Thumbnail

O νυν υπουργός Παιδείας ακολουθώντας τα βήματα και το στυλ των προκατόχων του και σ΄ έναν ιδιότυπο συναγωνισμό μ αυτούς «αποκάλυψε σημεία και τέρατα» στα σχολεία όπως σχολιάζει το ρεπορτάζ της Καθημερινής που εκθειάζει το θάρρος του υπουργού. 

Τα «αδιάσειστα στοιχεία» που παρουσίασε ο κ. Φίλης στη Επιτροπή Μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής παρουσία μάλιστα εκπροσώπων της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ ήταν   «οι 13.500 ώρες γραμματειακής υποστήριξης εκπαιδευτικών» αλλά και  «τα 2000 ολιγομελή τμήματα».

 Τι κι αν αυτές οι ώρες  που «συνέλεξε¨, αντιστοιχούν στο 0,5% των 2.800.000 ωρών διδασκαλίας . Το φοβερό που «αποκάλυψε», ως δημοσιογράφος ενώ το γνωρίζει ως υπουργός από την αρχή της χρονιάς, είναι ότι σε ορισμένα σχολεία κάποιοι καθηγητές συμπληρώνουν ελάχιστες ώρες από το υποχρεωτικό τους  ωράριο με γραμματειακή υποστήριξη!


 Αυτό συμβαίνει πράγματι σε πολύ μικρή έκταση γιατί υπάρχει δυσκολία  πλήρους κάλυψης του ωραρίου σε όλους. Σε ορισμένες ειδικότητες το υποχρεωτικό ωράριο που έχει αυξηθεί  με νόμο από την εποχή Αρβανιτόπουλου(  η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ᾹΝΕΛ είχε υποσχεθεί να  τον καταργήσει) είναι αδύνατο να καλυφθεί. Έτσι πολλοί καθηγητές, μετακινούνται σε πολλά σχολεία για να συμπληρώσουν ωράριο. Σ’ ορισμένες περιπτώσεις καλύπτεται με την πραγματοποίηση προγραμμάτων αγωγής υγείας περιβαλλοντικής εκπαίδευσης κ.α. ή  με ώρες γραμματειακής υποστήριξης.

 Επιπλέον το γραφειοκρατικό φορτίο στα σχολεία είναι πλέον δυσβάσταχτο και δεν υπάρχουν γραμματείς! Αντί λοιπόν να απολογείται για τη συνεχιζόμενη παντελή έλλειψη γραμματειακής υποστήριξης, αποκαλεί τεμπέληδες και αργόμισθους τους εκπαιδευτικούς γιατί κάνουν  και την διοικητική εργασία των γραμματέων ! 

Είναι ειρωνικό ότι χιλιάδες εκπαιδευτικοί ασχολούνται νυχθημερόν να συμπληρώσουν τις άπειρες  άχρηστες εφαρμογές του my school και τα λεπτομερή εξονυχιστικά στοιχεία που απαιτεί, για …να τα χρησιμοποιεί μετά ό υπουργός για να ενοχοποιήσει τους εκπαιδευτικούς για τα κενά!  
Επειδή η κυβέρνηση και το υπουργείο δεν κατάφεραν ούτε τώρα προς το τέλος της χρονιάς να καλύψουν τα κενά, στρέφονται εναντίον των εκπαιδευτικών παρουσιάζοντας τους στους γονείς και στην κοινωνία ως ένοχους γι αυτό.
Όσον αφορά τα ολιγομελή τμήματα ο Φίλης (που αποτελούν σημειωτέον το 2,5% του συνόλου),  αγνοούν( ;;;)την ελληνική ιδιαιτερότητα με τα σχολεία σε ορεινές, ακριτικές και νησιωτικές περιοχές της χώρας ή στα ΕΠΑΛ που υπέστησαν τρομακτική αιμορραγία μαθητικού δυναμικού  τις προηγούμενες χρονιές από τις το κλείσιμο τομέων και τις διαθεσιμότητες και προσπαθούν τώρα να αντιμετωπίσουν τις πληγές που άφησαν πίσω τους. 
Έτσι νομίζει ο κ. Φίλης και η κυβέρνησή του ότι αντιμετωπίζει την κραυγαλέα ασυνέπεια της κυβέρνησης του που δεν πραγματοποίησε κανένα διορισμό την προηγούμενη χρονιά παρά τις προεκλογικές και μετεκλογικές εξαγγελίες;
Όταν ισχυρίζονται ότι «οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν 8,  10  ώρες μόνο από το πρόγραμμα τους»  !!! και «όσους διορισμούς και να κάνουμε δε λύνεται το πρόβλημα» φαίνεται ότι ετοιμάζονται να υλοποιήσουν τις δεσμεύσεις του 3ου μνημονίου και των κατευθύνσεων της Ε.Ε και του ΟΟΣΑ  για νέα αύξηση του ωραρίου, συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων, περικοπές στα προγράμματα, στις δομές αντισταθμιστικής εκπαίδευσης και στα τμήματα ένταξης, να μετατρέψουν τους εκπαιδευτικούς σε «λάστιχο» να καλύπτουν οπουδήποτε και οποτεδήποτε τα κενά της πολιτικής τους.  
Όλο και περισσότερο ο κ. Φίλης μοιάζει του προκατόχους του Διαμαντοπούλου , Λοβέρδο και Αρβανιτόπουλο κ.ο.κ. χρησιμοποιεί τα ίδια αναμασημένα «επιχειρήματα» . Ταυτίζεται και με τον κ. Φορτσάκη της Ν.Δ. που προσφάτως ζητούσε στη βουλή αύξηση του ωραρίου μας στηριζόμενος κι αυτός στην νέα έκθεση του ΟΟΣΑ.
Μάλλον όμως θα έχει την τύχη τους, όσους «διαλόγους» υποκρίνεται ότι κάνει, όσο και αν βρίσκει πρόθυμους στην πλειοψηφία του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ που δεν τόλμησε μέσα στη βουλή να ψελλίσει ούτε μια διαμαρτυρία για την απαξιωτική του συμπεριφορά απέναντι στους εκπαιδευτικούς της χώρας 
Οι εκπαιδευτικοί αυτοί και μόνον αυτοί κρατούν όσο μπορούν όρθια την εκπαίδευση στη χώρα μας την τόσο   ρημαγμένη από τις αντιδραστικές καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις   των τελευταίων χρόνων που στοχεύουν στο φθηνό σχολείο της αγοράς και της αμάθειας. 
 Παρά την περιφρόνηση που δέχονται από τους κατά καιρούς κυβερνήσεις,  υπουργούς και τα φιλικά τους ΜΜΕ με τους αγώνες τους καθυστερούν , απονομιμοποιούν αυτές τις επιλογές υπερασπίζονται και διεκδικούν το δημόσιο, δημοκρατικό, δωρεάν, 12χρονο, ποιοτικό σχολείο της ολόπλευρης γνώσης που έχουν ανάγκη οι μαθητές μας , η κοινωνία και μια φιλολαϊκή ανάπτυξη της χώρας έξω από τα δεσμά του χρέους, της Ε.Ε. και της αγοράς.
Ακόμα και τότε που κανένας δεν θα θυμάται τον κ. Φίλη και την κυβέρνηση του…
                                                         
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ   
 ΠΡΟΕΔΡΟΣ  Γ΄ΕΛΜΕ -ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ                                      

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pritaneon
106η Σύνοδος Πρυτάνεων: Τα 7 κρίσιμα ζητήματα που "τέθηκαν στο τραπέζι"
Ποια τα κρίσιμα ζητήματα που απασχολούν τα Ελληνικά Δημόσια Πανεπιστήμια που συζητήθηκαν στην 106η Σύνοδο Πρυτάνεων
106η Σύνοδος Πρυτάνεων: Τα 7 κρίσιμα ζητήματα που "τέθηκαν στο τραπέζι"