Τελειωμό δεν έχουν οι επικριτικές ανακοινώσεις κατά της ΚΕΕ για τα εξωπραγματικά θέματα που επέλεξε χτες στη Φυσική των πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ, τα οποία, επιπλέον, απαιτούσαν για τη λύση τους περισσότερο χρόνο από όσο διέθεταν οι εξεταζόμενοι...
Σε ανακοίνωσή της, η Πανελλήνια Ένωση Υπευθύνων Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών επιστημών (ΠΑΝΕΚΦΕ) κάνει λόγο για τερατώδεις και εξωπραγματικές διατάξεις όπως αυτές του τέταρτου θέματος παρουσιάζονται σαν απόλυτα φυσιολογικές και η επιστήμη της Φυσικής παρουσιάζεται σαν μια διαδικασία επίλυσης ασυνήθιστων και σύνθετων γρίφων.
Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν μάλιστα ότι «πρέπει να τεθεί το θέμα της αξιολόγησης των θεμάτων και των θεματοδοτών/τριών στις Πανελλήνιες Εξετάσεις» και προσθέτουν ότι τα θέματα των φετινών εξετάσεων δεν πρόκειται να επηρεάσουν μόνο τους μαθητές που διαγωνίστηκαν φέτος, αλλά και τις επόμενες γενιές γιατί ορίζουν την κατεύθυνση στην διδασκαλία του μαθήματος τόσο στα σχολεία όσο και στα φροντιστήρια.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΑΝΕΚΦΕ
Tα φετινά θέματα Φυσικής χαρακτηρίστηκαν από τους περισσότερους ως δυσκολότερα και πιο απαιτητικά από τα θέματα προηγούμενων εξετάσεων.
Το κρίσιμο ερώτημα είναι προς ποια κατεύθυνση ήταν αυξημένη η δυσκολία αυτή και αν ήταν σε συμφωνία με τους διδακτικούς στόχους που έχουν τεθεί από το Υπουργείο.
Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση με Αριθμ. 104182/Δ2 του 2022 :
“Το δεύτερο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχεται η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική ικανότητα των μαθητών/-τριών, καθώς και οι νοητικές δεξιότητες που απέκτησαν κατά την εκτέλεση των εργαστηριακών ασκήσεων ή άλλων πειραματικών δραστηριοτήτων που έγιναν στο πλαίσιο του μαθήματος…”( η υπογράμμιση δική μας)
Παρατηρούμε ότι στο δεύτερο θέμα δεν υπάρχει παρά μόνο μια αναφορά σε πείραμα, η οποία μάλιστα είναι προσχηματική εφόσον δεν διευκρινίζεται τίποτα παραπάνω για αυτό και δεν υπάρχει κάποιο πείραμα, από τα προτεινόμενα στις οδηγίες διδασκαλίας, στο οποίο να αναφέρεται. Πουθενά αλλού μέσα στα θέματα δεν υπάρχει αναφορά σε πειραματική διαδικασία ή πειραματική διάταξη.
Κατά συνέπεια για άλλη μια χρονιά απουσιάζει από τα θέματα η εργαστηριακή πρακτική, παρόλο που αυτή αναφέρεται με σαφήνεια στο πρόγραμμα σπουδών και στις οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος της Φυσικής, πράγμα που σημαίνει ότι τα θέματα δεν εξετάζουν ένα σημαντικό τμήμα της διδακτέας ύλης. Στον αντίποδα τερατώδεις και εξωπραγματικές διατάξεις όπως αυτές του τέταρτου θέματος παρουσιάζονται σαν απόλυτα φυσιολογικές και η επιστήμη της Φυσικής παρουσιάζεται σαν μια διαδικασία επίλυσης ασυνήθιστων και σύνθετων γρίφων. Γι’ άλλη μία φορά, η επιστήμη της Φυσικής παρουσιάζεται με απόλυτα στρεβλή εικόνα, αφού όλα τα θέματα αναφέρονται σε ένα παράλληλο σύμπαν, που δεν έχει καμία σχέση με τα καθημερινά φυσικά φαινόμενα και τις σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές που βασίζονται κυρίως στη Φυσική.
Στα χρόνια που η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων έχει τεθεί μετ’ επιτάσεως θεωρούμε ότι πρέπει να τεθεί το θέμα της αξιολόγησης των θεμάτων και των θεματοδοτών/τριών στις Πανελλήνιες Εξετάσεις. Επιπλέον πρέπει να τονιστεί ότι τα θέματα των φετινών εξετάσεων δεν πρόκειται να επηρεάσουν μόνο τους μαθητές που διαγωνίστηκαν φέτος, αλλά και τις επόμενες γενιές γιατί ορίζουν την κατεύθυνση στην διδασκαλία του μαθήματος τόσο στα σχολεία όσο και στα φροντιστήρια.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη