Thumbnail
Επιστήμη

Το κορυφαίο επιστημονικό περιοδικό "Nature" επέλεξε την κορυφαία δεκάδα στον χώρο της επιστήμης το 2015.

Δείτε ποιοι είναι

- Ο κινέζος βιολόγος Γιουνγιού Χουάνγκ του Πανεπιστημίου Σουν Γιατ-σεν, ο οποίος έκανε την πρώτη χρήση της τεχνικής γονιδιακής επεξεργασίας CRISPR-Cas9 σε ανθρώπινο έμβρυο.

- Η κοστα-ρικανή Κριστιάνα Φιγκουέρες, εκτελεστική γραμματέας της Συμφωνίας Πλαίσιο του ΟΗΕ για την Κλιματική Αλλαγή (UNFCCC), η οποία έπαιξε καθοριστικό ρόλο στις διαπραγματεύσεις για το κλίμα στη σύνοδο του Παρισιού.

- Ο πλανητικός επιστήμων 'Αλαν Στερν του Νοτιοδυτικού Ινστιτούτου Ερευνών του Κολοράντο, επικεφαλής ερευνητής της αποστολής του σκάφους "New Horizons" στον Πλούτωνα.

- H χημικός μηχανικός Ζενάν Μπάο του Πανεπιστημίου Στάνφορντ της Καλιφόρνια, η οποία δημιούργησε τεχνητό δέρμα με αίσθηση αφής, χάρη σε ενσωματωμένους ηλεκτρονικούς αισθητήρες από νανοσωλήνες άνθρακα.

- Ο ρωσικής καταγωγής φυσικός Μιχαήλ Έρεμετς του γερμανικού Ινστιτούτου Χημείας Μαξ Πλανκ, ο οποίος ανακάλυψε τη «ζεστή» υπεραγωγιμότητα στο σουλφίδιο του υδρογόνου.

- Ο πυρηνικός μηχανικός Αλί Αμπάρ Σαλεχί, επικεφαλής του Οργανισμού Ατομικής Ενέργειας του Ιράν, ο οποίος συνέβαλε καθοριστικά στην ιστορική συμφωνία της χώρας του με τη Δύση.

- Η συνθετική βιολόγος Κριστίνα Σμόλκε του Πανεπιστημίου Στάνφορντ της Καλιφόρνια, η οποία τροποποίησε γενετικά ένα στέλεχος μύκητα, ώστε να παράγει ισχυρά αναλγητικά οπιοειδή.

- Ο γενετιστής David Reich της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, για την μαζική ανάλυση αρχαίων γονιδιωμάτων, που φωτίζουν την ανθρώπινη προϊστορία μέσω του αρχαίου DNA.

- Ο ψυχολόγος Μπράιαν Νόουζεκ που αποκάλυψε ότι πολλές έρευνες στο πεδίο της ψυχολογίας είναι αδύνατο να αναπαραχθούν και περιέχουν λάθη.

- H ηλιακός φυσικός Τζόαν Σμελτς που ενθάρρυνε τις γυναίκες αστρονόμους να μιλήσουν ανοιχτά για τα προβλήματα σεξουαλικής παρενόχλησης στη δουλειά τους.

newsit.gr