Τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα ζητά η Πανελλήνια Επιστημονική Ένωση Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, υπογραμμίζοντας ότι «τμήματα νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων με αριθμό μαθητών που υπερβαίνει το 20 δυσχεραίνουν, σε κάθε περίπτωση, την εκπαιδευτική διαδικασία, την παιδαγωγική οργάνωσή της και, τελικά, την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων».
Επιπλέον η Ένωση σημειώνει στην ανακοίνωσή της: «Τη στιγμή που το ζητούμενο στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις, οι δυνατότητες, τα ενδιαφέροντα και, γενικά, οι ανάγκες και οι ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή, από άποψη γλωσσική, γνωστική, νοητική, συναισθηματική, πολιτισμική και κοινωνική, γεγονός που επιβάλλει την εξατομικευμένη παιδαγωγική και διδακτική παρέμβαση του εκπαιδευτικού, τη νέα σχολική χρονιά θα έχουμε τη λειτουργία εκατοντάδων τμημάτων με 25 μαθητές σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία, γεγονός που θα δυσχεράνει ακόμα περισσότερο την επίτευξη των παιδαγωγικών σκοπών και, ειδικότερα, την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας».
Αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση:
«Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα»
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με αφορμή την ολοκλήρωση των εγγραφών στην Α΄ τάξη των δημοτικών σχολείων και τα νηπιαγωγεία, έχει να επισημάνει τα εξής:
Η εφαρμογή του άρθρου 50 του ν. 4692/2020 (Α ́ 111) στις εγγραφές της Α΄ τάξης των δημοτικών σχολείων και των νηπιαγωγείων για το σχολικό έτος 2021-2022, που προβλέπει την αύξηση του μέγιστου αριθμού μαθητών από 22 σε 25 ανά τμήμα αλλά και την αύξηση του ελάχιστου αριθμού μαθητών από 12 σε 15 ανά τμήμα, οδηγεί για δεύτερη σχολική χρονιά, αφενός μεν, στην κατάργηση εκατοντάδων τμημάτων, αφετέρου δε, στη δημιουργία εκατοντάδων νέων τμημάτων με 25 μαθητές, σε συνθήκες πανδημίας, αλλά και στην υποχρεωτική μετακίνηση μαθητών από το σχολείο της αρχικής εγγραφής τους σε άλλο σχολείο.
Τη στιγμή που το ζητούμενο στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις, οι δυνατότητες, τα ενδιαφέροντα και, γενικά, οι ανάγκες και οι ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή, από άποψη γλωσσική, γνωστική, νοητική, συναισθηματική, πολιτισμική και κοινωνική, γεγονός που επιβάλλει την εξατομικευμένη παιδαγωγική και διδακτική παρέμβαση του εκπαιδευτικού, τη νέα σχολική χρονιά θα έχουμε τη λειτουργία εκατοντάδων τμημάτων με 25 μαθητές σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία, γεγονός που θα δυσχεράνει ακόμα περισσότερο την επίτευξη των παιδαγωγικών σκοπών και, ειδικότερα, την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Όπως όλες οι σχετικές έρευνες αποδεικνύουν, τμήματα νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων με αριθμό μαθητών που υπερβαίνει το 20 δυσχεραίνουν, σε κάθε περίπτωση, την εκπαιδευτική διαδικασία, την παιδαγωγική οργάνωσή της και, τελικά, την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων.
Για όλους τους παραπάνω λόγους καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να προχωρήσει άμεσα, και πριν την τελική συγκρότηση των τμημάτων της Α΄ τάξης των δημοτικών σχολείων και των νηπιαγωγείων από τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στην αναστολή της εφαρμογής του άρθρου 50 του Ν.4692/2020 και την επαναφορά του μέγιστου αριθμού μαθητών σε 22 ανά τμήμα αλλά και του ελάχιστου αριθμού μαθητών σε 12 ανά τμήμα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη