πανελληνιες
«Γι’ άλλη μία φορά, η επιστήμη της Φυσικής παρουσιάζεται με απόλυτα στρεβλή εικόνα, αφού όλα τα θέματα αναφέρονται σε ένα παράλληλο σύμπαν, που δεν έχει καμία σχέση με τα καθημερινά φυσικά φαινόμενα»...

Τελειωμό δεν έχουν οι επικριτικές ανακοινώσεις κατά της ΚΕΕ για τα εξωπραγματικά θέματα που επέλεξε χτες στη Φυσική των πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ, τα οποία, επιπλέον, απαιτούσαν για τη λύση τους περισσότερο χρόνο από όσο διέθεταν οι εξεταζόμενοι...

Σε ανακοίνωσή της, η Πανελλήνια Ένωση Υπευθύνων Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών επιστημών (ΠΑΝΕΚΦΕ) κάνει λόγο για τερατώδεις και εξωπραγματικές  διατάξεις όπως αυτές του τέταρτου θέματος παρουσιάζονται σαν απόλυτα φυσιολογικές και η επιστήμη της Φυσικής παρουσιάζεται σαν μια διαδικασία επίλυσης ασυνήθιστων και σύνθετων γρίφων.

Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν μάλιστα ότι «πρέπει να τεθεί το θέμα της αξιολόγησης των θεμάτων και των θεματοδοτών/τριών στις Πανελλήνιες Εξετάσεις» και προσθέτουν ότι τα θέματα των φετινών εξετάσεων δεν πρόκειται να επηρεάσουν μόνο τους μαθητές που διαγωνίστηκαν φέτος, αλλά και τις επόμενες γενιές γιατί ορίζουν την  κατεύθυνση στην  διδασκαλία του μαθήματος τόσο στα σχολεία όσο και στα φροντιστήρια. 

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΑΝΕΚΦΕ

Tα φετινά θέματα Φυσικής χαρακτηρίστηκαν από τους περισσότερους ως δυσκολότερα και πιο απαιτητικά από τα θέματα προηγούμενων εξετάσεων. 

Το κρίσιμο ερώτημα  είναι προς ποια κατεύθυνση  ήταν αυξημένη η δυσκολία αυτή και αν ήταν σε συμφωνία με τους διδακτικούς στόχους που έχουν τεθεί από το Υπουργείο.

Σύμφωνα με την  Υπουργική Απόφαση με Αριθμ. 104182/Δ2 του 2022 :

 “Το δεύτερο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχεται η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική ικανότητα των μαθητών/-τριών, καθώς και οι νοητικές δεξιότητες που απέκτησαν κατά την εκτέλεση των εργαστηριακών ασκήσεων ή άλλων πειραματικών δραστηριοτήτων που έγιναν στο πλαίσιο του μαθήματος…”( η υπογράμμιση δική μας) 

Παρατηρούμε ότι στο δεύτερο θέμα δεν υπάρχει παρά μόνο μια αναφορά σε πείραμα, η οποία μάλιστα είναι προσχηματική εφόσον δεν διευκρινίζεται τίποτα παραπάνω για αυτό και δεν υπάρχει κάποιο πείραμα, από τα προτεινόμενα στις οδηγίες διδασκαλίας, στο οποίο να αναφέρεται. Πουθενά αλλού μέσα στα θέματα δεν υπάρχει αναφορά σε πειραματική διαδικασία ή πειραματική διάταξη.

Κατά συνέπεια για άλλη μια χρονιά απουσιάζει από τα θέματα η εργαστηριακή πρακτική, παρόλο που αυτή αναφέρεται με σαφήνεια στο πρόγραμμα σπουδών και στις οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος της Φυσικής, πράγμα που σημαίνει ότι τα θέματα δεν εξετάζουν ένα σημαντικό τμήμα της διδακτέας ύλης. Στον αντίποδα τερατώδεις και εξωπραγματικές  διατάξεις όπως αυτές του τέταρτου θέματος παρουσιάζονται σαν απόλυτα φυσιολογικές και η επιστήμη της Φυσικής παρουσιάζεται σαν μια διαδικασία επίλυσης ασυνήθιστων και σύνθετων γρίφων. Γι’ άλλη μία φορά, η επιστήμη της Φυσικής παρουσιάζεται με απόλυτα στρεβλή εικόνα, αφού όλα τα θέματα αναφέρονται σε ένα παράλληλο σύμπαν, που δεν έχει καμία σχέση με τα καθημερινά φυσικά φαινόμενα και τις σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές που βασίζονται κυρίως στη Φυσική.

Στα χρόνια που η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων έχει τεθεί μετ’ επιτάσεως θεωρούμε ότι πρέπει να τεθεί το θέμα της αξιολόγησης των θεμάτων και των θεματοδοτών/τριών στις Πανελλήνιες Εξετάσεις. Επιπλέον πρέπει να τονιστεί ότι τα θέματα των φετινών εξετάσεων δεν πρόκειται να επηρεάσουν μόνο τους μαθητές που διαγωνίστηκαν φέτος, αλλά και τις επόμενες γενιές γιατί ορίζουν την  κατεύθυνση στην  διδασκαλία του μαθήματος τόσο στα σχολεία όσο και στα φροντιστήρια. 

 

Ειδήσεις, θέματα και λύσεις για Πανελλήνιες 2024 - Βάσεις εισαγωγής

Μηχανογραφικό: Διαφοροποιήσεις στις επιλογές των υποψηφίων και επιλογές που εκπλήσσουν

Βάσεις εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές

Φτιάξε σωστά το Μηχανογραφικό σου με την βοήθεια των πιο εξειδικευμένων συμβούλων επαγγελματικού προσανατολισμού

Τι σημαίνει η φράση «οι καιροί ου μενετοί»;

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pada
ΠΑ.Δ.Α.: Και τα 8 Τμήματα της Σχολής Μηχανικών αποκτούν τη δυνατότητα ένταξης σε Πολυτεχνική Σχολή
Kαι τα οκτώ Τμήματα της Σχολής Μηχανικών του ΠΑΔΑ αποκτούν τη δυνατότητα ένταξης σε Πολυτεχνική Σχολή, μετά και την έκδοση των σχετικών ΚΥΑ που...
ΠΑ.Δ.Α.: Και τα 8 Τμήματα της Σχολής Μηχανικών αποκτούν τη δυνατότητα ένταξης σε Πολυτεχνική Σχολή