ανεξάρτητες αυτόνομες αγωνιστικές ριζοσπαστικές
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.
Δήλωση των εκπροσώπων
των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ–ΚΙΝΗΣΕΩΝ–ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ Π.Ε. στο Δ.Σ της ΔΟΕ
Ηλία Σμήλιου (6975308409), Δημήτρη Πολυχρονιάδη (6974750410)
για τη συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με τον υφυπουργό Παιδείας Α. Δερμεντζόπουλο
Τη Δευτέρα 14/7/2014 πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του Δ.Σ. της ΔΟΕ με τον υφυπουργό Παιδείας Αλ. Δερμεντζόπουλο, ύστερα από αίτημα του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., που κατατέθηκε επανειλημμένα από τις 2/7, με αφορμή την απόφαση του υφυπουργού να θέσει σε αργία την Ελισάβετ Παπαδοπούλου, αιρετό στο ΠΥΣΠΕ Λακωνίας και πρόεδρο του Συλλόγου Εκπ/κών Π.Ε. Μολάων. Στη συνάντηση τέθηκαν και μια σειρά άλλα ζητήματα που απασχολούν τους εκπαιδευτικούς της Π.Ε. και την εκπαίδευση γενικότερα.
Η στάση της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. ήταν σε όλα τα ζητήματα αρνητική, όπως άλλωστε αναμενόταν με δεδομένη την ακύρωση της προγραμματισμένης για τις 30/6 συνάντησης Δ.Ο.Ε. και υπουργών, καθώς και την επί 12 μέρες άρνησή τους να συζητήσουν το προαναφερθέν θέμα της πειθαρχικής δίωξης. Οι απαντήσεις που δόθηκαν στα ερωτήματα και τα αιτήματά μας κυμάνθηκαν μεταξύ του «δεν θα γίνει…» και του «θα δούμε…», πράγμα που κάνει φανερή και την άγνοια για κάποια από τα σημαντικότερα ζητήματα της εκπαίδευσης αλλά κυρίως την απροθυμία της πολιτικής ηγεσίας να συζητήσει και να αναζητήσει λύσεις, αφού δεσμεύεται από την αντιλαϊκή-αντιεκπαιδευτική πολιτική των μνημονίων που συνυπέγραψε η κυβέρνηση με Ε.Ε. και Δ.Ν.Τ. Διακρίνεται ταυτόχρονα μια τιμωρητική για τους εκπαιδευτικούς διάθεση με χαρακτηριστικό δείγμα την άρνηση του υπουργού να δεσμευτεί ακόμη και για την ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων ανάληψης υπηρεσίας και των δηλώσεων τοποθέτησης όσων έχουν πάρει πρόσφατα μετάθεση σε Δ/νσεις Π.Ε. μακριά από τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους…
Ειδικότερα για καθένα από τα θέματα που συζητήθηκαν:
1. Στο ζήτημα της δίωξης της συν. Ελισάβετ Παπαδοπούλου ο υφυπουργός που την έθεσε σε αργία στις 30/6 και ενώ εκκρεμεί (και θα εκδοθεί σε λίγες μέρες) η απόφαση του πειθαρχικού συμβουλίου ήταν από την αρχή αρνητικός σε ό, τι κι αν του προτείναμε. Δήλωσε ότι δεν ανακαλεί την υπογραφή του κι αρνήθηκε οποιαδήποτε πρόταση προσωρινής λύσης του προβλήματος μέχρι την έκδοση της απόφασης του πειθαρχικού συμβουλίου. Οχυρωμένος πίσω από το “γράμμα των νόμων” (και με τη συνηγορία του νομικού συμβούλου του υπουργείου, που καθόλου τυχαία παραβρέθηκε στη συνάντηση), δεν άλλαξε θέση ακόμη και όταν του υποδείξαμε ότι ήταν στη διακριτική του ευχέρεια να υπογράψει ή όχι, αφού με βάση νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Δημόσιας Διοίκησης η αργία είναι δυνητική όταν αφορά διώξεις αιρετών μελών συμβουλίων. Αρνήθηκε γενικά να συζητήσει την ουσία του ζητήματος όπως του τη θέσαμε (κατηγορητήριο, εργασιακά δικαιώματα και συνδικαλιστική δράση κ.ά.) κρυμμένος πίσω από το «υπέγραψα χωρίς να με έχει ενημερώσει κανένας για το ζήτημα, γιατί έτσι προβλέπει ο νόμος» και χωρίς φυσικά να ανακαλεί τώρα που έμαθε... Φάνηκε πεντακάθαρα ότι πρόκειται για συνειδητή πολιτική δίωξη και ως τέτοια οφείλει να την αντιμετωπίσει στο επόμενο διάστημα το εκπαιδευτικό κίνημα και να την ανατρέψει!
2. Διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών δεν θα γίνουν ούτε φέτος παρότι την τελευταία τετραετία έχουν συνταξιοδοτηθεί συνολικά 9.000 εκπ/κοί και έχουν διοριστεί μόνο 270 στην Π.Ε. Για το ζήτημα της κάλυψης των κενών με προσλήψεις αναπληρωτών δήλωσε ότι θα γίνουν 2000 προσλήψεις από τον κρατικό προϋπολογισμό (συνολικά για Π.Ε. και Δ.Ε.) και …αναζητούνται κονδύλια μέσω ΕΣΠΑ, ώστε να συμπληρωθούν οι 22.000 κενές θέσεις. Στο πιεστικό ερώτημα από την πλευρά μας πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία, χωρίς μόνιμους διορισμούς και προσλήψεις αναπληρωτών η απάντηση του ήταν: «Τα σχολεία θα λειτουργήσουν όσο πιο σύντομα γίνεται....»
3. Για την αξιολόγηση και ενώ του τονίσαμε τη μαζική αντίδραση–αντίσταση των εκπαιδευτικών στην επιβολή της δήλωσε ότι θα συνεχίσουν στον ίδιο δρόμο, κάνοντας «ό,τι προβλέπει ο νόμος...».
4. Για τις πρόσφατες συγχωνεύσεις-υποβαθμίσεις σχολείων δήλωσε ότι αυτός απλά υπέγραψε το Π.Δ. και δεν θα γίνει ανάκλησή τους, παρά την έντονη αντίδραση των τοπικών κοινωνιών
5. Για τα ζητήματα της ειδικής αγωγής ο υφυπουργός ζήτησε την άποψη της ΔΟΕ σχετικά με το νομοσχέδιο που θα κατατεθεί τον Αύγουστο(;). Για τις προσλήψεις αναπληρωτών ειδικής αγωγής δήλωσε ότι θα κατατεθεί τροπολογία στη βουλή με την οποία θα προτάσσονται οι απόφοιτοι των τμημάτων Ειδικής Αγωγής των Πανεπιστημίων, ενώ δε δεσμεύτηκε για τη συνέχιση της παροχής της παράλληλης στήριξης.
6. Για το επίδομα ανεργίας που χάνουν χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, ύστερα από την αλλαγή των προϋποθέσεων για τη χορήγησή του, δήλωσε άγνοια, όπως και για το θέμα της μη προσμέτρησης των απεργιών στην προϋπηρεσία των αναπληρωτών
7. Για τις οργανικές θέσεις ειδικοτήτων και μεταταγμένων από τη Δ.Ε. ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να συσταθούν και να δοθούν ούτε φέτος!
Ως ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ Π.Ε. επιδιώξαμε (παρά τις πιέσεις υφυπουργού και πλειοψηφίας του Δ.Σ.) να θέσουμε στη συζήτηση όλα τα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο: Το ζήτημα των πειθαρχικών και ιδιαίτερα την αργία της συν. Παπαδοπούλου που σηματοδοτεί την ένταση του αυταρχισμού και της περιστολής των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων, ώστε να επιβληθεί η πολιτική της παραβίασης και τελικά κατάργησης των όποιων εργασιακών δικαιωμάτων των εκπ/κών και της δημοκρατικής λειτουργίας των οργάνων του σχολείου και των εκπ/κών υπηρεσιών – Το ζήτημα της αξιολόγησης –αυτοαξιολόγησης, που με πολλούς τρόπους στη διάρκεια της χρονιάς έγινε φανερό ότι δεν είναι και δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτή από τους εκπ/κούς – Την αναγκαιότητα μαζικών διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών ως μόνη λύση για τη λειτουργία του σχολείου και ταυτόχρονα την κατοχύρωση των εργασιακών, μισθολογικών κ.ά. δικαιωμάτων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών (γενικής και ειδικής αγωγής, παράλληλης στήριξης, ειδικοτήτων) – Την ανάκληση των συγχωνεύσεων – υποβαθμίσεων σχολείων, όπως απαιτούν οι τοπικές κοινωνίες και το κίνημα των εκπαιδευτικών – Την ανάγκη θεσμοθέτησης οργανικών θέσεων για όλα τα διδακτικά αντικείμενα του σχολείου.
Σε ό, τι αφορά την πλειοψηφία του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. δυστυχώς δεν είχε την αναγκαία μαχητική στάση και σ’ αυτή τη συνάντηση. ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚ/ΔΗΣΥ (όπως φαίνεται και από τη σχετική ανακοίνωση της πλειοψηφίας του Δ.Σ.) περιορίστηκαν για άλλη μια φορά σε δευτερεύοντα ζητήματα (εκπρόθεσμες αιτήσεις απόσπασης κλπ.) και χωρίς καμιά επιμονή στα πολύ σημαντικότερα όπως η αξιολόγηση, οι διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών, οι συγχωνεύσεις και τα πειθαρχικά. Ειδικότερα δε η ΔΑΚΕ απλά παραβρίσκονταν στη συνάντηση, επιβεβαιώνοντας αυτό που τους καταλογίζουμε, ότι δεν ήθελαν να ασκηθεί η δέουσα πίεση από την πλευρά της ΔΟΕ για την ανάκληση της αργίας της συν. Παπαδοπούλου. Γιατί είναι τουλάχιστον απαράδεκτο ο πρόεδρος του Δ.Σ. να μένει σε απλές εκκλήσεις προς τον υφυπουργό «να βρεθεί μια λύση…», όταν μάλιστα ο ίδιος, καταδικασμένος από τα αστικά δικαστήρια για σημαντικότερα αδικήματα, πήρε χάρη από τον πρόεδρο της Δημοκρατίας, ώστε να είναι υποψήφιος (και να εκλεγεί) αντιπεριφερειάρχης στις πρόσφατες εκλογές. Αντίθετα, να σημειώσουμε την πολύ θετική στάση του ΠΑΜΕ, ενδεικτική των δυνατοτήτων νίκης που υπάρχουν, όταν οι αγωνιστικές δυνάμεις του κλάδου (σεβόμενες τις όποιες διαφορές τους) εργάζονται μαζί για την οργάνωση της αντίστασης και την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ.
Και από αυτή τη συνάντηση με την νέα πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. έγινε φανερό ότι από πλευράς τους θα συνεχιστεί και θα ενταθεί η ίδια ανάλγητη αντιλαϊκή – αντιεκπαιδευτική πολιτική, θα οξυνθεί στο έπακρο η αντιπαράθεση με το εκπαιδευτικό κίνημα και μας περιμένει θερμός χειμώνας.
Στο χέρι μας είναι, στις Γενικές Συνελεύσεις και τη δράση των τοπικών Συλλόγων και των εκπαιδευτικών, να τον κάνουμε καυτό για την κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη