοντας ούτε λίγο ούτε πολύ σε αυτές την ανεργία που, σύμφωνα με τον ίδιο, στους αποφοίτους των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ ξεπερνά σήμερα το 28%, ενώ στους αποφοίτους της Ανώτατης εκπαίδευσης είναι 18%. Οπως είπε, ένας στους τρεις αποφοίτους των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ συνεχίζουν τις σπουδές τους στα ΙΕΚ και μάλιστα στις ίδιες ειδικότητες που αποφοίτησαν. Η αλήθεια είναι ότι η τεχνικοεπαγγελματική κατάρτιση, υποβαθμισμένη και πρώιμη στο σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα, είναι προσανατολισμένη ακριβώς στο να παράγει άνεργους και απασχολήσιμους, αφού έχει ως πυξίδα τις ανάγκες τη δεδομένη στιγμή η αγορά. Γιατί θέλουν αυτά τα παιδιά δεξαμενή μισοειδικευμένων, από την οποία θα αντλείται εργατικό δυναμικό φτηνό και χωρίς δικαιώματα, που θα δουλεύει όσο, όπως και αν θέλει η «αγορά».
Οι τελευταίες ρυθμίσεις
 
Στη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή, το υπουργείο Παιδείας κατέθεσε μια σειρά «νομοτεχνικές βελτιώσεις» στο άρθρο 82 που αφορά τις καταργήσεις ειδικοτήτων και τις διαθεσιμότητες εκπαιδευτικών. Μεταξύ άλλων προβλέπεται ότι για το σχολικό έτος 2013 - 2014 μπορούν να προσλαμβάνονται ωρομίσθιοι από τις καταργούμενες ειδικότητες για τις ανάγκες της Γ' τάξης ΕΠΑΛ και Β' ΕΠΑΣ. Σύμφωνα, πάντως, με τις υπόλοιπες διατάξεις, προκειμένου να προσληφθούν ως ωρομίσθιοι όσοι βγαίνουν σε διαθεσιμότητα πρέπει να έχει «λυθεί η υπηρεσιακή τους σχέση».
 
Ξεχωριστή ρύθμιση προστίθεται για τους εκπαιδευτικούς της Σιβιτανιδείου, όπου δημιουργούνται προσωποπαγείς θέσεις στις οποίες μετατάσσονται οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων που καταργούνται. Προστίθεται ρύθμιση σύμφωνα με την οποία ο ποσοτικός προσδιορισμός των κενών θέσεων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και το πλεονάζον εκπαιδευτικό προσωπικό ανά ειδικότητα και Διεύθυνση Εκπαίδευσης θα γίνεται με διαπιστωτική πράξη του υπουργού Παιδείας, με βάση τα στοιχεία της ηλεκτρονικής καταγραφής. Με βάση αυτήν θα γίνονται υποχρεωτικές μετατάξεις. Επίσης, εξαιρούνται από τις καταργούμενες ειδικότητες οι κλάδοι Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας.
 
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ, 19/7/2013

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

29-15012714439022sxoleiaagiasmos.jpg
Ηλεκτρονικές εγγραφές και συγχωνεύσεις: Ο ψηφιακός μανδύας μιας αντιεκπαιδευτικής πολιτικής
«Ψηφιακό κράτος» στην υπηρεσία του αντιεκπαιδευτικού προγράμματος «συμπτύξεις εξ’ οικονομώ»
Ηλεκτρονικές εγγραφές και συγχωνεύσεις: Ο ψηφιακός μανδύας μιας αντιεκπαιδευτικής πολιτικής
dieythintes ekpaideysis
Διευθυντές Εκπαίδευσης: Μείζον ζήτημα η υποστελέχωση και η έλλειψη χρηματοδότησης των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης
Τι θέματα έθεσαν οι Διευθυντές Εκπαίδευσης στη Συνάντηση εργασίας στο ΥΠΑΙΘΑ
Διευθυντές Εκπαίδευσης: Μείζον ζήτημα η υποστελέχωση και η έλλειψη χρηματοδότησης των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης
EIDIKI-AGOGI
Για το άνοιγμα των Πινάκων ΕΑΕ και Σχολικής Ψυχολογίας: Επιστολή διαμαρτυρίας αποφοίτων μεταπτυχιακών
Επιστολή διαμαρτυρίας “για μια αδικία 5 χρόνια τώρα” από ομάδα εκπροσώπων αποφοίτων μεταπτυχιακών Ειδικής Αγωγής και Σχολικής Ψυχολογίας. Πηγή:...
Για το άνοιγμα των Πινάκων ΕΑΕ και Σχολικής Ψυχολογίας: Επιστολή διαμαρτυρίας αποφοίτων μεταπτυχιακών
φανάρια
Φανάρια: Γιατί έχουν πράσινο, πορτοκαλί και κόκκινο χρώμα
Αρχικά, για τη συνέχιση της πορείας, χρησιμοποιούνταν το λευκό φως, αλλά το 1914 σημειώθηκε ένα σοβαρό σιδηροδρομικό ατύχημα, το οποίο αποδόθηκε στη...
Φανάρια: Γιατί έχουν πράσινο, πορτοκαλί και κόκκινο χρώμα