Συναγερμός στον ΟΣΕ: Έψαχναν απεγνωσμένα για 20 λεπτά αμαξοστοιχία στον σταθμό της Οινόης
Οι περιπέτειες και η ταλαιπωρία των επιβατών της ιταλικής Hellenic Train δεν έχουν τέλος εξαιτίας των συνεχιζόμενων βλαβών στα τρένα

Σε κρίσιμο σταυροδρόμι που απαιτεί τη λήψη οριστικών αποφάσεων για το παρόν και το μέλλον των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα βρίσκεται ο ελληνικός σιδηρόδρομος.

Οι καθημερινές δυσλειτουργίες στην εκτέλεση του έτσι κι αλλιώς περιορισμένου προγράμματος των επιδοτούμενων δρομολογίων, η πύκνωση των «περιστατικών ασφαλείας» στην κίνηση των αμαξοστοιχιών, τα διογκούμενα χρέη των Ιταλών (Hellenic Train) προς το Δημόσιο (ΟΣΕ) και η απουσία επενδύσεων για τον εκσυγχρονισμό του τροχαίου υλικού ναρκοθετούν την όποια προσπάθεια της κυβέρνησης για ανάκτηση της εμπιστοσύνης στο τρένο.

Εναν χρόνο μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών και λίγους μήνες μετά τις καταστροφές που προκάλεσε στη σιδηροδρομική υποδομή η κακοκαιρία «Daniel», οι περιπέτειες και η ταλαιπωρία των επιβατών της ιταλικής Hellenic Train δεν έχουν τέλος εξαιτίας και των συνεχιζόμενων βλαβών στα τρένα!

Το τρένο που… χάθηκε

Χαρακτηριστικό είναι το περιστατικό την περασμένη Παρασκευή. Νωρίς το πρωί σήμανε συναγερμός στο προαστιακό δίκτυο της Αθήνας για μια αμαξοστοιχία που «χάθηκε» ξαφνικά και την αναζητούσαν οι σταθμάρχες του ΟΣΕ.

Το νέο «θρίλερ» αφορούσε την αμαξοστοιχία «1535», η οποία στις 7.11 το πρωί επρόκειτο να εκτελέσει το δρομολόγιο Χαλκίδα – Αθήνα. Η συγκεκριμένη αμαξοστοιχία μετά την επιβίβαση σε αυτήν των επιβατών με προορισμό την Αθήνα διαπιστώθηκε ότι ήταν αδύνατον να ξεκινήσει λόγω σοβαρής βλάβης.

Η μηχανοδηγός της εν λόγω αμαξοστοιχίας, ενώ έπρεπε να ενημερώσει αρμοδίως για τη βλάβη και τους σταθμάρχες του ΟΣΕ – πέραν των υπευθύνων της Hellenic Train – δεν προέβη σε αυτή την ενέργεια, ενώ δεν απαντούσε ούτε στις επαναλαμβανόμενες κλήσεις τους.

Το αποτέλεσμα ήταν ο σταθμάρχης της Οινόης, που περίμενε μάταια την αμαξοστοιχία να φτάσει στον σταθμό του στις 7.30 το πρωί, να αρχίσει να την αναζητά, σημαίνοντας ταυτοχρόνως συναγερμό, καθώς φοβήθηκε για τα «χειρότερα».

Κάποια στιγμή, όταν κατάφερε να μιλήσει με τη μηχανοδηγό, ενημερώθηκε από την ίδια ότι το τρένο είχε «μείνει» από βλάβη και δεν ξεκίνησε καν το δρομολόγιο παραμένοντας ακινητοποιημένο στον σταθμό της Χαλκίδας.

Εκτιμάται ότι ο σταθμάρχης της Οινόης αναζητούσε τη μηχανοδηγό επί 20 λεπτά… Στο μεταξύ, οι επιβάτες που περίμεναν να αναχωρήσουν για την Αθήνα παραμένοντας μέσα στο τρένο άρχισαν να αγανακτούν.

Στην προσπάθειά τους να ενημερωθούν για το πότε τελικά θα ξεκινούσε το δρομολόγιό τους δεν έπαιρναν κάποια συγκεκριμένη απάντηση.

Μεταξύ των επιβατών υπήρχε και εισαγγελέας, που αναγκάστηκε να καλέσει την Αστυνομία, αφενός για να καταγραφεί το συμβάν και αφετέρου για να δοθεί κάποια συγκεκριμένη απάντηση στον κόσμο που αγωνιούσε για την τύχη του δρομολογίου.

Επιδημία βλαβών

Οι βλάβες στα τρένα εξελίσσονται σε μεγάλη πληγή για τις σιδηροδρομικές μετακινήσεις. Κατά τους τελευταίους 11 μήνες καταγράφηκαν συνολικά 570 βλάβες (σχεδόν δύο βλάβες την ημέρα) σε προαστιακά και υπεραστικά τρένα.

Σιδηροδρομικές πηγές συνδέουν τα συχνά περιστατικά βλαβών με την πλημμελή συντήρηση του τροχαίου υλικού, η οποία έχει περάσει επίσης στην ιταλική εταιρεία μέσω της εξαγοράς της εταιρείας συντήρησης ΕΕΣΣΤΥ.

Είναι χαρακτηριστικές οι καταγγελίες των εργαζομένων, οι οποίες αναφέρουν ότι τα τρένα που χρησιμοποιεί η Hellenic Train και ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο (ΓΑΙΑΟΣΕ) έχουν αφεθεί στην τύχη τους (χωρίς ανταλλακτικά, με σοβαρότατες ελλείψεις σε τεχνικό προσωπικό στις βάσεις συντήρησης κ.λπ.).

Το μέλλον των Ιταλών

Οι νέες αρρυθμίες στο σιδηρόδρομο, η συνεχιζόμενη συσσώρευση χρεών της ιταλικής Hellenic Train προς τον ΟΣΕ (ξεπερνούν πλέον τα 100 εκατ. ευρώ) για τη χρήση της υποδομής του και τη τύχη του διαγωνισμού για το Θριάσιο ΙΙ, του δεύτερου εμπορευματικού κέντρου στον Ασπρόπυργο, επαναφέρουν στο προσκήνιο φήμες σχετικά με το μέλλον των Ιταλών στην Ελλάδα.

Τις φήμες αυτές ενισχύουν η απροθυμία, μέχρι στιγμής, της Hellenic Train για επενδύσεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο, όπως και ο «άγνωστος Χ» των αποζημιώσεων που θα καταβληθούν για το δυστύχημα στα Τέμπη.

Από την άλλη, μπορεί το Ελληνικό Δημόσιο να «εκδιώξει» τους Ιταλούς της FS από την Hellenic Train; Σιδηροδρομικές πηγές υποστηρίζουν ότι το Δημόσιο «μπορεί να το κάνει και τα εργαλεία που έχει είναι πολλά».

Πηγή:  «Τα ΝΕΑ»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας
Αποκάλυψη alfavita.gr: Επιστολή-κόλαφος προς το Fund που προσπάθησε να απαγορεύσει στους εκπαιδευτικούς αναρτήσεις πολιτικού, οικονομικού ή θρησκευτικού χαρακτήρα
ΟΙΕΛΕ: Η επιχειρηματική ελευθερία υποχωρεί μπροστά σε θεμελιώδη ατομικά δικαιώματα όπως είναι η ελευθερία λόγου και έκφρασης αλλά και διεκδίκησης...
Αποκάλυψη alfavita.gr: Επιστολή-κόλαφος προς το Fund που προσπάθησε να απαγορεύσει στους εκπαιδευτικούς αναρτήσεις πολιτικού, οικονομικού ή θρησκευτικού χαρακτήρα
o-teachers-facebook_15.jpg
Μεγάλη νίκη και δικαίωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών - Πονοκέφαλος του υπουργείου και όσων διευθυντών προχώρησαν σε διώξεις
Αλήθεια, σε ποιο επίπεδο διάλυσης και στρατηγικής ήττας θα είχαν φτάσει σήμερα οι εκπαιδευτικοί εάν με τις μαζικές τους Γενικές Συνελεύσεις τον...
Μεγάλη νίκη και δικαίωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών - Πονοκέφαλος του υπουργείου και όσων διευθυντών προχώρησαν σε διώξεις
stratiotikes_sholes_1.jpg
Στρατιωτικές Σχολές: «Κύμα» παραιτήσεων με 1 στους 4 σπουδαστές να αποχωρεί από τις Σχολές Υπαξιωματικών!
Παρά τις εξαγγελίες για αναβάθμιση με αυξήσεις μισθών
Στρατιωτικές Σχολές: «Κύμα» παραιτήσεων με 1 στους 4 σπουδαστές να αποχωρεί από τις Σχολές Υπαξιωματικών!