Thumbnail
Ο νεοναζί Λαγός επιτίθεται σε διευθυντή, εκπαιδευτικούς και μαθητές

του Άκη Σωτηρόπουλου

Η απαράδεκτη και αήθης επίθεση του βουλευτή της Χ.Α. Λαγού προς το σχολείο που λειτουργεί στο ΕΚΚΝ Αυλώνα και κυρίως τον διευθυντή, τους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς αλλά και τους μαθητές, δίνει την ευκαιρία να τεθεί επί τάπητος το θέμα «Εκπαίδευση στα σωφρονιστικά καταστήματα».

Ας προηγηθεί, όμως μια πολύ σύντομη καταγραφή των γεγονότων για όσους δεν τα έχουν παρακολουθήσει. Στις 18/5 ο βουλευτής Λαγός καταθέτει επερώτηση στη Βουλή, στην οποία στοχοποιείται ο διευθυντής του σχολείου Πέτρος Δαμιανός με ανυπόστατες κατηγορίες, όπως ότι κατέχει τη θέση αυτή επί πολλά χρόνια, ότι διαλέγει τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο σχολείο αυτό , ότι παρέχει κάλυψη σε τρομοκράτες προσπαθώντας να τους εξασφαλίσει το δικαίωμα συμμετοχής στις πανελλήνιες εξετάσεις, ώστε μετά να δικαιούνται αδειών, και τέλος ότι ενέχεται σε οικονομικό σκάνδαλο που αφορά την ενεργειακή ανάπλαση του σχολικού κτηρίου.

Οι κατηγορίες αυτές είναι προφανώς ανυπόστατες, αλλά όχι τόσο «αθώες». Το όλο αφήγημα που προσπαθεί να στήσει η επερώτηση περιλαμβάνει ένα σχολείο-άντρο τρομοκρατών, έναν διευθυντή που τους υποθάλπει, και μια κοινωνία που κινδυνεύει, αν οι μαθητές πετύχουν την εισαγωγή τους στο πανεπιστήμιο και κάνουν χρήση του δικαιώματος των αδειών που εκ του νόμου δικαιούνται.

Πού αποβλέπει όμως το συγκεκριμένο αφήγημα; Σ’ έναν διπλό στόχο: Μακροπρόθεσμα, με τη συκοφαντία και τη λάσπη στο πρόσωπο του διευθυντή να χτυπηθεί συνολικά ο θεσμός της εκπαίδευσης εντός των σωφρονιστικών ιδρυμάτων, να υποβαθμιστεί, να περισταλούν τα δικαιώματα των κρατουμένων, με ευκτέο απώτερο σκοπό να σιγήσουν κάποια στιγμή αυτά τα «ενοχλητικά σχολεία». Βραχυπρόθεσμα, ο στόχος ήταν να διαμορφώσει αρνητικό κλίμα, ώστε να μην ικανοποιηθεί το αίτημα των κρατουμένων στον Κορυδαλλό που είναι υποψήφιοι στις Πανελλήνιες εξετάσεις του 2017, και ζητούν είτε οι εξετάσεις τους να διεξαχθούν εντός του Κορυδαλλού, με επιτηρητές επιλεγμένους με τα ίδια κριτήρια όπως και σε κάθε άλλο εξεταστικό κέντρο, είτε να μεταφερθούν στο Λύκειο του ΕΚΚΝ Αυλώνα. Γι’ αυτό και η σκόπιμη διαστρέβλωση ότι ο διευθυντής του σχολείου του Αυλώνα προσπαθεί να τους εξασφαλίσει το δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις. Όπως προκύπτει, οι κρατούμενοι αυτοί δε βρίσκονται στο ΕΚΚΝ Αυλώνα αλλά στον Κορυδαλλό. Αυτό όμως δεν εξυπηρετούσε το αφήγημα του Λαγού.

Το σχολείο που λειτουργεί από το 2000 στο ΕΚΚΝ Αυλώνα, όπως και κάθε εκπαιδευτική δομή εντός του σωφρονιστικού συστήματος, χρειάζονται την αμέριστη συμπαράσταση όλων των προοδευτικών και σκεπτόμενων ανθρώπων. Κόντρα σε κάθε λογική εκφασισμού και τρομολαγνείας πρέπει να προσεγγίσουμε το θέμα έχοντας στο μυαλό μας την προσφορά αυτών των εκπαιδευτικών δομών, που κάτω από συνθήκες δύσκολες, αντίξοες επιχειρούν να δημιουργήσουν ρωγμές φωτός σ’ ένα σύστημα σωφρονισμού που εκ φύσεως τις αποστρέφεται. Ο χώρος αυτού του άρθρου δεν επιτρέπει εκτενή αναφορά στο έργο αυτών των σχολείων και ιδιαίτερα αυτού του Αυλώνα, αλλά αρκεί να σκεφτεί κανείς τι σημαίνει να μπορούν να βρεθούν σ’ έναν σχολικό χώρο έφηβοι  που έχουν διαπράξει σοβαρά αδικήματα και που οι περισσότεροι δεν αγκαλιάστηκαν όσο έπρεπε από τα σχολεία στα οποία φοιτούσαν πριν τον εγκλεισμό τους. Ας σκεφτούμε, επίσης, τι σημαίνει η δυνατότητα να συμμετέχουν σε δεκάδες πολιτιστικά προγράμματα και μέσω αυτών ν’ ανοίγουν  πραγματικά ορίζοντες παιδείας αλλά και προοπτικές ουσιαστικής επανένταξης αυτών των παιδιών στην κοινωνία. Αυτά και άλλα πολλά είναι τα «δώρα» που προσφέρει στην ελληνική κοινωνία και το σχολείο του ΕΚΚΝ Αυλώνα και οι υπόλοιπες δομές εκπαίδευσης σε σωφρονιστικά ιδρύματα.

Ακόμη κι αν ξεχνάμε ότι «όπου ανοίγει ένα σχολείο, κλείνει μια φυλακή», ας μη μας διαφέυγει ότι κάθε κρατούμενος έχει στερηθεί μόνο την ελευθερία του. Επομένως, έχει κάθε δικαίωμα να απολαμβάνει τα υπόλοιπα αγαθά και κυρίως αυτό της εκπαίδευσης, που αποτελεί sine qua non προϋπόθεση για την υλοποίηση ενός βασικού αξιώματος του νομικού μας πολιτισμού: σκοπός της ποινής είναι ο σωφρονισμός του δράστη και όχι η εκδίκηση. Κατάκτηση από τον 5ο π.Χ. αιώνα (Πρωταγόρας) και τον Διαφωτισμό (Beccaria). Θα επιτρέψουμε σε κανέναν την αμφισβήτησή της;

Πηγή: selidodeiktis.edu.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pierrakakis new2
Πέντε ανεξάρτητοι βουλευτές σε Πιερρακάκη για ανελκυστήρες στο ΑΠΘ: «Να μην υπάρξουν ξανά περιστατικά που μπορεί να κοστίσουν τη ζωή φοιτητών»
Με ποιο τρόπο και πότε επιτέλους θα αντιμετωπιστούν τα μεγάλα προβλήματα των Φοιτητικών Εστιών, ρωτούν οι βουλευτές τον υπουργό Παιδείας
Πέντε ανεξάρτητοι βουλευτές σε Πιερρακάκη για ανελκυστήρες στο ΑΠΘ: «Να μην υπάρξουν ξανά περιστατικά που μπορεί να κοστίσουν τη ζωή φοιτητών»
Φοιτητές
ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ: «Πολιτική εγκατάλειψης και αποδόμησης του δημοσίου πανεπιστημίου από τη ΝΔ»
«Τα πανεπιστήμια της περιφέρειας της χώρας στα οποία έχουν επενδυθεί πολλά εκατομμύρια του ελληνικού λαού, άρχισαν ήδη να φυλλορροούν»
ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ: «Πολιτική εγκατάλειψης και αποδόμησης του δημοσίου πανεπιστημίου από τη ΝΔ»