Thumbnail
του Μιχάλη Πετρόπουλου

Την Τρίτη, 16 του τρέχοντος μήνα, ο γνωστός συνδικαλιστής κος Δημήτρης Μπράτης δημοσίευσε ένα σύντομο, αλλά πύρινο κείμενο, που ούτε λίγο ούτε πολύ ήταν μια προκλητική επίθεση εναντίον όλων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών.

                Στο κείμενό του χαρακτηρίζει συλλήβδην τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς "γνωστούς" των ιδιοκτητών, προσληφθέντες "στον τόπο κατοικίας τους" και στο τέλος τονίζει ότι  "η προσμέτρηση της προϋπηρεσίας στα ιδιωτική εκπαίδευση θα τινάξει τους πίνακες στον αέρα". Ατεκμηρίωτα επιχειρήματα, σε ένα προφανώς συντεχνιακό κείμενο, προκειμένου να ικανοποιήσει τις κανιβαλιστικές τάσεις των ψηφοφόρων του. Δεν υπάρχει ούτε ένας πίνακας, κάποια παράθεση στοιχείων που να ενισχύουν τα λεγόμενά του, παρά γενικόλογες αναφορές, με σαφή προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων και εμπάθειας.

                Πρώτα απ' όλα κε Μπράτη, θα θέλαμε να γνωρίζαμε ξεκάθαρα τις απόψεις σας για την ιδιωτική εκπαίδευση.  Αν είστε εναντίον της ιδιωτικής εκπαίδευσης, ας ζητούσατε από τους γνωστούς σας πρώην υπουργούς Παιδείας, των υπερ-μνημονιακών κομμάτων, να άλλαζαν το Σύνταγμα και να εξοστράκιζαν από το ελληνικό εκπαιδευτικό τα ιδιωτικά σχολεία.  Αλλά, απ' όσο μπορούμε να θυμηθούμε, αυτοί έκλειναν ό,τι δημόσιο μπορούσαν κι έστελναν μαζικά μαθητές στα ιδιωτικά. Ο νομοθέτης, ορθά, εντάσσει τους παρόχους εκπαίδευσης τόσο τους δημοσίους όσο και τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς. Και οι δύο παρέχουν έργο, ουσιαστικό και μνημειώδες, με εμπόδια δυσθεώρητα και ανταμοιβή ελάχιστη.

                Η τοποθέτησή σας ότι οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί είναι «γνωστοί» ή «τσιράκια» των ιδιοκτητών αποδεικνύει ότι μάλλον δε γνωρίζετε παρά ελάχιστα σχετικά με την ιδιωτική εκπαίδευση. Ναι, μπορεί κάποιοι να είναι γνωστοί, αλλά η συντριπτική πλειοψηφία δεν έχει καμία απολύτως σχέση. Αν έστω και λίγο είχατε παρακολουθήσει τα τεκταινόμενα στην ιδιωτική εκπαίδευση θα γνωρίζατε τις μάχες που έδιναν και δίνουν οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί με τους εργοδότες τους στα δικαστήρια και στις επιθεωρήσεις εργασίας για τις συνθήκες υπό τις οποίες εργάζονται και αμείβονται. Θα γνωρίζατε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών εργάζεται με ωράρια εξοντωτικά, απλήρωτες υπερωρίες, "εθελοντικά" φροντιστήρια εκτός προγράμματος και πάει λέγοντας. Αλλά, συνδικαλιστή κε Μπράτη, δεν ακόυσαμε ποτέ από το στόμα σας έστω έναν λόγο στήριξης όταν διασύρονταν οι εκπαιδευτικοί από τους ιδιοκτήτες, με τις ευλογίες των υπουργών που ως συνδικαλιστής υπηρετήσατε και υπηρετείτε στα κόμματά τους. Και τώρα, προς τιμήν της τρέχουσας ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, γίνεται προσπάθεια να μπει μια τάξη στην ασυδοσία των "φίλων" εργοδοτών μας, που πιθανά να σας ενοχλεί.

                Κι αν, όπως ισχυρίζεστε, οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί ήταν "φιλαράκια" των ιδιοκτητών, δεν θα έδιναν τόσους αγώνες για περίεργες πιστοποιήσεις, παράνομες εκχωρήσεις πτυχίων κλπ διαφόρων ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων. Μάχες που γίνονται με συνέπεια και συνέχεια, συχνά με απειλές και διώξεις. Αλλά τις τολμάνε. Κάντε έναν κόπο και επισκεφθείτε το site της ΟΙΕΛΕ να μάθετε μερικά πράγματα και μετά σχολιάστε. Και κυρίως πείτε μας πόσους τέτοιους αγώνες, πέραν του βολέματος των ημετέρων, έχουν γίνει από δημόσιους συνδικαλιστές.

                Εξάλλου, για την πληρότητα της ενημέρωσης, θα μπορούσατε να αναφέρετε ότι το υπό κατάθεση πολυνομοσχέδιο απαγορεύει τις αναιτιολόγητες και αυθαίρετες απολύσεις ιδιωτικών εκπαιδευτικών (κάτι θα έχετε ακούσει τόσον καιρό, δεν μπορεί), οπότε δεν θα σας είναι πλέον "πρόβλημα" και "εμπόδιο".

                Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί είναι εργαζόμενοι σκληρά, σε συνθήκες που κάποιοι που μιλούν εκ του ασφαλούς και ως αιρετοί βλέπουν την αίθουσα με το κυάλι, δεν τις έχουν δει ούτε στους εφιάλτες τους. Άνθρωποι που εργάζονταν με τον ίδιο μέχρι πρότινος μισθό, όπως του δημοσίου, για την ίδια, τουλάχιστον, παροχή υπηρεσίας στους μαθητές όπως και οι δημόσιοι συνάδελφοί τους. Έχετε ρωτήσει τι μισθούς λαμβάνουν, πλέον, οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, μετά τις "παρεμβάσεις" των προηγούμενων υπουργών; Είναι μισθοί που δίνονται σε "φιλαράκια"; Γιατί δεν είπατε ένα σχόλιο όταν μεταφέθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας στο Υπουργείο Εργασίας, επί των γνωστών μνημονιακών κυβερνήσεων κε Μπράτη - τις γνωρίζετε καλά- ώστε οι εργοδότες να μπορούν να απολύουν κατά βούληση, να αμείβουν κατά το δοκούν και να ορίζουν το ωράριο ανάλογα με τα κέφια τους; Τι συμβαίνει και ξαφνικά θυμηθήκατε τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς;

                Για το ότι εργάζονται στον τόπο κατοικίας τους είναι ως επιχείρημα, τουλάχιστον, αστείο. Όλοι σχεδόν οι εκπαιδευτικοί έχουν κάνει αίτηση πρόσληψης στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, είτε εργάζονται  στα φροντιστήρια (γι' αυτούς τους ταλαίπωρους κε Μπράτη κανένα σχόλιο;) είτε στη δημόσια εκπαίδευση. Θα περιμέναμε από έναν συνδικαλιστή να γνωρίζει καλά ότι ένας νέος άνθρωπος, που θέλει να εργαστεί στο αντικείμενο που σπούδασε και αγαπά, κτυπά πόρτες και προσπαθεί να ενταχθεί στην παραγωγή. Πολλοί εκ των εκπαιδευτικών που εργάζονται στην ιδιωτική εκπαίδευση δεν είναι "ντόπιοι", όπως τους εννοείτε. Σπούδασαν στις μεγάλες πόλεις, εκεί βρήκαν εργασία, εκεί έμειναν. Με την αργοπορία που γίνονται οι προσλήψεις στο δημόσιο και τη φθίνουσα πορεία της επαρχίας, είναι λογικό ότι έμειναν κι εργάζονται στον τόπο σπουδών τους, όχι στον τόπο καταγωγής τους. Ψιλά γράμματα αυτά για εσάς, αλλά ως συνδικαλιστής παλαιάς κοπής σας ενδιαφέρει να δημιουργείτε εντυπώσεις, ιδίως σε εποχές σκληρές.

                Όσο για την αλλοίωση των πινάκων, είναι προκλητικό να το λέτε κε Μπράτη. Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί είναι ελάχιστοι και η όποια "αλλοίωση" είναι ανάξια λόγου. Θα ήθελα, όμως, κε Μπράτη, να μας γνωστοποιήσετε κάποιο κείμενό σας, γιατί δεν έχουμε κάτι υπόψη μας, για την αλλοίωση των πινάκων που έγινε με τις ανεκδιήγητες "ενισχυτικές" και "πρόσθετες", όπου ουκ ολίγοι διευθυντές δημοσίων σχολείων ανέτρεψαν δεδομένα δεκαετιών, με εικονικές υπηρεσίες συγγενών και φίλων. Εκεί δεν υπήρξε αλλοίωση των πινάκων; Εκεί δε βρέθηκαν κάποια "δικά μας" παιδιά, που δεν κουνήθηκαν από το σπιτάκι τους, όπως επικαλείστε,  με προϋπηρεσίες σε βάρος εντίμων, που περίμεναν στη σειρά τους; Θέλετε να συζητήσουμε για κάτι πληρωμένα σεμινάρια των τριακοσίων ωρών(!!!) που αλλοίωσαν τους πίνακες στα όρια, με την "έμπνευση" της ειδικής αγωγής; Θέλετε να συζητήσουμε για την Ολυμπιακή παιδεία; Ή μήπως να συζητήσουμε για τους ευάριθμους που "υπηρέτησαν" από το σπίτι τους σε άγονες γραμμές, δυσπρόσιτα και με πολλά μόρια σχολεία, και με τις ευλογίες πολλών αιρετών και μη έχαιραν διαρκών αποσπάσεων; Εκεί έγιναν πάρτι κε Μπράτη και πραγματικά θα θέλαμε κάποιο σχετικό κείμενό σας.  Όχι εδώ, που ζητάτε λειτουργοί με δεκαετίες στην πλάτη τους, που συχνά απολύθηκαν με σκαιά και μαφιόζικη μεθόδευση, να αγνοηθούν από το υπουργείο. Το γιατί, προφανώς εσείς το γνωρίζετε.

                Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί κε Μπράτη είναι στις αίθουσες, όπως και η πληθώρα των εντίμων δημοσίων συναδέλφων τους. Δε γυροβολούν στα υπουργεία, ούτε κάνουν τραπέζια και συγκεντρώσεις υπέρ βουλευτών (έτσι δεν είναι;) για να τους εξυπηρετήσουν. Οι ιδιοκτήτες μπορεί, οι εκπαιδευτικοί όχι. Άλλων συνήθειες είναι αυτές. Είναι μαχητές, όπως όλοι οι εκπαιδευτικοί που αγωνίζονται μέσα στην αίθουσα, με συνθήκες που συχνά είναι ντροπιαστικές. Επιπλέον, για την ποιότητα και την επάρκεια των ιδιωτικών εκπαιδευτικών μπορείτε να ρωτήσετε όσους διευθυντές δημοσίων σχολείων συνεργάστηκαν μαζί τους. Πριν κρίνετε, αναζητήστε και ρωτήστε. Και μετά ξανασχολιάζουμε.

                Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι η παιδεία κε Μπράτη, κι όχι το βόλεμα. Αυτό πρέπει να λύσουμε, αυτό πρέπει να βάλουμε σε προτεραιότητα. Όχι το βόλεμα. Και δεν είναι διόλου ασήμαντη η ευθύνη τού συνδικαλισμού παλαιάς κοπής για την κατηφόρα της Παιδείας, κι όχι μόνο.

                Εμείς επιστρέφουμε στην αίθουσα. Εσείς ικανοποιείστε τους ψηφοφόρους σας.

                Καλή σας συνέχεια.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

anergia-elstat.jpg
Εξαήμερη εργασία: 690 επιχειρήσεις μέχρι στιγμής έχουν κάνει αίτηση – Η συντριπτική πλειοψηφία δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις
«Εργάνη»: 690 επιχειρήσεις μέχρι στιγμής έχουν κάνει αίτηση για χρήση της 6ήμερης εργασίας
Εξαήμερη εργασία: 690 επιχειρήσεις μέχρι στιγμής έχουν κάνει αίτηση – Η συντριπτική πλειοψηφία δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις
doe
Για τη συνάντηση του ΔΣ της  ΔΟΕ με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας
Δήλωση των εκπροσώπων των Παρεμβάσεων - Κινήσεων - Συσπειρώσεων Τάσου Γκαραγκάνη  και Βιολέττας Πατέλη για τη συνάντηση του ΔΣ της  ΔΟΕ με την...
Για τη συνάντηση του ΔΣ της  ΔΟΕ με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας
texniti noimisini
Νέοι εκπαιδευτικοί: Πανελλήνια Πανεπιστημιακή Επιμόρφωση Τεχνητής Νοημοσύνης
Σαρώνει στους νέους εκπαιδευτικούς το 1ο Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό εκπαιδευτικών στην Τεχνητή Νοημοσύνη. Χιλιάδες οι εκδηλώσεις ενδιαφέροντος νέων...
Νέοι εκπαιδευτικοί: Πανελλήνια Πανεπιστημιακή Επιμόρφωση Τεχνητής Νοημοσύνης