Thumbnail
Υπουργείο Παιδείας

Το έργο των Εδρών Jean Monnet των Ελληνικών Πανεπιστημίων αντικείμενο της κοινής συνεδρίασης της Ειδικής Διαρκούς Επιτροπής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων.

Ολοκληρώθηκε η κοινή συνεδρίαση της Ειδικής Διαρκούς Επιτροπής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων με θέμα το έργο των Εδρών Jean Monnet των Ελληνικών Πανεπιστημίων. Στη συνεδρίαση συμμετείχαν ο Υπουργός και ο Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. κ. Κωνσταντίνος Γαβρόγλου και Κωνσταντίνος Ζουράρις, οι εκπρόσωποι του Γραφείου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα κ.κ. Παναγιώτης Καρβούνης και Αργύρης Περουλάκης, οι εκπρόσωποι του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβούλιου στην Ελλάδα κ.κ. Λεωνίδας Αντωνακόπουλος και Χάρης Κούντουρος καθώς και οι καθηγητές κάτοχοι των Εδρών Jean Monnet των Ελληνικών Πανεπιστημίων κ.κ. Αναγνωστοπούλου Δέσποινα, Ασδεράκη Φωτεινή, Βαληνάκης Ιωάννης, Γρηγορίου Παναγιώτης, Θερμός Ηλίας, Μπουραντώνης Δημήτριος, Τσάλτας Γρηγόριος, Κανελλόπουλος Παναγιώτης, Σαράντη Βασιλική, Φαραντούρης Νικόλαος, Χουλιάρας Αστέριος και Χρυσομάλλης Μιχαήλ. Στη συνεδρίαση προήδρευσαν ο Α’ Αντιπρόεδρος της Βουλής και Πρόεδρος της Ειδικής Διαρκούς Επιτροπής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων κ. Αναστάσιος Κουράκης και ο Πρόεδρος της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων κ. Δημήτριος Σεβαστάκης.

Όπως τόνισε ο κ. Κουράκης στην εισήγησή του “η παρουσία σας σήμερα στη Βουλή και στις επιτροπές μας αποτελεί μία εξαιρετική ευκαιρία για να γνωρίσουν και οι βουλευτές αλλά και οι πολίτες το ακαδημαϊκό έργο σας. Εξίσου σημαντικός όμως στόχος είναι να αλληλεπιδράσουμε με την ευρωπαϊκή επικαιρότητα, η οποία αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία. Σε αυτή την κατεύθυνση η δική σας ματιά, εκείνη του ειδικού επιστήμονα στις ευρωπαϊκές σπουδές και στην ανάλυση του ευρωπαϊκού αντικειμένου, έχει βαρύνουσα σημασία. Η σημερινή λοιπόν συνεδρίαση έχει ως βασική της στόχευση την ενημέρωση της Βουλής για το έργο των Εδρών Jean Monnet των ελληνικών πανεπιστημίων αλλά και για τη συμβολή των ευρωπαϊκών σπουδών στον ευρύτερο δημόσιο διάλογο.”

Από την πλευρά του ο κύριος Σεβαστάκης σημείωσε ότι “η συζήτηση για τις έδρες Jean Monnet και τα γνωστικά αντικείμενα, τα οποία αναπτύσσονται μέσα από τον θεσμό, διεξάγεται στο περιθώριο μιας βαθιάς κρίσης της ιδεολογίας του ευρωπαϊσμού, της ίδιας της έννοιας της Ευρώπης. Οι αντιφάσεις οικονομίας, δικαίου, και κανονιστικών ρυθμίσεων εκβάλλουν και στα γνωστικά αντικείμενα και στην πανεπιστημιακή συνθήκη καθαυτή. Εντούτοις, ακριβώς η διερώτηση και η πολιτική απορία που αφορούν στην Ευρώπη και τον ευρωπαϊσμό, πρέπει να γίνουν οργανικά μέρη των σπουδών, αφού είναι ο ασφαλέστερος τρόπος για να εκλογικευθούν. Υπάρχει διάρρηξη του ευρωπαϊκού συνεχούς που επηρεάζει με έναν επεκτεινόμενο οικονομισμό ιδιαίτερα τις ανθρωπιστικές σπουδές. Στην αποκατάσταση αυτών των θεωρησιακών και ιδεολογικών ρηγμάτων μπορούν να συμβάλουν οι Έδρες Jean Monnet και η ανάπτυξη τους. Η Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής θα προσπαθήσει να συμβάλλει στην κατεύθυνση αυτή”.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

photo
Η φωτογραφία που ανέβηκε στο Διαδίκτυο και μπλόκαρε εκατομμύρια κινητά τηλέφωνα
Όταν ο ερασιτέχνης φωτογράφος και επιστήμονας Gaurav Agrawal ανέβασε μια φωτογραφία στο διαδίκτυο - δεν περίμενε ότι θα κατέστρεφε εκατομμύρια κινητά...
Η φωτογραφία που ανέβηκε στο Διαδίκτυο και μπλόκαρε εκατομμύρια κινητά τηλέφωνα
glOSSA
«Μια ολιγάριθμη ομάδα να επιχειρεί να προσβάλει τον σκληρό πυρήνα μιας γλώσσας όπως είναι η συντακτική δομή της»
«Προσδοκούμε από το Ι.Ε.Π. να εισακούσει τις απόψεις των ειδικών επί του γνωστικού αντικειμένου αλλά και να μην επιτρέψει να υιοθετηθεί μια γλωσσικά...
«Μια ολιγάριθμη ομάδα να επιχειρεί να προσβάλει τον σκληρό πυρήνα μιας γλώσσας όπως είναι η συντακτική δομή της»