Η Κυριακή Μάλαμα, συνοδευόμενη από τους ανεξάρτητους βουλευτές Αλέξανδρο Αυλωνίτη και Ραλλία Χρηστίδου, κατέθεσε κοινοβουλευτική ερώτηση, αναδεικνύοντας τις χρόνιες ελλείψεις και τα προβλήματα που πλήττουν τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία της χώρας. Η κατάσταση, σύμφωνα με τους βουλευτές, είναι πλέον δυσβάσταχτη για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, με την κυβέρνηση να παραμένει αδρανής μπροστά στις αυξημένες ανάγκες.
Σύμφωνα με την ερώτηση, οι υποδομές αυτών των σχολείων είναι ανεπαρκείς, χωρίς να εξυπηρετούν τις ιδιαίτερες απαιτήσεις της μουσικής και καλλιτεχνικής εκπαίδευσης. Υλικοτεχνικές ελλείψεις, παρωχημένα συγγράμματα και κενά σε εκπαιδευτικούς συνθέτουν μια εικόνα απαξίωσης. Το ζήτημα είναι ακόμη πιο κρίσιμο, καθώς οι μαθητές στερούνται της δυνατότητας να δουν τις σπουδές τους πιστοποιημένες και αναγνωρισμένες με επαγγελματικά δικαιώματα.
Μια εκπαίδευση με εμπόδια
Η μετακίνηση των μαθητών αποτελεί ακόμη έναν «γόρδιο δεσμό». Οι περιορισμοί στις χιλιομετρικές αποστάσεις και η έλλειψη συνοδών στα σχολικά λεωφορεία θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των μαθητών, ενώ πολλές οικογένειες αναγκάζονται να καλύψουν οι ίδιες το κόστος.
Η ερώτηση συνοδεύεται από συγκεκριμένες προτάσεις που, αν υιοθετηθούν, θα μπορούσαν να ανακουφίσουν τη σχολική κοινότητα:
- Μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων (χορού, κινηματογράφου, μουσικής).
- Πιστοποίηση σπουδών και επαγγελματικών δικαιωμάτων για μαθητές μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων.
- Επικαιροποίηση και δωρεάν διάθεση συγγραμμάτων.
- Ασφαλή σχολική στέγη με σύγχρονες υποδομές.
- Κατάργηση περιορισμών στις μετακινήσεις και δημιουργία ενιαίου φορέα μετακινήσεων.
Απαξίωση ή επένδυση;
Η ολιγωρία της πολιτείας είναι εμφανής. Οι μαθητές χάνουν μεγάλο μέρος των διδακτικών τους ωρών, ενώ η αβεβαιότητα και η έλλειψη υποστήριξης αποθαρρύνουν τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειες. Η ερώτηση των βουλευτών αναδεικνύει ότι οι λύσεις υπάρχουν, αλλά απαιτούν βούληση και προτεραιοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης.
Η κυβέρνηση καλείται να επιλέξει: θα συνεχίσει να αδιαφορεί ή θα δώσει επιτέλους στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία τη θέση που τους αξίζει;
Αναλυτικά
Κ. Μάλαμα : Να δοθούν άμεσα λύσεις στα χρονίζοντα μεγάλα προβλήματα των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων.
Κοινοβουλευτική ερώτηση προς το σύνολο των συναρμόδιων Υπουργείων κατέθεσε η Κυριακή Μάλαμα σε σχέση με την στήριξη κι αναβάθμιση των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων. Την ερώτηση συνυπογράφουν οι ανεξάρτητοι βουλευτές, μέλη του Κινήματος Δημοκρατίας Αυλωνίτης Αλέξανδρος και Χρηστίδου Ραλλία.
Όπως επισημαίνεται στην ερώτηση, η κατάσταση που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι μαθητές και οι μαθήτριες σε αυτά τα σχολεία παραμένει προβληματική. Απαιτούνται ουσιαστικές δράσεις για την βελτίωση της σχολικής στέγης και των υποδομών, που είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη μουσικών και καλλιτεχνικών δεξιοτήτων των μαθητών. Αντίστοιχα, εντοπίζονται σημαντικές υλικοτεχνικές ελλείψεις, ιδιαίτερα σε ότι αφορά τον εξοπλισμό εκμάθησης, ενώ απαιτείται κι η επικαιροποίηση των συγγραμμάτων, ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές συνθήκες. Ταυτόχρονα, η εκπαιδευτική κοινότητα των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων αναμένει διαβάθμιση και πιστοποίηση των καλλιτεχνικών σπουδών, σε όλα τα διδασκόμενα καλλιτεχνικά αντικείμενα, καθώς και την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών σε όλες τις ειδικότητες.
Στο πλαίσιο αυτό οι βουλευτές καλούν την κυβέρνηση :
- Πρώτον : να προχωρήσει σε μόνιμες προσλήψεις καθηγητών χορού κινηματογράφου και μουσικής.
- Δεύτερον : να προχωρήσει η διαδικασία για την πιστοποίηση σπουδών των μαθητών των μουσικών σχολείων σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ΥΑ Γ2/3375/30-06-1999 (ΦΕΚ1505/Β’/22-07-1999), με παράλληλη επέκταση και στους μαθητές των καλλιτεχνικών σχολείων ώστε να μπορούν να κατοχυρώνουν τα επαγγελματικά τους δικαιώματα.
- Τρίτον : να δρομολογηθεί η συγγραφή νέων συγγραμμάτων μουσικής και καλλιτεχνικών μαθημάτων και η δωρεάν παροχή τους στους μαθητές.
- Τέταρτον : να εξασφαλιστεί ασφαλής και σύγχρονη σχολική στέγη κατάλληλη για την διεξαγωγή των καλλιτεχνικών και μουσικών μαθημάτων.
- Πέμπτον : να καταργηθούν οι περιορισμοί των χιλιομετρικών αποστάσεων στις μετακινήσεις των μαθητών και μαθητριών και θα προσληφθούν συνοδοί για την ασφάλειά τους στα σχολικά λεωφορεία.
- Έκτον : να καταρτιστεί σχέδιο δημιουργίας ενιαίου φορέα μετακινήσεων, ώστε να επιτυγχάνεται μείωση κόστους κι όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες να μετακινούνται από και προς τα σχολεία τους χωρίς προβλήματα.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης :
Προς τους κυρίους Υπουργούς :
- Παιδείας και Θρησκευμάτων
- Εσωτερικών
- Υποδομών και Μεταφορών
- Οικονομικών
Θέμα : Να δοθούν άμεσα λύσεις στα χρονίζοντα μεγάλα προβλήματα των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων.
Όπως επισημαίνει η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων, αν και βρισκόμαστε στα μέσα της σχολικής χρονιάς, η κατάσταση που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι μαθητές και οι μαθήτριες σε αυτά τα σχολεία παραμένει προβληματική. Απαιτούνται ουσιαστικές δράσεις για την βελτίωση της σχολικής στέγης και των υποδομών, που είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη μουσικών και καλλιτεχνικών δεξιοτήτων των μαθητών. Αντίστοιχα, εντοπίζονται σημαντικές υλικοτεχνικές ελλείψεις, ιδιαίτερα σε ότι αφορά τον εξοπλισμό εκμάθησης, ενώ απαιτείται κι η επικαιροποίηση των συγγραμμάτων, ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές συνθήκες. Ταυτόχρονα, η εκπαιδευτική κοινότητα των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων αναμένει διαβάθμιση και πιστοποίηση των καλλιτεχνικών σπουδών, σε όλα τα διδασκόμενα καλλιτεχνικά αντικείμενα, καθώς και την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών σε όλες τις ειδικότητες.
Επειδή η καθημερινή λειτουργία των Μουσικών και Καλλιτεχνικών σχολείων επιβάλει αύξηση της χρηματοδότησης για να καλυφθούν οι πάγιες ανάγκες τους.
Επειδή κάθε χρόνο οι μαθητές και οι μαθήτριες των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων χάνουν το 1/3 των διδακτικών ωρών εξαιτίας της κωλυσιεργίας του Υπουργείου Παιδείας στην διαδικασία πρόσληψης των καθηγητών χορού, κινηματογράφου και μουσικής.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
Προτίθενται να προχωρήσουν σε μόνιμες προσλήψεις καθηγητών χορού κινηματογράφου και μουσικής;
Θα προχωρήσει η διαδικασία για την πιστοποίηση σπουδών των μαθητών των μουσικών σχολείων σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ΥΑ Γ2/3375/30-06-1999 (ΦΕΚ1505/Β’/22-07-1999), με παράλληλη επέκταση και στους μαθητές των καλλιτεχνικών σχολείων ώστε να μπορούν να κατοχυρώνουν τα επαγγελματικά τους δικαιώματα;
Θα δρομολογηθεί η συγγραφή νέων συγγραμμάτων μουσικής και καλλιτεχνικών μαθημάτων και η δωρεάν παροχή τους στους μαθητές;
Θα εξασφαλιστεί ασφαλής και σύγχρονη σχολική στέγη κατάλληλη για την διεξαγωγή των καλλιτεχνικών και μουσικών μαθημάτων;
Θα καταργηθούν οι περιορισμοί των χιλιομετρικών αποστάσεων στις μετακινήσεις των μαθητών και μαθητριών και θα προσληφθούν συνοδοί για την ασφάλειά τους στα σχολικά λεωφορεία;
Υπάρχει σχέδιο δημιουργίας ενιαίου φορέα μετακινήσεων, ώστε να επιτυγχάνεται μείωση κόστους κι όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες να μετακινούνται από και προς τα σχολεία τους χωρίς προβλήματα;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Μάλαμα Κυριακή
Αυλωνίτης Αλέξανδρος
Χρηστίδου Ραλλία
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/01
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση