Thumbnail
Βιολογία κατεύθυνσης

Σύμφωνα με τους συγγραφείς του παραπάνω βιβλίου, « αν έχει γίνει αμοιβαία μετατόπιση
ανάμεσα στα χρωμοσώματα  3 και 21, που αποτελεί και εικόνα του σχολικού βιβλίου
(στο θέμα Α και Β χρωμοσώματα), που αφορά τον μεγάλο βραχίονα κάθε χρωμοσώματος, στη ΜΕΙΩΣΗ I  σχηματίζεται μία σταυροειδής ή τετραξονική δομή. Έτσι τα ομόλογα χρωμο-
σώματα μπορούν να διαχωριστούν με αρκετούς διαφορετικούς τρόπους, όπως φαίνεται στο σχήμα και να προκύπτουν 6 (έξι) πιθανοί διαφορετικοί γαμέτες»………… « φαίνεται όμως, ότι οι διάφοροι τρόποι διαχωρισμού δεν συμβαίνουν με την ίδια συχνότητα κατά την μείωση».

βιολογία κατεύθυνσης, θέματα βιολογίας, λύσεις βιολογίας, απαντήσεις πανελληνίων, λύσεις πανελλαδικών
    Αυτή είναι η μοναδική επιστημονική αλήθεια για τον αριθμό των δυνατών γαμετών στο θέμα  Δ2 και φυσικά είναι άστοχο το ερώτημα Δ3, που ζητά από τους μαθητές ποσοστά.
    Επειδή ως Βιολόγοι καθηγητές, έχουμε την υποχρέωση να υπερασπιστούμε πρώτα τους
μαθητές μας και τους γονείς τους και στη συνέχεια τους εαυτούς μας και την επιστήμη
που διδαχθήκαμε, θα πρέπει να ζητήσουμε από την επιτροπή των θεμάτων:
1. Όσοι υποψήφιοι θεωρώντας την χρωμοσωμική σύσταση του ζυγωτού  (ΑαΒβ) ως γονό-
     τυπο και απάντησαν έτσι στο Δ2:  4  γαμέτες (ΑΒ, Αβ, Αβ, αβ) και στο Δ3: 50% για φυσιο-
     λογικό φαινότυπο και 25% για φυσιολογικό γονότυπο, να βαθμολογηθεί ως ΣΩΣΤΟ.
2. Όσοι υποψήφιοι γνωρίζοντας την σωστή διαδικασία ( ο καθηγητής τους σε απορία
    μαθητή, τι εννοεί το σχ. Βιβλίο «κατά το ζευγάρωμα των χρωμοσωμάτων στη μειωτική
    διαίρεση προκύπτουν και μη φυσιολογικοί γαμέτες», εξήγησε σύμφωνα με τα παραπάνω)
    απάντησαν στο Δ2 : 6 (έξι) γαμέτες και στο Δ3 : 2/6 για φυσιολογικό φαινότυπο και 1/6
    για φυσιολογικό καρυότυπο, ή δεν έδωσαν ποσοστά, να βαθμολογηθεί ως ΣΩΣΤΟ.
3. Μερικοί υποψήφιοι, όπως διάβασα στο διαδίκτυο, παρασυρόμενοι από την διατύπωση
    «να γράψετε ΟΛΟΥΣ τους πιθανούς γονότυπους του ενήλικα, έβγαλαν και γαμέτες από
    μη διαχωρισμό ζεύγους ομολόγων χρωμοσωμάτων και μη αποχωρισμό αδελφών
    χρωματίδων (σύμφωνα με ότι έχουν διδαχθεί) , αδυνατώντας έτσι να απαντήσουν στο Δ3
    που απαιτούσε ποσοστά.
    Αν κάποιοι, σύμφωνα με τις απαντήσεις που έδωσαν στη δημοσιότητα (βιολόγοι ένωσης βιοεπιστημόνων, ομάδα βιολόγων Ο.Ε.Φ.Ε και διάφορα μεγαλοφροντηστήρια των Αθηνών),  πιστεύουν ότι οι υποψήφιοι που απάντησαν σύμφωνα με την παρατήρηση 2 και 3 δεν γνωρίζουν Βιολογία και πρέπει να χάσουν τα ερωτήματα Δ2 και Δ3,υπάρχουν και άλλοι που πιστεύουν  το αντίθετο και το υπερασπίζονται.

Ευχαριστώ πολύ για την φιλοξενία.
ΚΟΒΑΝΗΣ ΛΟΥΚΑΣ (ΒΙΟΛΟΓΟΣ)
ΚΕΡΚΥΡΑ 24 / 5 /2015

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα