panepistimio_kritis
Στις 29/5 η τελευταία συνάντηση για την «Παιδεία και Απασχόληση στη Νέα Γενιά» από το Πανεπιστήμιο Κρήτης

Ολοκληρώνεται για φέτος ο Κύκλος Ομιλιών για το ευρύ κοινό «Το Πανεπιστήμιο στην Κοινωνία». Ο Κύκλος συνδιοργανώνεται από τη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης και τα ενταγμένα στο Κ.Ε.ΜΕ. (Κέντρο Ερευνών και Μελετών) Ερευνητικά Εργαστήριά της σε συνεργασία με την Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου και το Δήμο Ρεθύμνης. 

Η τελευταία εφετινή συνάντηση, θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 29 Μαΐου, ώρα 18:30, στο Σπίτι του Πολιτισμού, στο Ρέθυμνο, με θέμα «Παιδεία και Απασχόληση στη Νέα Γενιά». 

Ομιλητές

  • Πέλλα Καλογιαννάκη, Καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης. 
  • Νίκος Φωτόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και Επιστημονικός Συνεργάτης του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Κ.ΑΝ.Ε.Π.) της Γ.Σ.Ε.Ε.

Συντονισμός- Σχολιασμός: 

Νίκος Παπαδάκης, Καθηγητής και Διευθυντής του ΚΕ.Π.Ε.Τ. (Κέντρο Πολιτικής Έρευνας και Τεκμηρίωσης) του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Κρήτης, Διευθυντής του ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ .του Π.Κ. 

Εναρκτήριο χαιρετισμό θα απευθύνει ο Γεώργιος Παναγής, Καθηγητής του Τμήματος Ψυχολογίας και Κοσμήτορας της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης. 

Είναι γενικά παραδεκτό ότι η εκπαίδευση και η συμμετοχική εκπαίδευση αποτελούν έναν από τους βασικούς προβληματισμούς για την ανάπτυξη του «ανθρώπου-πολίτη» στον 21ο αιώνα. Στο πλαίσιο αυτό οι προκλήσεις είναι πολλές. Η μεγαλύτερη ίσως πρόκληση που αντιμετωπίζουν τα σχολικά συστήματα είναι η προετοιμασία τους / ανταπόκρισή τους στην ποικιλομορφία, στην πολλαπλότητα, στην ευαλωτότητα, στη «διαφορετικότητα». Ως εκ τούτου ο ρόλος του/της εκπαιδευτικού θεωρούμε ότι είναι/ή θα οφείλει να είναι αποφασιστικής σημασίας. Η μείωση του ρατσισμού, της ξενοφοβίας, των στερεοτύπων και του κοινωνικού αποκλεισμού θα μπορούσαν να αποτελέσουν βασικούς στόχους μιας δημοκρατικής, ανοικτής, ριζοσπαστικής, συμμετοχικής εκπαίδευσης. Προς αυτήν την κατεύθυνση, συζητούνται θέματα που θα μπορούσαν να συμβάλλουν σε μια τέτοια εκπαίδευση που θα στοχεύει στη δημιουργία του «ανθρώπου-πολίτη»  και στην ανάπτυξη μιας «ετεροπαιδαγωγικής», ανθρωπιστικής προσέγγισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Λαμβάνοντας υπόψη τα προαναφερθέντα, δεν μπορεί να αγνοηθεί το γεγονός ότι στην εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης και της ρευστής «μετα-νεωτερικότητας», εποχή πολλαπλών κρίσεων, διεθνών προκλήσεων αλλά και σημαντικών επιστημονικών και τεχνολογικών επιτευγμάτων,  το δίπολο «παιδεία - αποσχόληση» παραμένει επίκαιρο και «ανοικτό» περισσότερο από ποτέ. Ειδικότερα στη χώρα μας βρισκόμαστε αντιμέτωποι με προκλήσεις που σχετίζονται ευθέως με την ανεργία των νέων, τη μετανάστευση των υπερ-εκπαιδευμένων, τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες, τον «πληθωρισμό» των προσόντων αλλά και τη διαρκή αναζήτηση δεξιοτήτων σε μια αγορά εργασίας «ασύμμετρη», εξαιρετικά ρευστή και αβέβαιη. Ποιος είναι ο ρόλος της εκπαίδευσης, της κατάρτισης και της διά βίου μάθησης σε αυτή την οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική συγκυρία; Πώς οι εκπαιδευτικοί μηχανισμοί ανταποκρίνονται στις σύγχρονες προκλήσεις; Πώς θα μπορούσε η εκπαιδευτική πολιτική να επαναπροσδιορίσει τη σχέση της εκπαίδευσης με την απασχόληση αλλά και την κοινωνία ευρύτερα; Ποιες οι προκλήσεις και τα μεγάλα διακυβεύματα για τη νέα γενιά του τόπου μας;

Πέλλα Καλογιαννάκη 

Διδάσκει «Συγκριτική  Παιδαγωγική και Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης»  στο Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Κρήτης. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στην συγκριτική μελέτη των εκπαιδευτικών συστημάτων με έμφαση στις χώρες της Ασίας, Αφρικής και Λατινικής Αμερικής καθώς και στην έννοια του «ανθρώπου-πολίτη». Έχει διδάξει στο Παν/μιο Saint John της Νέας Υόρκης, στο Παν/μιο Potchefstroom στη Νότια Αφρική και είναι επισκέπτρια καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Zhengzhou της Κίνας. Είναι συγγραφέας 12 βιβλίων και επιμελήτρια/συνεπιμελήτρια 14 συλλογικών τόμων στην ελληνική, αγγλική, κινέζικη, γιαπωνέζικη και αφρικανική γλώσσα. Έχει επίσης δημοσιεύσει πάνω 100 μελέτες/άρθρα σε διάφορες γλώσσες (ελληνικά, αγγλικά, γαλλικά, ρωσικά, αραβικά). Έχει λάβει μέρος σε διεθνή συνέδρια στην Ευρώπη, την Ασία, την Αφρική και τις Η.Π.Α.

Nίκος Φωτόπουλος 

Είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου με γνωστικό αντικείμενο «Κοινωνιολογία των Πολιτισμικών και Εκπαιδευτικών Πρακτικών». Είναι επί σειρά ετών επιστημονικός συνεργάτης του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΚΑΝΕΠ) της ΓΣΕΕ και από το 2021 κατέχει τη θέση του Επιστημονικού Διευθυντή. Έχει διδάξει και έχει δώσει διαλέξεις ως επισκέπτης καθηγητής σε Πανεπιστημιακά Ιδρύματα της Ελλάδας και του εξωτερικού αντίστοιχα, ενώ τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα κινούνται στο χώρο της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης και της εκπαιδευτικής πολιτικής, της κοινωνιολογίας του πολιτισμού, της κριτικής πολιτισμικής ανάλυσης και θεωρίας. Έχει συμμετάσχει σε πλήθος επιτροπών ως εμπειρογνώμονας για θέματα εκπαίδευσης και πολιτισμού, κατάρτισης, διά βίου μάθησης και απασχόλησης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ενώ άρθρα του έχουν συμπεριληφθεί σε συλλογικούς τόμους, ελληνικά και ξένα επιστημονικά περιοδικά και πρακτικά διεθνών συνεδρίων".

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 17/03

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τεμπη ονόματα νεκρών
«Ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας»: Οι εστιακοί φοιτητές Πολυτεχνείου Κρήτης καλούν σε εκδήλωση και συναυλία για το έγκλημα των Τεμπών
Η μαζική συμμετοχή στις απεργίες και τις διαδηλώσεις καταδεικνύει τη δύναμη του συλλογικού αγώνα και την αντίθεση στις πολιτικές που θεωρούν τη ζωή...
«Ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας»: Οι εστιακοί φοιτητές Πολυτεχνείου Κρήτης καλούν σε εκδήλωση και συναυλία για το έγκλημα των Τεμπών
σχολειο
ΕΔΕ για σουβλάκια: Ο Διευθυντής Π.Ε. Εύβοιας ανακαλύπτει συνεχώς νέα… «εκπαιδευτικά εγκλήματα»
Η Δ.Ο.Ε. καλεί τον Διευθυντή να ανακαλέσει αμέσως αυτές τις αδικαιολόγητες Ε.Δ.Ε. και να επικεντρωθεί στην επίλυση των πραγματικών προβλημάτων της...
ΕΔΕ για σουβλάκια: Ο Διευθυντής Π.Ε. Εύβοιας ανακαλύπτει συνεχώς νέα… «εκπαιδευτικά εγκλήματα»
Learning
Voucher για λάπτοπ ή τάμπλετ: Ποιοι είναι οι δικαιούχοι- Πώς θα το εξακριβώσετε
Οι δικαιούχοι θα έχουν τη δυνατότητα να εξαργυρώσουν τις επιταγές έως και τις 18 Απριλίου, υπό την προϋπόθεση ότι η αντίστοιχη δέσμευση έχει γίνει...
Voucher για λάπτοπ ή τάμπλετ: Ποιοι είναι οι δικαιούχοι- Πώς θα το εξακριβώσετε
apth
COCOON: Το ΑΠΘ διοργανώνει εξειδικευμένο Workshop για την κυβερνοασφάλεια ηλεκτρικών δικτύων
Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τις πρακτικές λύσεις που εφαρμόζονται σε πιλοτικές τοποθεσίες στην Ελλάδα, την Ισπανία και...
COCOON: Το ΑΠΘ διοργανώνει εξειδικευμένο Workshop για την κυβερνοασφάλεια ηλεκτρικών δικτύων