συγχωνεύσεις ολείων θεσσαλονίκη
Η επιλογή του Υπουργείου για μαζικές συγχωνεύσεις θα επιφέρει ευρύτερη αναστάτωση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς (ανατροπή προγραμμάτων, μετακινήσεις εκπαιδευτικών, καθυστέρηση σε τοποθετήσεις και κάλυψη των κενών κ.λπ.)

Ενα σχολείο που θα μοιάζει με «σαρδελοκούτι», με τον μεγαλύτερο δυνατό αριθμό μαθητών ανά Τμήμα σε κάθε βαθμίδα, αλλά και με τους εκπαιδευτικούς που θα αντιμετωπίσουν καθυστέρηση στις τοποθετήσεις και στην κάλυψη των κενών, πλεονάσματα, υπεραριθμίες και μετακινήσεις σε 2, 3 και 4 σχολεία,  προετοιμάζει το Υπουργείο Παιδείας για τη νέα σχολική χρονιά, με το κύμα συγχωνεύσεων που προωθεί προκειμένου να «ισοφαρίσει» τις μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών με τους λιγότερους δυνατούς αναπληρωτές... 

Οπως καταγγέλλουν ολοένα και περισσότεροι εκπαιδευτικοί, κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας περικόπτουν τμήματα, καταργούν ειδικότητες σε ΕΠΑΛ, και δεν εγκρίνουν όσα ολιγομελή Τμήματα θα έπρεπε, προσπαθώντας να συρρικνώσουν στο ελάχιστο το δημόσιο σχολείο και αδιαφορώντας για τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών. Και όλα αυτά με διαδικασίες «εξπρές» στο όριο της νομιμότητας ή και πέρα από αυτό, τον Αύγουστο, για να μην προλάβει να αντιδράσει κανείς. Ο στόχος είναι να λειτουργήσει το σχολείο με ακόμα πιο λίγους -ες εκπαιδευτικούς, με ακόμα πιο χαμηλό κόστος.

«Οι μόνιμοι διορισμοί στη Δευτεροβάθμια πρόκειται να υπερκαλύψουν τις λειτουργικές ανάγκες σε πολλές περιπτώσεις. Η νέα μείωση των τμημάτων μέσα στον Αύγουστο και ο υπολογισμός κενών πλεονασμάτων με τα νέα δεδομένα (χωρίς να υπολογίζονται οι νέες εγγραφές του Σεπτεμβρίου και οι παραπεμπόμενοι μαθητές) έχει δημιουργήσει πολλές λειτουργικές υπεραριθμίες. Συνέπεια των παραπάνω θα είναι η μείωση των δηλωθέντων λειτουργικών κενών από τις ΔΔΕ και ΠΔΕ για την Α΄ φάση πρόσληψης αναπληρωτών», τονίζει ο αιρετός Θοδωρής Κατσωνόπουλος

«Εξαφανίζουν» μαθητές!

Oρισμένοι Διευθυντές μάλιστα, φτάνουν στο σημείο να ...«εξαφανίζουν μαθητές των οποίων για διάφορους λόγους οι εγγραφές εκκρεμούν, είναι μετεξεταστέοι, ή επίκειται μετεγγραφή τους τον Σεπτέμβριο κλπ» προκειμένου να συμπτυχθούν τα Τμήματα!

Πρόκειται για μια απο πολλές καταγγελίες που διατυπώνονται εφέτος για την απαράδεκτη πρακτική που οδηγεί σε  πρωτοφανές κύμα συμπτύξεων, σε όλη την εκπαίδευση που ξεπερνά πανελλαδικά τα 1.000 τμήματα προχωρά το υπουργείο Παιδείας μέσω των διευθύνσεων εκπαίδευσης με "σημαιοφόρο" τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής. Με διοικητικές παρεμβάσεις απαιτεί να αλλαχθούν τα δεδομένα του my school και «ως δια μαγείας» εξαφανίζονται τμήματα και μαθητές/τριες.

Η μείωση του αριθμού των τμημάτων των σχολείων και η αύξηση του αριθμού των μαθητών σε κάθε τμήμα σηματοδοτεί με εμφατικό τρόπο την προτεραιοποίηση των οικονομοτεχνικών κριτηρίων εξοικονόμησης προσωπικού και δαπανών για την εκπαίδευση έναντι της ουσιαστικής υπεράσπισης της παιδαγωγικής λειτουργίας. Η μη έγκριση των λεγόμενων ολιγομελών τμημάτων αποτυπώνει μια πολιτική επιλογή με βαθιά αντιεκπαιδευτικό πρόσημο...

Οπως τονίζει η ΟΛΜΕ, στην περίοδο της θερινής άδειας για όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό, οι διευθυντές των σχολικών μονάδων καλούνται να συγκροτήσουν στο  myschool τα τμήματα, με βάση τα τρέχοντα αριθμητικά δεδομένα του μαθητικού δυναμικού, χωρίς να λαμβάνονται υπ' όψη ούτε οι παραπεμπόμενοι, ούτε την πρόβλεψη που κατετέθη στην πλατφόρμα e-eggrafes για τις αναμενόμενες εγγραφές του Σεπτεμβρίου (για τα ΓΕΛ, τα ΕΠΑΛ, ακόμα και για τα Διαπολιτισμικά Σχολεία στα οποία οι εγγραφές πραγματοποιούνται σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς και κυρίως με χειρόγραφες αιτήσεις), ούτε θέματα συνδεόμενα με μαθησιακές δυσκολίες. Είναι ενδεικτικό ότι αναφορικά με τα ΕΠΑΛ υπάρχει σαφής περιορισμός στην έγκριση τμημάτων γενικής παιδείας, τομέων και ειδικοτήτων. Παρά την ενημέρωση από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις ότι οι συμπτύξεις γίνονται προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι τοποθετήσεις των νεοδιόριστων και των αναπληρωτών εκπαιδευτικών είναι σαφές πως η νέα σχολική χρονιά θα ξεκινήσει σε ακόμα πιο αρνητικές συνθήκες με λιγότερα και πολυπληθή τμήματα.

Ακόμα και οι αιρετοί της ΔΑΚΕ

Η επιλογή του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων θα επιφέρει ευρύτερη αναστάτωση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς (ανατροπή προγραμμάτων, μετακινήσεις εκπαιδευτικών, καθυστέρηση στις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών και κάλυψης των κενών κ.λπ.).

Το γεγονός αυτό εντοπίζουν πλεόν όλοι, ακόμα και οι αιρετοί της ΔΑΚΕ: 

«Μετά τις 118 παραιτήσεις στελεχών εκπαίδευσης -που έγιναν αποδεκτές -μέσα στη φετινή χρονιά, με προοπτική να γίνουν μέχρι και 132 στην επόμενη συνεδρίαση του ΑΠΥΣΠΕ Αττικής, σε συνδυασμό με τις 161 άδειες άνευ αποδοχών που πήραν συνάδελφοι αναζητώντας εργασιακή στέγη σε άλλους επαγγελματικούς χώρους (ακόμα και στο εξωτερικό),το Υ.ΠΑΙ.ΘΑ συνεχίζει μέσα στο καλοκαίρι να καταπατά με συμπτύξεις τμημάτων τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, μη λαμβάνοντας υπόψη του τις ανάγκες των οικογενειών τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών, δημιουργώντας μία εκρηκτική κατάσταση με την εφαρμοζόμενη πολιτική του στην εκπαίδευση! Καλούμε την ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.ΘΑ να άρει τις συμπτύξεις και να συζητήσει καλόπιστα και χωρίς δογματισμούς με τη μεγαλύτερη Ομοσπονδία της πατρίδας μας, τη ΔΟΕ, για να βρεθούν λύσεις στα αδιέξοδα που έχει δημιουργήσει με την πολιτική του!», ανέφεραν σε πρόσφατη ανακοίνωσή τους οι αιρετοί της ΔΑΚΕ στο ΠΥΣΠΕ Α΄Αθήνας Χρήστος Τρανός και Αγγελική Γκάγκαρη

Ακολουθούν ενδεικτικά ορισμένες -από τις πολλές- ανακοινώσεις συλλόγων και ΕΛΜΕ για το ζήτημα.

ΕΛΜΕ Λήμνου

Συναγερμός! Οι συγχωνεύσεις δεν θα περάσουν!
Εδώ και τώρα μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα!

Πριν καλά-καλά ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά, κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας προχωρούν σε εκατοντάδες συγχωνεύσεις τμημάτων σε όλη τη χώρα, εξαπολύουν μια ολομέτωπη επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και στα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων/φισσών.

Συγκεκριμένα και μετά από τις εγκυκλίους Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘΑ κ. Κατσαρού (αριθμ. 76216/Δ2/8-7-24 και αριθμ. 80483/Δ1/15-7-2024) μέσα στο κατακαλόκαιρο, οι διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων καλούνται να συγκροτήσουν στο myschool τα τμήματα, με βάση τα τρέχοντα αριθμητικά δεδομένα του μαθητικού δυναμικού, χωρίς να λαμβάνονται υπ' όψη ούτε οι παραπεμπόμενοι, ούτε την πρόβλεψη που κατετέθη στην πλατφόρμα e-eggrafes για τις αναμενόμενες εγγραφές του Σεπτεμβρίου.

Οι οδηγίες αυτές παραβαίνουν ακόμα και την υπάρχουσα νομοθεσία, η οποία δεν προβλέπει πουθενά ότι σε σχολεία που λειτουργούν Τ.Ε. ή σε τάξεις που υπάρχει παράλληλη στήριξη μπορεί να παραβλέπεται η πρόβλεψη για μείωση του αριθμού των μαθητών. Προωθείται η μείωση των τμημάτων και οι περικοπές εκπαιδευτικού προσωπικού για τη νέα σχολική χρονιά, καταπατώντας βάναυσα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας. Αντίστοιχες οδηγίες προωθούνται προς τις διευθύνσεις και τα σχολεία για τη δήλωση των κενών της παράλληλης στήριξης στη λογική να υπάρχει μία θέση ανά τάξη και ούτε καν ανά τμήμα.

Προωθείται η συγκρότηση των τμημάτων να γίνεται με τα μέγιστα όρια, δηλαδή με 25 έως 28αρια τμήματα. Δε λογαριάζουν ούτε καν τη μείωση των μαθητών σε τμήματα που έχουν μαθητές με ιδιαίτερες μαθησιακές δυσκολίες όπως προβλέπεται.

Η πρεμούρα του Υπουργείου Παιδείας να «κόψει» εκατοντάδες τμήματα είναι τόσο μεγάλη που οι εντολές, προφορικές ή γραπτές, από περιφερειακούς δ/ντες (…και μάλιστα ανορθόγραφες) δίνονται στην περίοδο της θερινής άδειας για όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό και δε θυμίζουν διοικητικές υπηρεσίες αλλά στρατιωτικά παραγγέλματα!!!

Για την κατάσταση αυτή σοβαρότατη ευθύνη έχει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας που καθυστέρησε την έναρξη των υπηρεσιακών μεταβολών και έτσι να φτάνουμε στο παρά πέντε της έναρξης της σχολικής χρονιάς.

Η επιλογή του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε μαζική «σφαγή» τμημάτων θα επιφέρει ευρύτερη αναστάτωση σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς (ανατροπή προγραμμάτων, μετακινήσεις εκπαιδευτικών, καθυστέρηση στις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών και κάλυψης των κενών κ.λπ.). Χτυπιέται το δικαίωμα των μαθητών να έχουν ουσιαστική στήριξη από τον/την εκπαιδευτικό. Διαταράσσεται η εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία αντί να βελτιώνεται, βρίσκεται συνεχώς αντιμέτωπη με εμπόδια γιατί θεωρείται κόστος που πρέπει να περικοπεί. Τσακίζεται το δικαίωμα του/της εκπαιδευτικού στην εργασία και στον προγραμματισμό της ζωής του/της.

Το Υπουργείο στοιβάζει σαν «σαρδέλες» τους/τις μαθητές/τριες στις τάξεις και την ίδια στιγμή οι εκπαιδευτικοί βγαίνουν λειτουργικά υπεράριθμοι/ες αφού μετά το κόψιμο των τμημάτων πολύ περισσότεροι θα αναγκαστούν να μετακινηθούν ακόμη και σε 2-3-4 σχολεία για να καλύψουν το ωράριό τους. Άμεσο επακόλουθο θα είναι μεγάλος αριθμός αναπληρωτών να μη προσληφθεί τη φετινή σχολική χρονιά.

Η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ την ίδια στιγμή που θεωρούν κόστος τις προσλήψεις εκπαιδευτικών και τη λειτουργία τμημάτων με λιγότερους μαθητές, μοιράζουν απλόχερα χρήμα σε ιδιώτες και εργολάβους, όπως προβλέπεται στο τελευταίο νομοσχέδιο (επαγγελματικός προσανατολισμός, ψηφιακό φροντιστήριο κτλ) ή σε εκδοτικούς οίκους για το λεγόμενο πολλαπλό βιβλίο. Σπαταλούν χωρίς αιδώ, μέχρι και 658.800,00€, για την αμοιβή τεχνικού συμβούλου του ΙΕΠ για 35 μήνες και για εργασίες που θα μπορούσαν να γίνουν με ίδια μέσα.

Οι μεγάλες κουβέντες περί «αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου», «βελτίωσης των σχολείων», «χιλιάδων διορισμών» δεν μπορούν να κοροϊδέψουν πια κανέναν. Κυβέρνηση και ΥΠΙΑΘΑ βρίσκονται σθεναρά απέναντι στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών!

Λεφτά υπάρχουν για νατοϊκές δαπάνες, για φοροαπαλλαγές και επιδοτήσεις στο κεφάλαιο, όχι όμως για την παιδεία, την υγεία και την πρόληψη από τις φωτιές και τις θεομηνίες. Η ζωή μας και το μέλλον των παιδιών μας λογίζονται ως κόστος . Ως εδώ!!!

Τα σχέδια τους για την υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας αλλά και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών αποτελούν αιτία πολέμου!

Απαιτούμε εδώ και τώρα:

  • Να παρθούν πίσω οι συγχωνεύσεις - συμπτύξεις τμημάτων. Να αποσυρθούν οι εγκύκλιοι Κατσαρού.

  • Μείωση του αριθμού των μαθητών/τριών ανά τμήμα ώστε η διδασκαλία να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.

  • 20 μαθητές/τριες ανά τμήμα Γενικής Παιδείας, 15 σε κατευθύνσεις και Ομάδες Προσανατολισμού στα ΓΕΛ, σε τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και 10 στα εργαστήρια.

  • Να εγκριθούν όλα τα τμήματα έτσι ώστε οι μαθητές/τριες να επιλέγουν την κατεύθυνση (ΓΕΛ) ή τον τομέα/ειδικότητα (ΕΠΑΛ) που επιθυμούν.

  • Να γίνουν δεκτά όλα τα αιτήματα των σχολείων για κατατμήσεις (διχοτομήσεις - τριχοτομήσεις με παιδαγωγικά κριτήρια).

  • Εφαρμογή των νόμων που προστατεύουν τους/τις μαθητές/τριες με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και επικαιροποίησή τους

  • Έγκριση ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ χωρίς την μετακίνηση μαθητών/τριών σε όμορα σχολεία.

  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών/τριών.

  • Να καλυφθούν όλα τα πραγματικά κενά στα σχολεία χωρίς «κόφτες», «μαγειρέματα» και περικοπές σε μια φάση πριν από την έναρξη του σχολικού έτους.

  • Να δηλωθούν όλα τα κενά όλων των ειδικοτήτων από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης και να καλυφθούν όλα στην Α’ φάση πρόσληψης αναπληρωτών/τριών.

  • Να καλυφθούν όλα τα κενά στην παράλληλη στήριξη με βάση τις ανάγκες χωρίς κανένα «κόφτη».

Χαιρετίζουμε τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών σωματείων που έγιναν μέσα στο καλοκαίρι ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα κυβέρνησης και υπουργείου Παιδείας.

Δε αφήσουμε να θυσιάζονται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών στη λογική του κόστους!

Τα σχέδιά τους δε θα περάσουν! Με κοινή δράση με τις ενώσεις γονέων και τους/τις μαθητές/τριες μπαίνουμε μπροστά για την αποτροπή τους!

Ε' ΕΛΜΕ Αθήνας

Εδώ και τώρα μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα

Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας περικόπτουν τμήματα και καταργούν ειδικότητες σε ΕΠΑΛ, προσπαθώντας να συρρικνώσουν στο ελάχιστο το δημόσιο σχολείο και αδιαφορώντας για τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών. Και όλα αυτά με διαδικασίες «εξπρές» στο όριο της νομιμότητας ή και πέρα από αυτό, τον Αύγουστο, για να μην προλάβει να αντιδράσει κανείς. Ο στόχος είναι να λειτουργήσει το σχολείο με ακόμα πιο λίγους -ες εκπαιδευτικούς, με ακόμα πιο χαμηλό κόστος. Στην Ε΄ΕΛΜΕ Αθήνας, δεν έχουν εγκριθεί οκτώ τμήματα ΕΠΑΛ! Επιπλέον, με εντολή από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής να διαμορφωθούν τα τμήματα με το δυναμικό μαθητών των αρχών Αυγούστου, χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι εγγραφές, οι μετεξεταστέοι, οι μετεγγραφές, ενδεικτικά, σε δέκα γυμνάσια και ΓΕΛ της ΕΛΜΕ μας -για τα οποία διαθέτουμε στοιχεία- κόβονται 14 τμήματα!

Η κατάργηση τμημάτων ΕΠΑΛ

Η ΠΔΕ Αττικής αποφάσισε στις 2/8 την έγκριση τμημάτων, τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ για το σχολικό έτος 2024-2025. Με την απόφαση αυτή απέρριψε τα αιτήματα των σχολείων για έγκριση ολιγομελών τμημάτων. Στα τρία ΕΠΑΛ της ΕΛΜΕ μας δεν εγκρίθηκαν οκτώ τμήματα, ενώ εκκρεμεί ακόμα η έγκριση άλλων πέντε. Αυτό σημαίνει ότι οι μαθητές-τριες δεν θα βρουν τμήμα να ολοκληρώσουν την φοίτησή τους στο σχολείο τους. Θα αναγκαστούν είτε να μετακινηθούν σε άλλο σχολείο μακριά από τα σπίτια τους, είτε να αλλάξουν ειδικότητα, είτε να τα παρατήσουν οριστικά, στρεφόμενοι -ες στην μεταγυμνασιακή κατάρτιση και την μαθητεία ! Για το ΕΠΑΛ η απόφαση περικοπής τμήματος σημαίνει ότι ουσιαστικά καταργείται η αντίστοιχη ειδικότητα από το σχολείο, αφού οι μαθητές -τριες αποθαρρύνονται να την δηλώσουν ξανά, ενώ οι συνάδελφοι -ισσες εκπαιδευτικοί θα βρεθούν χωρίς ωράριο!

Κύμα συγχωνεύσεων σε ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και Γυμνάσια

Με εγκυκλίους του Γ.Γραμματέα του ΥΠΑΙΘΑ, Κατσαρού και αποφάσεις των περιφερειακών δ/ντών, βασισμένες σε παρερμηνείες νόμων, ή πουθενά, μέσα σε μια μέρα έκλεισαν εκατοντάδες τμήματα, πανελλαδικά. Ενδεικτικό της «βιασύνης» είναι ότι στις 7/8/24, με προφορική τηλεφωνική– μέσω διοικητικών υπαλλήλων εντολή οι Δ/νσεις Εκπαίδευσης κάλεσαν τους Δ/ντες-ντριες των σχ. μονάδων να προχωρήσουν σε συγχωνεύσεις «πειράζοντας» το my school, δηλαδή να μειώσουν τα τμήματα που είχαν δηλώσει τον Ιούνιο! Για αυτή την πρωτοφανή «διόρθωση» - σφαγή, μοναδικό κριτήριο ήταν η διαίρεση του τρέχοντος αριθμού των μαθητών σε 27άρια ή και 28άρια τμήματα. Οι εκκρεμείς εγγραφές που είναι πολλές και θα γίνουν όταν ξανανοίξει το ψηφιακό σύστημα εγγραφών, οι διαγνώσεις, ο διαθέσιμος χώρος των αιθουσών κάθε σχολείου, καταστάσεις οι οποίες πρέπει να συνυπολογιστούν βάσει των νόμων, απλά ζητήθηκε να αγνοηθούν, ώστε να φανεί η ελάχιστη δυνατή έλλειψη σε εκπαιδευτικό προσωπικό και να γίνουν οι ελάχιστες προσλήψεις αναπληρωτών!

Παρά την προσπάθεια να συρρικνώσουν και να υποβαθμίσουν τα σχολεία εν κρυπτώ μέσα στον Αύγουστο, οι ολέθριες συνέπειες αυτής της τακτικής δεν μπορούν να μείνουν κρυφές. Οι νέες αντιπαιδαγωγικές και αντιεκπαιδευτικές συνθήκες ναρκοθετούν τη λειτουργία των σχολείων.

Με το άνοιγμα τον Σεπτέμβριο, οι μαθητές -τριες θα βρεθούν στοιβαγμένοι σε υπεράριθμα τμήματα των 28 και 29 παιδιών ή θα κληθούν να μετακινηθούν σε άλλα σχολεία, σε άλλη γειτονιά! Ακόμα και αν ορισμένα τμήματα ξανανοίξουν, θα καθυστερήσει η πρόσληψη εκπαιδευτικών με συνέπεια να χαθούν πολλές διδακτικές ώρες! Οι μαθητές -τριες με διαγνωσμένες αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες θα βρεθούν σε υπεράριθμα τμήματα, χωρίς την μέριμνα που δικαιούνται! Εν ολίγοις, διαμορφώνεται ένα εκρηκτικό μείγμα σε ένα σχολείο το οποίο - βάσει του νέου νόμου- απλά θα μοιράζει μεγαλύτερες ποινές, αντιμετωπίζοντας τα παιδιά ως εν δυνάμει παραβάτες!

Πέρα από το ότι διαλύεται ο προγραμματισμός των σχολείων σε ό,τι αφορά τις αναθέσεις και τα κενά, είναι προφανές πως η περικοπή τμημάτων γενικής παιδείας σε Γυμνάσια και Λύκεια- πιθανά με βάση τις εγκυκλίους Κατσαρού και σε κατευθύνσεις και ομάδες προσανατολισμού-θα οδηγήσει σε νέα πλεονάσματα, υπεραριθμίες και μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε 2,3 ή και 4 σχολεία για συμπλήρωση ωραρίου, και σε δραστική μείωση προσλήψεων αναπληρωτών. Οδηγεί ξεκάθαρα στη συρρίκνωση των σχολείων ή και στην κατάργηση και συγχώνευση αύριο ορισμένων εξ αυτών! Εν μέσω κατακαλόκαιρου με κλειστά σχολεία οι προφορικές εντολές προς τους Δ/ντες(τριες) αποτελούν σαφή καταστρατήγηση εργασιακών δικαιωμάτων, αφού δεν αναγνωρίζεται το δικαίωμα στην άδεια.

Καταγγέλλουμε αυτές τις ενέργειες ως απαράδεκτες και εξοργιστικές!

Το δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα, η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, θυσιάζονται στο βωμό των περικοπών, των δημοσιονομικών πλεονασμάτων και του συμφώνου σταθερότητας. Με τον ίδιο τρόπο, θυσιάζεται η δημόσια υγεία και η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος! Η κυβέρνηση προχωρά στη δραστική περιστολή των δαπανών για τη δημόσια εκπαίδευση την ίδια στιγμή που δισεκατομμύρια ευρώ χαρίζονται στους επιχειρηματικούς ομίλους για την ενίσχυση της κερδοφορίας τους. Οι προσλήψεις εκπαιδευτικών θεωρούνται κόστος, που μπορεί να μειωθεί ενώ η λειτουργία τμημάτων με λιγότερους μαθητές «αχρείαστη», την στιγμή που οι μαθητές χρειάζονται ακόμα περισσότερο ουσιαστική παιδαγωγική και μορφωτική στήριξη και τα περιστατικά βίας κάνουν συχνή εμφάνιση! Η κυβέρνηση όμως, μοιράζει απλόχερα χρήμα σε ιδιώτες και εργολάβους, όπως προβλέπεται στο τελευταίο νομοσχέδιο (επαγγελματικός προσανατολισμός, ψηφιακό φροντιστήριο κτλ) ή σε εκδοτικούς οίκους για το λεγόμενο πολλαπλό βιβλίο. Σπαταλούν χωρίς αιδώ, μέχρι και 658.800,00€, για την αμοιβή τεχνικού συμβούλου του ΙΕΠ για 35 μήνες και για εργασίες που θα μπορούσαν να γίνουν με ίδια μέσα.

Η νέα αιφνιδιαστική ενέργεια και η προσπάθεια δημιουργίας τετελεσμένων για την έναρξη της σχολικής χρονιάς δεν θα περάσει!

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  • Από το Υπουργείο, την ΠΔΕ, τις ΔΔΕ Α΄ και Δ΄ Αθήνας να ανακαλέσουν τις εντολές τους! Καμιά περικοπή ή μετακίνηση μαθητών δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή!

  • Να εγκριθούν όλα τα τμήματα σε Γυμνάσια-Λύκεια-ΕΠΑΛ που έχουν ζητήσει τα σχολεία. Όλοι οι μαθητές να γραφτούν στα σχολεία τους και να μην μετακινηθούν.

  • 20μαθητές στο τμήμα, 15 σε Ομάδες Προσανατολισμού στα ΓΕΛ, σε τομείς και ειδικότητες των ΕΠΑΛ.

  • Να κατοχυρωθεί η ελεύθερη επιλογή των μαθητών στις Ξένες γλώσσες. Να επανέλθει η παράλληλη διδασκαλία, όπως ίσχυε παλιότερα σε κάθε τμήμα.

  • Ουσιαστική μείωση των μαθητών στα τμήματα που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.

  • Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά στην δημόσια εκπαίδευση. Να λειτουργήσουν με το ξεκίνημα της χρονιάς η Πρόσθετη και η Ενισχυτική διδασκαλία σε όλα τα σχολεία, καθώς και οι δομές εκπαίδευσης για τα προσφυγόπουλα (ΔΥΕΠ, τάξεις υποδοχής, κ.ά.).

  • Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί τώρα, που να καλύπτουν όλες τις ανάγκες των σχολείων. Καμιά μετακίνηση εκπαιδευτικών σε περισσότερα από 2 σχολεία.

  • Πρόσληψη όλων των αναπληρωτών σε μία φάση και με όλα τα κενά στη δημοσιότητα.

  • Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.

ΚΑΛΟΥΜΕ

  • την ΟΛΜΕ να κινητοποιηθεί άμεσα και να αναλάβει όλες τις αναγκαίες πρωτοβουλίες, για να μην περάσει η μεθόδευση του ΥΠΑΙΘΑ περιστολής τμημάτων και συρρίκνωσης σχολείων.

  • τις ΕΛΜΕ της Αττικής σε συντονισμένη δράση.

  • τις Ενώσεις και τους συλλόγους γονέων, την Ομοσπονδία Γονέων και κάθε γονέα κηδεμόνα των μαθητών-τριών μας σε κοινό αγώνα υπεράσπισης των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας.

Ο Σεπτέμβρης θα μας βρει στους δρόμους , για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και της δουλειάς μας

ΣΕΠΕ «Ο Αριστοτέλης»

Με απειλές πειθαρχικών ΥΠΑΙΘΑ και περιφερειακός διευθυντής Αττικής προχωρούν σε εμπρηστικές συνενώσεις τμημάτων! Αιδώς Αργείοι!

Ενώ οι φωτιές καίνε την Αττική και το "επιτελικό κράτος" της ΝΔ την άφησε ανεξέλεγκτη να καταστρέψει πάνω από 100.000 στρέμματα δασικών εκτάσεων, σπίτια, ζώα, και με μια νεκρή, εμπρηστικά απειλητικά μέιλ από τον περιφερειακό διευθυντή Νικολόπουλο κατακλύζουν τα μέιλ των σχολείων.

Το τελευταίο προς τις διευθύνσεις ήταν το παρακάτω (12/8/2024): «ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΤΕ ΕΝΤΩΣ ΤΗΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΩΡΑΣ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΠΡΟΒΕΙ ΣΤΙΣ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΝ ΣΑΣ ΣΤΟ MYSCHOOL ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΜΑΣ. ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΟΒΕΙΤΕ ΑΜΕΣΑ ΣΕ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ (ΕΝΤΩΣ ΤΩΝ ΕΠΟΜΕΝΩΝ ΔΥΟ ΩΡΩΝ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΣ) ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ» (ορθογραφία του πρωτότυπου).

Στην Α Αθήνας δόθηκε εντολή να γίνουν συμπτύξεις και να εξαφανιστούν έτσι 41 τμήματα Δημοτικών και 11 τμήματα νηπιαγωγείων. Αναλυτικά στον Σύλλογό μας ζητήθηκαν συμπτύξεις τμημάτων στα παρακάτω σχολεία: δημοτικά στα 5ο Νέας Φιλαδέλφειας και 48, 54, 56, 66, 144 σχολεία του κέντρου, με τμήματα με μαθητ(ρι)ες με διαγνώσεις και μαθήτριες/ές προσφυγάκια και μεταναστόπουλα και νηπιαγωγεία στα 76, 151, 152 και 153 τα οποία στεγάζονται σε κοντέινερ! Η εμπρηστική μανία τους έφτασε στο σημείο να δώσουν εντολή συμπτύξεων στα νηπιαγωγεία που στεγάζονται στα κοντέινερ, να στοιβάξουν 25 παιδιά σε χώρους ακατάλληλους για σχολικές αίθουσες. Επειδή το μέγεθος των κοντέινερ  δεν ξεπερνά τα 36τμ γι’ αυτό και μπορούν να στεγάσουν μέχρι το πολύ 17 παιδιά μια και ο κανονισμός πυροπροστασίας κτιρίων (41/ ΦΕΚ 80/τεύχος Α΄/ 7-52018) ορίζει ότι σε κάθε παιδί αντιστοιχούν 2τμ! Αυτοί παρόλα αυτά, κατά παράβαση της νομοθεσίας, δίνουν εντολές συμπτύξεων!

Περισσότερα από 1000 τμήματα επιδιώκεται να συμπτυχθούν πανελλαδικά.

Με ταξικό κυνισμό το υπουργείο και η περιφέρεια όχι απλώς αδιαφορούν για τις παιδαγωγικές συνθήκες των σχολείων αλλά επιτίθενται στις λαϊκές περιοχές της Αθήνας.

Υπουργείο,  ΓΓ και Αναπληρωτής Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής πλήττουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών. Υποβαθμίζουν τις συνθήκες μάθησης για όλους τους μαθητές/τριες και κυρίως αποστερούν από τους μαθητές/τριες με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες την ισότιμη ένταξή και κοινωνικοποίηση τους στο σχολικό περιβάλλον και την απρόσκοπτη πρόσβαση τους στην γνώση. Οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών στα σχολεία θα είναι αισθητά λιγότερες αφού, λόγω των συμπτύξεων, θα χαθούν θέσεις εργασίας  την ίδια στιγμή που προωθείται από το ΥΠΑΙΘΑ το ψηφιακό σχολείο.

Δεν μας εκπλήττει η πολιτική τους! Αδιαφορούν για τα παιδιά, ενδιαφέρονται αποκλειστικά για την μείωση των προσλήψεων, "φωτιά και μπούρμπερη" είναι το δόγμα τους. Άλλωστε, έχουν δεκαετίες που δεν έχουν μπει σε τάξεις, δεν είναι εκπαιδευτικοί, ούτε παιδαγωγοί. Είναι κυνικοί εκτελεστές και εφαρμοστές της οικονομίας της αγοράς που διαλύει κάθε κοινωνικό αγαθό.

Καταπατούν κάθε δικαίωμα στη μόρφωση και μόνη έγνοια τους η αξιολόγηση όπου κι εκεί έχουν επιδοθεί σε αμέτρητες παράνομες και απειλητικές εντολές, με τηλέφωνα, με τελεσίγραφα  κι απειλές με πειθαρχικά.

Δεν θα υποταχθούμε, δεν θα επιτρέψουμε να μας γυρίσουν 50 χρόνια πίσω! Καμία σύμπτυξη, καμία κατάργηση τμήματος! 15 παιδιά στα τμήματα ΤΩΡΑ

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων:

να συντάξουν πρακτικά με την διαφωνία τους με τις συμπτύξεις τμημάτων και να τα προωθούν στην ΔΙΠΕ και στον Αριστοτέλη

να ενημερώνουν τους συλλόγους γονέων των σχολείων τους

Απαιτούμε:

να ανακληθεί η εγκύκλιος κόφτης του Κατσαρού και να σταματήσουν και οι κατευθύνσεις για περικοπές του Υπ. Παιδείας.

να πάρει πίσω ο Αναπληρωτής Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής για τις συμπτύξεις

από τους Δ/ντές Εκπαίδευσης να εισηγηθούν θετικά σε όλα τα αιτήματα των σχολείων που θα καταθέσουν από Σεπτέμβρη αιτήματα κατατμήσεων και να σεβαστούν όλες τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τις ιδιαιτερότητες των κακών υποδομών των σχολικών κτιρίων και αιθουσών που επιβάλλουν μείωση αριθμού μαθητών, όπως έχουν εικόνα.

Καλούμε

Τους Συλλόγους ΠΕ και τις ΕΛΜΕ, τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ, τις Ενώσεις, τους  συλλόγους γονέων, την Ομοσπονδία Γονέων σε κοινό αγώνα υπεράσπισης των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

troxaio
Σφοδρή σύγκρουση αυτοκινήτων στη Θεσσαλονίκη – Ένας νεκρός και τέσσερις τραυματίες
Η σορός του άτυχου οδηγού μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο «Άγιος Δημήτριος». Οι τραυματίες, ανάμεσά τους και ο οδηγός του άλλου αυτοκινήτου μεταφέρθηκαν...
Σφοδρή σύγκρουση αυτοκινήτων στη Θεσσαλονίκη – Ένας νεκρός και τέσσερις τραυματίες
amfitheatro
Επιβολή διδάκτρων στα μεταπτυχιακά του ΕΜΠ μέσω... Κύπρου
Πολλά μέλη ΔΕΠ και υποψήφιοι διδάκτορες καταγγέλλουν την κατάλυση του αυτοδιοίκητου του ΕΜΠ και τις επιδιώξεις της διοίκησης για μπίζνες στην πλάτη...
Επιβολή διδάκτρων στα μεταπτυχιακά του ΕΜΠ μέσω... Κύπρου