Thumbnail
Συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου στην τηλεοπτική εκπομπή Πρωινό Mega  

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

--------

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

-----

Ταχ. Δ/νση: Α. Παπανδρέου 37

Τ.Κ. – Πόλη: 15180 - Μαρούσι

Ιστοσελίδα: www.minedu.gov.gr

Μαρούσι, 23/7/2013

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου στην τηλεοπτική εκπομπή Πρωινό Mega

“Κ. Αρβανιτόπουλος: Διασφαλίσαμε το εργασιακό περιβάλλον 151.000 εκπαιδευτικών”

Ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος,  σε συνέντευξη που παραχώρησε στην τηλεοπτική εκπομπή «Πρωινό Mega», δήλωσε μεταξύ άλλων, τα εξής:

Για τη διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών

«Σε μια νοοτροπία οριζόντιων περικοπών, εμείς αντιτάξαμε ένα σχέδιο. Γιατί πιστεύω ότι κάθε δημοσιονομική προσαρμογή και κάθε διοικητική αναδιάρθρωση πρέπει να υπάγεται σε έναν Εθνικό Σχεδιασμό. Εμείς στο Υπουργείο κάναμε αξιολόγηση δομών και διαδικασιών και συντάξαμε ένα πλαίσιο, ένα πλάνο διαχείρισης προσωπικού.  Από τους 2.000 εκπαιδευτικούς που τίθενται σε διαθεσιμότητα, έχουμε μεριμνήσει σε συμφωνία με το Υπουργείο Υγείας, ώστε το 55% - 60%, το οποίο αφορά επαγγέλματα Υγείας, να απορροφηθεί στον κλάδο της Υγείας και οι υπόλοιποι σε διοικητικές υπηρεσίες.   Και τέλος, θα χρειαστούμε και ωρομίσθιους, οι οποίοι θα διδάξουν στα Δημόσια ΙΕΚ ή και στα ΕΠΑΛ, προκειμένου να αποφοιτήσουν οι μαθητές, που έχουν επιλέξει ειδικότητες που καταργούνται.

Πρέπει όλοι να καταλάβουν ότι με τη διαχείριση και το σχεδιασμό που έγινε, διασφαλίσαμε το εργασιακό περιβάλλον 151.000 εκπαιδευτικών. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Διότι εδώ υπήρξε σχέδιο. Σχέδιο το οποίο καλύπτει και τους ανθρώπους που τίθενται σε διαθεσιμότητα και έτσι η ουσία είναι ότι προχωράμε τις μεταρρυθμίσεις χωρίς να έχουμε οριζόντιες περικοπές.  Πιστεύω ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών κατανοεί πλήρως τι συμβαίνει. Νομίζω ότι είναι υπέρ των μεταρρυθμίσεων και των αλλαγών. Μην ξεχνάτε ότι στο εκπαιδευτικό μας σύστημα καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε στρεβλώσεις 30 και πλέον ετών».

Για την κατάργηση ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ

«Από τα  39 επαγγέλματα, τα οποία προσφέρουμε στα ΕΠΑΛ και τα ΕΠΑΣ, καταργούμε τα 12, τα οποία αποδίδονται  σε ανώτερη βαθμίδα της Τεχνικής Εκπαίδευσης, στα Δημόσια ΙΕΚ. Αυτές οι ειδικότητες, αυτά τα 39 επαγγέλματα διδάσκονταν από 110 ειδικότητες καθηγητών. Πανευρωπαϊκό φαινόμενο. Εμείς, αφαιρούμε τις 12 ειδικότητες, τις οποίες αναδιατάσσουμε και αναβαθμίζουμε, όσον αφορά τη βαθμίδα εκπαίδευσης και από αυτά τα επαγγέλματα, τα 8 είναι επαγγέλματα Υγείας και Πρόνοιας, τα οποία μεταφέρουμε στο πάνω επίπεδο. Τα μεταφέρουμε στα Δημόσια ΙΕΚ. Και όπως είπα και στη Βουλή, αυξάνουμε τους μαθητές στα Δημόσια ΙΕΚ από 10.000 σε 15.000 και καλύπτουμε πλήρως τα έξοδα.

Πρόκειται για μια συνειδητή επιλογή. Γιατί πιστεύουμε ότι θα έχουμε καλύτερη παροχή υπηρεσιών, εάν αυτά τα επαγγέλματα προσφέρονται στη μεταλυκειακή εκπαίδευση».

Για τους μαθητές των ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ, των οποίων οι ειδικότητες καταργούνται

«Πριν από 2 εβδομάδες, ανακοινώσαμε το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων και δώσαμε επαγγελματικά δικαιώματα σε 110.000 αποφοίτους,  και σε αυτές τις ειδικότητες, που καταργούνται από το λύκειο και μεταφέρονται σε άλλη βαθμίδα, ούτως ώστε τα παιδιά αποφοιτώντας να έχουν επαγγελματικά δικαιώματα. Άρα, οι μαθητές των ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ δεν διακόπτουν τις σπουδές τους και όταν αποφοιτήσουν, θα έχουν και τα επαγγελματικά δικαιώματα.  Έχουμε περίπου 91 Δημόσια ΙΕΚ ανά την επικράτεια - άρα υπάρχουν σε κάθε νομό, σε κάθε περιοχή - και έτσι δεν δημιουργείται πρόβλημα».

Για τη νέα σχολική χρονιά

«Πιστεύω ότι από το Σεπτέμβρη τα σχολεία θα λειτουργήσουν χωρίς κενά, κάνοντας τις αναγκαίες μετατάξεις από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, έχοντας θέσει κάποιους ανθρώπους σε διαθεσιμότητα και έχοντας λειτουργήσει χωρίς 10.000 από τους 12.000 Αναπληρωτές, που πάγια, κάθε χρόνο προσελάμβανε το Υπουργείο. Παρόλα αυτά, θεωρώ ότι με την αλλαγή τοποθέτησης εκπαιδευτικών, που έχουμε κάνει και τον εξορθολογισμό του, το Σεπτέμβριο θα έχουμε τα λιγότερα δυνατά κενά και οι καθηγητές και οι δάσκαλοι θα είναι στις τάξεις τους».

Για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε υπηρεσίες του Δημοσίου

«Οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί σε υπηρεσίες του Δημοσίου είναι περίπου 3.500. Όμως, αυτό δεν θα υπάρξει φέτος, γιατί δεν υπάρχει δυνατότητα. Όλοι οι αποσπασμένοι θα πάνε στις τάξεις τους. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία».

Για τις συγχωνεύσεις σχολείων

«Όσον αφορά στα θέματα των σχολείων, εκεί έχουμε ολοκληρώσει τις συγχωνεύσεις, δεν πρόκειται να υπάρξει καμία άλλη. Υπενθυμίζω ότι το 2011 ή το 2012, αν δεν κάνω λάθος, έγιναν 600 συγχωνεύσεις, πέρυσι περίπου  100 και φέτος πολύ λιγότερες. Ολοκληρώθηκαν, λοιπόν, οι συγχωνεύσεις. Και θα σας πω και κάτι ακόμη: από μια στιγμή και έπειτα αυτό γίνεται αντιπαραγωγικό και οικονομικά. Διότι μεγαλώνουν οι αποστάσεις και δεν μπορούν να καλυφθούν τα έξοδα. Επομένως όποια βελτίωση και όποια αλλαγή μπορούσε να γίνει σε επίπεδο συγχωνεύσεων σχολικών κτιρίων έχει σχεδόν ολοκληρωθεί».

 

Για τον ανασχεδιασμό της Τεχνικής Εκπαίδευσης

«Αυτό που θέλουμε να κάνουμε είναι να εξορθολογήσουμε την Τεχνική Εκπαίδευση. Γιατί, για πολλά χρόνια στον τόπο μας, η Τεχνική Εκπαίδευση ήταν το αποπαίδι της Εκπαίδευσης. Και αντί να μαθαίνουμε δεξιότητες στους νέους μας, τους ωθούσαμε όλους στην Γενική Παιδεία και μετά έμπαιναν στα Πανεπιστήμια και μετά στο Δημόσιο Τομέα. Αυτό στέρησε την κοινωνία μας και το εργατικό μας δυναμικό από δεξιότητες.

Εμείς θέλουμε να εξορθολογήσουμε την Τεχνική Εκπαίδευση και θέλουμε και τα ΕΠΑΛ, τα Τεχνικά Λύκεια και τη Μεταλυκειακή Εκπαίδευση - διότι μετά την Ανωτατοποίηση των ΤΕΙ υπήρξε ένα κενό στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Γι’ αυτό, αναβαθμίζουμε και τα Δημόσια ΙΕΚ.

Θέλουμε, επίσης, να εξορθολογήσουμε αυτήν την επικάλυψη που παρατηρείται. Να σας πω ένα παράδειγμα: Το επάγγελμα του Νοσηλευτή δίνεται και από τα ΕΠΑΛ και από τις ΕΠΑΣ και από τα ΙΕΚ και από τα ΤΕΙ και από τα Πανεπιστήμια. Αυτό δημιουργεί μία στρέβλωση στην αγορά εργασίας, έναν πληθωρισμό, κακή ποιότητα υπηρεσιών. Αυτό λοιπόν, πρέπει να το εξορθολογήσουμε. Όλα αυτά, λοιπόν, θα τα καταθέσουμε αυτήν την εβδομάδα στη Βουλή να αρχίσει η συζήτηση.

Το νομοσχέδιο  για το Γενικό Λύκειο και το Τεχνικό Λύκειο είναι απορία του Εθνικού Διαλόγου, που είχε γίνει επί πενταετίας και επ’ αυτού δεν υπήρξε διάσταση απόψεων. Είχαν ένα δίκιο οι συνάδελφοι του ΠΑΣΟΚ – με τους οποίους, παρεμπιπτόντως, έχουμε αρίστη συνεργασία - όσον αφορά το χρόνο κατάθεσης. Πράγματι, καθυστερήσαμε, αλλά ο λόγος είναι ότι είχαμε μια τρικομματική Κυβέρνηση, όποτε ο συγκερασμός των απόψεων ήταν λίγο δύσκολος.

 

Για τη στάση της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης

Περίμενα από την Αξιωματική Αντιπολίτευση, πέρα από την κριτική την οποία νομιμοποιείται να κάνει εκ της θεσμικής της θέσεως, να έχει και προτάσεις. Και αν έχω ένα παράπονο είναι ότι δεν υπάρχει ούτε μία πρόταση, ούτε μία, σε κανένα ζήτημα της εκπαίδευσης, περά από μία ισοπεδωτική καταστραφολογία. Είναι πρώτη φορά στη μεταπολίτευση που κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, για τον κρίσιμο χώρο της εκπαίδευσης, δεν έχει πρόγραμμα, δεν έχει πρόταση.

Το θέμα είναι ότι βρισκόμαστε σε μία πολύ κρίσιμη συγκυρία. Πρέπει να γίνουν αλλαγές ταυτόχρονα σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης, γιατί οι στρεβλώσεις έχουν σωρευτεί. Αντί, λοιπόν, η αξιωματική αντιπολίτευση να βοηθάει να προχωρήσουμε στην επόμενη μέρα, θέλει τη διατήρηση των κεκτημένων, των φέουδων, των προνομίων και των στρεβλώσεων. Αυτό νομίζω ότι αντιστρατεύεται το συμφέρον της συντριπτικής πλειοψηφίας του κοινωνικού συνόλου. Αντιθέτως, η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών είναι με τις μεταρρυθμίσεις, η συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας είναι με τις μεταρρυθμίσεις.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
γυμναστική.jpg
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Εξαγγελίες προσώρας κενές, για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση & Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
peripoliko_astynomia.jpg
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;
Υπάρχουν περισσότερες από μία εξηγήσεις γι΄ αυτή την κίνησή τους, που είναι μέρος της διαδικασίας ελέγχου ενός αυτοκινήτου
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;