Σχολεία-Κεφαλονιά: Μάθημα σε προκάτ κατασκευές κάνουν οι μαθητές 6 χρόνια μετά το σεισμό
Πολλοί μαθητές κάνουν μάθημα σε προκάτ κατασκευές έξι χρόνια μετά τους καταστροφικούς σεισμούς που έπληξαν την Κεφαλονιά το 2014 - Το θέμα φέρνει στη Βουλή η βουλευτής του ΚΙΝΑΛ Χαρά Κεφαλίδου

Ερώτηση κατέθεσε σήμερα η Χαρά Κεφαλίδου, βουλευτής Δράμας και τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής προς τους Υπουργούς Παιδείας και Υποδομών σχετικά με τα σχολεία της Κεφαλονιάς τα οποία έξι χρόνια μετά τους καταστροφικούς σεισμούς που έπληξαν την Κεφαλονιά  το 2014, λειτουργούν σε προκάτ κατασκευές. 

Η Βουλευτής ρωτάει τους Υπουργούς σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν ώστε να αντιμετωπιστούν τα κτηριακά ζητήματα των σχολείων της Κεφαλονιάς καθώς και πολλών σχολείων της χώρας.   

Περισσότερα από έξι χρόνια έχουν περάσει από τους καταστροφικούς σεισμούς που έπληξαν την Κεφαλονιά και ακόμη πολλά σχολεία του νησιού λειτουργούν σε προκάτ κατασκευές χωρίς να υπάρχει κανένας σχεδιασμός για τη δημιουργία κατάλληλων και ασφαλών κτηριακών υποδομών.

Συγκεκριμένα, μετά τον σεισμό του 2014 σε σύνολο 23 Σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Κεφαλονιάς – Ιθάκης (20 Κεφαλονιά – τρία Ιθάκη) εξακολουθούν να λειτουργούν σε αίθουσες προκάτ τα παρακάτω σχολεία του νησιού.

Αναλυτικά:

  • ΓΕΛ Ληξουρίου: λειτουργεί εξ ολοκλήρου σε προκάτ
  • Γυμνάσιο Ληξουρίου: λειτουργούν τρία προκάτ και στεγάζεται στο κτήριο του ΕΠΑΛ Ληξουρίου μέχρι να δοθεί κάποια λύση
  • ΕΠΑΛ Ληξουρίου: λειτουργούν πέντε προκάτ και το Διδακτήριο στεγάζεται σε αίθουσες του πρώην ΤΕΙ Διοίκησης Επιχειρήσεων μέχρι νεωτέρας, ενώ το κτήριο των εργαστηρίων έχει γκρεμιστεί. Η τοπική κοινωνία περιμένει την επισκευή του ή την κατεδάφισή του
  • Γυμνάσιο Αγίας Θέκλης: δεν έχει επισκευαστεί και στεγάζεται στο πρώην Κοινοτικό Γραφείο κοινότητας Σχινέως με σοβαρά προβλήματα υποδομών
  • 2ο και 3ο Γυμνάσιο Αργοστολίου: λειτουργεί εξ ολοκλήρου σε προκάτ
  • ΓΕΛ Πάστρας: λειτουργεί με πέντε προκάτ και
  • Γυμνάσιο Μεσοβουνίων με λυκειακές τάξεις: το μισό σχολείο λειτουργεί σε προκάτ.

Την ίδια στιγμή πέντε σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης λειτουργούν επίσης σε προκάτ κατασκευές.

Και φυσικά παρόμοιες ελλείψεις σε κτηριακές υποδομές υπάρχουν σε πάρα πολλές περιοχές της χώρας τόσο στα αστικά κέντρα (π.χ. Πετρούπολη, Βριλήσσια, Γέρακας) όσο και σε περιοχές της Περιφέρειας (π.χ. Ρόδος, Χρυσούπολη Καβάλας κλπ).

Παράλληλα, η κατάσταση επιδεινώθηκε ακόμη περισσότερο μετά την ψήφιση του Νόμου του Υπουργείου Παιδείας «Συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, Πειραματικά Σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 70/ τ. Α΄/ 07.05.2020) τον Απρίλιο του 2020 εν μέσω καραντίνας και καθολικού lock-down λόγω της πανδημίας. Συγκεκριμένα, στο άρθρο 220 προβλέπεται η κατασκευή προκατασκευασμένων σχολικών αιθουσών για την αντιμετώπιση των άμεσων και επιτακτικών αναγκών από την εφαρμογή της προσχολικής υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Όπως αποδεικνύεται στην πράξη η υποχρεωτική δίχρονη εκπαίδευση αποφασίστηκε χωρίς να υπάρχει κανένα σχέδιο, κανένας προγραμματισμός και καμία έγκαιρη οργάνωση. Οι Δήμοι κλήθηκαν να εφαρμόσουν τη δίχρονη υποχρεωτική χωρίς όμως να υπάρχουν οι απαραίτητες κτηριακές και λοιπές υποδομές. Κι έχουμε φτάσει στο οξύμωρο να καμαρώνουν για τις προκατ κατασκευές μέσα στις οποίες ξεκινούν τα μικρά παιδιά τα πρώτα τους σχολικά βήματα.

Μετά τα ανωτέρω ερωτώνται οι Υπουργοί:

1. Σε ποιες άμεσες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε ώστε να αντιμετωπιστούν τα κτηριακά ζητήματα των σχολείων της Κεφαλονιάς ώστε επιτέλους οι σχολικές αυτές μονάδες έξι χρόνια μετά τους σεισμούς να στεγαστούν σε ασφαλή και κανονικά σχολικά κτήρια;

2. Πόσα είναι σήμερα τα σχολεία που στεγάζονται σε προκάτ αίθουσες, πόσες είναι αυτές και πόσοι μαθητές «φιλοξενούνται» σε αυτές σε όλη την Επικράτεια;

3. Ποιος είναι ο σχεδιασμός του Υπουργείου σας ώστε να δοθεί μια οριστική λύση στο κτηριακό ζήτημα που αφορά πολλά σχολεία της χώρας; Ειδικά σήμερα με την πανδημία να έχει δημιουργήσει πολλούς περιορισμούς και τις προκατ αίθουσες να είναι μικρές σε μέγεθος, τι προτίθεστε να κάνετε και με ποιο χρονοδιάγραμμα;

Η Ερωτώσα βουλευτής

Χαρά Κεφαλίδου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
dieuthintes_1.jpg
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
Πειθαρχικά αντί για μονιμοποιήσεις στη Δυτική Αττική - Καταγγελίες για αυταρχικές πρακτικές
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Σχολική αίθουσα
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»
Καταγγελία για τους χειρισμούς του ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας - Αυθαίρετες ενέργειες και παράβαση διαδικασιών
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»